Een aantal abonnees bij T-Mobile klaagt over een extreem lage internetsnelheid. De snelheid wordt onbedoeld verlaagd naar ongeveer 0,05Mbps. Een snelheidsverlaging wegens een overschreden databundel is volgens de getroffen abonnees niet het probleem: de getroffenen zijn vaak nog maar net een nieuwe maand binnen het abonnement ingegaan, waardoor er nog amper data is verbruikt. Al twee weken wordt er over het probleem geklaagd, maar een oplossing is nog niet gevonden.
Update 28 februari 2014: Volgens T-Mobile is het probleem met traag internet nu opgelost. Dat meldt T-Mobile-woordvoerder Michael Vos aan iCulture.
T-Mobile-woordvoerder Dayenne Mulder erkent de problemen tegenover iCulture en zegt dat er aan een oplossing wordt gewerkt:
We zien inderdaad dat sommige klanten problemen ervaren bij het resetten van hun databundel. We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
De snelheidsproblemen lijken ook niet smartphonegebonden: naast de iPhone hebben ook meerdere Android-telefoonbezitters last van een verlaagde snelheid. In ieder geval één slachtoffer merkte op dat zijn iPhone nog gewone snelheden behaalt als hij de simkaart van een andere abonnee gebruikt. We hebben T-Mobile gevraagd hoeveel abonnees exact zijn getroffen, maar de provider zegt hier geen indicatie van te hebben. Het T-Mobile-forum heeft inmiddels in ieder geval één topic met meer dan 80 berichten over het probleem en ook op Twitter wordt het probleem geconstateerd:
Het lijkt er op dat abonnees vooralsnog niks kunnen doen om het probleem zelf op te lossen. Ervaringen van getroffen gebruikers wijzen er op dat bijvoorbeeld het resetten van de netwerkinstellingen, het vervangen van de simkaart en een belletje naar T-Mobile om je bundel te resetten allemaal geen effect hebben. De provider zal het probleem zelf moeten oplossen. Tot dan blijft een groep abonnees last hebben van langzaam internet.
Tipgever: Virgil
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 42 reacties