Reacties voor: T-Mobile gaat klanten compenseren voor slecht bereik

T-Mobile heeft zojuist in een persbericht aangekondigd, dat er een compensatieregeling komt voor "klanten die aantoonbaar hinder ondervinden van de capaciteitsproblemen op het 3G netwerk van T-Mobile".
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 84 reacties

  1. Ben benieuwd hoe ze dit dan gaan verwerken met een iPhone abonnement… Hoop op 2 maanden helft van de prijs haha!

  2. Leuk, maar als je een iPhone-abonnement heb, heb je geen kosten voor mobiel internet gezien dit in je abonnement verwerkt zit

  3. En hoe moet je aantonen dat je geen 3G hebt?
    Ik heb thuis zo goed als nooit 3G en op het werk sinds een tijd ook niet.

  4. Netjes, maar het formulier is niet geweldig, je moet een exacte locatie opgeven. Het is voornamelijk als ik onderweg ben, dan zijn de locaties dus anders. In Eindhoven centrum heb ik bijvoorbeeld zeer slecht bereik. Moet ik het formulier een tweede keer invullen?

  5. Reactie van Tmobile richting dealers:

    In recente berichtgeving in de media is aandacht besteed aan het feit dat T-Mobile kampt met capaciteitsproblemen op haar 3G-netwerk, waardoor klanten hinder kunnen ondervinden. De problemen doen zich voor op een aantal plaatsen in Nederland, primair in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en rond Hilversum. Omdat iedere klacht er een teveel is, heeft T-Mobile besloten de uitbreidingsplannen naar voren te halen om ze versneld uit te voeren.

    De laatste tijd is duidelijk geworden dat het gebruik van mobiel internet dermate groeit dat het netwerk een snellere uitbreiding nodig heeft. En hoewel het grootste deel van het mobiel verkeer probleemloos verloopt, kan het hierdoor zijn dat je klant recent hinder heeft ondervonden van een haperende verbinding.

    De helft van de geplande nieuwe antennes voor 2010 staat nu live, daarnaast gaan we dit jaar de capaciteit van het 3G-netwerk verdubbelen. Het zwaartepunt van de werkzaamheden zal daarom in deze periode vallen. Zo zullen we ervoor zorgen dat binnen 2 à 3 weken een aanzienlijke capaciteitsvergroting tot stand is gebracht. Het T-Mobile netwerk behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid tot de beste en meest innovatieve netwerken van Europa en we zullen komende weken alles op alles zetten om dat zo te houden. Wij zullen via internet, maar ook via sms de betrokken klanten op de hoogte houden van de verbetering in hun postcodegebied

  6. Daar geen het toch niet om, het gaat er om dat je niet bereikbaar ben , niet dat het internet niet werkt.
    Dus krijg je gratis internet voor 2 maanden als je niet bereikbaar ben en de smsje pas uren later krijgt

    rare compensatie!!!

  7. Origineel geplaatst door vince_vega
    En hoe moet je aantonen dat je geen 3G hebt?Ik heb thuis zo goed als nooit 3G en op het werk sinds een tijd ook niet.

    ben idd benieuwd wat “aantoonbaar” inhoudt.

  8. @Jeroen: Interessant, staat er in die mailing ook nog iets van “we raden aan om voorlopig geen smartphones te verkopen?”

  9. Dit kan je totaal niet aantoonbaar maken.
    Zo heb ik in Amsterdam gewoon bereik, maar als ik naar mijn ouders ga en in de tuin zit, zero bereik! Ook onderweg als ik internet gebruik vaak geen bereik. Alsof een iPhone gebruiker zichzelf maar op 1 plek begeeft.
    Ik heb mezelf ondertussen aangesloten bij SMCO voor collectieve stappen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk.

    Wat een onzin bericht! Typisch weer een kwestie van een koekie voorhouden inhouden in de hoop dat men bijt.

  10. “Klanten die aantoonbaar hinder van deze problemen hebben ondervonden”

    Hoe toon je dat aan?

