T-Mobile gaat in 2015 maandelijks aanpasbare bundels aanbieden

T-Mobile gaat maandelijks aanpasbare bundels aanbieden en geeft je de mogelijkheid om een toestel in meerdere maanden af te betalen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

t-mobileT-Mobile gaat begin volgend jaar nieuwe Stel Samen & Stel Bij-bundels aanbieden, die je elke maand naar boven of beneden kunt aanpassen. Bij kleinere providers is zoiets al langer mogelijk. Je kunt bundels ook tijdelijk helemaal uitschakelen, bijvoorbeeld wanneer je op vakantie gaat. Ook losse componenten kunnen worden aangepast, bijvoorbeeld alleen de databundel of de belbundel.


Kom je er na het afsluiten van een abonnement met 200 belminuten achter dat je toch niet zoveel belt, dan kun je dat aanpassen naar 100 belminuten, waarbij de maandprijs van het abonnement omlaag gaat. De prijs van bundels voor belminuten, sms’jes en data staat vanaf volgens jaar los van de toestelprijs. Dat moet voorkomen dat consumenten de indruk krijgen dat ze een ‘gratis’ toestel hebben gekregen, terwijl ze er via een verhoogde abonnementsprijs alsnog voor betalen.

Smartphone afbetalen

T-Mobile gaat nog meer wijzigingen doorvoeren. Bij de nieuwe Stel Samen & Stel Bij-abonnementen krijgen klanten de mogelijkheid om de toestelprijs van hun smartphone in één keer af te betalen of uit te smeren over meerdere maanden. Dit is een systeem dat bij andere providers ook al werkt: in plaats van een hoge eenmalige toestelprijs komt er elke maand een extra toeslag op je abonnement, waarmee je de smartphone afbetaalt. In de toekomst gaat T-Mobile bij het afsluiten van bundels laten zien hoeveel je extra bijbetaalt voor het toestel. Dat is geen vrijwillige service aan de klant, maar verplicht sinds de Hoge Raad daar in juni 2014 uitspraak over deed. Bij het afsluiten van een nieuwe abonnement krijg je te zien dat je 400 euro moet bijbetalen voor het toestel. Dat kunnen ze in één keer betalen of via een vast maandbedrag terugbetalen.

Prijsverhoging vanaf 1 januari

T-Mobile gaat ook een prijsverhoging doorvoeren voor mobiele abonnementen. De prijsverhoging van 0,9% is bedoeld als inflatiecorrectie.

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 december 2014 om 11:29
Onderwerp
Categorie
Providers

Reacties: 5 reacties

  1. Nu nog een ‘lenen kost geld’ sticker er onder met zo’n moeilijk gebukt mannetje en het wordt eindelijk duidelijk hoe het in elkaar zit. Ik ben benieuwd hoe hard de verschuiving naar SIM-only zal zijn hierdoor.

  2. @Onno: In principe is dit Sim Only.
    Maar met een toestel-lening. Veel mensen maken daar gebruik van.
    Je bonus, omdat je een abo neemt, gaat van je toestelprijs af.
    Bij sim-only is die korting verwerkt in het lagere maandbedrag.
    Het wordt naar mijn idee transparanter.
    Denk dat dit een goede zet is.

    Kortingen die je krijgt zullen wel komen te vervallen als je met bundel-volumes schuift, kan ik me voorstellen.
    Dus of dat het in alle gevallen een geweldige optie is…..?!?!?!!!??

  3. Voor €50,- per maand heb je geen gratis toestel,nee. Eindelijk iets nuttigs vanuit tmobiel.

  4. Niks nieuws onder de zon, alleen wat transparanter zoals gezegd. Goede zet dus.

  5. Ik zal nog steeds zelf de kosten moeten vergelijken in een Numbers-sheet zoals ik altijd al doe. Het word dan wel transparanter, maar wil het toch eerst zelf zien en dan geloven, er zit altijd wel een addertje onder het gras.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.