Reacties voor: T-Mobile-directeur niet op de hoogte van klachten over iPhone-verkoopcampagne

Algemeen directeur Bart Weijermars van T-Mobile weet niets van klachten over de huidige iPhone-verkoopcampagne. Hij ziet het als signaal "waarmee we wat moeten doen".
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 103 reacties

  1. als dat echt citaten zijn (waar ik wel vanuit mag gaan denk ik) is die kerel wel heel dom:
    eerst doet hij net of hij niet weet dat er word gebelt en daarna zegt hij dat ze daar nog niet zo lang mee bezig zijn.

  2. Ach, de man liegt gewoon keihard, lijkt me vrij duidelijk.
    Ondertussen ben ik al een keer of vijf gebeld door zo’n (slecht verstaanbaar nederlands sprekende) kneus die me een 3gs wil aansmeren.
    Niet alleen het netwerk zuigt bij T-Mobile, ook de interne communicatie schort blijkbaar nog wel wat aan?

  3. Weijermars was in zijn vorige functie verantwoordelijk voor verkoop en marketing bij T-Mobile … zegt me genoeg.
    Hij weet dondersgoed wat er aan de hand is. Sterker nog, hij heeft het zelf bedacht, deze campagne. Dit soort mensen staan voor mij symbool voor de verrotting van de samenleving.

  4. Ach… laat mensen er maar intrappen; uiteindelijk loopt iedereen weg van T-Mobile zodra het mogelijk is. Wie het laatst lacht zeg maar. Stemmen kan altijd nog met de voeten (en dat is wat ik ga doen in augustus!)

  5. Origineel geplaatst door matijs
    Dit soort mensen staan voor mij symbool voor de verrotting van de samenleving.

    Nou nou. Als jij het over de verrotting van de samenleving hebt, vindt je dan niet dat je zelf daar met dit soort uitspraken behoorlijk aan bijdraagt?

    Deze meneer is algemeen directeur. Lijkt me natuurlijk logisch dat het vanuit deze functie niet de bedoeling om openlijk (in de media) in te gaan en toe te geven dat je bedrijf wat schimmige marketingcampagnes hanteert. Natuurlijk moet je zijn uitspraken dan ook in dit licht zien, ofwel lezen met een korreltje zout.

    Maar zeg nou niet dat deze meneer bijdraagt aan de verrotting aan de samenleving. Dat gaat te ver. Bovendien zou je kunnen zeggen dat alle bedrijven hieraan meedoen. De geslotenheid van Apple zou hiervan ook een prima voorbeeld zijn (kijk bijvoorbeeld naar de problemen rondom de 27″ mac).

    Als consument moet je gewoon opletten. Jouw belangen en de belangen van bedrijven komen nu eenmaal zelden overeen.

  6. It is for all mobile networks a hard time , so you would get this hard sell , t-mobile has to reach and keep its targets , or like the uk and usa face being sold or merged into another network. As for not having a 4g network ready for a 4g iphone i cannot see apple waiting to release a new iphone in holland , this to me looks like an indication of the loss of the iphone , going on the timescale every euro network had with the iphone is after july 2010 the iphone free on all networks , but thats only if the networks want to pay out the huge amount of money to sell the iphone , as for 4g in holland only ziggo are showing an interest and looking at the amount of problems that company give , it will be better to stay with the devil you know t-mobile

  7. Geen goede marketing van die meneer. Zeker niet als je kijkt wie het interview afneemt en haar lezers!

  8. Ik ben ook een paar keer gebeld: ik heb direct gezegd dat als hij mij een aanbieding ging doen voor een nieuw contract ik ging wachten op de nieuwe iPhone. Geen enkele discussie, werd direct bedankt voor mijn tijd en opgehangen. Heb zelf dus niets gemerkt van heel agressieve verkoopmethodes.

  9. Ehm, dit verhaal geloof toch niemand?

  10. Ben ook gebeld (inmiddels al weer een paar weken terug) met hetzelfde verhaal (goede klant, geselecteerd, speciale aanbieding) en zei in eerste instantie er even over na te willen denken en graag een mailtje te willen ontvangen met de info op een rijtje. Dat was lastig want er moest snel beslist worden, toen ik aangaf er dan geen interesse in te hebben zou ik alsnog een mailtje krijgen. Een week niks gehoord en toen kreeg ik een SMSje dat mijn telefoon geleverd kon worden door AMP logistics. Gebeld met T-Mobile dat dit een misverstand moest zijn. Werd me duidelijk gemaakt dat het opgelost zou worden, maar ik zelf AMP moest bellen. Wereld op z’n kop natuurlijk, maar toch maar gedaan. Toen dat eenmaal geregeld was kreeg ik doodleuk nog twee keer een factuur thuis gestuurd en werd ik gebeld wanneer de telefoon gebracht kon worden… Nog maar een telefoontje aan gewaagd en nu zou het echt opgelost zijn. Ik mag hopen dat dit eenmalig is, want wat een ontzettende amateuristische praktijken.

  11. Goeie actie iPC!

  12. Ik ben al jaren Tmobile gebruiker, nooit geen klachten woon in de randstad. Nu werk ik buiten de randstad en reis veel in nederland voor me werk. Wat een zuig netwerk. Nergens 3G bereik en het signaal springt van hot naar her :S TMobile bel me maar op voor een contract met een goed bereik aanbieding

  13. Chapeau voor dit artikel, dames en heren van iPhoneClub! Ik heb zelf ondertussen al via ConsuWijzer.nl een klacht bij de OPTA neergelegd. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen (aangaande het 10x gebeld worden, waarbij er bij het opnemen door de bellende partij opgehangen wordt). Ook heb ik een Klachtenformulier Telefoonoverlast van T-Mobile liggen en ga dat nog invullen (is bedoeld voor algemene overlast, niet per se van T-Mobile, maar in dit geval zijn ze dus zelf de schuldige, al dan niet indirect).

    Maar goede zaak dat jullie dit zelf hebben aangekaart bij T-Mobile Nederland. En dat ze er niet van op de hoogte zijn, zullen we dat maar met een kilootje zout nemen?

  14. Origineel geplaatst door Leon
    Chapeau voor dit artikel, dames en heren van iPhoneClub! Ik heb zelf ondertussen al via ConsuWijzer.nl een klacht bij de OPTA neergelegd. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen (aangaande het 10x gebeld worden, waarbij er bij het opnemen door de bellende partij opgehangen wordt). Ook heb ik een Klachtenformulier Telefoonoverlast van T-Mobile liggen en ga dat nog invullen (is bedoeld voor algemene overlast, niet per se van T-Mobile, maar in dit geval zijn ze dus zelf de schuldige, al dan niet indirect).Maar goede zaak dat jullie dit zelf hebben aangekaart bij T-Mobile Nederland. En dat ze er niet van op de hoogte zijn, zullen we dat maar met een kilootje zout nemen?

    Maar leg ‘ns uit: als je gebeld wordt en er wordt direct opgehangen… hoe weet je dan dat ‘t T-Mobile is?
    Ik ga ervan uit dat zij zonder nummerweergave bellen

  15. @Leon: Een bulk zout bedoel je?!!

  16. Ik ben (slechts) 1x gebeld.. Heb gezegd dat ik mijn contract netjes uitdien (tot 1 juli), en wel zie wat er ondertussen op de markt gebeurt.. Meneer van T-Mobile vond het een prima gedachte, en bedankte me voor mijn tijd.
    Sindsdien heb ik niks meer gehoord van T-Mobile….
    Dus, wat ik eigenlijk wil zeggen: Heb geen klachten over de campagne van T-Mobile.
    Ik vind het wel erg slecht van ze als ze mensen blijven bellen die al aangegeven hebben dat ze geen gebruik wensen te maken van de “mooie aanbieding”… Wanneer ze mij nog een keer gaan bellen over hetzelfde, reken maar dat ik een klacht ga indienen..
    Maar tot op heden is dat nog niet gebeurd 🙂

  17. Volgens mij moet T-Mobile inderdaad haar voorraad 3GS-jes kwijt, geziene het feit dat je bijv. legaal in nederland voor een ‘vrij redelijke’ prijs een 3GS kan afsluiten bij bijvoorbeeld Vodafone of KPN. En dit kan gewoon in elke winkel waar de verkoper meer verstand heeft dan 2 pinda’s bij mekaar. Echter, wat momenteel het probleem is, dat Apple de telefoons niet aanlevert op tijd.

    Mijn vriendin kon bijv. 2 weken wachten voordat ze vanuit Vodafone haar toestel thuisgestuurd kreeg. Het is dus wel mogelijk een iPhone te krijgen op een vreemd netwerk, met gewoon Nederlands menu en helaas de bijbehorende provider software lock. Voor haar toestel betaalde ze €100,- minus de aftrek van de verzekering (€18,- per kwartaal = €82,-) voor een 3Gs van Vodafone NL, let wel dit werd bij Loyalty aangeboden… Dit is een service die je alleen telefonisch kunt krijgen als je dus al klant bent. Ik vermoed dat het bij KPN ongeveer hetzelfde werkt in hun CDV.

