T-Mobile gaat in 2010 de capaciteit van zijn 3G-netwerk verdubbelen. Ook komen er 30 procent meer antenne-installaties voor 3G bij. De verbeteringen zijn noodzakelijk om de verwachte groei van dataverkeer aan te kunnen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 84 reacties
Frank van Manen
Hopelijk ondersteund de iPhone die in 2011 uit gaat komen dan het LTE-protocol.
TJay
Liever goede 3G dan matige G4 hoor 😉
Verder goed om te horen dat T-Mobile bezig is zijn capaciteit te verdubbelen
VonZescao
Mooi. Hopelijk dan toch eindlijk eens 3G in de Noordkop.
nome
Nou, afgelopen maanden is het netwerk er alleen maar op achteruit gegaan, ik heb op ‘t moment iets van 30-40% slechter bereik. Dus lekker makkelijk van T-Mobile. Gelukkig doet mijn KPN sim het wel gewoon.
Hunter
Nu ook in Zandvoort eindelijk 3G netwerk.
Alexander
Nieuwe iPhone in het zicht en T-Mobile doet aan klantenbinding door toezeggingen te doen aan een beter netwerk. Het werd tijd!
Daejji
Per wanneer gaan ze dit doen? Heb het idee dat op plekken waar ik wel eens kom eerst geen 3G was en nu wel.. Klinkt goed dit allemaal, maar waarom deden ze dit niet eerder..laat je eerst 2 jaar mensen klagen..
ome Jeroen
het werd eens tijd zeg
Dave1331
Go T-Mobile!
Michiel
Eindelijk. In de randstad heb ik goede verbinding, maar in Zuid-Oost Brabant en Noord-Limburg is het belabberd. Gelukkig heb ik thuis perfecte 3G, maar zodra ik het dorp uit ben is het weg.
Michiel
3G?!? Dat ze eerst maar eens GSM dekking fixen!!!!! Wat een slechte provider T-mobile. Veel praatjes maar gebeurt geen ******.
H w
Toezeggingen heb je pas iets aan als het ook daadwerkelijk waargemaakt word. T-Mobile is een van de slechtste providers van Nederland en zeker in de grensstreken. 3G laat zeker te wensen over. Hoop dat dit jaar Vodafone de iphone ook mag gaan verkopen want ik stap dan meteen over.
Ik heb sinds een paar dagen bij mij thuis ook 3G dekking zag ik…!
(Ter Aar, ZH)
Eelke
Een van de grote kritiekpunten op tmobile is de dekking van 3g. Lijkt inderdaad beetje op mooie praatjes om zo die groep twijfelaars over te halen de volgende iPhone wel te kopen. En misschien ook naar Apple een poging om te bewijzen dat ze heus wel de capaciteit hebben?
poserman
binnenkort misschien een goede telefonie dekking in regio Rotterdam? en dan over een paar jaar in regio Rotterdam een goede 3G dekking? ik kan niet wachten!
Simon
@Nome
Het 3G netwerk van T-Mobile in Roosendaal is ook slechter geworden.
Ik was onlangs in Zeeland en ook daar was het T-Mobile netwerk (3G) belabberd. Net als in Roosendaal zit ik vaak met een GRPS-verbinding.
Voor mijn mobiele draadloze router heb ik een flinke antenne gekocht, nu heb ik wel goede signaalsterke.
Tot nu toe vind ik Vodafone en KPN het sterkste netwerk hebben en ook Telfort, maar die maakt gebruik van de KPN masten.
marcoooo
OVERAL in NL bereik met 3G zou natuurlijk fantastisch zijn. Dan is 30 euro p.m. inclusief een iPhone en 150/150 abbo een goeie prijs.
Maar ja, dat overal wil nog wel eens te wensen over laten. Ik heb er nog weinig plezier van gehad.
Leon
Gisteren “toevallig” nog contact gehad met T-Mobile over hun dekking, aangezien die de laatste paar weken bij mij in de buurt (Landgraaf, Limbabwe) behoorlijk tegenvalt. Regelmatig “No service”. Volgens de helldesk, sorry, helpdesk medewerker, kwam dit omdat er “toevallig” onderhoud gepleegd werd in mijn omgeving.
Moet het dus nog zien….. Eerst zien, dan geloven, dat is mijn motto. Want ze beloven een hoop (zo heb ik zwart op wit de belofte (2x zelfs) dat in de eerste helft van dit jaar tethering beschikbaar zou komen, volgens mij hebben ze dan nog maar even).
Ik geloof geen enkel verhaaltje meer!
Sandro Tadema
Wat ben ik blij dat ik mijn iPhone uit belgie heb gehaald en dat ik nu KPN heb. Bijna overal 3G en ik kan lekker tetheren;)
Edwin
Ook ik heb de laatste maanden nog meer wegvallende gesprekken dan eerder. En ook bij volle 3G dekking is internet vaak traag; zal dan wel het gevolg zijn van belasting van de capaciteit.
Al ruim 1,5 jaar geleden werd snelle verbetering van de dekking hier in Nijmegen beloofd. Nog niks van gemerkt. Het is de laatste maanden juist slechter geworden. Wel toevallig dat de toezeggen nu komen; enkele maanden voordat de kopers van het eerste uur naar de iPhone 4 over kunnen gaan stappen. Bang dat de klanten weglopen?
sasf
Laat ze eerst eens zorgen voor een fatsoenlijke dekking…
gserban
Goed nieuws ze zijn teminste bezig met verbetering
maftijs
heb zelf sinds korte tijd last van het feit dat wanneer ik in hengelo (station) ben er geen 3g meer is en voorheen juist wel… nu krijg ik dat ellendige “bolletje” te zien ipv de bevredigende “3G”
Orpheo
gewoon android nemen, zit je niet vast aan t-mobile, heb je een toestel wat net zoveel kan, zo niet meer, en met vodafone zijn de 3g en gprs-snelheden bijna gelijk…vodafone is gewoon razendsnel.
Dmitry Dolgikh
Wat een timing zeg, vlak voor het uitkomen van de nieuwe iPhones en met aanhoudende klachtenstroom over het bereik van t-mobile snel iets in de pers roepen over capaciteitsverdubbeling.