  11. Nieuwe zendmasten Postcode Plaats Livegang
    3896MA Zeewolde 21/05/2010
    1013AP Amsterdam 21/05/2010
    6578AN Leuth 21/05/2010
    6631BC Horssen 21/05/2010
    7581CV Losser 21/05/2010
    8166JR Gortel 21/05/2010
    6835ED Arnhem 26/05/2010
    5764PD De Rips 26/05/2010
    3853LZ Ermelo 26/05/2010
    8072BW Nunspeet 26/05/2010
    3899XS Zeewolde 26/05/2010
    Maastricht 26/05/2010
    1141CM Monnickendam 27/05/2010
    6835ED Arnhem 27/05/2010
    2681PM Monster 27/05/2010
    4021BH Maurik 27/05/2010
    1151DA Broek In Waterland 27/05/2010

  12. Done. Baat het niet, dan schaadt het niet.
    Bovendien is het ook echt zo, ondertussen mee leren leven, omdat ik niet beter weet. Dus eigenlijk te gek voor woorden dat je wel betaald maar niet krijgt wat je hoort te krijgen.
    We shall see!

  13. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Jeroen: Interessant, staat er in die mailing ook nog iets van “we raden aan om voorlopig geen smartphones te verkopen?”

    Nee dat staat er niet, willen ze ook vast niet! Er staat wel dat ze dus iedere week de zendmasten gaan updaten en dat daar vermelden.

    Ik zal het even in de gaten houden of er vorderingen in zijn.

  14. Hmmm mooi lijst met nieuwe zendmasten, helaas zit rotterdam e.o. er nog niet bij en zal er daar dus nog steeds de problemen zijn.
    Vandaag weer 3 formulieren ingevuld die naar t-mobile zijn gegaan.

  15. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen voor een iPhone abonnement en hoe dat te controleren valt. Zelf ga ik zeker weer bellen. Want ik word er gek van!

  16. En trouwens, wat al eerder werd aangehaald… Internet opzich doet het nog wellis over 3g Gebruik thuis vooral gewoon me wifi verbinding, maar het bellen lukt gewoon amper, krijg om de haverklap een smsje met u heeft een gemist oproep van… Ik zie toch echt liever een andere tegemoetkoming, dan het internet…

  17. Ook even het formulier ingevuld. Het gaat mij voornamelijk om het treintraject Den Haag – Leiden, waar ter hoogte van Voorschoten ALTIJD de 3G en heel vaak ook GSM en GPRS wegvalt. Bij de verplichte postcode heb ik maar een willekeurige postcode in Voorschoten ingevuld.

  18. Goed dat ze dit doen maar hiermee word hun probleem nog niet opgelost..

  19. @Terence: T-Mobile heeft de iPhone abonnementen voor zichzelf uit delen opgebouwd, dus een x bedrag kunnen we rekenen voor de minuten, x voor sms, x voor internet en x voor visual voicemail (hiervan weet ik toevallig dat ze dit een marktwaarde geven van zo’n €2,50). Op basis hiervan kunnnen ze je dus wel voor 2 maanden “internet” teruggeven. Ze zouden misschien ook wel de helft terug kunnen geven om enigzins te maskeren hoeveel ze voor internet rekenen.

  20. Als we nou allemaal 3g uit doen en het pas aanzetten als we het nodig hebben lost het al een boel problemen op.

    Overigens las ik in de tekst: “Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang, meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.”

    Ik weet niet of dit juist positief of negatief is? Ja het is positief dat ze bezig zijn.. maar daarnaast is het niet erg hoopvol dat er dit jaar nog veel progressie wordt gemaakt omdat 50% al geplaatst is met weinig resultaat..

    Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat t-mobile mensen geld terug gaat geven, op de mensen die een 3g kochten in de 1e 1 a 2 maanden na dan… Ze kunnen beter dat geld investeren in zendmasten.. Agja.. T blijft Nederland.
    Deel reactie verwijderd i.v.m. trolling.

  21. Bij mij is het VOICE
    Bij mij is het weer VOICE
    Bij mij is het weer VOICE je wordt er gek van
    Bij mij is het weer VOICE al die afgebroken gesprekken
    ….en dan belt er vandaag opeens de gecomputeriseerde enquetejuf van TM over de service….grrrrr
    (make an educated guess, waarom jullie net overbezet raakt)

  22. Bij mijn abonnement zit 2 jaar gratis internet, dat was de actie toendertijd….

  23. Lekker dan, alsof ik elke postcodes precies weet, ik kan zo 3 locaties in Rotterdam opnoemen met flut bereik (waar ik ook daadwerkelijk last van had) maar als ik de postcode niet weet is het jammer dan?

