Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
dries6951
“Alleen weten de bedrijven nog niet het maximale uit de iPhone te halen” ???
Een beetje zakelijke gebruiker gaat echt niet zijn voorraadbeheer en administratie etc. op zijn iPhone beheren en zeker geen klantenregistratie. Het lijkt mij dat t-mob / logica het wiel dat al voor de desktop op uitgebreide wijze is uitgevonden wil implanteren op de iPhone hype?
Je kijkt er verkeerd tegen aan denk ik. Simpele voorbeelden van waar dit ontzettend handig kan:
– Je loopt door je magazijn en je inventariseert welke producten bijna op zijn. Dit kan je op je iPhone direct invoeren, evt vergezeld met barcode scanner.
– Je bent bij een klant waar je een aantal (facturabele) uren hebt gemaakt. Je slaat deze uren direct en in samenspraak met je klant direct op en evt wordt de factuur meteen klaar gemaakt en verstuurd
– Je bent bij een klant en maakt direct een inkoop order aan voor producten en kunt direct per mail een bevestiging van de inkoop order naar de klant sturen
Allemaal hele eenvoudige zaken die de boel kunnen versnellen.
Uiteraard heb ik hier het hele agenda deel niet mee genomen. Maar dat zal waarschijnlijk onder de noemer dat de zakelijke gebruiker al actief is met de iphone vallen.
Harp
@dries6951:
Volgens mij snap je het niet echt. Een bedrijf als Logic maakt al dit soort software, maar veelal is hier nauwelijks fatsoenlijk op een iPhone of iPad te interacteren en gebruikt men aftandse, logge WinCE apparaatjes hiervoor. T-mobile pretendeert een bepaalde expertise te hebben op het gebied van iOS infrastrucutuur en gaat dus samen met Logica dit aan de (zakelijke) man brengen.
Want een beetje moderne zaken’mens’ werkt natuurlijk liever met een iPhone dan met zo’n Japans-meisjes-mobieltje als een Blackberry.
En T-Mobile blijft de iPhone-markt zo toch telkens een slagje voor met leuke acties als dit.
dries6951
Origineel geplaatst door Harp @dries6951:Volgens mij snap je het niet echt. Een bedrijf als Logic maakt al dit soort software, maar veelal is hier nauwelijks fatsoenlijk op een iPhone of iPad te interacteren en gebruikt men aftandse, logge WinCE apparaatjes hiervoor. T-mobile pretendeert een bepaalde expertise te hebben op het gebied van iOS infrastrucutuur en gaat dus samen met Logica dit aan de (zakelijke) man brengen.
Die daar vervolgens niet op zit te wachten zoals ik als zakelijke iPhone gebruiker al kenbaar maakte, maar dat heb je blijkbaar gemist of niet gesnapt 🙂
joedoekoe
@dries6951: Je verwart jezelf met andere mensen. Ik als zakelijke gebruiker vind het een goede (bij) oplossing.
Daarentegen: T-mobile moet zich niet bezighouden met software echter, maar het verbeteren van het netwerk, verlagen van kosten en de oplichterij bij data roaming tegengaan/uitbannen.
Boudewijn
Tja, vraag me af welke ervaring beide bedrijven hebben op dit vlak… Ga naar logica.nl op je iPhone en voila: een flash site! En t-mobile?
nibs
kpn en vodafone komt ook uit met apps heel snel , kijk hoeveel apps vodafone heeft in het appstore in engeland , dus t-mobile moet eets doen om klanten te houden als het goud gaat nu weg als voda en kpn koopt het iphone
ppl
Alleen weten de bedrijven nog niet het maximale uit de iPhone te halen.
Waartoe Apple zelf ook hoort. De iPhone kan meer voor het bedrijfsleven betekenen maar dan moet Apple wel wat meer gaan doen aan mogelijkheden voor het bedrijfsleven. Denk hierbij aan een veel bredere ondersteuning van VPN’s. Een algemene IPSec VPN client en een OpenVPN client (of iets in die geest) zou erg fijn zijn, zo gek veel wordt dat Cisco spul nou ook weer niet gebruikt (het is nogal prijzig en er is veel concurrentie). Ook wat meer beheermogelijkheden van de iPhone zou fijn zijn (het niet mogen installeren van apps uit de Games categorie bijv. of het hebben van een geheel eigen app store zodat alleen die apps gebruikt kunnen worden, etc.) en een veel betere agenda al helemaal (dingen als een weekview mogen er nou wel eens een keertje in).