    M.b.t. deze actie van T-mobile, dit is dus de reden waarom ik er niet bij wilde blijven. Ze besteden téveel werk uit aan ‘call centers’ en ‘derde partijen’. Ik kwam er met regelmaat en moet zeggen dat dit artikel wel het extreemste is wat ik tot nu toe gehoord heb over slecht klant beleid.

    Feit dat je de 3GS kunt omruilen als van de zomer de 4G misschien uitkomt, is een fabeltje. Dit moet om te beginnen zwart op wit staan, wil je recht van spreken hebben juridisch oogpunt. En een ander lastig punt is Apple zelf, haar ‘release data’ van de nieuwe 4G zul je pas vinden als het toestel in de vitrine ligt bij de telefoonhandel/Apple Store. Dus ook hier zul je moeite mee krijgen zo’n deal rond te krijgen.
    Ander probleem wat ik zeer kwalijk vind van je eigen ‘provider’ is dat zij toestemming geven om ‘derde verkopende partijen’ jouw te bellen c.q. lastig vallen onder de naam van T-mobile, terwijl 7 van de 10 gesprekken gevoerd worden door een callcenter mede-werker die van nog toeters nog blazen afweet.

    Ik zeg niet dat mijn huidige provider, shop-wise en customerwise, veel beter is. Maar ik weet wel dat KPN/Vodafone hun loyalty beleid VEEL beter runnen dan T-Mobile en opener zijn in hun ‘fouten’. Ik heb met de laatste storingen van Vodafone ook gewoon mindering gekregen in de rekening. Echter je moet wel je mond durven open te trekken en weten wat je zegt tegen zo’n medewerker bij klantenservice.

    Dit, hierbovenstaande verhaal, vind ik niet kunnen, zeker niet als je directeur bent en oud ‘hoofd’ marketing & sales… Dan moet je van dit afweten, of als je daar niets van afweet zogenaamd, met een beter verhaal komen dan dit. Zeker als de vraagde partij IphoneClub.nl is, want daar zit ten slotte je klanten aandeel…

  18. Ik geloof er helemaal niks van, die man wil het gewoon niet weten en ik vind het dan ook zeer onsportief om alles glashard te ontkennen.

  19. Origineel geplaatst door Leon
    Chapeau voor dit artikel, dames en heren van iPhoneClub! Ik heb zelf ondertussen al via ConsuWijzer.nl een klacht bij de OPTA neergelegd. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen (aangaande het 10x gebeld worden, waarbij er bij het opnemen door de bellende partij opgehangen wordt). Ook heb ik een Klachtenformulier Telefoonoverlast van T-Mobile liggen en ga dat nog invullen (is bedoeld voor algemene overlast, niet per se van T-Mobile, maar in dit geval zijn ze dus zelf de schuldige, al dan niet indirect).Maar goede zaak dat jullie dit zelf hebben aangekaart bij T-Mobile Nederland. En dat ze er niet van op de hoogte zijn, zullen we dat maar met een kilootje zout nemen?

    Goeie zaak! Ik heb precies hetzelfde, in een week tijd in het buitenland 10x gebeld door een onbekend nummer dat onmiddellijk ophangt. Uiteindelijk iemand kunnen spreken voordat deze ophing, bleek het om T-Mobile en haar actie te gaan… Het is een extern callcenter dat belt en door meteen weer op te hangen scoren die ‘gastjes’ hoog wat uitgaande calls betreft. Zeker weten dat alle 10 van T-Mobile afkomstig waren doe je natuurlijk nooit, maar nadat ik eindelijk iemand te spreken kreeg is het wel al weer een week stil op mijn telefoon. UPC bijv. doet precies hetzelfde, en dan wordt het ook pas stil wanneer je eindelijk iemand te spreken krijgt over hun ‘fantastische’ aanbiedingen…

  20. Natuurlijk is hij (en met hem ook nog andere medewerkers) er niet van op de hoogte. Je zou stom zijn als je zou zeggen dat je het weet!

    Overigens heb ik nog geen last gehad van dat callcenter. Ze hebben me 1 x gebeld. Ik gaf aan dat ik toen een vergadering had en of ze later terug wilden bellen. Tot op heden niks meer gehoord. Wel jammer, want ik wilde van hen wel even de laatste rumors horen omtrend de nieuwe iPhone etc. 😉

  21. Wat als je nu gewoon WEL met de deal akkoord wilt gaan, maar niet wordt gebeld. Daar lees ik niets over. Klantenservice T-Mobile bellen levert niets op en toen ik het inde T-mobile store in Rtd vroeg, moest ik een boete betalen als ik vroegtijdig wilde verlengen!! Iemand een idee hoe je jezelf wel kunt aanmelden voor de acie? Ik had de iPhone 3G overigens net na de zomer 2008, dus ik behoor tot de doelgroep.

  22. Alleerst is de verkooptechiek van tmobile allerminst netjes te noemen. Waar ik me aan stoor is er feit dat op basis van speculaties wordt aangenomen dat in juli een 4G uit zal komen. Als ik er vanuit ga dat 4G geen type iPhone is maar een type netwerk, dan weet ik het zonet nog niet. Immers 4G (de opvolger van 3G netwerk) wordt nu pas uitgerold in Japan. Hoe lang heeft de uitrol van 3G wel niet geduurd. Ik ben ook gebeld door zo’n wijsneus van tmobile, maar ik ben wel accoord gegaan. Ik was toch al op zoek naar een andere. Deze GS kost mij qua aanschaf niets.
    Al met al heel bijzonder hoe men reageerd en zich laat leiden door speculaties.
    Stel dat de 4G niet in augustus uitkomt, maar in januari? Is Apple dan de boosdoener, of zijn wij dat?

  23. Buitengewoon jammer dat bedrijven als T-Mobile, die ondanks dat ze zulke mooie producten verkopen met aanzienlijk financieel resultaat, zich toch steeds als maffia gedragen.
    Het gezwam van een algemeen directeur die van niets weet zou bij een echt bedrijf onmiddellijk tot consequenties leiden. Onvoldoende niveau.

  24. @Wouter: Je snapt toch wel dat ik met deze verrotting de juridisch correcte winstmakerij (lees oplichterij) bedoel? En ja, Apple hoort daar ook zeker bij, ook al maken ze mooie producten. Alles draait om die verrotte winst in deze wereld. Dat maakt de aarde behoorlijk kapot/verrot. Of was je daar nog niet achter? En nee, mijn opmerking draagt daar dus niet aan bij.

  25. Origineel geplaatst door matijs
    Dit soort mensen staan voor mij symbool voor de verrotting van de samenleving.

    Nou nou, dat is wel heel zwaar uitgedrukt. Of hij de campagne bedacht heeft weet ik niet, maar het lijkt me dat de directie er wel van op de hoogte is welke productgroepen extra bij het publiek gepusht zullen worden. Het is ook niet een gewone verkoopcampagne, maar een zodanig harde manier uitgevoerd, dat het me sterk lijkt dat een stagiaire van de verkoopafdeling het eigenhandig heeft opgezet en uitgevoerd. Dat moet algemeen binnen het bedrijf bekend zijn.

    Origineel geplaatst door Rian
    Ik geloof er helemaal niks van, die man wil het gewoon niet weten en ik vind het dan ook zeer onsportief om alles glashard te ontkennen.

    Tja, ik kon het ook maar moeilijk geloven. Natuurlijk hoeft hij als algemeen directeur niet tot in detail te weten hoe lopende acties worden ontvangen. Maar hij wekte wel de indruk dat hij wel eens iPhoneclub bezoekt, dus dan is het wat jammer dat een artikel dat specifiek over zijn eigen bedrijf gaat, net over het hoofd is gezien. Alles kan, maar ‘t is wel ongeloofwaardig… eigenlijk net zo ongeloofwaardig als de verkoopargumenten waarmee ze de iPhones proberen aan te smeren, nu ik er zo over nadenk.

  26. Ik neem aan dat de mensen die ermee bezig zijn

    Met aannames kom je niet verder. Ik ga deze week mijn zakelijk relax 300 abbo opzeggen. Ajuu T-Mobile!

  27. @Rj11:
    Leuk om callcenter medewerkers op een negatieve manier uit te maken voor vmbo’ers terwijl je zelf nog niet eens in staat bent om een samenhangend en leesbaar verhaal op te schrijven. Je hebt zinsbouw waar je in groep 6 van de basisschool al een onvoldoende voor krijgt.