I don’t buy it. Bij het samengaan van t-mobile & Orange hebben ze ook zo’n belofte gedaan, niets van terecht gekomen.
Joost
PR, PR, PR, PR… natuurlijk. Waarom is dit nieuws? Het lijkt me toch logisch dat men de belastbaarheid en capaciteit dient op te schalen met de voorziene groei. Dat doet iedere telco op dit moment. “Verdubbelen” klinkt aardig maar wie zegt dat het mobiele dataverkeer niet meer dan verdubbeld het komende jaar? Alles is relatief….
Ik denk dat T-mobile het alleen recht blijft houden, anders zullen ze zulke dingen niet zeggen.
Roy
Jajaja. De eerste abonnementen van T-Mobile ~ iPhone lopen af. Mensen klagen steen en been en opeens is er dit nieuwsberichtje. Gewoon PR gelul!
sasf
@Edwin: Laten we hopen dat T-Mobile meer weet. Dat ze weten dat hun exclusiviteit ten einde loopt bv.
Voor mij is het dan als een speer naar de concurrentie. Vaarwel T-Mobile en tot nooit weer ziens roep ik, terwijl ik wegzwem van een zinkend schip.
Henkz
Mag inderaad wel beter die dekking. Ben ik bij mijn ouders thuis (woonwijk), dan heb ik nada signaal, maar sta ik midden in de bossen (oude waranda Tilburg) heb ik meteen 3G, weird.
captain chaos
Sluit me bij de meningen aan. Als toevoeging dan nog dat T-mobile beter ook kan zorgen dat de bestaande problemen eerst opgelost worden. Hier in den Bosch al geruime tijd 3 umts masten kapot en dit gaat nog wel een tijdje duren.
Misschien handig als de tooling die men bij t-mobile heeft om de storingen te kunnen zien ook openbaar worden. Dan zien we tenminste dat er wat gedaan wordt.
Sander wessel
En nu nog een kaartje met waar die palen PRECIES gaan komen in NL … Dat zou heel fijn zijn!
Kees van Dam
Zucht: daar gaan we weer. Een bekend spreekwoord luidt alom:
Veel beloven WEINIG geven doet een GEK in VREUGDE leven
T-Mobile is een grote PR-campagne begonnen om geen klanten kwijt te raken. Ze weten dondersgoed dat het netwerk prut is en er veel wordt geklaagd. Waarom dan niet de mensen alvast een worst voor de ogen houden.
Als je goed bekijkt dan kan je ook zelf concluderen dat de 30% extra uitbreiding slechts een druppel op de gloeiende plaat is en dat het netwerk binnen de korste keren overbelast zal raken.
T-Mobile zou een giga-inhaalslag moeten maken om een optimaal werkend netwerk neer te zetten. Echter, ik zie dat nu niet gebeuren.
Joop
Voor mij: misschien too little maar zeker too late. Ik heb het gehad met T-Mobile, met name door ontbreken van iedere service en complete onbetrouwbaarheid.
trip
Ik had vroeger T-Mobile en heb 17 maanden x 20 euro beltegoed weg kunnen gooien toen ik verhuisde. Met T-Mobile kun je niet eens fatsoenlijk bellen. Laten ze daar eerst eens wat aan gaan doen.
trip
Zou het misschien betekenen dat de 4GS niet alleen via T-Mobile op de markt zal worden gebracht? Zouden ze bij Apple dan toch eindelijk het licht hebben gezien of moet ik mijn telefoon weer in Azie of in de VS kopen om hem vervolgens te kraken?
Crp
@Kees van Dam: Niet waar, ik heb hier eindelijk 3G na 2 jaar, en vlak na het nieuwsbericht dus ze zijn wel degelijk bezig. het 3G beruik is hier volluit (ook binnen) alleen als ik alle streepjes heb dan heeft ie moeite met verbinden naar sommige sites, heb ik maar 2 streepjes dan werkt ie prima :S
Joostmans
Mooie praat (om de kontraktverlenging een beetje te helpen?)
Sandro
@Orpheo:
GPRS even snel als 3G? 3G is er om sneller te zijn dan GPRS en 3G kan hogere snelheden halen dan GPRS en EDGE. Dus als jij vindt dat je 3G net zo snel is als je GPRS dan klopt er toch iets niet 😉
Daejji
Moet trouwens ook zeggen dat het niet alleen aan T-mobile ligt.
Zijn genoeg mensen met T-mobile en een iPhone die slecht tot geen bereik hebben, waar mensen met t-mobile en een ander toestel op dezelfde plek vol bereik hebben???????
Thomas
Leuke belofte, maar dit horen we vaker. Mij zijn ze sowieso kwijt als klant. Als het ergens ook maar een beetje druk is kan ik al niet meer bellen of sms’en!
thomas1
Ik heb nog nooit zoeen trage en slechte verbinding gehad als nu.
Met Orange had ik dit niet maar met T-Mobile wel.
Luc
Om toch ook maar even een positief geluid te geven: Ik heb echt 0 klachten over T-Mobile. Perfect en snel 3g bereik meestal, zelfs ten oosten van Enschede aan de Duitse grens! Geen wegvallende gesprekken of onbereikbaarheid. En dat in een dorpje boven Eindhoven!
Het enige jammere is dat als ik via mn iPhone internet op mn macbook in de trein dat de verbinding wat tegenvalt, dus dat is redelijk onbruikbaar. Maar hee, dat is dan ook geen service die ze officieel bieden he!