@dries6951: Apple zelf maakt hier inmiddels ook al gebruik van in hun eigen stores. Men heeft daar een oplossing middels een iPod Touch en een of andere barcodescanner die als houder voor de iPod dient. Het is een handzame oplossing om producten in te scannen. Dit werkt in een winkel heel handig omdat je daar een dekkend wifi netwerk kunt realiseren. In sommige magazijnen wil dit ook nog wel maar er zijn ook zat plekken waarbij dit niet gaat. Dan is een verbinding via 3G weer eerder een oplossing waardoor je bij de iPhone uitkomt. Bij de brandweer in Enschede heeft men een computersysteem die hun begeleid bij bepaalde zaken zoals het uit elkaar halen van een auto (men knipt een auto om iemand heen weg bij een ongeval met beknelling; staat bekend als de methode Kusters naar de bedenker). Dit systeem kan evengoed op een iPad 3G draaien. Het invoeren van andere soorten lijstjes zoals de APK keuring of de lijst die ambulance personeel moet invoeren zou ook via zoiets kunnen gaan of via de wat handzamere iPhone. Inmiddels zijn er ook zat van zulke systemen op de markt te verkrijgen (denk hierbij ook aan de digitale pennen die er zijn!). Citrix en Cisco hebben inmiddels ook al apps voor de iPhone/iPod Touch/iPad waarmee je kunt webconferencen of bepaalde apps op kantoor kunt gebruiken op je iPhone/iPod Touch/iPad. Handig wanneer je bij de klant zit, gaat sneller dan een laptop aanslingeren. Zoals gezegd kun je in sommige beroepen niet eens werken met een laptop, dan sleep je teveel mee, wordt het te ingewikkeld en ben je veel meer tijd kwijt aan de administratie. Geen optie.
Joost
Tja ehh wél n goed idee alleen dat, hoe zal ik t netjes zeggen.. bereik t-mobile is zo slecht, eenmaal in dat magazijn en je bereik is weg, kan je alleen nog n lekker muziekje draaien en wat fototjes maken, is ook leuk daar niet van 🙁
tim
@ppl jah tuurlijk kan er nog veel meer uit die telefoon gehaald worden.
maar als apple nu elk jaar een kleine maar handige update doet, koopt iedereen massaal de update. En zolang ze dat vol kunnen houden. Blijven ze commercieel in de markt!
En iedereen maar om de 1 a 2 jaar (okay sommige doen langer met hun phone – how is it possible?) een nieuwe mobiel halen.
dus een een mobiel waarmee ze echt 2 the limit gaan… voorlopig zit dat er niet in
“Alleen weten de bedrijven nog niet het maximale uit de iPhone te halen” ???
Een beetje zakelijke gebruiker gaat echt niet zijn voorraadbeheer en administratie etc. op zijn iPhone beheren en zeker geen klantenregistratie. Het lijkt mij dat t-mob / logica het wiel dat al voor de desktop op uitgebreide wijze is uitgevonden wil implanteren op de iPhone hype?
Je kijkt er verkeerd tegen aan denk ik. Simpele voorbeelden van waar dit ontzettend handig kan:
– Je loopt door je magazijn en je inventariseert welke producten bijna op zijn. Dit kan je op je iPhone direct invoeren, evt vergezeld met barcode scanner.
– Je bent bij een klant waar je een aantal (facturabele) uren hebt gemaakt. Je slaat deze uren direct en in samenspraak met je klant direct op en evt wordt de factuur meteen klaar gemaakt en verstuurd
– Je bent bij een klant en maakt direct een inkoop order aan voor producten en kunt direct per mail een bevestiging van de inkoop order naar de klant sturen
Allemaal hele eenvoudige zaken die de boel kunnen versnellen.
Uiteraard heb ik hier het hele agenda deel niet mee genomen. Maar dat zal waarschijnlijk onder de noemer dat de zakelijke gebruiker al actief is met de iphone vallen.
@dries6951:
Volgens mij snap je het niet echt. Een bedrijf als Logic maakt al dit soort software, maar veelal is hier nauwelijks fatsoenlijk op een iPhone of iPad te interacteren en gebruikt men aftandse, logge WinCE apparaatjes hiervoor. T-mobile pretendeert een bepaalde expertise te hebben op het gebied van iOS infrastrucutuur en gaat dus samen met Logica dit aan de (zakelijke) man brengen.
Heel slim van T-Mobile.
Want een beetje moderne zaken’mens’ werkt natuurlijk liever met een iPhone dan met zo’n Japans-meisjes-mobieltje als een Blackberry.