  28. @SpeoDeo: idd, eruit was het dan …

  29. Het is natuurlijk logisch dat deze man geen antwoorden geeft. Als je hem koud en op de man af dit soort vragen stelt kan die niet anders doen dan ontwijken. Mensen worden altijd boos en geïrriteerd na dit soort gesprekken maar verplaats je eens in de situatie van hem. Jullie hebben je op dit gesprek voorbereid, hij niet. Hij kan niet zomaar van alles zeggen met het risico dat iets niet klopt. Hij zal, net als jullie, vantevoren wat research moeten doen om juliie fatsoenlijk te woord te kunnen staan. Niks raars aan.

  30. @Gonny van der Zwaag: reken maar dat een “ex-marketeer” zich zeer agressief en actief blijft bemoeien met campagnes. Dat kunnen ze niet laten…

  31. Ik begrijp de ofhef eigenlijk steeds minder.

    Wat is er mis met een bedrijf dat probeert haar klanten extra te binden? Iedereen die in een volwassen commercieel bedrijf werkt en een beetje hersens heeft, weet toch dat groei of tenminste hetzelfde resultaat het doel is van elk commercieel bedrijf..?

    Ik lees hier en op andere plaatsen op iPC verhalen -in overigens ongelofelijk slecht Nederlands- van mensen die maar aan het hakketakken zijn met vooringenomen meningen en meelopen met meningen van anderen.
    Zo wordt er constant geschreven dat je het ‘recht op vervroegde verlenging kwijt zou zijn’, ik heb (zonder op de aanbieding in te gaan) gewoon zwart op wit gekregen dat dat niet zo is. M.a.w.: Ook al zou er in juli een 4G komen (en: die er dan echt nog niet is, hooguit aangekondigd), dan kan je nog steeds naar 4G.

    Ik heb zakelijk al bij Vodafone, KPN, Telfort en nu bij T-mobile gezeten: Met ALLE maatschappijen is wel iets mis. Dus het extreme geleuter over T-Mobile snap ik dan ook niet.
    Ze zijn mij altijd zeer terwille geweest met oplossingen en service (kortingen bij technische problemen en nieuwe iPhone bij haarscheurtjes), als je maar normaal praat en niet als een overspannen holbewoner tekeer gaat.

    Als je het niet eens bent met de aanbieding: Prima, dan doe je het toch simpelweg niet?
    Vertel het ze gewoon op een normale manier en vraag om een ‘opt out’ voor de volgende keer, wordt je ook niet meer gebeld. Sommigen maken er gewoon een sport van om zo bot mogelijk te reageren op die callcenter mensen die bellen en dat dan uitgebreid hier te verslaan.
    Leuke hobby als je niets beters te doen hebt… en neem je Ritalin op tijd in jongens.

  32. zucht, ik hoorde laatst nog een verhaal van een vriend die ook gebeld was. t-mobile had zogenaamd een hele goede aanbieding want hij kon de iphone 3GS nog een week voordat hij uitkwam al in huis hebben. dit telefoontje kreeg hij 3 weken geleden. ze bleven maar volhouden dat het echt om een compleet nieuwe iphone ging en dat de 3gs in nederland nog nergens anders te krijgen was, zelfs nadat hij zij dat de 3gs al een goede 3 kwart jaar te krijgen was bleven ze volhouden dat hij als trouwe klant (was aan zijn eerste contract bij t-mobile!?!?!) die hele speciale aanbieding kreeg.

    nou zijn gelukkig de meeste mensen slim genoeg om door dit soort praktijken heen te kijken, maar er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die hier wel intrappen en gewoon hard genaaid worden door t-mobile.

    voor mezelf weet ik het al, dit word mijn 2de en gelijk ook laatste jaar bij t-mobile. zelfs als dat betekent dat ik met een andere provider geen iphone kan bestellen ( wat ik zeer jammer zou vinden, maarja liever bereik en service dan een gelikte telefoon).

  33. @Pascal: Misschien omdat het op is gehouden nadat ik ze bij de 11e keer wel aan de lijn heb gehad, en dat er genoeg gevallen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt? Om maar even twee redenen te noemen.

  34. @Sjaak:

    Gedeeltelijk ben ik het met je eens maar het wordt een ander verhaal als de verkoper leugens of onwaarheden begint op te hangen. Je klanten voorliegen door te zeggen dat de iphone pas in 2012 komt of alleen in canada en korea (??) of dat het 4G netwerk niet klaar is kan natuurlijk echt niet.

    Ik heb niks tegen een verkooppraatje en ik ben het met je eens dat mensen vaak ongefundeerd lomp uit te hoek kunnen komen als het hierover gaat maar zodra een bedrijf willens en wetens begint te liegen om je een 2-jarig abonnement aan te smeren houdt het voor mij wel een beetje op.

  35. Origineel geplaatst door Richard W. F.
    @Leon: Een bulk zout bedoel je?!!

    Ja ik vermoed inderdaad dat dit de oorzaak is van het strooizouttekort! ‘t Is allemaal opgegaan aan die statements van T-Mobile medewerkers.

  36. @Leon: hihi top 😉

  37. Klasse dat dit forum enigszins als klankbord fungeert.

    Ik vind het altijd goed dat er geluisterd wordt naar de klanten en hier treffen de klanten en het bedrijf elkaar.

    Wat zouden we toch moeten zonder de iPhoneclub!!

  38. Ik vond de verkoper aan de telefoon niet agressief, wel vind ik het een beetje een zinloze actie. Ik wacht nog wel een paar maandjes, en ga dan over op hopelijk een gloednieuwe iphone of een android.

  39. Nouja als dit de reactie is van een directeur, die niet eens op de hoogte is van alle klachten. Dat een weblog zelfs aan de bel moet trekken…
    Ik vind dit echt ronduit triest. T-Mobile ga zo door! En gij zult veel klanten overhouden. Succes!

  40. Inderdaad, stierenpoep dat verhaal. Ze weten het ZEKER daar bij T-Mobile.
    Ik heb een officiele klacht ingediend, nadat ook ik was voorgelogen door die callcenter medewerkers (2 stuks). Mijn verhaal ging over tethering. Volgens de callcenter medewerkster zou tethering zonder meer, zonder meerkosten zelfs, op de 3GS werken. Ik vertelde dat ik dat niet zo 1-2-3 geloofde, dus ze vroeg het aan een collega (maar ook dat kan een truuk zijn) en ze beaamde het nogmaals. Uiteraard werkt het niet, maar ik wilde alleen aantonen dat het zo niet werkt. Helaas heb ik zelf GEEN opname van het gesprek.

    Daarnaast klopt het niet van de bevestigingsemail.
    Ik zou een email krijgen met de gemaakte afspraken, maar helaas pindakaas!

    Ik heb T-Mobile gebeld, en uiteraard wist men van niks, en ik zou teruggebeld worden, afgelopen donderdag rond 18:00 uur, maar uiteraard, helemaal niks. Nog eens gebeld, weer niks. Dus klacht ingediend, schriftelijk (email) maar ook nog niks op gehoord (maar dat was pas vrijdag).

    Vreemd he, als T-Mobile iets van jou wilt, kunnen ze je dag en nacht bereiken, maar andersom… Ho maar.

    Ook op hun eigen forum staan klachten zat over de actie, en vreemd genoeg, geen enkele reactie (volgens mij) van T-Mobile medewerkers/moderatoren. Iets dat bij zaken waar ze zelf wel gelijk hebben, WEL direct verschijnt.

  41. Wat een *** bedrijf is dat T-Mobile toch. Als je als directeur doet alsof je niet op de hoogte bent van dergelijke verkooppraktijken ben je écht niet goed in je vak. Vooral niet als je net uit de afdeling marketing komt gewandeld.

    Het is een beetje korte termijn denken: als we nu zo veel mogelijk klanten overhalen hebben we straks inkomsten. Jammer dat de manier waarop dit gedaan wordt juist al diezelfde klanten keihard wegjaagt, afschrikt en boos maakt. Iets met: ‘het doel heiligt de middelen’.

    Ik ben in ieder geval heel erg klaar met T-Mobile. Dat heeft voor mij meer te maken met het hardnekkig blijven bellen gedurende meerdere keren per dag. Spreek dan wat in de voicemail. En inderdaad absurd dat je gewoon keihard wordt voorgelogen, alsof het een goeie deal zou zijn…

  42. Ik ben twee weken lang door T-Mobile gestalkt. Tussen de 6 à 10 telefoontjes per dag. Me een geheim nummer. Ik werd er knettergek van. Ik neem geen geheime nummers op ivm een vervelende gebeurtenis in het verleden. Ik schrok me dus kapot door deze aggresieve methode. Na twee weken was ik er klaar mee. Ik neem boos op en hoor dat het T-Mobile met hun slechte verkoopargumenten is. Ik ben kwaad geworden en uiteraard heb ik de “aanbieding” genegeerd. Ik zei dat ik uit het bestand gehaald wilde worden. Dit was geen probleem. Het bleef twee dagen rustig tot het telefoontereur weer begon. Weer kwaad opgenomen. Sindsdien niet meer gebeld.