  24. Interessant maar wat betekent “aantoonbaar hinder ondervinden”. Als ik voor een dienst betaal maar geen levering ontvang is dat nog geen aantoonbaar hinder. Klinkt allemaal mooi dat compenseren maar verwacht nog wel een juridisch addertje onder t gras. Hoop dat de nieuwe iphone niet bij tmobile komt, ga dan ook meteen weg

  25. zo te zien is het edge netwerk in Belgie dan nog iets stabieler! 😉 traag internet weliswaar maar toch overal kunnen bellen!

  26. Net met klantenservice gebeld 4 maanden 50. % korting dus tot 3 oktober 15 euro ben benieuwd 🙂

  27. Mijn compensatie + “bonus” mogen ze houden ! T-mobile steek het maar in nog meer masten of alvast in 4g !

  28. Origineel geplaatst door Jeroen
    Nieuwe zendmasten Postcode Plaats Livegang 3896MA Zeewolde 21/05/20101013AP Amsterdam 21/05/20106578AN Leuth 21/05/20106631BC Horssen 21/05/20107581CV Losser 21/05/20108166JR Gortel 21/05/20106835ED Arnhem 26/05/20105764PD De Rips 26/05/20103853LZ Ermelo 26/05/20108072BW Nunspeet 26/05/20103899XS Zeewolde 26/05/2010Maastricht 26/05/20101141CM Monnickendam 27/05/20106835ED Arnhem 27/05/20102681PM Monster 27/05/20104021BH Maurik 27/05/20101151DA Broek In Waterland 27/05/2010

    Weet iemand waar ik de livegang lijst kan vinden?

  29. Origineel geplaatst door alpacatje
    zo te zien is het edge netwerk in Belgie dan nog iets stabieler! traag internet weliswaar maar toch overal kunnen bellen!

    traag?? 3G van proximus gaat bij mij overal even snel hoor

  30. Weinig bereik ook hier op locatie;
    helaas gratis internet bij hun toenmalige abonnement.. :/

  31. Ik heb inmiddels RSI gekregen van het invullen van het formulier. Vandaag meer dan 6x geen service (dat kan op verschillende manieren interpreteren)…..

  32. Ik werk in centrum Rotterdam, ‘s ochtends gaat het soms goed met de 3G verbinding, maar na 11:30 is het hopeloos, en krijgt de iPhone met moeite schoksgewijs af en toe verbinden die weer snel is, maar enkele seconden later compleet verdwenen is.

    en vandaag zelfs, hartje Centrum naast de Media markt gewoon totaal geen signaal en kan zelfs niet bellen voor ruim een half uur, eerst raakt de 3G verbinding vertraagd, schakelt dat naar langzamere verbinding, en valt daarna compleet weg.

  33. mare, die 2 maanden gratis internet?
    hoe doen ze dat met mensen die hun 3G abbo direct hebben afgesloten toen de 3G uitkwam? hun abbo loopt toch over minder dan 2 maanden af?
    en wat heeft het voor nut om iemand 2 maanden gratis internet te geven?
    iemand heeft er destijds last van gehad… mensen willen geen 2 maanden gratis internet.. mensen willen bereikbaar zijn, dat is het hele doel van die iPhone!
    laat ze maar met wat beters komen dan 2 maanden gratis internet!!

    I (L) Telfort

  34. Deze reactie is ver over de rand van het toelaatbare. Eenmalige waarschuwing!

  35. Wat moet je nu met 2 maanden geld terug? Op een contract van 24 maanden is dat gewoon 8% korting. En dan mogen die klanten zeker nooit meer klagen over het slechte bereik als ze die 2 maanden aanpakken?! T-Mobile gaat echt niet in 2 tot 3 weken iets oplossen wat ze al een jaar of 5 niet is gelukt. Laten ze er eerst voor zorgen dat je met je telefoon kunt bellen ipv zich te richten op 3G. Het is net als in mijn situatie. Je belt de helpdesk met een andere telefoon omdat je zowel op je werk als thuis geen bereik hebt en vervolgens krijg je te horen dat je 20 euro extra beltegoed krijgt. Ja lekker als je niet kunt bellen. 17×20 = 340 euro de sloot in. Koop de iPhone lekker in het buitenland voor weinig, douw er een KPN-simkaart in en je hebt 1) altijd bereik 2) bent veel goedkoper uit.

