Reacties voor: Belgische APR Switch verder in problemen, zoekt nieuwe eigenaar

Switch heeft al 5 winkels gesloten en tientallen mensen ontslagen. Maar daarmee houden de problemen niet op. Het is niet gelukt om een herstelplan te maken en het bedrijf zoekt nu naar een nieuwe eigenaar.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 15 reacties

  1. 300 ontslagen? Das het volledige personeelsbestand? 😄

  2. Schrijf is enkel de waarheid en niet uit je duim gezogen materiaal!

  3. Beste is om de winkel keten te sluiten. Spijtig ivm de jobs. Andere sectoren zoeken nieuwe mensen. Op mijn werk alleen al meer als100.

  4. Switch is verschrikkelijke winkel. Personeel is onbeleefd en incompetent. Voor mijn part mogen ze al hun winkels sluiten.

  5. Kan ik geloven, aan het tempo dat ze daar werken. Als er 4 klanten voor u zijn sta je daar twee uur te schilderen

  6. Origineel geplaatst door Karper
    Schrijf is enkel de waarheid en niet uit je duim gezogen materiaal!

    beetje genuanceerder artikel maar ziet er toch niet zo goed uit.

    @Christophe: In Latem vindt ik ze nochtans vriendelijk hoor weinig opmerkingen erover !

  7. Volgens mij zijn er nog altijd twee APR’s in NL. Amac en Xando.

  8. @Steven vc: Er zijn geen 300 personeelsleden, hoe kan je er dan 300 ontslagen 🤷‍♂️

  9. Origineel geplaatst door Karper
    Er zijn geen 300 personeels leden, hoe kan je er dan 300 ontslagen 🤷‍♂️
    @Steven vc:

    Ja ken de zaken ook niet juist hoor maar vindt wel jammer voor personeel en de winkel ! ik ging er wel graag maar ging vooral in Latem! Nu ja dat ketens als Coolblue voor zware concurrentie zorgen zal wel zo zijn vermoed dat ze daar wel de boot was gemist hebben bij Switch ! Maar op hoop van zegen dat er toch nog toekomst is voor hen !

  10. Misschien in tegenstelling tot de meesten vind ik dit best spijtig. Ben reeds verscheidene jaren tevreden klant (Switch Wijnegem). Personeel was vriendelijk, kende de producten (de meesten toch) en nam zijn tijd. Het gaat tenslotte niet om een pak friet. Mijn ouders (op pensioen) heb ik voor iPad naar Switch Oostende gestuurd. Hebben daar een uitgebreide uitleg gekregen en verkoper nam zijn tijd. Waren ook altijd welkom als er een vraag of klein probleempje was. Kan begrijpen dat dit niet leuk was voor de persoon die daar twee uur heeft staan schilderen. Kortom, heb goede ervaring met Switch maar heb wel nooit begrepen waarom zij bijna nooit meededen met actie’s of wanneer er een nieuwe iPhone verscheen zij drie weken achter liepen.

  11. (Red.) Update in artikel: het zou gaan om 10% van de 320 personeelsleden, dus het gaat om enkele tientallen (rekening houdend met parttimers).

  12. Tot voor de overname van easy-M door Switch was er een goed draaiend filiaal in mijn kleine stad, Lommel. Met goed draaiend bedoel ik een kleine winkel met vriendelijk personeel, voor niks verlegen, mogelijkheid tot opleidingen,… De dag na de overname is deze goed draaiende winkel gesloten en werd het personeel overgezet naar andere filialen. Deze zie ik nog eens af en toe en van één ding ben ik zeker: dit was een slechte zet van Switch!

    Huidige winkel-personeel in Hasselt is niet vriendelijk en ongeïnteresseerd. Ik rijd nog liever naar Eindhoven om er in Amac spullen te kopen dan naar Hasselt. Tenzij het niet anders kan…

  13. Wel goed om te weten!
    Ik wilde zojuist reparatie door Switch laten uitvoeren (bestek gisteren nog laten opmaken) . Bij faillissement kun je vervolgens achter je eigen spullen aangaan. ☹️

  14. Origineel geplaatst door Eddy
    Misschien in tegenstelling tot de meesten vind ik dit best spijtig. Ben reeds verscheidene jaren tevreden klant (Switch Wijnegem). Personeel was vriendelijk, kende de producten (de meesten toch) en nam zijn tijd. Het gaat tenslotte niet om een pak friet. Mijn ouders (op pensioen) heb ik voor iPad naar Switch Oostende gestuurd. Hebben daar een uitgebreide uitleg gekregen en verkoper nam zijn tijd. Waren ook altijd welkom als er een vraag of klein probleempje was. Kan begrijpen dat dit niet leuk was voor de persoon die daar twee uur heeft staan schilderen. Kortom, heb goede ervaring met Switch maar heb wel nooit begrepen waarom zij bijna nooit meededen met actie’s of wanneer er een nieuwe iPhone verscheen zij drie weken achter liepen.

    Ze gaven vroeger ook op regelmatige basis vormingen zoals fotografie met iPhone enz heb eens zo een sessie gevolgd en was wel interessant zelf zaken geleerd die ik nog niet wist

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.