    Ik ben echt meer dan klaar met T-Mobile. Nooit meer zal ik klant van hun worden. Desnoods importeer ik de iPhone 4G uit België. Ik ben erg teleursgesteld in hun klantenservice en het (3G) bereik.

    KPN of Vodafone, ik sta te trappelen om van jullie diensten gebruik te mogen maken!

  43. Whaha ze belde mij laatst op net toen ik wou zeggen dat ik al week problemen had met netwerk van T-Mobile valt me verbinding weg sinds dien niet meer gebeld haha…

    Hopen op snel nieuwe iPhone

  44. De kunst van het verkopen is m.i. het benadrukken van positieve aspecten en het iets minder benadrukken (lees: verzwijgen) van negatieve aspecten. Liegen is oplichting en dan is het altijd mogelijk om de koop ongedaan te maken.

    Misschien goed om te weten: bij Tele-verkoop heeft de verkopende partij altijd de bewijsplicht van de overeenkomst. T-mobile moet dus bewijzen dat jij de iPhone echt wilde.

  45. @rj11

    En nu in normaal Nederlands graag!

  46. Ik denk dat Vodafone en KPN net zulke “boeven” zijn als T-Mobile.

  47. @Willem: oplichten dus

  48. @Sjaak:

    Bijna helemaal mee eens. Met name de holbewoner passage. Is ook iets te vaak van toepassing op sommige reacties hier.

    Klantenbinding is niks mis mee, maar verkoop telefoons/abbonementen en geen onzin. Die ene dame die ik te spreken kreeg na ettelijke telefoontjes die slechts 1x overgingen of opgehangen werden, irriteerde mij dusdanig met haar onkundige gekwebbel dat dat eigenlijk een dealbreaker werd.

    Ik wacht rustig af tot de zomer. 4G of geen 4G. Ik word er niet slechter van.

  49. Weet je waar ik mij aan erger? Dat er mensen zijn die niet begrijpen waarom sommige hier zo geirriteerd zijn door deze actie. Allereerst betaal ik T-Mobile al bijna twee jaar netjes voor mijn abonnement. Ik wens daarom gewoon NIET lastig te worden gevallen. Vergelijk het eens met naar een supermarkt gaan… je pakt je groente, brood en vlees en gaat naar de kassa. Vervolgens wil je naar buiten gaan, wordt je nog 30x lastig gevallen met ‘Wilt u geen wasmiddel er nog bij kopen?’ of etc. Dat zou je toch ook hoogst irritant vinden?

    In de periode van 1 tot 15 februari ben ik in totaal bijna 50x gebeld door een onbekend nummer. Veelal tussen 08:30 en 18:30. Dat begint op een gegeven moment je strot uit te komen. “Ja, maar hoe weet je dat dat T-Mobile was?” – Nou, logisch toch. Welk ander bedrijf dat mij iets wil aansmeren heeft a) mijn telefoonnummer en b) belt zo vaak zonder mijn voicemail in te spreken? Mijn telefoonnummer geef ik normaliter bij geen enkel commerciëel bedrijf af, dus het zal lastig zijn voor ze om mijn nummer te krijgen. Daarnaast, als iets belangrijk is dan spreek je de voicemail wel in.

    Op het laatst weigerde ik nog serieus op te nemen dus heb ik gewoon opgenomen maar ze naar de buitenlucht laten luisteren… na 3x dat geintje geflikt te hebben hebben ze mij niet meer gebeld. Hopelijk laten ze dat zo.

    Mijn klacht ligt ondertussen al bij de OPTA en T-Mobile heeft vanaf juni / juli een klant minder om aan te verdienen. Ajuus.

  50. Ik ben nog niet gebeld geworden, maar als dat gebeurt ga vragen hoe zeker ze zijn dat de 4G pas in 2012 komt.
    Als ze er zo zeker zijn als ze glashard beweren, willen ze natuurlijk zwart op wit zetten:
    1) Ik verleng nu met 2 jaar en zij sturen me een 3GS.
    2) Mocht de opvolger van de 3GS eerder uitkomen dan 2012, sturen ze mij deze ook gelijk en tegelijkertijd de SIM unlock code voor de 3GS, waarbij de einddatum van het contract op de datum van stap 1 blijft staan.

    Ik heb een vaag vermoeden dat ze dit niet zullen aandurven…

    Tevens vraag ik me af of ik gebeld ga worden: Ik was bij de introductiedag nummer 11 in de rij toen de T-Mobile shop opende, ik heb het flauwe vermoeden dat ze wel door hebben dat ik iets over de iPhone weet 🙂

    Zijn er hier mensen die dag 1 de iPhone hebben gekocht die gebeld zijn geworden?

  51. Sommige klanten worden gek van de telefoontjes: ze worden tien keer per dag gebeld door een onbekend nummer

    Dat klopt: mijn vriendin en ik werden een keer of 5 per dag gebeld door een onbekend nummer welke meteen weer ophing als je de telefoon beantwoordde. Ik werd er ook gek van en heb T-Mobile om opheldering gevraagd maar ze konden/wilden niks doen, tenzij het bellen meer dan 2 weken aanhield. Het bellen stopte nadat ik pas na ongeveer 1 week (!) eindelijk een verkoper van T-Mobile aan de lijn had voor de nieuwe iPhone. Wat een waardeloze organisatie, bah.

  52. Zijn er ook mensen gebeld die al een 3GS hebben? Ik ben een aantal keer gebeld door een geheim nummer maar nam niet op. Begin me nu af te vragen of het T-mobile geweest kan zijn, foutje in het bestand ofzo.

    Onwaarschijnlijk maar misschien zijn er meer mensen. Volgende keer toch maar opnemen, heb een hekel aan geheime nummers!

  53. Om eerlijk te zijn, hij maakt zich wel stevig belachelijk als directeur van het bedrijf, normaal hoort iemand die een bedrijf leid toch te weten wat de huidige gang van zaken is, dus of hij liegt of niet, hij maakt van zichzelf een karikatuur.

  54. Origineel geplaatst door Pascal
    Origineel geplaatst door LeonChapeau voor dit artikel, dames en heren van iPhoneClub! Ik heb zelf ondertussen al via ConsuWijzer.nl een klacht bij de OPTA neergelegd. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen (aangaande het 10x gebeld worden, waarbij er bij het opnemen door de bellende partij opgehangen wordt). Ook heb ik een Klachtenformulier Telefoonoverlast van T-Mobile liggen en ga dat nog invullen (is bedoeld voor algemene overlast, niet per se van T-Mobile, maar in dit geval zijn ze dus zelf de schuldige, al dan niet indirect).Maar goede zaak dat jullie dit zelf hebben aangekaart bij T-Mobile Nederland. En dat ze er niet van op de hoogte zijn, zullen we dat maar met een kilootje zout nemen?Maar leg ‘ns uit: als je gebeld wordt en er wordt direct opgehangen… hoe weet je dan dat ‘t T-Mobile is?
    Ik ga ervan uit dat zij zonder nummerweergave bellen

    Nummerweergave stond bij mij gewoon aan.
    Ik werd de ene dag gebeld door dit nummer, namelijk 06-24 00 00 00, en er werd direct opgehangen.
    Volgende dag wordt ik weer gebeld, zelfde nummer, ik neem op en ineens t-mobile die me een 3GS wil aansmeren. Dus hartstikke duidelijk dat dit tmobile is.

    Verder helemaal eens met de algemene trend, die “verkoper” aan de lijn kwam met allemaal rare argumenten waar geen kant van klopt. Erg vervelend dit soort gezeik, laat mensen dan gewoon op de website een vakje aanklikken van “ja bel mij, ik wil een 3GS” of iets dergelijks.

  55. vind het eigenlijk schandalig!
    Als de nieuwe iPhone deze zomer gewoon in Nederland uitkomt dan zegt dit wel wat over t-mobile.. Dat ze zwaar onbetrouwbaar zijn :S

  56. @Runaque:

    Een algemeen directeur van een onderneming zo groot als T-mobile is echt niet op de hoogte van elk dingetje dat er gebeurt in zijn bedrijf. Hij zal hier vast eerder kennis van genomen hebben maar op een bijeenkomst als deze waar je dergelijke vragen niet verwacht is ontwijkend reageren heel normaal. Zo iemand kan niet zomaar wat roepen als die niet helemaal ingelezen is.

    Sommige mensen begrijpen volgens mij niet wat het inhoud om aan het hoofd te staan van een dergelijke onderneming. Smijten met de term “karikatuur” slaat natuurlijk helemaal nergens op.