  36. Dat m’n 3G internet het thuis niet doet maakt me niet zoveel uit, daar heb ik wifi, maar ‘t grootste probleem is dat ik vaak in huis totaal geen netwerk heb dus niet kan bellen/gebeld worden of smsjes kan sturen/ontvangen. Of het netwerk valt weg precies op het moment dat je een smsje typt en wil gaan versturen, dan moet ik meestal eerst 5 minuten door het huis of naar buiten lopen..

  37. Het overgrote gedeelte van het verkeer vindt zonder problemen plaats. Op sommige plekken en op bepaalde drukke momenten kan men toch hinder ondervinden. We zijn nu bezig om dit versneld op te lossen. Van wanprestatie is geen sprake. Het ontbinden van het contract behoort niet tot de mogelijkheden.

    Wat nou? Geen wanprestatie!?

    Bron: http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/htdocs/page/service-contact/dekking.aspx

  38. @stef:
    Je krijgt als antwoord dat er een zendmast bij je in de buurt staat dus dat het helemaal niet kan dat je geen bereik hebt. Daar moet je het dan maar mee doen.
    Gewoon nooit met T-Mobile in zee gaan want het zijn jokkebrokken.

  39. Origineel geplaatst door Jasper
    Als we nou allemaal 3g uit doen en het pas aanzetten als we het nodig hebben lost het al een boel problemen op.

    Dat zou de iPhone zelf moeten doen, net als met wifi, dat gaat uit als het apparaat in standby gaat en aan als je hem weer aan zet.
    3G zou uit moeten als je in standby gaat, voor push is GPRS ook prima.

  40. Bij mij is het ook een ramp; heel vaal echo op de lijn of compleet wegvallende gesprekken. Ik heb ook heel vaak geen dataverbinding (3G of 2G) en kan geen email ophalen en zo voort; waardeloos is het.

    Ik heb dus het “formulier dekkingsvragen” van T-Mobile maar eens ingevuld. Beetje raar formulier trouwens want als je aangeeft over “beide” diensten (telefoon en data) klachten te hebben kun je vervolgens bij “het probleem” slechts 1 probleem kiezen die OF over het telefoneren, OF over de dataverbinding gaat, maar niet over allebei zoals ik dus al aangaf. Merk duidelijk dat er niet zo goed wordt nagedacht bij T-Mobile want dit slaat nergens op. Als ze ook zo bezig zijn met hun netwerk uit te breiden / te beheren dan voorspeld dat niet veel goeds.

    En dat er kennelijk “file”ontstaat door de populairiteit van mobiel internetten (lees “veel smartphones verkocht) is geen echt valide argument. Dan had T-Mobile gewoon de verkoop stil moeten leggen totdat het netwerk op sterkte is, of alle gebruikers (dus ook de nieuwe aanwas) collectief een (tijdelijk) goedkoper abonnement moeten geven ter compensatie.

    Wat ik nou zo ontzettend zwak vind van dat management is dat ze elke keer weer eerst weer proberen om er mee weg te komen, vervolgens moeten klanten zich gaan bundelen en poe ha gaan maken en ja hoor, dan komen ze van de pot; moet je wel weer eerst een een of ander zeikformulier invullen.

    Wanneer nemen dit soort bedrijven hun klanten nou eens serieus? Steek nu gewoon eens tijdig en accuraat hand in eigen boezem en maak nou eens uit eigen beweging een mooi kortingsgebaar, nog ver voor iedereen over de zeik gaat.

    Dan geef je als bedrijf aan werkelijk met je klanten mee te denken, en ook werkelijk te begrijpen dat je je klanten stoort in hun werk en/of andere zaken.

