Apple-veteraan Steve Zadesky vertrekt bij Apple. Zadesky was projectleider van het Apple Car-project bij Apple en betrokken bij veel nieuwe Apple-producten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
Gabor
De lange werkuren… Mijn ervaring is dat mensen op posities zoals hij redelijk veel vrijheid krijgen om de werkdruk goed te managen. Zij laten zich geen druk opleggen die er niet echt is.
Ik neem aan dat iedereen boven hem weet dat het bouwen van een auto (een innovatieve, that is), niet in een paar jaar te doen is.
Daarbij denken dit soort personen niet in werkuren maar in uitdagingen en resultaten.
Het zal wel wat anders zijn wat we nooit te horen krijgen. Hij zal niet langs de voedselbank hoeven denk ik.
Ronald
Ik zag dit laatst. Via de managementmethodiek SCRUM werd in een half jaar een wekend prototype van een nieuwe auto ontwikkeld.
Een car project waarin je de rest van de auto-industrie in 2019 voorbijstreeft is voor een niet-automaker is ondoenlijk.
Jammer dat de Apple Board denkt dat succes in IT en Telefonie meteen te scalen is naar gebieden waar men geen enkele ervaring in heeft.
@Raffa: Grappig genoeg zeiden toestelmakers zoals Nokia en BlackBerry dat ook toen Apple de telefoonmarkt wilde betreden met de iPhone. Je weet hoe het met beide bedrijven is afgelopen…
Met alle auto-experts die Apple de afgelopen maanden heeft aangenomen, kun je moeilijk zeggen ‘geen enkele ervaring’. Als je zo rijk bent als Apple koop je de ervaring gewoon in. Ik zie het daarom wel zitten, alleen zal Apple wel een unieke invalshoek moeten vinden en niet de zoveelste me-too elektrische auto uitbrengen.
Justin koopmans
Origineel geplaatst door Ronald: Ik zag dit laatst. Via de managementmethodiek SCRUM werd in een half jaar een wekend prototype van een nieuwe auto ontwikkeld.Misschien iets voor Apple ?http://wikispeed.org
Scrummen is heerlijk inderdaad. Je kan snel tot een werkend prototype komen. Iets waar apple denk ik nee tegen zegt. Of ze Scrummen van element tot element. Niet voor een hele auto. De auto moet een beleving worden. En er moet een heel eco systeem omheen. Een race auto ala wikispeed is qua moeilijkheidsgraad een heel ander tak van sport.
Pommetje
@Gabor
Ik vind je toch een beetje naief.
Reken maar dat er gruwelijke deadlines te halen zijn bij een project als een ‘apple car’, het is geen speelplaats waar je rond de klok van 10:00 u binnen komt stappen en 17:00 u weer naar je gezin gaat. De druk is enorm, er wordt te veel van je verwacht. Dat weet je van te voren ales je aan zo’n project begint. En terecht. Apple heeft een naam hoog te houden. Alleen het beste is goed genoeg! Zeker bij automotive!! Welcome in the real business!
De lange werkuren… Mijn ervaring is dat mensen op posities zoals hij redelijk veel vrijheid krijgen om de werkdruk goed te managen. Zij laten zich geen druk opleggen die er niet echt is.
Ik neem aan dat iedereen boven hem weet dat het bouwen van een auto (een innovatieve, that is), niet in een paar jaar te doen is.
Daarbij denken dit soort personen niet in werkuren maar in uitdagingen en resultaten.
Het zal wel wat anders zijn wat we nooit te horen krijgen. Hij zal niet langs de voedselbank hoeven denk ik.
Ik zag dit laatst. Via de managementmethodiek SCRUM werd in een half jaar een wekend prototype van een nieuwe auto ontwikkeld.
Misschien iets voor Apple ?
http://wikispeed.org
Een car project waarin je de rest van de auto-industrie in 2019 voorbijstreeft is voor een niet-automaker is ondoenlijk.
Jammer dat de Apple Board denkt dat succes in IT en Telefonie meteen te scalen is naar gebieden waar men geen enkele ervaring in heeft.
@Raffa: Grappig genoeg zeiden toestelmakers zoals Nokia en BlackBerry dat ook toen Apple de telefoonmarkt wilde betreden met de iPhone. Je weet hoe het met beide bedrijven is afgelopen…
Met alle auto-experts die Apple de afgelopen maanden heeft aangenomen, kun je moeilijk zeggen ‘geen enkele ervaring’. Als je zo rijk bent als Apple koop je de ervaring gewoon in. Ik zie het daarom wel zitten, alleen zal Apple wel een unieke invalshoek moeten vinden en niet de zoveelste me-too elektrische auto uitbrengen.
Scrummen is heerlijk inderdaad. Je kan snel tot een werkend prototype komen. Iets waar apple denk ik nee tegen zegt. Of ze Scrummen van element tot element. Niet voor een hele auto. De auto moet een beleving worden. En er moet een heel eco systeem omheen. Een race auto ala wikispeed is qua moeilijkheidsgraad een heel ander tak van sport.
@Gabor
Ik vind je toch een beetje naief.
Reken maar dat er gruwelijke deadlines te halen zijn bij een project als een ‘apple car’, het is geen speelplaats waar je rond de klok van 10:00 u binnen komt stappen en 17:00 u weer naar je gezin gaat. De druk is enorm, er wordt te veel van je verwacht. Dat weet je van te voren ales je aan zo’n project begint. En terecht. Apple heeft een naam hoog te houden. Alleen het beste is goed genoeg! Zeker bij automotive!! Welcome in the real business!