  57. Origineel geplaatst door Pieter
    Zijn er hier mensen die dag 1 de iPhone hebben gekocht die gebeld zijn geworden?

    Ja hoor, meerdere malen al, en ook meerdere “spooktelefoontjes”

  58. tethering vind ik nog belangrijker dan een nieuwe g3s, als ze me een nieuwe telefoon aanbieden wil ik best die g3s hebben maar dan wel weer met tethering zoniet einde verhaal t-mobile hou ik mijn oude g3 en ga ik over, toestel is simlock vrij dus…

  59. @Rob: en wie ben jij dan wel, hoe kom jij aan deze zogenaamde “wijsheid”?

  60. Origineel geplaatst door Pete
    Origineel geplaatst door PieterZijn er hier mensen die dag 1 de iPhone hebben gekocht die gebeld zijn geworden?Ja hoor, meerdere malen al, en ook meerdere “spooktelefoontjes”

    Mooi! Dan zal ik binnenkort ook wel dat fantastische aanbod krijgen!

    En dan gaan we kijken of ze mijn aanbod accepteren 😀

  61. Ik werd ook gebeld door zo een bijdehante blufgozer met een hoop bangmakerij en ik zou meteen moeten beslissen want de volgende dag zou het aanbod (3GS + 2 jaar) wellicht uitverkocht zijn, en van de zomer zou er geen nieuw model iPhone zou komen etc. etc.

    2 dagen later werd ik toch weer gebeld door hetzelfde type blufgozer en ik heb hem in grof Amserdams laten weten dat ze eens op moeten houden met te denken dat hun klanten achterlijk zijn en hem en passant medegedeeld geen interesse te hebben voor het aanbod omdat het minsten 1 jaar te laat komt en op een verschrikkelijk irritante mannier wordt gebracht.

    Dat algemeen directeur Bart Weijermars niet op de hoogte is van deze irritante, aggressieve en misleidende verkooptechnieken zou reden moeten zijn voor ontslag op staande voet. Wanneer gaan we in Nederland eens schoon schip maken en dit management-type afserveren?

    Hoe kan het nou dat deze meneer niet op de hoogte is? Het monitoren van telefonosche verkoopgesprekken is de gewoonste zaak van de wereld, al was het maar i.h.k.v. training.

    Volkomen ongeloofwaardig deze meneer Bart Weijermars, die wat mij betreft eens moet beginnen om zijn eigen troep in de zeik te nemen, maar mij niet aub.

    Mijn afkeer tegen T-Mobile neemt alleen maar toe op deze mannier en ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar het einde van hun exclusieve verkoopcontract met Apple.

    Opzouten met die opportunistische leugenachtige cowboys met hun laag bij de grondse intimidatie; dat zijn geen verkopers, en al helemaal geen dienstverleners die goede informatievoorziening als onderdeel van een goede klantenbinding zien; dat zijn gewoon ordinaire hlave criminelen zonder scrupules.

    Woedend ben ik over deze ongemannierde flapdrollen!

  62. Origineel geplaatst door Wessel Meijer
    Dat algemeen directeur Bart Weijermars niet op de hoogte is van deze irritante, aggressieve en misleidende verkooptechnieken zou reden moeten zijn voor ontslag op staande voet. Wanneer gaan we in Nederland eens schoon schip maken en dit management-type afserveren?

    mee eens, zonder bonus maar met boete wegsturen.

  63. @Rob
    De eindverantwoordelijke van een serieus bedrijf kan zonder voorbereiding en “inlezen” direct een uitspraak doen over een actie die zoveel negatieve publiciteit opwekt. Hij zorgt er namelijk voor dat zijn dienstverlenend bedrijf ALTIJD klantvriendelijk is. Daar hoort hij voor te staan en dit permanent over te dragen aan zijn mensen.
    Waarom hebben anders zoveel mensen het gevoel dat ze niet met plezier klant kunnen zijn van T-mobile (en de meeste andere aanbieders)? Terwijl het product op zich van goede kwaliteit is. Het marketingbeleid veroorzaakt de indruk dat je steeds bedonderd wordt.
    De provider die dit durft te doorbreken krijgt mij als klant, ook al betaal ik dubbel zo veel.

  64. Kwaliteit van externe verkoopdesks waarborgen is een probleem. Indien je als werknemer niet genoeg klanten behoud kun je ontslagen worden. En het aannemen van werknemers wordt door de externe partij gedaan.
    En voor midden management geldt ook prestatie dwang.
    Echter zouden ze meer vinger aan de pols moeten houden wat betreft de klant ervaring een simpel eigen forum zou daar afdoende kunnen zijn. En dan keihard de kwaliteit kontroleren. Wat de man aangerekend kan worden is dat er geen campagne kwaliteits feedback heeft plaats gevonden. In eerste instantie lijkt dat ook niet in het belang van midden management maar op de lange duur zeker wel.

  65. Vodafone heb ik op een andere telefoon, wel 3G bereik maar ook erg traag.
    Kpn heb ik in het verleden gehad, wel goed bereik maar geloof me veeeeel erger klantenservice dan T-Mobile.

    Daarom ben ik wel tevreden met T-Mobile dus hoop ik dat iPhone altijd bij hun blijft.

  66. Ik heb een 3G. Waarom ben ik nog niet gebeld?

    Anyway, ik heb het idee dat hier een frauduleuze organisatie achter zit die niet T-Mobile heet. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat T-Mobile op zo’n manier haar naam te grabbel gooit. Ongetwijfeld lezen T-Mobile medewerkers deze discussie ook en hopelijk wordt daar iemand wakker en gaat dit eens grondig onderzoeken. T-Mobile lijkt me de aangewezen organisatie om na te gaan welk callcenter zo agressief opereert.

    Ik wacht wel ff de reactie van Weijermans af, de komende dagen.

  67. @SpeoDeo en @Rob:

    Het is niet zo dat Weijermans voor het blok werd gezet. De afspraak voor het interview was 1 week tevoren gemaakt. Hij wist dat hij iPhoneclub op de koffie kreeg en dat dus alle onderwerpen rondom de iPhone aan de orde konden komen.

    Bij tv-programma’s als Radar komen mensen vaak met hun persoonlijke probleem aanzetten. In zo’n geval vind ik het logisch dat je als algemeen directeur niet op de hoogte bent van die specifieke situatie van die specifieke klant. Maar dit is een algemene actie, voor een product dat voor T-Mobile erg belangrijk is. Het is wel handig als je dan een indruk hebt wat er speelt.

    Origineel geplaatst door Rembert
    Ik wacht wel ff de reactie van Weijermans af, de komende dagen.

    Dus jij denkt dat ‘ie nog gaat bellen om te vertellen wat T-Mobile eraan gaat doen? Ja, dat kan. Maar is denk ik wel wat naïef.

    Er komt n.a.v. dit interview nog een derde artikel aan, over een onderwerp dat iPhone-bezitters ook zal interesseren.

  68. Ben ook gebeld met verkoopleugens over de beschikbaarheid van de opvolger van de 3GS en dat ik dus maar beter snel op dit aanbod in kon gaan. De telefonische verkoopster wist mij te melden dat de nieuwe 4G niet door de goedkeuringsproces in Amerika was gekomen en dat het dus nog wel anderhalf jaar zou duren voor de telefoon in Nederland te krijgen zou zijn. Alsof de Amerikaanse overheid iets te zeggen heeft over het totaal andere netwerk in Europa. Erg amusant. Ik heb het aanbod vriendelijk afgeslagen.

    Ook ik heb sindsdien last van spooktelefoontjes van een geblokkeerd nummer. Vrijwel niemand heeft mijn telefoonnummer en ik ben nog nooit eerder door een geblokkeerd nummer gebeld, toeval?

    Voorspelling: als dit verhaal binnenkort bij Radar op TV is is het de schuld van Apple :).

  69. Laat je ongenoegen niet op dit forum achter, tenzij je alleen maar wilt mopperen en niet wilt dat er iets gebeurt. Als je wilt dat er WEL wat gebeurt vul dan een klachtenformulier in bij consuwijzer. Kost je twee minuten en daar bereiken we denk ik veel meer mee.

  70. Origineel geplaatst door Pieter
    Zijn er hier mensen die dag 1 de iPhone hebben gekocht die gebeld zijn geworden?

    Ja hoor, ik ben ook gebeld (ze belden eigenlijk voor mijn vriendin omdat ik door fout van T-Mobile dat ding op haar naam aan moest vragen omdat mijn aanvraag nog in het systeem hing van diezelfde ochtend toen de servers plat gingen. stelletje prutsers)

  71. @Gonny van der Zwaag:
    Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens maar ik kan me voorstellen dat hij nu niet zomaar gaat mededelen wat er wel of niet fout is gegaan. De klacht is namelijk nogal ernstig (een bedrijf dat zijn klanten voor liegt). Er zal ofwel een onderzoek gaande ofwel ze zijn bezig om zich in te dekken. Als ze er klaar voor zijn zal er wel een officieel persbericht uitgaan.