    En om een dergelijke goede service mogelijk te maken zou ik tegen T-Mobile willen zegen: kap nou gewoon met die lullige reclames over smsjes en beltegoed die je niet kwijt raakt, want dat is een sigaar uit eigen doos reclame die per seconde duizenden euro’s kost. Stop dat geld nou maar gewoon in goede hardware (zendmasten & weet ik veel), dan krijg je tevreden kanten, en die maken dan wel genoeg (van mond tot mond) reclame voor je. Apple adverteert ook niet veel in Europa, ze maken gewoon goede spullen, die verkopen zichzelf, zie daar uw voorbeeld geacht T-Mobile!

    Niet iedereen is achterlijk T-Mobile; wanneer valt dat kwartje eens?

  41. @SnijdeA:

    Ik bedoel meer het 3g schuifje overhalen dat je alleen gprs gebruikt.. en wanneer je wil internetten of youtube wil kijken zet je 3g weer aan. Bespaard batterij en op die manier heb je een veel stabielere verbinding.. Juist omdat hij de verbinding vaak verliest bij het wisselen tussen 3g en gprs.. Had eerst ook vaak geen verbinding maar nu heb ik altijd gprs bereik en die keer dat ik dan wil browsen zet ik 3g wel aan..

  42. @Jasper: Dat zou niet nodig moeten zijn als T-Mobile z’n netwerk op orde zou hebben.

  43. @iSponge:

    Ja klopt maar het is sinds het begin van de iPhone bekend dat het 3g netwerk niet helemaal dekkend is en nu komt iedereen aanzetten OMG IK HEB GEEN 3gBEREIK.. Naar mijn mening hadden ze dan beter onderzoek moeten doen en gewoon geen iPhone moeten nemen.. Ik heb bewust gekozen dat ik het slechte 3g bereik voor lief nam maar blijkbaar sommige niet.

    Overigens is de antenne van de iPhone ook niet de beste want het 3g bereik op nokia’s is beter als dat wat ik met mijn iPhone heb.. dus of t-mobile nou echt de schuldige is.. naja.. deels waarschijnlijk.

  44. Net ook maar even ingevuld.

    Wel een beetje slap, 1 maand gratis en een maand bonus.
    Ik heb in schagen ( al woon ik daar niet maar ben er wel vaak) al 2 jaar totaal geen 3G en dan krijg je 1 maand en een bonus maand?
    Zou 24 maanden en een bonus jaar moeten zijn.

  45. LACHEN!! NOT!! Ik loop vandaag de T-shop binnen over dekkingsprobleem. Eerste reactie daar, SIM is stuk. NOT! Thuis en op kantoor nog steeds zelfde **** dekking. Sta midden in open veld, wel 3G, geen 3G, wel 3G, geen 3G. Er is geen peil op te trekken.

    Mocht terugkomen als nieuwe SIM geen oplossing bood, dan wordt toestel omgeruild. Of dat gaat helpen…. Tja. Maar weg bij T-(not)-Mobile als het kan.

  46. Hier hebben we als iPhone gebruikers dus niets aan als je een iPhone-abonnement hebt.

    Hoewel we als iPhone gebruikers wel een bundel hebben nl. T-Mobile Grenzeloos ’08. Maar volgens mij houdt dat gewoon in dat het de gratis bij het abonnement aansluitende bundel is voor je iPhone daar verder geen kosten aan verbonden zijn, maar eigenlijk wel betaald d.m.v. je standaard iPhone abo.

  47. Ik heb die lijst nog niet ingevult. Zou ik ook geld krijgen? Of korting. Ik heb er ook steeds last van.

  48. Ik heb geen dekking als ik op de snelweg rij, heb dus niets aan m’n tomtomverkeersinfo en rij regelmatig file’s in die ik anders had kunnen omzeilen. Maar nu moet ik op ‘t formulier de postcode invullen??? weet iemand de postcode van de A1 ?

  49. Door dekkingsprobleem niet alleen geen 3G bereik.. Maar de batterij gaat er ook veeeel sneller van leeg.
    Had voor m’n vrouw voorheen Vodafone abbo in 3G en ik KPN van de zaak in 3GS.
    Heb t-mobile voor vrouw voor family aangezien Vodafone onder-ons niet meer gaat.
    Normaal makkelijk 2 dagen zonder op te laden, nu met T-mobile krap een dag.

