T-Mobile groeide in 2008

T-Mobile heeft in 2008 een groei van klanten en omzet laten zien. Er kwamen 8,5% meer klanten bij en de samenvoeging met Orange verliep succesvol.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

t-mobile
T-Mobile heeft zojuist een persbericht rondgestuurd, waarin ze laten weten hoe 2008 is verlopen. Het ging goed: het aantal klanten steeg met 8,5% naar 5,309 miljoen en de gemiddelde omzet per gebruiker ligt op €25.


Spraak is nog steeds de grootste inkomstenbron, maar het aandeel non-voice (mobiel internet en SMS) groeit: het ligt momenteel op 23% van de ARPU.

2008 was ook het jaar waarin Orange in de T-Mobile-organisatie werd geïntegreerd. Een groot deel van de Orange-klanten is inmiddels overgestapt naar T-Mobile. Een speciaal opgericht Transitie Team hielp daarbij.

Helaas vertelt het persbericht niet in hoeverre de samenvoeging met Orange heeft geholpen bij de klantengroei. Ook zijn we wel benieuwd in hoeverre de iPhone nieuwe klanten heeft opgeleverd. Verkoopcijfers van de iPhone ontbreken eveneens. O2 deed dat wel: de Britse tak van het bedrijf maakte bekend dat na 16 maanden de grens van 1 miljoen verkochte iPhones is behaald. Vergeleken met de Nokia N95 is dat een lachertje: die haalde in 7 maanden al de grens van 1 miljoen. Het aantal van 1 miljoen in het Verenigd Koninkrijk is een optelsom van de eerste generatie iPhone en de iPhone 3G.

Via: e-mail

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 november 2009 om 1:29
Categorie
Providers

Reacties: 4 reacties

  1. Logisch dat ze gegroeit zijn, gemiddelde besteding per persoon valt me wel een beetje tegen, had het eerder rond de 28/29 euro geschat..

    Vind nog altijd dat ze zich moeten schamen voor hun dekking (zeker als 1/3e van Nederland klant bij je is).

  2. Origineel geplaatst door Dirk-Jan
    Logisch dat ze gegroeit zijn, gemiddelde besteding per persoon valt me wel een beetje tegen, had het eerder rond de 28/29 euro geschat..Vind nog altijd dat ze zich moeten schamen voor hun dekking (zeker als 1/3e van Nederland klant bij je is).

    Je moet niet vergeten dat ze een onwijs goedkope sim-only hebben, dat trekt het gemiddelde behoorlijk naar beneden. Die actie loopt nu al bijna 1,5 jaar..

  3. Tsja. Sinds de nummerportering van Orange naar T-mobile heeft die laatste er een zeer ontevreden klant bij. Een iPhone-150 leveren zonder internettoegang is natuurlijk al stom, maar valt bij mij onder de categorie ‘kan gebeuren’. Dat de helpdeskmedewerkers niet eens weten wat een apn is en je maar blijven doorverbinden met de iPhone helpdesk (“nee, het ligt niet aan m’n iPhone, in een Nokia doet internet het ook niet”) en dat het tot een week kan duren voor de technische dienst mij gaat bellen om ’t op te lossen , maakt T-mobile in mijn ogen tot een zeer onprofessionele organisatie.
    Maar ja. 1/3 van Nederland is klant, dus waarom zou je je best doen?

  4. Eigenlijk alle cijfers vallen me reuze mee. Had het wat hoger verwacht.