    Ik kan me dus nogmaals voorstellen dat hij niet zomaar in een interview uit de doeken doet wat er gaande is. Dat gebeurt vrijwel nooit. Kijk alleen maar naar Apple. De enige informatie die uit dat bedrijf komt is van hun zelf. Bedrijven spelen altijd goed weer tot dat ze zelf klaar zijn om naar buiten te treden. Dat is niks nieuws en dat maakt deze man niet meteen een waardeloze directeur zoals hier nogal eens gezegd wordt. Wat overigens niet wegneemt dat het voorliegen van je klanten niet schandalig is.

  72. @Gonny van der Zwaag:
    Goed van iPC dat ze hier zoveel aandacht aan besteden en ik ben het met Gonny eens dat deze directeur zich wat beter had moet voorbereiden zeker als je van te voren weet waar het interview over zou gaan!

    Is er tijdens het interview ook nog gesproken over de plannen van T-mobile met het LTE/4G netwerk? Ik lees in veel reacties dat het argument van een nog niet-beschikbaar 4G netwerk de reden zou zijn dat er geen iPhone 4G in 2010 op de markt komt in nederland. Dit vind ik zelf erg vreemd aangezien LTE werkt over het bestaande GSM en UMTS mobiele netwerk. Sterker nog, zowel Brussel als Economische Zaken hebben vorig jaar reeds toestemming gegeven om dataverkeer toe te staan via bovenstaande mobiele netwerken. Wellicht dat iPC een artikel kan wijden aan 4G techniek om duidelijk te maken waar het hier nu om gaat (of bestaat dit artikel reeds?). Apple zou denk ik zelf nooit een 4G iPhone maken die niet én op 3G én op GPRS techniek zou werken!

  73. Geloof me, met (bijna) alle telefoonproviders kun je goede problemen krijgen. Heb ze op zakelijke contracten bij telfort, kpn, vodafone en t-mobile gehad, bij de laatste 3 ging het om een paar duizend euro en de eerste kon blijkbaar geen geld incasseren van een rekening waar genoeg op stond dus blokkeerde ze mooi elke maand al je zakelijke telefoonabonnementenvoor een dag of 4 totdat jij een rekening had ontvangen en met sped betaald. De klantenservice van elke provider is nogal waardeloos, ze leggen de schuld altijd bij de klant en doen vaker valse beloften bij aankoop van toestellen/contracten. Geen van de klantenservices heeft de problemen op kunnen lossen alleen bij vodafone is het me gelukt door een inside contact uit het management.

    N.B. Dit is dan wel mijn eigen ervaring die ik heb gehad ik wil niet zeggen dat iedereen zulke problemen mee gaat maken.

  74. @Runaque: De enige die zich belachelijk maakt ben jezelf. Als een algemeen directeur van een groot bedrijf iets niet weet is dat doodnormaal. De man is niet aangesteld om zich van ieder wissewasje en actie binnen het bedrijf op de hoogte te stellen. Dat personeel heeft ie niet voor niets. Het is de afdeling marketing met haar medewerkers die hier inhoudelijk wat over weten. Dat soort zaken lopen echt niet altijd langs de grote bazen van de toko, sterker nog, die weten meestal van niets en moeten zich eerst bij de betreffende afdeling laten informeren. De reactie van iphoneclub.nl als diverse anderen hier over dat de directeur hiervan zou moeten weten is uiterst onrealistisch te noemen, zo werkt het namelijk totaal niet bij grote firma’s. Bij kleine bedrijven wil het nog wel eens voorkomen maar ook daar kan het zijn dat de grote baas van niets weet en dus uiteindelijk ook verhaal moet komen halen bij de betreffende personen/afdelingen. Wel erg triest om direct met een vingertje te gaan lopen wijzen en de indruk te wekken dat de algemeen directeur staat te liegen. Iets wat zelfs als strafbaar zou kunnen worden uitgelegd omdat dit een vorm van smaad/laster is. Dat je vraagtekens zet bij de waarheid van z’n verhaal is wat anders maar maak dan duidelijk dat je zelf als individu zo je vraagtekens bij het verhaal hebt. Gelukkig zijn een aantal anderen hier wel zo slim om dat zo te spelen, zij hebben het dan ook over dingen als een “zak zout”, “berg zout”, etc.

    Voor de mensen die moeite hebben met de telefoontjes of die domweg ondergespamd wordt kunnen aangeven dat ze niet meer door T-Mobile gebeld willen worden wat daarna gehonoreerd moet worden. Ook is er de mogelijkheid om op consuwijzer.nl bij de OPTA een klacht hierover in te dienen. Overigens heb je bij het afnemen van het abonnement bij T-Mobile al je akkoord gegeven om je gegevens die bij T-Mobile bekend zijn te laten gebruiken door T-Mobile en partijen aan wie T-Mobile bepaalde taken uitbesteed bij o.a. dit soort zaken (het doen van een aanbieding, hoe aantrekkelijk of onaantrekkelijk die ook moge zijn). Het geklaag hierover is dan ook volledig onterecht, dan had je maar moeten opletten bij het afsluiten van het abonnement. Besides, je bent in Nederland ook verplicht om je op de hoogte van de wet te stellen, dus ook die op het gebied van telecom (en dus had je geweten dat dit ook gewoon kan, mag en door vrijwel iedereen gebruikt wordt). In die wet staat ook dat als men belt ze behoren te melden dat er een bel-me-niet register is waar je je kunt registeren en men behoort je te vragen of ze je wel mogen bellen nu en in de toekomst. Als je op die laatste vraag “nee” zegt dan mogen ze je ook niet meer bellen of je nou klant bent of klant bent geweest. Toen ik werd gebeld heeft het callcentre dit nagelaten waarmee ze dus de wet hebben overtreden. Ook daarvoor kun je bij de OPTA een klacht indienen (niet gedaan omdat ik dit nou niet zo’n big deal vond).

    Het is overigens wel vrij triest dat zowel hier als op twitter en T-Mobile’s eigen forum de standaard reactie is “ow dat wisten we niet, nemen we mee”. Sja, als je nu nog durft te beroepen op “ik wist het niet” heb je ook wel aardig onder een steen geleefd, zeker als je dat diverse malen in hetzelfde topic op je eigen forum durft te roepen. Dat meenemen is aardig maar laat dan ook eens een keer zien dat je het ook echt gedaan hebt want praatjes vullen geen gaatjes. Men kan eens beginnen bij het kappen met het uitbesteden aan niet eigen callcentres, daar zitten veel te gedreven pipo’s die je koste wat kost dingen proberen aan te smeren. Uitermate irritant en zeker geen goed imago voor de firma (in dit geval dus T-Mobile). Een aanbieding doen is prima maar niet op de veel te gedreven wijze waarop dat nu gebeurd.

  75. Ik heb geen klachten. Rustig prettig gesprek gehad en gezegd dat ik deze zomer wel aankijk hoe de situatie ervoor staat.

    Diezelfde avond had ik echter enkele redenen om het dan misschien toch maar WEL te doen.

    Volgende dag meteen gebeld ; Ik zou worden teruggebeld.
    Niet gebeurd.
    Na 3 dagen een mailtje (via de site).

    Antwoord : Je kunt geen gebruik meer maken van die “speciale aanbieding” ; Je had meteen JA moeten zeggen !!

    WTF ??

    “Wij KUNNEN u deze aanbieding niet meer doen” ????
    ????
    “Ze WILLEN mij deze aanbieding niet meer doen…”!!!

    Heeeeeel vreemd….

  76. Aan alle mensen die gebeld worden en dat liever niet willen: neem de telefoon op e zeg niets.

    Op deze manier ben je binnen no-time uit het register.

  77. @WvB22:

    Ja, ik ben ook gebeld vorige week, maar niets agressieve benadering! Integendeel zelfs.
    In eerste instantie toegezegd (was een beetje te voorbarig). Laat op de avond een mail gestuurd en de volgende dag gebeld hierover dat ik er vanaf zag.
    Was ook helemaal geen probleem, alleen de 3GS lag al bij de koerier. Moest een sms-je afwachten. Aangegeven dat deze iPhone retour T-Mobile moest. GEEN ENKEL PROBLEEM!!

    Zie onder de reactie op mijn mail:

    Allereerst excuseren wij ons voor de late beantwoording van uw e-mailbericht. Door de grote voorraad e-mailberichten konden wij u niet eerder van een antwoord voorzien. Wij geven u graag de volgende reactie.

    U geeft aan dat u geen gebruik wilt maken van de Early Renewal met een iphone 3GS. We hebben het voor u nagekeken. Het toestel is door de koerier retour gestuurd. We hebben de Early Renewal vandaag voor u geannuleerd.

