T-Mobile heeft 1.400 klanten een compensatie geboden, omdat ze vorig jaar hebben geklaagd over de kwaliteit van het netwerk. De klanten kregen een vergoeding in de vorm van een paar maanden abonnementsgeld of de mogelijkheid hun contract vervroegd te ontbinden. Die informatie komt overigens niet van T-Mobile zelf, maar van de Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO). Deze stichting verzamelde tegen betaling klachten van consumenten: wie €19,95 overmaakte zou door SMCO worden vertegenwoordigd in een rechtszaak tegen T-Mobile. Bij een eventuele schadevergoeding zou SMCO daarvan 20% opstrijken (update: die 20% heeft SMCO uiteindelijk niet in rekening gebracht).
Van een rechtszaak namens al die klanten is het echter niet gekomen, want T-Mobile kondigde aan de klachten individueel te gaan afhandelen. SMCO verloor bovendien een kort geding tegen T-Mobile. SMCO vertegenwoordigde uiteindelijk 20 klanten in hoger beroep, maar deze zaak werd voortijdig beëindigd omdat er een akkoord was bereikt.
Het getal van 1.400 heeft alleen betrekking op de mensen die zich bij SMCO hadden gemeld. Daarnaast zal er een (veel groter?) aantal klanten zijn, dat rechtstreeks een klacht bij T-Mobile zelf indiende via een formulier. Vorig jaar kampte T-Mobile met capaciteitsproblemen op het mobiele netwerk. Klanten konden soms niet via 3G internetten, voornamelijk omdat het netwerk overbelast raakte door smartphones zoals de iPhone.
Via: persbericht SMCO
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 33 reacties