Reacties voor: ‘Storing 3G-netwerk Vodafone duurt nog enkele dagen’

De storing bij Vodafone's 3G-netwerk kan nog meerdere dagen duren. Dit laat de provider weten in een statement. Gisteren konden veel gebruikers niet met het netwerk verbinden dankzij een brand bij een zendpost.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 29 reacties

  1. Misschien de abonnementsprijzen maar weer n’s verhogen ???
    Voor zoveel kwaliteit betalen we graag wat meer….

  2. of verlagen, je betaald op dit moment voor niets.

  3. @Julsa: Als jij ergens heen gaat met de auto en je staat in de file, is het toch overmacht? Nou idem hier. Niet zeuren, zo iets zullen ze niet expres gedaan hebben. Onzin om meteen te beginnen over abonnements kosten verhoging bla

  4. Ik wil toch bijna zeggen dat ik “blij” ben met Hi…

  5. @Juwlez: Die brand is overmacht, maar geen goed backupsysteem achter de hand hebben is wel erg kwalijk.

  6. Alsof Vodafone er wat aan kan doen dat er brand uit breekt. Vodafone zal er ongetwijfeld alles aan doen om het netwerk zo snel mogelijk weer volledig operationeel te krijgen. Ik vind dat sommige mensen wel heel snel beginnen te zeuren.

  7. @Rop: Een backup systeem wat in dit geval zou werken zou betekenen dat alle voorzieningen in tweevoud aanwezig moeten zijn. Ik weet niet hoeveel je bereid bent te betalen voor een abonnement, maar die zooi is niet bepaald gratis natuurlijk.

    Wat ze nu doen is samenwerken met T-Mobile en KPN…en dat is eigenlijk het enige wat je echt kan doen in deze situatie.

    Het is eerder kwalijk dat mensen heden ten dage zo afhankelijk zijn geworden van hun mobieltje, dat men gelijk in de stress raakt als het eventjes niet werkt.
    Wat zou de impact zijn als ALLE providers tegelijk op zwart gaan? Massale hysterie en paniek?

    Tuurlijk, het is lichtelijk vervelend, maar meer dan dat ook niet.

  8. @Juwlez: Ja, dat zegt de NS ook tig maal per jaar.
    Hou toch op, overmacht ????
    Laat me niet lachen, steeds meer vragen voor steeds meer blunders. Een technische storing die dagen duurt, in 2012 ? Dit soort dingen behoor je als bedrijf op te kunnen vangen.
    Denk je dat ze je nu ook gaan vergoeden voor de dagen dat je geen gebruik maar wel betaald hebt voor hun diensten??? eh, ik bedoel, overmacht ?
    En daar mag ik als fors betalende klant niet over “zeuren”?
    Moet je kijken hoe zij gaan zeuren als je de rekening niet op tijd betaald
    (ook al is dat overmacht)

  9. Dit grapje gaat ze klanten kosten. Ik las dat telfort aangenaam geprijsd is…

  10. @Vanstra: Mijn vrouw is al bijna anderhalve dag totaal onbereikbaar voor haar werkgever, net als al haar collega’s in de buitendienst. Die mensen zijn afhankelijk van het mobiele netwerk voor telefoon, email en agenda. Sommige mensen kunnen amper hun werk doen omdat Vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Tis maar wat je snel zeuren noemt…

    Zoals ik hierboven al zei, een brand kan gebeuren. Maar dat ze geen backupsysteem hebben is echt schandalig. Ik heb bij een grote verzekeraar/bank gewerkt en daar was alles dubbel uitgevoerd. Het rekencentrum was gebouwd dat er een klein vliegtuig op kon vallen en alles zou gewoon door kunnen draaien. Daarbij was er een backup rekencentrum die de taken binnen een paar uur kon overnemen, mocht er iets gebeuren. Maar Vodafone heeft niets van dit alles, terwijl het niet echt de goedkoopste provider is.

  11. Overmacht? Sorry hoor maar je zou toch minimaal verwachten dat zo’n belangrijk knooppunt is een ruimte is opgeslagen die brandbestendig is!!

  12. @Jeffrey: Brandbestendig voor 60 minuten misschien, ligt eraan in welk jaar het gebouwd is. Van af 2003 geld er dat een brand niet binnen 60 minuten mag overslaan van gebouw op gebouw.

  13. iets dat zo belangrijk is zet je toch in een losstaand gebouw neer. Wellicht komt er nu toch een oplossing dat de providers elkaar onderling helpen in de toekomst, want anders is het wel eenvoudig voor een terroristische aanslag om het telefoonverkeer plat te leggen.