Stefaanxd
Zal ik het sterker vertellen, mijn EDGE doet op het moment meer werkt als 3G ooit gedaan heeft, omdat 3G bij mij nog vele malen trager is, jaa het werkt, als ik eerst me telefoon opnieuw laat verbinden met de masten, en dan heb ik na 10 minuten weer hetzelfde verhaal, en JAAA, ik heb vol 3G netwerk in Breda 😉
Origineel geplaatst door Sandro @Orpheo:GPRS even snel als 3G? 3G is er om sneller te zijn dan GPRS en 3G kan hogere snelheden halen dan GPRS en EDGE. Dus als jij vindt dat je 3G net zo snel is als je GPRS dan klopt er toch iets niet
Lorenzo
Voordat mijn T-mobile abonnement inging, vond ik alle mensen die klaagden maar zeurders. Toen had ik al wel mijn iPhone en deed alles het prima met mijn abonnement van Ben (ook onderdeel van T-mobile). Maar nu ik inmiddels over ben naar T-Mobile behoor ik ook tot de klagers. Sjongejonge wat een slecht netwerk. Als je al 3G verbinding hebt verloopt het alsnog traag (heb ik daarom nou die duurdere Web n walk genomen?). Met andere aanbieders kan je gerust radio luisteren of zelfs Uitzending gemist bekijken, nou dat is mij tot nu toe nog steeds niet zonder problemen gelukt, terwijl ik wel vaak per trein het land doorkruis.
T-mobile mag in plaats van verdubbelen wel meteen het netwerk vertiendubbelen. Volgens mij is het netwerk bij verre weg nooit zo veel gegroeid als het aantal gebruikers met een iPhone.
Thom
Sinds vandaag (denk ik) ook 3G hier in Schoonhoven! Eerst was het er niet 😉
laurens
beter laat dan nooit maar had mijn contract 2 jaar terug al laten ontbinden en als ze er nu pas wat aan gaan doen is eigenlijk triest
Cloverfield
T-Mobile zijn gewoon criminelen. Een beetje doen alsof ze hun netwerk capaciteit gaan verdubbelen. Dat is alleen maar een positieve draai geven aan zoiets als “het slechte netwerk van t-mobile wordt een beetje opgelapt” als ze uberhaupt iets aan dat netwerk gaan doen.
De laatste weken is het werkelijkwaar huilen met de pet op. Timeouts of uberhaupt geen internet op plaatsen waar ik ooit wel internet had. 45 euro per maand is dan een duur geintje.
Als het netwerk van kpn of vodafone beter is hoor ik dat graag, dan haal ik wel een simonly met internet en een losse iphone! 🙂
Was vandaag blij verrast toen ik op mijn werk (Maasvlakte) naar mijn iPhone keek, vol signaal en een prima 3G verbinding 🙂 Hiervoor had ik altijd (in het meest gunstige geval) maar 1 streepje en een zeer moeizame GPRS en vaak een “Geen Signaal” melding. Mij hoor je dus niet azijnzeiken over T-Mobile :p
schmrtzzz
De dekking is nog even beroerd als twee jaar geleden. Toen zou er verbetering komen omdat Orange was ingelijfd. Bull. De laatste tijd merk ik dat het netwerk ontzettend traag is geworden. Die extra masten zijn dus gewoon nodig om de minimale capaciteit op peil te houden. Ik heb mijn abo opgezegd, koop er een in België en ga naar KPN. Never nooit meer T-Debiel.
Djengis iKhan
@Luc: nou jongen, prijs je gelukkig. Waarschijnlijk omdat je dicht bij het moederbedrijf (Deutschland) woont, maar hier in Amsterdam en omgeving is het bagger, bagger, baggerrr! Ongeacht waar in A’dam en ver daarbuiten: ik haal geen 2 metro/tram/treinhaltes zonder dat ik mijn bereik achteruit zie knallen, of zelfs onderuit. En dat al 2 jaar constant zonder enige verbetering. Zit ik daar in de metro met mijn mooie iPhone, me kapot schamend om een website te laden omdat dat uren duurt. Gasten met ‘n Nokia op KPN lachen en denken dat ‘t aan Apple ligt. K** T-Mobile. Blij dat mijn abo bijna afloopt en hoop van harte dat ‘t per 4G exit exclusiviteit van The Mob is!
frankhan
Geen probleem met T-mobile. Hebben 4 iPhones in huis met 3 soorten providers Allemaal even goed of slecht hoe je het ook noemt. Buurmans gras he…..
thumper_uk
The big question is why has it taken so long to improve thier network , i will believe it when i see it , seeing as apple are not happy with t-mobiles bad coverage , this is probably a network who is worried about loosing the exclusive iphone contract , if they loose the iphone then within a year t-mobile will be gone as its the iphone thats keeping the network going
schmrtzzz
@frankhan: Misschien bij jou. Ik heb een 3GS bij T-Debiel, mijn vriendin een 3G bij Vodafone en zij heeft altijd, overal een veel beter bereik. In de grensgebieden kan ik in het geheel niet internetten omdat er onvoldoende bereik is. Zij kan met evenveel bereik bij Vodafone supersnel internetten. Altijd.
WillyW
Ik heb echt niets te klagen, woon vlak bij Eindhoven en heb er altijd prima bereik.. Tethering is het enigste wat ik echt mis!
Footloose
Ik geef ze toch nog even het voordeel van de twijfel. Enerzijds merk ik in de Achterhoek al een verbetering van het 3G-bereik. Anderzijds merk ik ook dat verbindingen (zowel telefoon als data en ook de T-mobile website) niet stabiel zijn (vaak uitval). Dat laatste heeft vlgs mij (en klantenservice) te maken met dat ze heel druk doende zijn om hun service/netwerk te verbeteren en daar hebben we nu nog (even?) last van. Kom op T-Mobile!
Ik ben overigens ook voorstander van meer keuzevrijheid, concurrentie is een goede druk op de ketel van de providers.
Ronald
Het zal tijd worden, de ontvangst is vaak bedroevend slecht
M1ch3l
Origineel geplaatst door thumper_uk The big question is why has it taken so long to improve thier network , i will believe it when i see it , seeing as apple are not happy with t-mobiles bad coverage , this is probably a network who is worried about loosing the exclusive iphone contract , if they loose the iphone then within a year t-mobile will be gone as its the iphone thats keeping the network going
Precies, dit is hun laatste kans om massale leegloop te voorkomen.
Jasper
T-Mobile: too little, too late
Als ze exclusiviteit dreigen te verliezen gaan ze eindelijk eens aankondigen te verbeteren.
