T-Mobile gaat klanten niet compenseren voor de periode dat zij gisteren niet konden bellen en sms’en. Dat verklaart een woordvoerder van het bedrijf tegenover NOS Headlines. De telco werd gistermiddag om 14.00 uur getroffen door een landelijke netwerkstoring op zijn mobiele telefonienetwerk, waar naar schatting zo’n 2 miljoen mensen last van hadden. De storing duurde ruim acht uur, maar dat is volgens T-Mobile te kort om een algemene compensatie te kunnen bieden. Wel kunnen klanten zich bij de Klantenservice melden als zij van mening zijn dat zij toch recht hebben op een compensatie.
Lange tijd was de oorzaak van de storing onduidelijk, maar aan het begin van de avond werd duidelijk dat het ging om een storing in een van de servers in een centrale in Amsterdam. Daardoor kon een groot deel van de abonnees (zowel prepaid als abonnement) niet op het netwerk geregistreerd worden. Met andere woorden: de simkaarten werden niet geaccepteerd. Veel klanten zagen dan ook op hun toestel dat zij zich buiten het bereik van het T-Mobile-netwerk bevonden. De systemen werden rond 22.00 uur weer geactiveerd. Rond middernacht waren de meeste abonnees weer aangesloten.
Vanochtend waren er volgens de reacties op ons eerdere artikel enkele meldingen van mensen die nog steeds niet op het netwerk geaccepteerd werden. Maar dit bleek na een simpele herstart van het toestel te zijn opgelost. Klanten die nog steeds problemen ondervinden kunnen het beste contact opnemen met de Klantenservice of het Twitter-account @tmobile_webcare.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 102 reacties