T-Mobile is een paar dagen geleden gestart met een eigen weblog, maar het loopt nog niet zoals gehoopt. Er zijn helaas altijd mensen die de zaak willen verzieken: zo worden er reacties gepost door mensen die zichzelf moderator noemen maar dat niet zijn, zo meldt T-Mobile. Sinds vandaag is het daarom verplicht om je eerst te registreren. Helaas is ook dat niet waterdicht: ik (Jonathan) heb namelijk een account kunnen aanmaken met als nickname T-Mobile-moderator.
Verder bericht T-Mobile ze dat ze zelf geen reacties geven, maar alles wel goed volgen. Wat heeft de bezoeker er dan eigenlijk nog aan? Gebruikers kunnen vragen over de iPhone insturen, waarna T-Mobile er mogelijk op de blog een reactie op zal geven, maar er wordt niet dagelijks gepost. Dat zou mogelijk betekenen dat er af-en-toe (minder dan dagelijks) hulp zal worden geboden bij een probleem dat één persoon heeft ingestuurd en dat mogelijk ook maar voor één persoon speelt. Een belletje naar de klantenservice lijkt dan een snellere en zekerder manier om überhaupt een reactie te krijgen. Tot nu toe hebben we trouwens nog geen enkele post gezien waarin een ingezonden gebruikersvraag werd beantwoord…
Een ander probleem is dat gebruikers niet zelf nieuwe topics kunnen aanmaken, waardoor iedereen door elkaar loopt te praten in de reacties van een nieuwsbericht. Een forum zou in zo’n geval veel overzichtelijker zijn. Ikzelf vind dat het een beetje een mislukking is. Ze hadden meer tijd moeten nemen om het idee uit te werken. Zoals Daan hier zegt:
Door Daan op 11 augustus 2008 om 21:10
kijk gewoon op iphoneclub.nl
Bron: T-Mobile
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Mee eens, het is helaas een rommeltje geworden. Ook lijkt het er op dat ingezonden e-mail vragen niet beantwoord worden.
Ja, ik wacht ook al dagen op een reply!
Zal vanmiddag maar eens bellen…
Ik neem dagelijks een kijkje………………………………………………………op iPhoneclub.nl 😉
ja ik maak mooi reclame voor jullie xD
serieus wat een mislukking!
ik had niet anders verwacht.
T-mobiele is al niet in staat op op klachten binnen 20 dagen te reageren.
Ik begrijp steeds minder dat een merk als Apple met zo een bedrijf in zee is ge gaan.
Goh wat vreemd dat t-mobile daar niet aangedacht heeft… Andere bekende blogs zijn het zelf ook vergeten :+)
Zeg ik (Vincent)
Gevalletje pot verwijt de ketel…
Verder overigens niets dan lof over jullie andere nieuwsitems. (altijd erg snel met de laatste nieuwtjes – en leuke reviews van nieuwe apps)
Dat initiatief is er alleen maar voor bedoeld om boze klanten even stoom af te laten blazen.
Kunnen ze verder vanuit hun glazen huis op ons neer te kijken hoe we worstelen met alle problemen om dat “ding” op de juiste manier aan de praat te krijgen of te houden.
Bij T-Mobile zijn ze net zo snel met reageren op vragen als bij het beruchte IPH.
@ “iPhoneClub-ModeratorVincent”
Hier zie je wél het verschil tussen een “echte” en een “neppe” moderator. 😉
Mod-edit: Fixed 😉
Jullie begrijpen het doel blijkbaar niet van dit blog.Je kunt een vraag stellen via die link aan de linkerkant. Al die vragen worden geïnventariseerd en er wordt gekeken naar welke informatie behoefte is. Dat wordt dan als post op de site gezet. Ik ben het er mee eens dat het iets frequenter mag. Het reageren onder een topic is ook niet bedoeld om vragen te stellen maar om er onderling nog over te praten.
Ik heb even op elk forum dat op de voorpagina staat een berichtje met reclame voor
iphoneclub.nl achtergelaten 😀 !
@Robin-m
En denk je dat dit positief uitpakt voor deze site? Ten eerste zijn spammers rete irritant en ten tweede zet je iphoneclub in een kwaad daglicht. Door mensen als jou blijven online fora vervuild…
Ja, meer bezoekers is meer bannervieuws –> meer geld. Iedereen die lid word kan spammer zijn. Waarom zet ik iphoneclub in een kwaad daglicht ?
En bovendien is de site al hartstikke bekend, en heeft iedereen recht op de juiste informatie. En dus niet alleen die t-mobile blog, die niet reageert & onoverzichtelijk is. En Daan heeft ook reclame gemaakt, en daar reageert iphoneclub ook op zoals boven in het nieuwsbericht staat. Als ze dat niet positief zien, hadden ze het of niet gemeld of gemeld maar met een uitleg waarom ze dit niet handig/ leuk vinden.
Verder complimenten aan iphoneclub.nl, ik check elke dag het nieuws. En heb via het forum mijn eigen iPhone gekocht!
Ik denk we met zn alle iets meer geduld moeten hebben. De vragen zullen vast wel beantwoord worden. Ze starten niet voor niets zo;n blog. Jammer dat er misbruik word gemaakt van de goede inzet. Zo demotiveer je alleen maar de bloggers (die overigens ook gewoon een normale baan hebben).
Reclame maken voor andere sites in een forum wordt in bijna alle gevallen niet gewaardeerd. Vooral niet als je het in elk topic doet en het niks met het onderwerp te maken heeft. Trolling heet dat. Maar goed…
Mensen snappen het t-mobile blog niet. Blijkt ook door het feit dat mensen blijven zeuren en naggen in de comments terwijl duidelijk gezegd is dat je de link moet gebruiken. Dat de site verkloot wordt komt door de niet lezende bezoekers.
@Rob: dus de vraag bepaald wat er geschreven wordt. Als er geen overtuigende trend in het aantal vragen is, dan niks? De vraag die ik gesteld heb, is al eerder door andere mensen gevraagd. Tevens heb ik deze vraag al weken geleden bij de zakelijke helpdesk gesteld. Tot op heden geen antwoord gehad.
@SneakerStyle: Voor het beantwoorden van veel gestelde vragen zou ik toch eerder een knowledge base gebruiken ipv een weblog. Een weblog is daar niet echt voor bedoeld.
@ rob
“Reclame maken voor andere sites in een forum wordt in bijna alle gevallen niet gewaardeerd. Vooral niet als je het in elk topic doet en het niks met het onderwerp te maken heeft. Trolling heet dat. Maar goed… ”
En diegene die dat doet is dus een Trol ? 😉
@Peter
eehhh ja… maar dan met dubbel L
Heb ook een accout gemaakt met T-Mobile Moderator, als ik inlog krijg ik een “dashboard/startscherm” waarop staat dat ik een iphone heb (die ik niet heb) en dat ik al 300 comments heb geplaatst (ook nooit gebeurd)