Vodafone heeft nu al goed bereik en 3G, dus wie al Simlock-vrij kan maken zeker overstappen.
Zal ook tijd worden. mijn klachten zijn al bij t-mobile bekend
Maarten
Da’s toevallig! Normaal op mijn werk alleen maar gprs maar sinds vandaag 3G. Kon meteen het nieuws over het vliegtuigongeluk met goede kwaliteit volgen.
Hopelijk heb ik nu in Leeuwarden in drukke plaatsen zoals in het Cambuur Stadion wel internet bereik.
Meestal als ik bijv. de standen wil bijwerken via mijn iPhone voor mijn website dan kom ik niet op het internet voor of na de wedstrijd of in de rust, dus ik moet meestal snel tijdens de wedstrijd dan de stand bijwerken en dat duurt ook nog ontzettend lang.
Peter
Nu nog een mast naast m’n huis, maar als ik het zo lees, ben ik niet de enige :’)
Rens100
Hier in Boerenhol is het tragisch gesteld met 3G. Hoop echt dat het hier nu eens beter gaat worden.
pete
Bij mij is t-mobile niet meer geloofwaardig, er zijn genoeg andere met betere service.
Sander
Heb al jaren hier 3G binnen en buiten (Schoonhoven, is in the middle of nowhere.)
trip
@Daejji: Ik kan melden dat het met een zakelijke Nokia E66 ook niet mogelijk is om fatsoenlijk met T-Mobile te bellen. T-Mobile heeft gewoon een beroerd netwerk. 17 x 20 euro beltegoed weg kunnen gooien. Tja de helpdesk van T-Mobile wilde me met 20 euro extra beltegoed tegemoet komen. Daar heb je ook wel wat aan dan.
trip
Ik hoop dat Apple ook dit forum af en toe eens bezoekt. Wat een reacties allemaal. Ik wil helemaal niet een gekraakte iPhone en ben best bereid 30 eurie in de maand te betalen 2 jaar lang maar kom dan met een telefoon waar je ook mee kunt bellen want daar is een telefoon volgens mij in eerste instantie voor.
trip
Ik hoop dat Apple ook bovenstaande reacties leest en een wijs besluit neemt over hoe ze haar producten in de markt wil zetten. Voor een Mercedes ga je ook niet naar de Aldi of de Lidl.
BB
Voor een deel kan ik mij in de reactie’s m.b.t. de netwerk problemen vinden, maar in grote lijnen heb ik bij T-Mobile absoluut geen klagen. Mijn vriendin zit nog bij KPN en die heeft mogelijk een slechter bereik dan ik heb. Zelf wonen wij tegen de grens, maar ook op andere plekken in NL gaat het vrijwel altijd goed, alleen in grote gebouwen met veel ijzer is het bereik vaak slecht. Wellicht dat ik één van de weinige gelukkigen ben….
thomas1
Volgens mij kun je het contract verbreken als de dekking niet is wat ze wel pretenderen .mijn iphone is een drama met T-Mobile .internet is enorm traag of afwezig en bellen idem dito.Apple moet oppassen en stoppen met deze provider want dit schaadt ook hun naam.
Joost
T-Mobile Pff beetje als shabby 2de hands autohandelaren: “nee hoor is echt van een oud vrouwtje geweest…” veel blabla grote kantoren, maar bereik is super slecht
Otto
Komen ze toch een paar maanden te laat mee…
Ik zit al bij de concurrent en dat bevalt mij prima.
Ik heb sinds een maand of twee ook thuis (eindelijk) 3G ontvangst, majah jammer natuurlijk dat ik thuis gewoon wifi heb. Zou liever zien dat het wat beter wordt op stations. Zowel Den Bosch, Tilburg als Breda zijn vreselijk :9
Wel goed om te horen dat ze bezig zijn… al vind ik het echt zo slecht nog niet.
markb
Daar ga ik dus niet meer intrappen! Volgende iPhone gewoon in Belgie halen en met Vodafone bellen! Wat een ***provider is dat tmobile zeg!
Sandro
Het lijkt wel alsof Apple wil samenwerken met slechte providers, hier in Nederland met T-Mobile en in Amerika met AT&T. AT&T heeft ook een vrij matig 3G netwerk. Ik hoop dat Apple daar verandering in gaat brengen bij de 4de Generatie iPhone.
Idd, even snel roepen dat ze gaan uitbreiden gewoon signaal wat opschroeven thats all mensen #webcare van t-mobile weet van niets hier kwa uitbreiding en heb wel ineens 3G. Strange
Daan
@orpheo
Mensen die voor iPhone kiezen die maken een bewuste keuze en hoeven over het algemeen geen Android. Laten we eerlijk zijn, een echte Apple gebruiker vindt Android gewoon bij voorbaat achterlijk en dit wordt ook bevestigd als je Android in je handen hebt. Dit heeft overigens niets te maken met de mogelijkheden en ervaringen die jij hebt met Android….ieder zijn ding! Maar een echte OS(x) gebruiker zal nooit geen windows/android meer willen!
Daan
@everyone
Als je een iPhone liefhebber bent en je wilt een fijn netwerk, bestel hem dan in België de volgende keer….is even een investering maar icm een cheap 1 jarig abonnement van Vodafone of KPN haal je dat er makkelijk uit, en je toestel is simlockvrij!
T-mobile heeft gewoon een ander soort netwerk (frequentie) dan Vodafone en KPN (telfort) en het signaal gaat minder ver per zendmast….zeker als je in het grensgebied, uithoek, groene hart woont ben je niet slim bezig als je T-mobile kiest….ik heb daar zelfs met Vodafone vaak geen bereik en zeker niet altijd 3G! Vorige week zelfs in Brabant ergens (huijbergen) in een huis, geen bereik….met Vodafone mensen!
Zie het maar zo, hoe minder mensen ergens wonen, des te oninteressanter het is voor de provider om daar te gaan investeren in het netwerk….dat verdienen ze nooit meer terug!
Okkies
@remco Batterij, bereik van het 3g netwerk.
Onafhankelijkheid van internet. Bestanden zelf zijn makkelijker te sharen. Ga zo maar door.