    We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice BV

    Volgens mij zijn heel veel reacties op deze actie flink overdreven!!

  78. @Ted

    Geloof mij, dat is altijd zo. Consumenten geven ten alle tijden de verkopende partij de schuld van een misverstand of miscommunicatie..
    Je weet precies waar je aan begint, zo niet doe als consument vooronderzoek, of weiger het aanbod…

  79. Mensen die 50x gebeld worden door een onbekend nummer en de telefoon weigeren op te nemen hebben vlgs mij gewoon zélf een probleem. Néé… lekker jezelf blijven ergeren en de OPTA inschakelen: dat gaat helpen… pffff. Dat schizofrene privacy gedoe: neem één keer op en leg uit dat je geen aanbieding meer wenst. Je zal toch wel ergens in het verleden wat kleine lettertjes gemist hebben waar je je poot onder gezet hebt en waar instond dat T-Mob het recht heeft om je te bellen.

    Overigens: Bij IEDER gesprek wat T-mob doet heb je ná het gesprek heb je de elektronische mogelijkheid om toekomstige telefoontjes uit te schakelen. Daar stellen ze je keurig van op de hoogte trouwens. Simple as that.

    Het is inderdaad misschien geen top-aanbieding maar zó slecht als sommige amoeben willen doen geloven is die aanbieding niet:

    – Je behoudt gewoon recht op vervroegde verlening naar de 4G, dat komt omdat in dit geval T-mob jou benaderd en niet andersom.
    – (officiële) Tethering
    – nwe iPhone krijg je binnen een paar dagen, tegen 0 of relatief laag bedrag.
    – Je oude iPhone kan je sim-lock vrij verpatsen.

    En nogmaals: indien je het niets vindt, dan doe je het toch gewoon niet?
    Opmerking verwijderd.

  80. Opmerking verwijderd.

  81. Ik ben slechts 10x gebeld in één week.

  82. @Sjaak:

    Als je alles goed leest beste Sjaak, dan weet je dat de meeste mensen pas achteraf de link hebben gelegd tussen diverse telefoontjes met een onbekend nummer en de telefoonterreur van T-mobile. Als ik T-Mobile toestemming geef om mij te bellen dan wil ik wel weten dat T-Mobile belt. En niet anoniem door een medewerker van een call-center die door het (voortijdig) verbreken van de verbinding z’n quotum probeert te halen.

    En dit alles heeft wat mij betreft niets met privacy te maken, maar met het negeren van wetgeving. Ben ik zo’n regelneuker? Nee, maar na zoveel telefoontjes is het handig om de afhandeling van dit soort praktijken uit handen te kunnen geven aan de OPTA.

    Opmerking verwijderd.

  83. Origineel geplaatst door Stefan
    Weet je waar ik mij aan erger? Dat er mensen zijn die niet begrijpen waarom sommige hier zo geirriteerd zijn door deze actie. Allereerst betaal ik T-Mobile al bijna twee jaar netjes voor mijn abonnement. Ik wens daarom gewoon NIET lastig te worden gevallen. Vergelijk het eens met naar een supermarkt gaan… je pakt je groente, brood en vlees en gaat naar de kassa. Vervolgens wil je naar buiten gaan, wordt je nog 30x lastig gevallen met ‘Wilt u geen wasmiddel er nog bij kopen?’ of etc. Dat zou je toch ook hoogst irritant vinden?In de periode van 1 tot 15 februari ben ik in totaal bijna 50x gebeld door een onbekend nummer. Veelal tussen 08:30 en 18:30. Dat begint op een gegeven moment je strot uit te komen. “Ja, maar hoe weet je dat dat T-Mobile was?” — Nou, logisch toch. Welk ander bedrijf dat mij iets wil aansmeren heeft a) mijn telefoonnummer en b) belt zo vaak zonder mijn voicemail in te spreken? Mijn telefoonnummer geef ik normaliter bij geen enkel commerciëel bedrijf af, dus het zal lastig zijn voor ze om mijn nummer te krijgen. Daarnaast, als iets belangrijk is dan spreek je de voicemail wel in.Op het laatst weigerde ik nog serieus op te nemen dus heb ik gewoon opgenomen maar ze naar de buitenlucht laten luisteren… na 3x dat geintje geflikt te hebben hebben ze mij niet meer gebeld. Hopelijk laten ze dat zo.Mijn klacht ligt ondertussen al bij de OPTA en T-Mobile heeft vanaf juni / juli een klant minder om aan te verdienen. Ajuus.

    Jij wil niet weten hoeveel bedrijven in dit land zonder met hun ogen te knipperen over JOUW mobiele nummer kunnen beschikken…
    Maar dat laten luisteren naar de buitenlucht vond ik wel een goeie zet!

  84. Callcenters; dat is het probleem. En dat bedrijven als T-Mobile er mee in zee blijven gaan. Ik heb er ook ooit eens gewerkt; energie abonnementen verkopen, maar ‘t geldt voor alles:

    1) Slechte software waarbij je over het internet belt en als call-center medewerker zelf geen controle hebt over wie of wanneer je nu gaat bellen.

    2) Gesprekken werden soms middenin afgebroken (server-problemen), of verstoord (meeluisteren van call-center management) en het afbreken omdat je dienst erop zat en de volgende je plaats direct moest innemen.

    3) Het grootste probleem: Steeds dezelfde klanten aan de lijn.
    Als er mensen waren die aangaven niet/nooit meer gebeld te willen worden, was ik werkelijk de enige die dat in het systeem noteerde. Maar een volgende dag was het call-center management blijkbaar weer onder druk gezet en moest er nog meer gescored worden. Dus werden de al eerder zo diep uitgespitte bestanden OPNIEUW gebeld. En dus moesten we het vinkje van “Nooit meer bellen” gewooon negeren. En ik kreeg dan weer de zelfde namen aan de lijn. Ik klikte dan ook wel weg terwijl hun telefoon al aan het rinkelen was (want had je nauwelijks controle op).

    4) Verzinsels. Ik ben uiteindelijk, in mijn wanhoop, ook maar wat verhalen gaan verzinnen waarom ze NU moesten beslissen en wat de voordelen waren. Ja ik schaam mij daar nu nog voor.
    Ik was te lief en hier absoluut niet voor geschikt (2 weken en toen weg). Degenen die hier goed in waren, waren vrijwel allen zonder scrupules en konden zeer drammerig zijn. En ja, er zitten dus ook wel een paar lieverds tussen, even.

    Als een bedrijf als T-Mobile niet kan kiezen voor een balans tussen noodzaak hun oude voorraad 3GS kwijt te raken, en hun BESTAANDE klanten met respect te behandelen ….. tsja
    Maar een algemeen directeur die geen weet van zo’n verkoopcampagne zou hebben is BS en een schande dat hij denkt er zo mee weg te komen. Zet ‘m op iPhoneClub !

  85. Wat is er mis met die rode knop “STOP GESPREK” als je je iPhone opneemt? Als ik al enigszins het idee krijg dat mensen mij bellen om mij iets te verkopen dan zeg ik: “Geen interesse!”. Ophangen, telefoon in de broekzak, klaar is Kees. Als je het op die manier bekijkt, niets aan de hand…

  86. Typische t-mob reactie: ‘dit is de eerste keer dat ik deze klacht hoor’ – als deze meneeer bij mij op de loonlijst stond zou ik hem ontslaan omdat hij niet weet wat er onder zijn verantwoording gebeurd.

  87. had the same problem with kpn , up to 20 calls a day , went into the kpn shop and they can block the caller and see the private number , which was on that case an online advert i filled in ( yep stupid i know ) now no problems , had the same problem 2 weeks ago with t-mobile and did the same headed for the shop as klantenservice just tells you to note down the time of the calls and send the info in,so the shop method is quicker , but when i found out the number in this case was t-mobile sales i had my contract cancelled on the spot and still have my iphone on vodafone , simple option is walk into t-mobile shop and they can see the private number and block it for you , if you like me was angry on cold selling then do as i did and demand the contract to be cancelled , good luck

  88. ze hebben zelf natuurlijk ook wel door dat de prijs/kwaliteit verhouding van de 3gs abbo’s totaal niet in verhouding ligt,

    ik hoop daarom dat ze een hoop callcenters erbij halen, en dat het resultaat beduidend lager zal liggen als dat ze onderzocht hebben.

    bloeden zullen ze!!

    (heb zelf een t-mobile 3gs 65 euro abbo, zonder dekking.. en enige vorm van garantie en coulance)

  89. Waarom niet bestaande klanten bellen die nog geen iphone hebben? Ik zit nog 3 kwart jaar aan een HTC vast die al 2 keer vervangen is en nog steeds niet fatsoenlijk werkt. Ik zou in dit geval graag op het aanbod ingaan.