  50. Ik heb me de afgelopen tijd verschillende keren wild geërgerd aan het 3G icoontje dat opeens weer een GPRS-bolletje werd en websites en mail die tergend traag op mijn 3G verschenen. Maar ik heb geen administratie bijgehouden van waar ik op enig moment was. Ik weet wel dat ik er bij herhaling flink de balen van had.

    Dus voor mij word het nogal lastig om ‘aantoonbaar’ te maken dat ik er last van heb (gehad). Laat ze de problemen maar oplossen, dan mogen ze hun compensatie van mij dus wel houden!

  51. Wat heb ik aan 2 maanden gratis internet als ik een I-Abbo heb? Zit daar ook een aparte internettarief in verwerkt dan ?

  52. Dat internet vind ik nog niet eens het ergste, maar het gewoon niet kunnen bellen. Lekker als je voor werk (en trouwens ook gewoon privé) afhankelijk bent van je telefoon. En inderdaad, 1 specifieke locatie????? Hoeveel hebben ze er nodig?

  53. @Joostmans: Zet je 3G dan eens uit als het voice is en kijk dan wat er gebeurt…

  54. Op dit blog wordt haarfijn uitgelegd wat het probleem is:

    http://jet-stream.nl/blog/2010/05/online-media-disrupting-mobile-networks/

  55. 3G wat is dat? Bestaat dat dan? Ik heb thuis (en in de wijde omtrek) nooit 3G gehad. Vaak naar/om gevraagd maar nooit gekregen. Ik had toch echt wel verwacht dat T-Mobile binnen twee jaar tijd het 3G gat bij ons gedicht zou hebben. KPN werkt hier wel 100%. Al jaren.

  56. Je kunt het bijv. aantonen door een screenshot te maken terwijl je de camera app open hebt (en bijv. gericht op straatnaambord of iets anders herkenbaars). Is dat geen idee? Btw screenshot maak je met home aan/uit knop tegelijk indrukken.

  57. Ik niet omdat de kleine letters mij niet bevallen bij SMCO

    Lees de kleine letters 20% komt geheel voor eigen rekening

    Dus dat feest gaat bij mij niet door

    T-mobile heeft een nieuwe dekkings kaart, die is beter dan de oude en werkt ook eindelijk met firefox

  58. Ja waar kan ik de Livegang lijst vinden?
    Want Hoofddorp staat hier niet bij terwijl deze ook ronde deze tijd erbij is gekomen.

    graa glijst met alles

  59. Centrum Hoofddorp (notabene bij T-Mobile shop) is de dekking ook belabberd, is al jaren het geval.
    Ook op de A4 bij Leiderdorp valt de verbinding regelmatig weg.
    Stoppen van verkoop smartphone’s lijkt me weinig zinvol.
    1) dan verkoopt de onafhankelijke handelaar ze wel.
    2) dan moet je ook de autoverkoop verbieden, er staan namelijk dagelijks file’s…..

  60. Het blijft een rotprovider. Ik kan er niet zeker van zijn dat ik bereikbaar ben. Dat internet zal me een worst wezen: ik wil gewoon op mijn telefoon kunnen vertrouwen, maar blijkbaar kan T-Mobile GSM dekking niet garanderen. Ik heb er al een tijd terug een klacht over ingediend, maar ze konden er niets aan doen. En nu ineens zeggen ze dat het spraaknetwerk naar behoren functioneert!

  61. Ik heb ook mn beklag gedaan, maar nog voordat dit zo uitgebreid in de media kwam…en ik heb nu gewoon korting tot minimaal November, en als het dan nog niet verholpen is, gaat de korting gewoon door totdat het probleem verholpen is.

  62. @Jorgos:

    Als je het formulier invuld met de dekking die er niet zou zijn op de postcode die jij aangeeft, kijkt T-Mobile op de kaart of dit klopt, dus dan is het aantoonbaar.

