T-Mobile is een paar dagen geleden gestart met een eigen weblog, maar het loopt nog niet zoals gehoopt. Er zijn helaas altijd mensen die de zaak willen verzieken: zo worden er reacties gepost door mensen die zichzelf moderator noemen maar dat niet zijn, zo meldt T-Mobile. Sinds vandaag is het daarom verplicht om je eerst te registreren. Helaas is ook dat niet waterdicht: ik (Jonathan) heb namelijk een account kunnen aanmaken met als nickname T-Mobile-moderator.
Verder bericht T-Mobile ze dat ze zelf geen reacties geven, maar alles wel goed volgen. Wat heeft de bezoeker er dan eigenlijk nog aan? Gebruikers kunnen vragen over de iPhone insturen, waarna T-Mobile er mogelijk op de blog een reactie op zal geven, maar er wordt niet dagelijks gepost. Dat zou mogelijk betekenen dat er af-en-toe (minder dan dagelijks) hulp zal worden geboden bij een probleem dat één persoon heeft ingestuurd en dat mogelijk ook maar voor één persoon speelt. Een belletje naar de klantenservice lijkt dan een snellere en zekerder manier om überhaupt een reactie te krijgen. Tot nu toe hebben we trouwens nog geen enkele post gezien waarin een ingezonden gebruikersvraag werd beantwoord…
Een ander probleem is dat gebruikers niet zelf nieuwe topics kunnen aanmaken, waardoor iedereen door elkaar loopt te praten in de reacties van een nieuwsbericht. Een forum zou in zo’n geval veel overzichtelijker zijn. Ikzelf vind dat het een beetje een mislukking is. Ze hadden meer tijd moeten nemen om het idee uit te werken. Zoals Daan hier zegt:
Door Daan op 11 augustus 2008 om 21:10
kijk gewoon op iphoneclub.nl
Bron: T-Mobile
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 20 reacties