Super Mario Run kun je nu al spelen in de Nederlandse Apple Stores

Super Mario Run is al speelbaar in de Nederlandse Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag. Zo kan jij de eerste 4 levels al proberen!
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Super Mario Run verschijnt 15 december, maar jij kunt het nu alvast spelen. In de Nederlandse Apple Stores is alvast een demo te spelen. Ook wij gingen alvast aan de slag met deze speelbare demo en geven in onze Super Mario Run hands-on een eerste indruk. Ondertussen is er ook al een interessante ontdekking gedaan: om te spelen heb je constant een actieve internetverbinding nodig, om piraterij te voorkomen. Het betekent dat je in het vliegtuig en in de metro niet zo makkelijk kunt spelen.


Super Mario Run spelen in Apple Store

Super Mario Run in Nederlandse Apple Stores

Wij kijken enorm uit naar Super Mario Run, de eerste eigen game van Nintendo op iOS. Denk jij er net zo over, dan is een sprintje naar de Apple Store aan te bevelen. In de Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag kun je alvast de demo spelen. De demo bevat de eerste vier levels van de game, zodat je een goede indruk krijgt van de gameplay. De eerste drie levels kun je helemaal spelen, terwijl je van het laatste vierde level alleen de eerste twintig seconden kunt spelen.

Speelbaar op alle iPhones in de Apple Store
Uiteraard hebben we even gecheckt of Super Mario Run in de Apple Stores beschikbaar is. Afgelopen nacht hebben de medewerkers de demo’s op de aanwezige iPhones gezet. Daardoor krijgt iedereen krijgt de mogelijkheid om de game alvast te spelen, zonder dat het dringen wordt. Er is dus geen apart demo-hoekje; je kunt op alle aanwezige iPhones de game opstarten en zo lang spelen als je wilt.

Super Mario Run volgt de stijl van andere populaire platformgames, zoals Rayman. Mario rent automatisch, waarbij jij vooral de sprongen goed moet timen. In de standaard single-player spelmodus (World Tour) spring je door alle levels. Daarnaast is er een spelmodus waarbij je het opneemt tegen een vriend. Dit is geen échte realtime multiplayer, omdat je alleen een geest van een vriend te zien krijgt. In de derde spelmodus kun je je eigen Mushroom Kingdom aanpassen.

Super Mario Run met actieve internetverbinding

Om Super Mario Run te spelen is altijd een actieve internetverbinding nodig. Dat heeft Nintendo-grootheid Shigeru Miyamoto bevestigd. In de metro, in een vliegtuig of op plekken met slechte dekking kan dat problemen opleveren. Volgens Miyamoto is hiervoor gekozen om piraterij tegen te gaan. De game is gratis te proberen, maar om toegang tot het volledige spel te krijgen moet je een eenmalige aankoop van €9,99 doen. Er zitten geen in-app aankopen in de game, een bewuste keuze.

Miyamoto benadrukte dat Nintendo de game wil aanbieden op een manier die ‘veilig’ is. “We willen de netwerverbinding gebruiken in alle drie gamemodes, om te zorgen dat alle modes samen functioneren en dat de game veilig is.” Op de vraag of hij met ‘veilig’ bedoelt dat Nintendo het risico van piraterij wil uitsluiten, antwoordde Miyamoto: “Dat is correct”. Nintendo zou hebben overwogen om de single-player World Tour offline beschikbaar te maken, maar dat zou de connectie met de Toad Rally- en Kingdom-mode hebben bemoeilijkt, vertelde Miyamoto. Die twee zijn namelijk wel afhankelijk van mobiele data.

Bekijk ook

Super Mario Run op de iPhone.

Hands-on Super Mario Run: vertrouwd, maar ook vernieuwend

Super Mario Run komt er bijna aan, maar is al te spelen in de Apple Store. Wij doken alvast in de complete demo van de game en delen onze eerste ervaringen in deze hands-on. Super Mario Run brengt Mario op een vertrouwde en verfrissende manier naar iOS.

Informatie

Laatst bijgewerkt
9 december 2016 om 13:55
Onderwerpen
,
Categorie
Apps

Reacties: 15 reacties

  1. Hoe Kun je die demo krijgen dan?

  2. @Joshua: Door naar de Apple Stores te gaan. De fysieke winkels dus, niet de virtuele AppStore.

  3. @Joshua: Die is alleen nog maar speelbaar in de Apple store, wat zo’n beetje in het hele artikel vertelt wordt

  4. Dus een datavretende app…

  5. jammer dat het alleen in de winkels is, was leuker geweest als je het ook thuis gewoon kan proberen

  6. @Jovano: O ik dacht dat er app store stond, te snel gelezen

  7. Origineel geplaatst door Joshua
    @Jovano: O ik dacht dat er app store stond, te snel gelezen

    Nee, te snel gereageerd. 😈

  8. Word deze ook speel baar op de Apple tv 4?
    Zo ver als ik kan zien niet maar dat lijkt me wel leuk.

  9. Wat betekent dit voor ’t delen van Mario via gezinsdelen? Ofwel is t mogelijk om Mario 1x aan te schaffen en met mijn gezinsleden te delen?

  10. @Andrew: Waarom niet?

  11. @Daan: omdat het om een in-app aankoop gaat ipv een betaalde app.

  12. @Wouter: Oh ja, ik gebruik het zelf niet dis had er niet eens goed over nagedacht. Maar als je in app aankopen nooit kan delen kan dat met deze vast ook niet.

    Gewoon even met het account waarop je de aankoop doet inloggen op andere apparaten en klaar.

  13. 10 euro voor een simpel spelletje
    Verplichte internet connectie.

    Nintendo vind het nog steeds lastig. En ik ga het uit principe niet kopen.

  14. Altijd internet nodig en veel te duur!

    Miyamoto kan me wat…