    Stel er staan 4 GSM/3G palen om je heen is het aannemelijk dat je de boel belazerd, staan er op de opgegeven postcode geen GSM/3G palen (masten) dan is het aannemelijk dat het klopt en kom je in aanmerking voor de korting/vergoeding van 2 maanden internet, dit is dan 2 x 9,95 neem ik aan.

    Hoe dit verrekend zal worden is niet bekend voor iphone abonees…

  63. Origineel geplaatst door Thomas
    Het blijft een rotprovider. Ik kan er niet zeker van zijn dat ik bereikbaar ben. Dat internet zal me een worst wezen: ik wil gewoon op mijn telefoon kunnen vertrouwen, maar blijkbaar kan T-Mobile GSM dekking niet garanderen. Ik heb er al een tijd terug een klacht over ingediend, maar ze konden er niets aan doen. En nu ineens zeggen ze dat het spraaknetwerk naar behoren functioneert!

    Met de GSM dekking van T-mobile is niks mis hoor

  64. @Thomas:
    Als je je 3G uitzet bel je gewoon over het 2G netwerk, en met dataroaming aan heb je overal bereik, het gaat met name om het bellen + internetten over het 3G netwerk, dat is erg slecht…

  65. Origineel geplaatst door Rens
    Je kunt het bijv. aantonen door een screenshot te maken terwijl je de camera app open hebt (en bijv. gericht op straatnaambord of iets anders herkenbaars). Is dat geen idee? Btw screenshot maak je met home aan/uit knop tegelijk indrukken.

    Dat is leuk bedacht maar je kunt dan geen dekking zien in je statusbalk 😉

    tevens moet je in het formulier een postcode opgeven, dit geef over het algemeen ook een straat of een deel van een straat aan…

    bespaar je de moeite en vul het form in, je wordt vanzelf terug gebeld door T-Mobile om het te checken!

  66. Het is volkomen belachelijk dat T-Mobile vraagt naar slechts (jouw) postcode. Hallo T-Mobile; we praten over MOBIELE telefoons hoor! Zijn jullie nog helemaal van deze wereld?

    Je zou toch verwachten dat je eventueel een lijstje van postcodes opgeeft, want het gaat natuurlijk over het functioneren van je telefoon op verschillende locaties. Toch?

    Krijg steeds meer de indruk dat het als los zand aan elkaar hangt.

  67. Na een pittige brief aan de directie heb ik 2 maand gratis gekregen… vrij mager na 4 maand problemen.

    Ik heb screenshots gemaakt van “loading” en “time out” schermpjes.

  68. Origineel geplaatst door Mauze
    @Thomas:Als je je 3G uitzet bel je gewoon over het 2G netwerk

    Pardon ?
    Volgens mij bel je over GSM, niet over GPRS.

  69. Origineel geplaatst door Mauze
    @Jorgos:Stel er staan 4 GSM/3G palen om je heen is het aannemelijk dat je de boel belazerd, staan er op de opgegeven postcode geen GSM/3G palen (masten) dan is het aannemelijk dat het klopt

    Dat is incorrect.
    Als er geen palen in de buurt staan, dan is het een dekkings probleem, dat heeft dus niets met de storing van nu te maken.
    Als je geen bereik hebt met 3 palen om je heen, dan heeft het weer niets met dekking te maken, dan is het een storing, als je geen ontvangst hebt.

  70. @skabaas: Wat heeft het nou nog voor zin om 20 euro naar die commerciële stiching over te maken, terwijl je van T-Mobile ook misschien maar 20 euro terugkrijgt (en het je per saldo dus geld heeft gekost)? Of is het de bedoeling om hier een groter bedrag aan smartengeld uit te slepen?

  71. Voor iedereen die geen postcode heeft: http://www.postcode.nl/ (moet je wel de straat en plaats weten)

  72. Origineel geplaatst door jamy015
    Voor iedereen die geen postcode heeft: http://www.postcode.nl/ (moet je wel de straat en plaats weten)

    Oh…dank je wel. Ik vroeg me al af: hoe ga ik in godsnaam achter mijn postcode komen :S

  73. En de drempels worden stees groter (veel grote bedrijven doen dit). Naar T-mobile shop helpt niet. Word je doorverwezen naar een email adres. Dan moet je weer een exacte plaats en locatie aangeven, die weer bestreden kan worden. Er helpt maar 1 ding:

    Niet meer bij zulke bedrijven een contract afsluiten en zeker geen 2-jarige contracten meer.