  90. 2 weken geleden ook gebeld door Tmobile met het verkooppraatje. Bedankt voor de aanbieding en na 4 dagen krijg ik een mail of ik wil aangeven wanneer amp logistics mijn iPhone kan komen leveren. De dag erop een brief dat ze blij zijn dat ik bij ze blijf!
    Na een hoop bellen en mailen hebben ze de verlenging waar ik nooit om gevraagd heb weer geannulleerd.

    Ik krijg het idee dat dit een bewuste actie is in de hoop dat veel mensen het alsnog accepteren

  91. van de week voelde ik mij echt gestalkt, ik dacht ook even dat ik werd gestalkt!! Tot ik na 4 dagen en 6 gemiste of weggedrukte oproepen verder ik toch maar opnam. Het duurde daarna weer even voor ik kon ophangen, want hij bleef maar praten. Ik had er echt geen zin in..

    Een vriend van me is ook gebeld: een kwartier lang hebben ze gebeld! En hij zei dat hij het toch al niet ging doen, want hij wist van te voren dat dit telefoontje zou komen en had toen al besloten. Tegen hem hebben ze wel lopen liegen, maar ik weet niet precies wat.

  92. Sorry, het zal wel aan mij liggen, of ik zal het wel niet begrijpen, maar wat een NON-discussie.

    Als ik in de supermarkt loop is het wellicht prettig als iemand mij een mooie aanbieding doet. Als ik daar geen zin in heb, zeg ik, “nee dank u”. KLAAR

    Als mijn telefoon gaat neem ik op. Als de aanbieding mij niet aanstaat zeg ik “nee dank u”. KLAAR

    Als mijn telefoon gaat en ik neem NIET op OMDAT ik niet weet wie het is, of de beller mij niet bevalt, is het best wel een beetje logisch dat er dan later nogmaals wordt teruggebeld in een poging mij wel aan de lijn te krijgen.

    Neem op en zeg “nee, dank u” ; waarschijnlijk ben je er dan vanaf.

    Zoniet : DAN pas klagen.

    En voor iedereen die T-Mobile zo verschrikkelijk vindt…. Maak dat ding simlock vrij en ga naar een ander. Telfort ofzo… ook zo’n lekkere.. of KPN, lekker arrogant…

    Zo… ik moest het even kwijt.

  93. Origineel geplaatst door Liese Birdie
    van de week voelde ik mij echt gestalkt, ik dacht ook even dat ik werd gestalkt!! Tot ik na 4 dagen en 6 gemiste of weggedrukte oproepen verder ik toch maar opnam. Het duurde daarna weer even voor ik kon ophangen, want hij bleef maar praten. Ik had er echt geen zin in..Een vriend van me is ook gebeld: een kwartier lang hebben ze gebeld! En hij zei dat hij het toch al niet ging doen, want hij wist van te voren dat dit telefoontje zou komen en had toen al besloten. Tegen hem hebben ze wel lopen liegen, maar ik weet niet precies wat.

    ???

    Ik begrijp het niet !!!
    Waarom negeer je zo´n telefoontje in eerste instantie dan. Je wordt dan nooit geregistreerd als zijnde `gebeld`.

    En dan…
    “Ik heb geen interesse”……
    Blablabla…
    “Wat begrijpt u niet aan NEE ??”
    “Goedemiddag”
    “KLIK”

    Dan sta je in ieder geval geregistreerd als zijnde gebeld, bereikt en gesproken en dan ben je er vanaf…

  94. @Peter:

    Ja Peter, het ligt aan jou en inderdaad je begrijpt het niet.

    De meesten kregen niet eens de kans om ‘Nee, dank u’ te zeggen. Ik zal je maar niet vragen om alle reacties te lezen, want dan zeg jij ongetwijfeld: ‘Nee, dank u’.

    Zo niet , dan pas klagen.

    KLAAR

    Zo. En dat moest ik dan even kwijt.

  95. @Peter:

    Je bent wel consequent Peter. Eerlijk is eerlijk, want je blijft het niet begrijpen. Ik verwacht dan ook geen antwoorden op de volgende vragen, want die zal je wel niet begrijpen.

    Waarom zou je een telefoontje dat afgeschermd is accepteren? En hoe weet jij dat er een commerciële organisatie achter zit waardoor opnemen interessant is waardoor je als ‘geregistreerd’ zou zijn als ‘gebeld’ en dus niet meer gebeld zal gaan worden? Als je een beetje had nagedacht dan weet je dat flauwekul is, want waarom zijn dan veel mensen meerdere malen gebeld ondanks dat ze een eerder telefoontje wel opgenomen hebben?

    Denk er maar niet over na Peter. Zonde van de moeite.

  96. Ook door AMP benaderd over de levering van de 3GS. Direct T-Mobile gebeld en de opdracht werd direct geannuleerd. Het afbreken van de aflever-procedure was voor mij voldoende, volgens T-Mobile.

    “Er was een grote fout gemaakt”, kreeg ik te horen: alle mensen die benaderd zijn, zijn ingevoerd alsof ze idd een 3GS geleverd willen hebben. Met een gemeende “sorry” van de kant van T-Mobile, en in totaal 3 telefoontjes, hoop ik dat ik er geen energie meer in hoef te stoppen…

  97. hmmzz Ik vind het erg vreemd wat ik hier lees en ik ben al heel erg lang klant bij t-moblie, ik moet zeggen dat de service tot nu toe nog ongeëvenaard is. Mij hebben ze ook niet gepusht om hem te pakken en heb zelfs eerst een sony satio gehad en toen nog een htc en van beide apparaten was het toutch screen niet erg gewelidig en heb daarna pas besloten om een iphone te pakken.
    Ik ben zelf een service-medewerker en geen een baas zal zijn bedrijf door de stront halen en doen als de neus bloed als men hem dit voorlegt. Ik weet dat en vele van ons ook. Maar dat mensen worden gepusht om een iphone en dan ook nog door een slecht en onduidelijk pratende medewerker, ik geloof daar niks van en bij mij op het werk en vriendengroep hebben de iphone, iedereen is tevreden over t-mobile, dus…
    ik begrijp niet waar dit vanaf komt en geloof het ook niet.

  98. @peter:

    dus…… Moet ik nu zelf jouw conclusie op de puntjes invullen?

    Jouw vrienden en collega’s hebben geen problemen met T-Mobile, dus…… de ervaringen die anderen en ik hebben zijn dus gelogen.

    Volgens mij ben je geen service-medewerker, maar een call-center medewerker. Geen kennis, onduidelijke taal en niet te begrijpen door de zinsbouw door te veel of te weinig interpunctie, dus……

  99. wat een dom gepraat hier zeg! Jongens maak je niet zo druk lijkt wel of die Iphone gebruikers zeikerds 1e klas zijn. Maak je niet zo druk wees blij dat je een Iphone hebt en verder niet zeiken. En wat helemaal raar is om een directeur te gaan beschuldigen van iets waarvan jullie zelf niet weten of dit klopt. Het is het zoveelste T-Mobile zwart makerij topic. Bij een KPN en Vodafone zullen er ook dingen zijn die misschien niet helemaal kloppen maar is dat reden om anoniem te klagen als kleine kinderen op fora’s? Het netwerk van T-Mobile is erg goed en zeker op GSM, daar komen ze als winnaar uit. Typisch Nederlands kudde gedrag hier al is het maar om te zeiken.

  100. Origineel geplaatst door Julian
    Het netwerk van T-Mobile is erg goed en zeker op GSM, daar komen ze als winnaar uit.

    Wie heeft dat onderzocht?
    Wat betreft GSM; Welk systeem, dat niet onder GSM valt, wordt er dan nog meer gebruikt voor mobiele telefonie/datacommunicatie?

    Ik kijk met plezier uit naar je antwoord Julian.

  101. @Julian:

    Deels met je eens hoor, heb ook niet zoveel problemen, maar je kunt niet zeggen dat men niet mag klagen..er zijn zat mensen die echt problemen hebben..echt vaak geen 3G terwijl ze er wel vol voor betalen..in sommige delen van het land heb ik ook echt ff geen 3G, je betaald er wel voor he.

  102. Geen klachten over de actie, prima en nette benadering. Ik heb gezegd dat ik twijfel over Black B of IP. Dus ik wacht nog ff. Meneer bedankte me voor mn tijd en legde nog ff kort de reden van het bellen uit. De actie klinkt prima (verlenging abonnement gratis 3gs binnen 10 dagen thuis). Die 3gs maakt gebruik van andere netwerk (HSDPA en UMTS, betere antenne en snellere I-net). Ik ben een redelijke kenner en kan zeggen dat dit niet verkeerd klinkt. De vraag is wel of de voorgestelde 7 mb haalbaar is op de 3gs, maar goed..
    Ik heb dus geen slechte ervaring met T-mobile. Keurig netjes en alles behalve opdringerig!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.