  14. Ben benieuwd naar de tegenprestatie/compensatie die Vodafone gaat bieden ook al heb ik zelf geen T-mobile,
    Meen me namelijk te herinneren dat sinds het BB-incident aanbieders niet zomaar zonder compensatie de klant zonder ontvangst te laten zitten als daar wel voor betaald wordt

  15. Prutsers die vodafone!

  16. Sterkte.

  17. waarom praat iemand die rob schutte heet… in het engels naar zijn Nederlandse klanten?

    http://youtu.be/35TbGjt-weA

  18. @Ferry: Misschien omdat hij geen Rob Schutte heet, maar Robert Shuter en geen Nederlands spreekt? Hij is Zuid-Afrikaan (geloof ik) en native Engels sprekend.

  19. Dat mijn internet het niet doet kan ik mee leven. Maar dat ik verder nog steeds niemand kan bereiken!!! Waardeloos

  20. Volgens mij word niemand verplicht gesteld om een abonnement te nemen bij Vodafone en dat dit gebeurt is overmacht, snap ook niet dat de politiek zich hier ook gelijk mee gaat bemoeien.

  21. @@rno: Onzin. Die brand is overmacht, maar geen goed backupsysteem achter de hand hebben, is een hele grote blunder voor een provider van dit formaat. Zie ook mijn reacties hierboven.

    Dat de overheid zich ermee gaat bemoeien snap ik wel. Als een consument een dagje niet kan bellen is vervelend, maar als je hele bedrijf afhankelijk is van Vodafone kan deze je bedrijfsvoering flink in de war gooien. Ze zullen ook flink wat claims ontvangen van bedrijven, hangt een beetje van de SLA af. De overheid zal zich ook niet met de interne bedrijfsvoering van Vodafone gaan bemoeien, maar bijvoorbeeld providers verplichten om samen te werken (local roaming) in het geval van dit soort calamiteiten. Werkt in het buitenland ook prima en misschien wel noodzakelijk omdat we te afhankelijk van mobiele dataproviders zijn geworden.

  22. Whahaha mooi opzeggen die bende..

  23. @allen die spreken over claims:

    Die mogen dan bij de buren neergelegd worden, daar is tenslotte de brand uitgebroken, niet bij Vodafone. Het is dus te hopen dat de buren een goede verzekering hebben.

    En ja, natuurlijk spreek je Vodafone er op aan als klant, maar vergeet niet dat zij niet degenen zijn zonder goede blusinstallatie of brandalarmering, zoals er door velen geopperd wordt: ze zijn net zo goed slachtoffer in deze als wij dat als eindgebruiker zijn. Dus een beroep op overmacht van hun zijde: Ja, volkomen terecht. Leuk? Nee. Maar wel begrijpelijk.

  24. @Rop: Als bedrijf ben je ook niet verplicht om naar Vodafone te gaan toch. Er zullen ook bedrijven zijn die ervan geprofiteerd hebben.

  25. dus… verhogen die abo’ s! die nieuwe gebouwen en samenwerking moet betaald worden! alles onder het mom van: wij doen het voor u, onze klant! elke kleuter weet hoe je iets veilig moet houden! en overmacht? weet t niet hoor… is er dan niemand bij vodafone een functie heeft met : wat als er brand uitbreekt?

  26. @@rno: Nee, maar als je al bestaande klant bent heb je de belofte gekregen dat het netwerk een bepaalde uptime heeft. Dat noemen ze een SLA. Als je als organisatie je hele mobiele netwerk bij 1 provider hebt stap je niet zomaar over. Sterker nog, je hebt een bestaand contract dus je KAN niet zomaar overstappen.

    Punt is, KPN (bijvoorbeeld) heeft het wel goed op orde. Daar is het noodnet wel op afstand te schakelen en die vragen even veel als Vodafone. Dus het KAN gewoon wel voor hetzelfde bedrag.

  27. Ik heb net gelezen dat de postduiven weer in de aanbieding zijn 🙂

    Waar moeten we toch heen zonder het mobieltje ….. nou lekker rust hebben !

  28. ik had begrepen dat die postduiven die in de aanbieding zijn van vofafone vandaankomen… ze hebben alleen wat last van rookschade en gesmolten ringetjes… Maar wat je zegt: die mobieltjes is helaas een wereld op zich:(. en ik doe net zo hard mee. tsja… de fik erin. ( grapje he!! is geen oproep ofzo )

  29. Ik heb telfort, en die heeft nu ook een storing door het netwerk van Vodafone waar KPN op zit. Dus ik kan al 2 dagen geen smsjes ontvangen. Het wordt niet als een storing gemeld maar veel mensen hebben er last van..

    Het punt is, telfort/kpn is ook niet geweldig.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.