    Ik wil zonder ergernissen van een mobiele telefoon gebruik maken en een paar tientjes compensatie wegen echt niet op tegen de ergernissen. Nog 4x betalen en ik ben er vanaf.

  74. Toch is dit niks nieuws. Ik heb al ruim een jaar last van een verbinding die spontaan verbroken word of sms’jes met gemiste oproepen terwijl ik gewoon bereikbaar ben. Ik heb t-mobile hierover gebeld destijds en krijg nu standaard voor de rest van de looptijd van m’n abbo 25% korting op m’n factuur. Zodra ik van het abbonement af ben zeg ik t op, tenzij er verbetering komt. Maar tot nu toe heb ik daar nog niets van gemerkt.

  75. Tjonge, wat een gezeur alweer hier zeg, stelletje (piep)

    Altijd klagen en zeuren, en nu krijg je compensatie en ja hoor, weer niet goed, lekker zeuren weer

    ik heb al 2 jaar tmobile, ben continu op 3 plaatsen en alles daartussen en altijd 3G nooit een gesprek dat wegvalt, gewoon super dat TMobile. Jullie klagen gewoon teveel, en dan krijg je geld terug, en dan nog zon zinloze opmerkingen

    zoek toch een hobby

  76. Nee goede regeling. Krijg je gratis internet wat niet werkt…
    Net als blikken met eten in afrika uitdelen, en er geen blikopener bij doen

  77. @Jantje:

    Je hoeft deze blog toch helemaal niet te lezen? Als jij geen problemen hebt geef dat dan aan, maar om voor een ander te bepalen of die wel of niet ontevreden mag zijn gaat m.i. te ver.

    Ik ervaar al weken, wellicht zelfs al 2 maanden vrij slechte bel- en dataverbindingen van T-Mobile, en ik ben blijkbaar niet de enige. Bovendien erkend T-Mobile dat er iets aan de hand is, en inventariseert inmiddels de klachten met het dekkingsformulier, dus wie hier nu zit te zeuren is mij niet duidelijk eigenlijk.

    Ik en vele anderen betalen voor een deugdelijk functionerend netwerk en T-Mobile mag dat niet afdoen met de popularairiteit van smartphones. Ze weten toch immers wel hoeveel smartphones ze verkocht hebben? Nou dan kan je ook bepalen of je netwerkcapaciteit nog voldoet. Punt is, ze lopen gewoon iets te ver achter de muziek aan. Vanuit hun optiek begrijpelijk, maar niet goed.

    De klant moet voorop staan en moet krijgen waarvoor die betaalt, de rest is het probleem van T-Mobile.

  78. Opzich vind ik het een goed gebaar van T-Mobile om in elk geval te erkennen dat er een probleem is en dat ze iets willen teruggeven.

    Aan de andere kant speelde dit probleem voor veel iPhone gebruikers al maanden en heeft het voor veel ergernis gezorgd dat je een dienst waarvoor je betaald niet kan gebruiken.

    Waarom zo’n halfbakken gebaar? Doe dan of niets of echt iets. (verder ben ik als iPhone gebruiker bij T-Mobile best wel tevreden)

  79. Haha, gisteren werd tijdens OnlineTuesday gedemonstreerd hoe makkelijk het is on met je Iphone mobiele providers te saboteren. Een filmpje met demonstratie staat op http://jet-stream.nl/onlinetuesday/iphone.html

  80. vandaag mail ontvangen van t-mobile, 2 maanden korting op internet als compensatie. Nette service en hoop dat het probleem is opgelost.

  81. Het is nu begin juli, ook ik heb de 2 maanden korting gehad. Maar ik heb liever een goed bereik. Nog steeds wordt ik er regelmatig uitgeknikkerd, van het week-end op het strand totaal geen verbinding. Iedereen was druk aan het bellen, maar het enige wat ik kon doen was naar muziek luisteren. Zelfs midden in Noord Holland geen ontvangst.
    De I-phone is prachtig, maar bereik T-mobile is ronduit slecht!
    Helaas!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.