Jodoks
Zou wel eens tijd worden.
3G is ook zeer slecht hier in Zuid Limburg.
Klagen hier of op een forum is heel leuk maar lost niets op. Aankaarten bij T-mobile, geen gepaste oplossing dan ontbinding van contract, dan wel gewoon via T-mobile of via een gerechtsgang (zoals ik nu doe).
Ze bieden een service aan, maar achteraf kunnen ze deze niet leveren terwijl je toch een aanzienlijk bedrag betaalt. Leuk voor alle excuses enzo maar wat krijgen de klanten? Korting of ontbinding contract zou een mooie tegemoetkoming zijn!
Hier anders nog niet in Schoonhoven, alleen als 3G uitzet en aanzet dan krijg ik 2 minuten een 3G tekentje in beeld en daarna schakelt hij over naar GPRS, dit is wel een “verbetering” want eerst deed hij dat niet
Hopelijk ondersteund de iPhone die in 2011 uit gaat komen dan het LTE-protocol.
Liever goede 3G dan matige G4 hoor 😉
Verder goed om te horen dat T-Mobile bezig is zijn capaciteit te verdubbelen
Mooi. Hopelijk dan toch eindlijk eens 3G in de Noordkop.
Nou, afgelopen maanden is het netwerk er alleen maar op achteruit gegaan, ik heb op ‘t moment iets van 30-40% slechter bereik. Dus lekker makkelijk van T-Mobile. Gelukkig doet mijn KPN sim het wel gewoon.
Nu ook in Zandvoort eindelijk 3G netwerk.
Nieuwe iPhone in het zicht en T-Mobile doet aan klantenbinding door toezeggingen te doen aan een beter netwerk. Het werd tijd!
Per wanneer gaan ze dit doen? Heb het idee dat op plekken waar ik wel eens kom eerst geen 3G was en nu wel.. Klinkt goed dit allemaal, maar waarom deden ze dit niet eerder..laat je eerst 2 jaar mensen klagen..
het werd eens tijd zeg
Go T-Mobile!
Eindelijk. In de randstad heb ik goede verbinding, maar in Zuid-Oost Brabant en Noord-Limburg is het belabberd. Gelukkig heb ik thuis perfecte 3G, maar zodra ik het dorp uit ben is het weg.
3G?!? Dat ze eerst maar eens GSM dekking fixen!!!!! Wat een slechte provider T-mobile. Veel praatjes maar gebeurt geen ******.
Toezeggingen heb je pas iets aan als het ook daadwerkelijk waargemaakt word. T-Mobile is een van de slechtste providers van Nederland en zeker in de grensstreken. 3G laat zeker te wensen over. Hoop dat dit jaar Vodafone de iphone ook mag gaan verkopen want ik stap dan meteen over.
Ik heb sinds een paar dagen bij mij thuis ook 3G dekking zag ik…!
(Ter Aar, ZH)
Een van de grote kritiekpunten op tmobile is de dekking van 3g. Lijkt inderdaad beetje op mooie praatjes om zo die groep twijfelaars over te halen de volgende iPhone wel te kopen. En misschien ook naar Apple een poging om te bewijzen dat ze heus wel de capaciteit hebben?
binnenkort misschien een goede telefonie dekking in regio Rotterdam? en dan over een paar jaar in regio Rotterdam een goede 3G dekking? ik kan niet wachten!
@Nome
Het 3G netwerk van T-Mobile in Roosendaal is ook slechter geworden.
Ik was onlangs in Zeeland en ook daar was het T-Mobile netwerk (3G) belabberd. Net als in Roosendaal zit ik vaak met een GRPS-verbinding.
Voor mijn mobiele draadloze router heb ik een flinke antenne gekocht, nu heb ik wel goede signaalsterke.
Tot nu toe vind ik Vodafone en KPN het sterkste netwerk hebben en ook Telfort, maar die maakt gebruik van de KPN masten.
OVERAL in NL bereik met 3G zou natuurlijk fantastisch zijn. Dan is 30 euro p.m. inclusief een iPhone en 150/150 abbo een goeie prijs.
Maar ja, dat overal wil nog wel eens te wensen over laten. Ik heb er nog weinig plezier van gehad.
Gisteren “toevallig” nog contact gehad met T-Mobile over hun dekking, aangezien die de laatste paar weken bij mij in de buurt (Landgraaf, Limbabwe) behoorlijk tegenvalt. Regelmatig “No service”. Volgens de helldesk, sorry, helpdesk medewerker, kwam dit omdat er “toevallig” onderhoud gepleegd werd in mijn omgeving.
Moet het dus nog zien….. Eerst zien, dan geloven, dat is mijn motto. Want ze beloven een hoop (zo heb ik zwart op wit de belofte (2x zelfs) dat in de eerste helft van dit jaar tethering beschikbaar zou komen, volgens mij hebben ze dan nog maar even).
Ik geloof geen enkel verhaaltje meer!
Wat ben ik blij dat ik mijn iPhone uit belgie heb gehaald en dat ik nu KPN heb. Bijna overal 3G en ik kan lekker tetheren;)
Ook ik heb de laatste maanden nog meer wegvallende gesprekken dan eerder. En ook bij volle 3G dekking is internet vaak traag; zal dan wel het gevolg zijn van belasting van de capaciteit.
Al ruim 1,5 jaar geleden werd snelle verbetering van de dekking hier in Nijmegen beloofd. Nog niks van gemerkt. Het is de laatste maanden juist slechter geworden. Wel toevallig dat de toezeggen nu komen; enkele maanden voordat de kopers van het eerste uur naar de iPhone 4 over kunnen gaan stappen. Bang dat de klanten weglopen?
Laat ze eerst eens zorgen voor een fatsoenlijke dekking…
Goed nieuws ze zijn teminste bezig met verbetering
heb zelf sinds korte tijd last van het feit dat wanneer ik in hengelo (station) ben er geen 3g meer is en voorheen juist wel… nu krijg ik dat ellendige “bolletje” te zien ipv de bevredigende “3G”
gewoon android nemen, zit je niet vast aan t-mobile, heb je een toestel wat net zoveel kan, zo niet meer, en met vodafone zijn de 3g en gprs-snelheden bijna gelijk…vodafone is gewoon razendsnel.