En T-Mobile blijft de iPhone-markt zo toch telkens een slagje voor met leuke acties als dit.
Die daar vervolgens niet op zit te wachten zoals ik als zakelijke iPhone gebruiker al kenbaar maakte, maar dat heb je blijkbaar gemist of niet gesnapt 🙂
@dries6951: Je verwart jezelf met andere mensen. Ik als zakelijke gebruiker vind het een goede (bij) oplossing.
Daarentegen: T-mobile moet zich niet bezighouden met software echter, maar het verbeteren van het netwerk, verlagen van kosten en de oplichterij bij data roaming tegengaan/uitbannen.
Tja, vraag me af welke ervaring beide bedrijven hebben op dit vlak… Ga naar logica.nl op je iPhone en voila: een flash site! En t-mobile?
kpn en vodafone komt ook uit met apps heel snel , kijk hoeveel apps vodafone heeft in het appstore in engeland , dus t-mobile moet eets doen om klanten te houden als het goud gaat nu weg als voda en kpn koopt het iphone
Waartoe Apple zelf ook hoort. De iPhone kan meer voor het bedrijfsleven betekenen maar dan moet Apple wel wat meer gaan doen aan mogelijkheden voor het bedrijfsleven. Denk hierbij aan een veel bredere ondersteuning van VPN’s. Een algemene IPSec VPN client en een OpenVPN client (of iets in die geest) zou erg fijn zijn, zo gek veel wordt dat Cisco spul nou ook weer niet gebruikt (het is nogal prijzig en er is veel concurrentie). Ook wat meer beheermogelijkheden van de iPhone zou fijn zijn (het niet mogen installeren van apps uit de Games categorie bijv. of het hebben van een geheel eigen app store zodat alleen die apps gebruikt kunnen worden, etc.) en een veel betere agenda al helemaal (dingen als een weekview mogen er nou wel eens een keertje in).
@dries6951: Apple zelf maakt hier inmiddels ook al gebruik van in hun eigen stores. Men heeft daar een oplossing middels een iPod Touch en een of andere barcodescanner die als houder voor de iPod dient. Het is een handzame oplossing om producten in te scannen. Dit werkt in een winkel heel handig omdat je daar een dekkend wifi netwerk kunt realiseren. In sommige magazijnen wil dit ook nog wel maar er zijn ook zat plekken waarbij dit niet gaat. Dan is een verbinding via 3G weer eerder een oplossing waardoor je bij de iPhone uitkomt. Bij de brandweer in Enschede heeft men een computersysteem die hun begeleid bij bepaalde zaken zoals het uit elkaar halen van een auto (men knipt een auto om iemand heen weg bij een ongeval met beknelling; staat bekend als de methode Kusters naar de bedenker). Dit systeem kan evengoed op een iPad 3G draaien. Het invoeren van andere soorten lijstjes zoals de APK keuring of de lijst die ambulance personeel moet invoeren zou ook via zoiets kunnen gaan of via de wat handzamere iPhone. Inmiddels zijn er ook zat van zulke systemen op de markt te verkrijgen (denk hierbij ook aan de digitale pennen die er zijn!). Citrix en Cisco hebben inmiddels ook al apps voor de iPhone/iPod Touch/iPad waarmee je kunt webconferencen of bepaalde apps op kantoor kunt gebruiken op je iPhone/iPod Touch/iPad. Handig wanneer je bij de klant zit, gaat sneller dan een laptop aanslingeren. Zoals gezegd kun je in sommige beroepen niet eens werken met een laptop, dan sleep je teveel mee, wordt het te ingewikkeld en ben je veel meer tijd kwijt aan de administratie. Geen optie.
Tja ehh wél n goed idee alleen dat, hoe zal ik t netjes zeggen.. bereik t-mobile is zo slecht, eenmaal in dat magazijn en je bereik is weg, kan je alleen nog n lekker muziekje draaien en wat fototjes maken, is ook leuk daar niet van 🙁
@ppl jah tuurlijk kan er nog veel meer uit die telefoon gehaald worden.
maar als apple nu elk jaar een kleine maar handige update doet, koopt iedereen massaal de update. En zolang ze dat vol kunnen houden. Blijven ze commercieel in de markt!
En iedereen maar om de 1 a 2 jaar (okay sommige doen langer met hun phone – how is it possible?) een nieuwe mobiel halen.
dus een een mobiel waarmee ze echt 2 the limit gaan… voorlopig zit dat er niet in