Arshad Rahman is een ontwikkelaar die drie games in de App Store heeft uitgebracht. Met de gigantische toestroom van allerlei spelletjes zou je denken dat het eigenlijk vrij makkelijk is om een game uit te brengen, maar Rahman’s ervaringen met zijn tweepersoons bedrijfje Manta Research zijn niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ars Technica heeft […]
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 8 reacties
marcooo
De winnende formules zijn de spellen en apps waar mensen op zitten te wachten. Luister naar je klant en je wint altijd. Of is dat te makkelijk gedacht?
@Marco you are right. Ik moet zeggen dat het heel gemakkelijk lijkt om zo 20000 euro te verdienen ofzo. Als je maar even iets leuks bedenkt en kunt programmeren. (dat laatste lukt me niet, dat eerste misschien)
De goude formule bestaat niet. Dat is hetzelfde als zeggen, ik weet een tactiek waardoor je in het casino altijd kan winnen.
De formule dat dicht in de buurt komt is idd wat marco aangeeft, denk aan de eindgebruiker, luister naar wat ze te zeggen hebben en wat ze graag willen zien.
Maar de formule die het best lijkt te werken in de game industrie is, maak een spel die je zelf al leuk en verslavend vindt om te spelen en maak het met plezier.
Denk aan Counterstrike, Medal of Honor : Allied Assault (PC), Half Life, stuk voor stuk verkochten ze gigantisch goed en allemaal ontwikkeld door kleine groepjes ontwikkelaars die het deden omdat ze het zelf leuk vonden om te spelen en niet zozeer om het geld. Wat natuurlijk een super leuke bijkomstigheid is.
Volgensmij moet je gewoon exact op het goede moment komen met je app, ben je dit dan ben je binnen.
iPinda
Marco heeft een goed punt.
Je bent als ontwikkelaar ook afhankelijk van wat Apple op de appstore toelaat. Kijk maar eens wat zoal uitkomt voor Jailbreak iPhones. Geweldige apps die niet zijn/worden toegelaten in de appstore.
iDeveloper
Origineel geplaatst door marcoooDe winnende formules zijn de spellen en apps waar mensen op zitten te wachten. Luister naar je klant en je wint altijd.
Roept u maar, wat had je gehad willen hebben.
Op dit moment ben ik ook bezig met een game. Het zal nog wel een maandje duren voordat hij uitkomt. Ben benieuwd of het een beetje gaat lopen.
De winnende formules zijn de spellen en apps waar mensen op zitten te wachten. Luister naar je klant en je wint altijd. Of is dat te makkelijk gedacht?
@marcooo –
Totaal mee eens
@Marco you are right. Ik moet zeggen dat het heel gemakkelijk lijkt om zo 20000 euro te verdienen ofzo. Als je maar even iets leuks bedenkt en kunt programmeren. (dat laatste lukt me niet, dat eerste misschien)
De goude formule bestaat niet. Dat is hetzelfde als zeggen, ik weet een tactiek waardoor je in het casino altijd kan winnen.
De formule dat dicht in de buurt komt is idd wat marco aangeeft, denk aan de eindgebruiker, luister naar wat ze te zeggen hebben en wat ze graag willen zien.
Maar de formule die het best lijkt te werken in de game industrie is, maak een spel die je zelf al leuk en verslavend vindt om te spelen en maak het met plezier.
Denk aan Counterstrike, Medal of Honor : Allied Assault (PC), Half Life, stuk voor stuk verkochten ze gigantisch goed en allemaal ontwikkeld door kleine groepjes ontwikkelaars die het deden omdat ze het zelf leuk vonden om te spelen en niet zozeer om het geld. Wat natuurlijk een super leuke bijkomstigheid is.
Volgensmij moet je gewoon exact op het goede moment komen met je app, ben je dit dan ben je binnen.
Marco heeft een goed punt.
Je bent als ontwikkelaar ook afhankelijk van wat Apple op de appstore toelaat. Kijk maar eens wat zoal uitkomt voor Jailbreak iPhones. Geweldige apps die niet zijn/worden toegelaten in de appstore.
Roept u maar, wat had je gehad willen hebben.
Op dit moment ben ik ook bezig met een game. Het zal nog wel een maandje duren voordat hij uitkomt. Ben benieuwd of het een beetje gaat lopen.
@idevoleper wat voor game word het ??