Wat een timing zeg, vlak voor het uitkomen van de nieuwe iPhones en met aanhoudende klachtenstroom over het bereik van t-mobile snel iets in de pers roepen over capaciteitsverdubbeling.
I don’t buy it. Bij het samengaan van t-mobile & Orange hebben ze ook zo’n belofte gedaan, niets van terecht gekomen.
PR, PR, PR, PR… natuurlijk. Waarom is dit nieuws? Het lijkt me toch logisch dat men de belastbaarheid en capaciteit dient op te schalen met de voorziene groei. Dat doet iedere telco op dit moment. “Verdubbelen” klinkt aardig maar wie zegt dat het mobiele dataverkeer niet meer dan verdubbeld het komende jaar? Alles is relatief….
Ik denk dat T-mobile het alleen recht blijft houden, anders zullen ze zulke dingen niet zeggen.
Jajaja. De eerste abonnementen van T-Mobile ~ iPhone lopen af. Mensen klagen steen en been en opeens is er dit nieuwsberichtje. Gewoon PR gelul!
@Edwin: Laten we hopen dat T-Mobile meer weet. Dat ze weten dat hun exclusiviteit ten einde loopt bv.
Voor mij is het dan als een speer naar de concurrentie. Vaarwel T-Mobile en tot nooit weer ziens roep ik, terwijl ik wegzwem van een zinkend schip.
Mag inderaad wel beter die dekking. Ben ik bij mijn ouders thuis (woonwijk), dan heb ik nada signaal, maar sta ik midden in de bossen (oude waranda Tilburg) heb ik meteen 3G, weird.
Sluit me bij de meningen aan. Als toevoeging dan nog dat T-mobile beter ook kan zorgen dat de bestaande problemen eerst opgelost worden. Hier in den Bosch al geruime tijd 3 umts masten kapot en dit gaat nog wel een tijdje duren.
Misschien handig als de tooling die men bij t-mobile heeft om de storingen te kunnen zien ook openbaar worden. Dan zien we tenminste dat er wat gedaan wordt.
En nu nog een kaartje met waar die palen PRECIES gaan komen in NL … Dat zou heel fijn zijn!
Zucht: daar gaan we weer. Een bekend spreekwoord luidt alom:
Veel beloven WEINIG geven doet een GEK in VREUGDE leven
T-Mobile is een grote PR-campagne begonnen om geen klanten kwijt te raken. Ze weten dondersgoed dat het netwerk prut is en er veel wordt geklaagd. Waarom dan niet de mensen alvast een worst voor de ogen houden.
Als je goed bekijkt dan kan je ook zelf concluderen dat de 30% extra uitbreiding slechts een druppel op de gloeiende plaat is en dat het netwerk binnen de korste keren overbelast zal raken.
T-Mobile zou een giga-inhaalslag moeten maken om een optimaal werkend netwerk neer te zetten. Echter, ik zie dat nu niet gebeuren.
Voor mij: misschien too little maar zeker too late. Ik heb het gehad met T-Mobile, met name door ontbreken van iedere service en complete onbetrouwbaarheid.
Ik had vroeger T-Mobile en heb 17 maanden x 20 euro beltegoed weg kunnen gooien toen ik verhuisde. Met T-Mobile kun je niet eens fatsoenlijk bellen. Laten ze daar eerst eens wat aan gaan doen.
Zou het misschien betekenen dat de 4GS niet alleen via T-Mobile op de markt zal worden gebracht? Zouden ze bij Apple dan toch eindelijk het licht hebben gezien of moet ik mijn telefoon weer in Azie of in de VS kopen om hem vervolgens te kraken?
@Kees van Dam: Niet waar, ik heb hier eindelijk 3G na 2 jaar, en vlak na het nieuwsbericht dus ze zijn wel degelijk bezig. het 3G beruik is hier volluit (ook binnen) alleen als ik alle streepjes heb dan heeft ie moeite met verbinden naar sommige sites, heb ik maar 2 streepjes dan werkt ie prima :S
Mooie praat (om de kontraktverlenging een beetje te helpen?)
@Orpheo:
GPRS even snel als 3G? 3G is er om sneller te zijn dan GPRS en 3G kan hogere snelheden halen dan GPRS en EDGE. Dus als jij vindt dat je 3G net zo snel is als je GPRS dan klopt er toch iets niet 😉
Moet trouwens ook zeggen dat het niet alleen aan T-mobile ligt.
Zijn genoeg mensen met T-mobile en een iPhone die slecht tot geen bereik hebben, waar mensen met t-mobile en een ander toestel op dezelfde plek vol bereik hebben???????
Leuke belofte, maar dit horen we vaker. Mij zijn ze sowieso kwijt als klant. Als het ergens ook maar een beetje druk is kan ik al niet meer bellen of sms’en!
Ik heb nog nooit zoeen trage en slechte verbinding gehad als nu.
Met Orange had ik dit niet maar met T-Mobile wel.
Om toch ook maar even een positief geluid te geven: Ik heb echt 0 klachten over T-Mobile. Perfect en snel 3g bereik meestal, zelfs ten oosten van Enschede aan de Duitse grens! Geen wegvallende gesprekken of onbereikbaarheid. En dat in een dorpje boven Eindhoven!
Het enige jammere is dat als ik via mn iPhone internet op mn macbook in de trein dat de verbinding wat tegenvalt, dus dat is redelijk onbruikbaar. Maar hee, dat is dan ook geen service die ze officieel bieden he!
