Super Mario Run verschijnt 15 december, maar jij kunt het nu alvast spelen. In de Nederlandse Apple Stores is alvast een demo te spelen. Ook wij gingen alvast aan de slag met deze speelbare demo en geven in onze Super Mario Run hands-on een eerste indruk. Ondertussen is er ook al een interessante ontdekking gedaan: om te spelen heb je constant een actieve internetverbinding nodig, om piraterij te voorkomen. Het betekent dat je in het vliegtuig en in de metro niet zo makkelijk kunt spelen.
Super Mario Run in Nederlandse Apple Stores
Wij kijken enorm uit naar Super Mario Run, de eerste eigen game van Nintendo op iOS. Denk jij er net zo over, dan is een sprintje naar de Apple Store aan te bevelen. In de Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag kun je alvast de demo spelen. De demo bevat de eerste vier levels van de game, zodat je een goede indruk krijgt van de gameplay. De eerste drie levels kun je helemaal spelen, terwijl je van het laatste vierde level alleen de eerste twintig seconden kunt spelen.
Speelbaar op alle iPhones in de Apple Store
Uiteraard hebben we even gecheckt of Super Mario Run in de Apple Stores beschikbaar is. Afgelopen nacht hebben de medewerkers de demo’s op de aanwezige iPhones gezet. Daardoor krijgt iedereen krijgt de mogelijkheid om de game alvast te spelen, zonder dat het dringen wordt. Er is dus geen apart demo-hoekje; je kunt op alle aanwezige iPhones de game opstarten en zo lang spelen als je wilt.
Super Mario Run volgt de stijl van andere populaire platformgames, zoals Rayman. Mario rent automatisch, waarbij jij vooral de sprongen goed moet timen. In de standaard single-player spelmodus (World Tour) spring je door alle levels. Daarnaast is er een spelmodus waarbij je het opneemt tegen een vriend. Dit is geen échte realtime multiplayer, omdat je alleen een geest van een vriend te zien krijgt. In de derde spelmodus kun je je eigen Mushroom Kingdom aanpassen.
Super Mario Run met actieve internetverbinding
Om Super Mario Run te spelen is altijd een actieve internetverbinding nodig. Dat heeft Nintendo-grootheid Shigeru Miyamoto bevestigd. In de metro, in een vliegtuig of op plekken met slechte dekking kan dat problemen opleveren. Volgens Miyamoto is hiervoor gekozen om piraterij tegen te gaan. De game is gratis te proberen, maar om toegang tot het volledige spel te krijgen moet je een eenmalige aankoop van €9,99 doen. Er zitten geen in-app aankopen in de game, een bewuste keuze.
Miyamoto benadrukte dat Nintendo de game wil aanbieden op een manier die ‘veilig’ is. “We willen de netwerverbinding gebruiken in alle drie gamemodes, om te zorgen dat alle modes samen functioneren en dat de game veilig is.” Op de vraag of hij met ‘veilig’ bedoelt dat Nintendo het risico van piraterij wil uitsluiten, antwoordde Miyamoto: “Dat is correct”. Nintendo zou hebben overwogen om de single-player World Tour offline beschikbaar te maken, maar dat zou de connectie met de Toad Rally- en Kingdom-mode hebben bemoeilijkt, vertelde Miyamoto. Die twee zijn namelijk wel afhankelijk van mobiele data.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Facebook Messenger werkt nu eindelijk met Siri en krijgt voicemailfunctie (21-11)
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Huidige eigenaar wil van Flitsmeister-app af (15-11)
- Google nu met Gemini-app voor iPhone: download hem hier (14-11)
- Final Cut Pro voor Mac krijgt reeks nieuwe AI-functies met nieuwste update (14-11)
Reacties: 15 reacties