Zal ik het sterker vertellen, mijn EDGE doet op het moment meer werkt als 3G ooit gedaan heeft, omdat 3G bij mij nog vele malen trager is, jaa het werkt, als ik eerst me telefoon opnieuw laat verbinden met de masten, en dan heb ik na 10 minuten weer hetzelfde verhaal, en JAAA, ik heb vol 3G netwerk in Breda 😉
Voordat mijn T-mobile abonnement inging, vond ik alle mensen die klaagden maar zeurders. Toen had ik al wel mijn iPhone en deed alles het prima met mijn abonnement van Ben (ook onderdeel van T-mobile). Maar nu ik inmiddels over ben naar T-Mobile behoor ik ook tot de klagers. Sjongejonge wat een slecht netwerk. Als je al 3G verbinding hebt verloopt het alsnog traag (heb ik daarom nou die duurdere Web n walk genomen?). Met andere aanbieders kan je gerust radio luisteren of zelfs Uitzending gemist bekijken, nou dat is mij tot nu toe nog steeds niet zonder problemen gelukt, terwijl ik wel vaak per trein het land doorkruis.
T-mobile mag in plaats van verdubbelen wel meteen het netwerk vertiendubbelen. Volgens mij is het netwerk bij verre weg nooit zo veel gegroeid als het aantal gebruikers met een iPhone.
Sinds vandaag (denk ik) ook 3G hier in Schoonhoven! Eerst was het er niet 😉
beter laat dan nooit maar had mijn contract 2 jaar terug al laten ontbinden en als ze er nu pas wat aan gaan doen is eigenlijk triest
T-Mobile zijn gewoon criminelen. Een beetje doen alsof ze hun netwerk capaciteit gaan verdubbelen. Dat is alleen maar een positieve draai geven aan zoiets als “het slechte netwerk van t-mobile wordt een beetje opgelapt” als ze uberhaupt iets aan dat netwerk gaan doen.
De laatste weken is het werkelijkwaar huilen met de pet op. Timeouts of uberhaupt geen internet op plaatsen waar ik ooit wel internet had. 45 euro per maand is dan een duur geintje.
Als het netwerk van kpn of vodafone beter is hoor ik dat graag, dan haal ik wel een simonly met internet en een losse iphone! 🙂
Was vandaag blij verrast toen ik op mijn werk (Maasvlakte) naar mijn iPhone keek, vol signaal en een prima 3G verbinding 🙂 Hiervoor had ik altijd (in het meest gunstige geval) maar 1 streepje en een zeer moeizame GPRS en vaak een “Geen Signaal” melding. Mij hoor je dus niet azijnzeiken over T-Mobile :p
De dekking is nog even beroerd als twee jaar geleden. Toen zou er verbetering komen omdat Orange was ingelijfd. Bull. De laatste tijd merk ik dat het netwerk ontzettend traag is geworden. Die extra masten zijn dus gewoon nodig om de minimale capaciteit op peil te houden. Ik heb mijn abo opgezegd, koop er een in België en ga naar KPN. Never nooit meer T-Debiel.
@Luc: nou jongen, prijs je gelukkig. Waarschijnlijk omdat je dicht bij het moederbedrijf (Deutschland) woont, maar hier in Amsterdam en omgeving is het bagger, bagger, baggerrr! Ongeacht waar in A’dam en ver daarbuiten: ik haal geen 2 metro/tram/treinhaltes zonder dat ik mijn bereik achteruit zie knallen, of zelfs onderuit. En dat al 2 jaar constant zonder enige verbetering. Zit ik daar in de metro met mijn mooie iPhone, me kapot schamend om een website te laden omdat dat uren duurt. Gasten met ‘n Nokia op KPN lachen en denken dat ‘t aan Apple ligt. K** T-Mobile. Blij dat mijn abo bijna afloopt en hoop van harte dat ‘t per 4G exit exclusiviteit van The Mob is!
Geen probleem met T-mobile. Hebben 4 iPhones in huis met 3 soorten providers Allemaal even goed of slecht hoe je het ook noemt. Buurmans gras he…..
The big question is why has it taken so long to improve thier network , i will believe it when i see it , seeing as apple are not happy with t-mobiles bad coverage , this is probably a network who is worried about loosing the exclusive iphone contract , if they loose the iphone then within a year t-mobile will be gone as its the iphone thats keeping the network going
@frankhan: Misschien bij jou. Ik heb een 3GS bij T-Debiel, mijn vriendin een 3G bij Vodafone en zij heeft altijd, overal een veel beter bereik. In de grensgebieden kan ik in het geheel niet internetten omdat er onvoldoende bereik is. Zij kan met evenveel bereik bij Vodafone supersnel internetten. Altijd.
Ik heb echt niets te klagen, woon vlak bij Eindhoven en heb er altijd prima bereik.. Tethering is het enigste wat ik echt mis!
Ik geef ze toch nog even het voordeel van de twijfel. Enerzijds merk ik in de Achterhoek al een verbetering van het 3G-bereik. Anderzijds merk ik ook dat verbindingen (zowel telefoon als data en ook de T-mobile website) niet stabiel zijn (vaak uitval). Dat laatste heeft vlgs mij (en klantenservice) te maken met dat ze heel druk doende zijn om hun service/netwerk te verbeteren en daar hebben we nu nog (even?) last van. Kom op T-Mobile!
Ik ben overigens ook voorstander van meer keuzevrijheid, concurrentie is een goede druk op de ketel van de providers.
Het zal tijd worden, de ontvangst is vaak bedroevend slecht
Precies, dit is hun laatste kans om massale leegloop te voorkomen.
T-Mobile: too little, too late
Als ze exclusiviteit dreigen te verliezen gaan ze eindelijk eens aankondigen te verbeteren.
Vodafone heeft nu al goed bereik en 3G, dus wie al Simlock-vrij kan maken zeker overstappen.
Zal ook tijd worden. mijn klachten zijn al bij t-mobile bekend
Da’s toevallig! Normaal op mijn werk alleen maar gprs maar sinds vandaag 3G. Kon meteen het nieuws over het vliegtuigongeluk met goede kwaliteit volgen.
Hopelijk heb ik nu in Leeuwarden in drukke plaatsen zoals in het Cambuur Stadion wel internet bereik.
Meestal als ik bijv. de standen wil bijwerken via mijn iPhone voor mijn website dan kom ik niet op het internet voor of na de wedstrijd of in de rust, dus ik moet meestal snel tijdens de wedstrijd dan de stand bijwerken en dat duurt ook nog ontzettend lang.
Nu nog een mast naast m’n huis, maar als ik het zo lees, ben ik niet de enige :’)
Hier in Boerenhol is het tragisch gesteld met 3G. Hoop echt dat het hier nu eens beter gaat worden.
Bij mij is t-mobile niet meer geloofwaardig, er zijn genoeg andere met betere service.
Heb al jaren hier 3G binnen en buiten (Schoonhoven, is in the middle of nowhere.)
@Daejji: Ik kan melden dat het met een zakelijke Nokia E66 ook niet mogelijk is om fatsoenlijk met T-Mobile te bellen. T-Mobile heeft gewoon een beroerd netwerk. 17 x 20 euro beltegoed weg kunnen gooien. Tja de helpdesk van T-Mobile wilde me met 20 euro extra beltegoed tegemoet komen. Daar heb je ook wel wat aan dan.
Ik hoop dat Apple ook dit forum af en toe eens bezoekt. Wat een reacties allemaal. Ik wil helemaal niet een gekraakte iPhone en ben best bereid 30 eurie in de maand te betalen 2 jaar lang maar kom dan met een telefoon waar je ook mee kunt bellen want daar is een telefoon volgens mij in eerste instantie voor.
Ik hoop dat Apple ook bovenstaande reacties leest en een wijs besluit neemt over hoe ze haar producten in de markt wil zetten. Voor een Mercedes ga je ook niet naar de Aldi of de Lidl.
Voor een deel kan ik mij in de reactie’s m.b.t. de netwerk problemen vinden, maar in grote lijnen heb ik bij T-Mobile absoluut geen klagen. Mijn vriendin zit nog bij KPN en die heeft mogelijk een slechter bereik dan ik heb. Zelf wonen wij tegen de grens, maar ook op andere plekken in NL gaat het vrijwel altijd goed, alleen in grote gebouwen met veel ijzer is het bereik vaak slecht. Wellicht dat ik één van de weinige gelukkigen ben….
Volgens mij kun je het contract verbreken als de dekking niet is wat ze wel pretenderen .mijn iphone is een drama met T-Mobile .internet is enorm traag of afwezig en bellen idem dito.Apple moet oppassen en stoppen met deze provider want dit schaadt ook hun naam.
T-Mobile Pff beetje als shabby 2de hands autohandelaren: “nee hoor is echt van een oud vrouwtje geweest…” veel blabla grote kantoren, maar bereik is super slecht
Komen ze toch een paar maanden te laat mee…
Ik zit al bij de concurrent en dat bevalt mij prima.
Hoezo eindelijk in Zandvoort…
Ik heb al maanden lang gewoon 3G daar… (KPN)
Ik heb sinds een maand of twee ook thuis (eindelijk) 3G ontvangst, majah jammer natuurlijk dat ik thuis gewoon wifi heb. Zou liever zien dat het wat beter wordt op stations. Zowel Den Bosch, Tilburg als Breda zijn vreselijk :9
Wel goed om te horen dat ze bezig zijn… al vind ik het echt zo slecht nog niet.
Daar ga ik dus niet meer intrappen! Volgende iPhone gewoon in Belgie halen en met Vodafone bellen! Wat een ***provider is dat tmobile zeg!
Het lijkt wel alsof Apple wil samenwerken met slechte providers, hier in Nederland met T-Mobile en in Amerika met AT&T. AT&T heeft ook een vrij matig 3G netwerk. Ik hoop dat Apple daar verandering in gaat brengen bij de 4de Generatie iPhone.
Idd, even snel roepen dat ze gaan uitbreiden gewoon signaal wat opschroeven thats all mensen #webcare van t-mobile weet van niets hier kwa uitbreiding en heb wel ineens 3G. Strange
@orpheo
Mensen die voor iPhone kiezen die maken een bewuste keuze en hoeven over het algemeen geen Android. Laten we eerlijk zijn, een echte Apple gebruiker vindt Android gewoon bij voorbaat achterlijk en dit wordt ook bevestigd als je Android in je handen hebt. Dit heeft overigens niets te maken met de mogelijkheden en ervaringen die jij hebt met Android….ieder zijn ding! Maar een echte OS(x) gebruiker zal nooit geen windows/android meer willen!
@everyone
Als je een iPhone liefhebber bent en je wilt een fijn netwerk, bestel hem dan in België de volgende keer….is even een investering maar icm een cheap 1 jarig abonnement van Vodafone of KPN haal je dat er makkelijk uit, en je toestel is simlockvrij!
T-mobile heeft gewoon een ander soort netwerk (frequentie) dan Vodafone en KPN (telfort) en het signaal gaat minder ver per zendmast….zeker als je in het grensgebied, uithoek, groene hart woont ben je niet slim bezig als je T-mobile kiest….ik heb daar zelfs met Vodafone vaak geen bereik en zeker niet altijd 3G! Vorige week zelfs in Brabant ergens (huijbergen) in een huis, geen bereik….met Vodafone mensen!
Zie het maar zo, hoe minder mensen ergens wonen, des te oninteressanter het is voor de provider om daar te gaan investeren in het netwerk….dat verdienen ze nooit meer terug!
@remco Batterij, bereik van het 3g netwerk.
Onafhankelijkheid van internet. Bestanden zelf zijn makkelijker te sharen. Ga zo maar door.
Zou wel eens tijd worden.
3G is ook zeer slecht hier in Zuid Limburg.
Klagen hier of op een forum is heel leuk maar lost niets op. Aankaarten bij T-mobile, geen gepaste oplossing dan ontbinding van contract, dan wel gewoon via T-mobile of via een gerechtsgang (zoals ik nu doe).
Ze bieden een service aan, maar achteraf kunnen ze deze niet leveren terwijl je toch een aanzienlijk bedrag betaalt. Leuk voor alle excuses enzo maar wat krijgen de klanten? Korting of ontbinding contract zou een mooie tegemoetkoming zijn!
@Thom:
Hier anders nog niet in Schoonhoven, alleen als 3G uitzet en aanzet dan krijg ik 2 minuten een 3G tekentje in beeld en daarna schakelt hij over naar GPRS, dit is wel een “verbetering” want eerst deed hij dat niet