Reacties voor: T-Mobile kan datasnelheid straks voor 10 euro resetten

T-Mobile kan straks voor 10 euro per maand de datasnelheid van je abonnement resetten. Dit is bedoeld voor mensen met de nieuwe iPlan/iPhone-abonnementen, die na 1 GB dataverkeer terugvallen naar een snelheid van 64 kbps.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 191 reacties

  1. Uitknijpers

  2. Een verkapte datalimiet dus.
    T-Mobile kan beter gewoon eerlijk zeggen dat de abonnementen erop achteruitgaan in plaats van steeds de ‘voordelen’ van het nieuwe iPlan te benadrukken. Dat maakt ze een stuk geloofwaardiger.

    Misschien zijn er nu mensen die denken dat een verhoging van de snelheid een enorme plus is, maar je hebt niet zo heel veel aan een snelheidsverhoging als je geen stabiele verbinding hebt.

  3. Dit is echt slecht

  4. Haha, dit is echt de slechtse oplossing ooit.
    Laat de klant lekker meer betalen voor “onbeperkt internet”.

  5. Ja kom op zeg zakken vul gedrag. Ik weet dat data verkeer ze veel geld kost maar denken ze nou echt dat dit een fatsoenlijke oplossing is?

    Ik denk dat onbeperkt internet één van de laatste voordelen was om t-mob boven andere providers te nemen.

  6. Met het k*t bereik van tmobile wat nu nog steeds niet fatsoenlijk geregeld is heb ik nu ook soms nog snelheden van 50kb/s. Dus of ze er voor of achteruit op gaan? Pffff

  7. Bij kpn personal sim iphone betaal je met een extra databundel 5 euro voor 1000mb als je over je bundel heen bent…
    Kom je een maandje niet over de 1000mb heen, wordt er ook geen 5 euro in rekening gebracht!

    Ben benieuwd naar de verliezen van tmobile na dit soort wijzigingen

  8. Prima maatregel. Degene die koste wat koste gigantische hoeveelheden data willen verstoken hebben daar de mogelijkheid toe.

    Ondertussen gaan de ‘normale’ gebruikers erg veel lol hebben van een netwerk dat niet meer constant overbelast is door dit soort wangebruikers. Mijn hoop is dat dit binnenkort ook voor de huidige abonnee’s gebeurd.

  9. Wat een stelletje dieven zijn het!
    Het netwerk is al jaren héél, héél slecht. Dit is je probleem bij de klanten leggen. En noem het dan geen onbeperkt internet.

  10. [noot voor de onvoorwaardelijke t-mobile fans: niet lezen dit bericht]

    Staat T-Mobile tegenwoordig voor misleiden en oplichten?

    Nu wordt het echt tijd dat Kassa hier naar gaat kijken. (of een Lakermannetje)

    Wat een vuile marketingtrucks worden daar uitgehaald.

    Dit is wel koren op de molen van Vodafone en KPN: Nieuwe reclame slogan: De iPhone verdient een goed netwerk, en u een betrouwbare en eerlijke partner.

  11. Daar gaan ze geen vrienden mee maken…

  12. Wat een onzin is dit zeg… ze gaan al 50% van je beltegoed/smstegoed verminderen en dan ook nog eens deze regeling. Die zijn echt niet goed wijs!!

    Zodra ik van mijn abonnement af kan doe ik het. Want een verlening ga ik daar niet meer nemen. Dit is echt geld willen verdienen over de rug van je klanten. En zoals iedereen al zegt, die snelheid haal je nooit bij T-Mobile want je hebt nooit voldoende bereik. En ze zeggen dan ook nog eens wanneer je bij een drukke beurs bent dan knijpen ze ook je snelheid nog eens. Nou, dat moeten ze dan niet proberen want ik betaal er voor!!

    ERG DOM !!

  13. De facto betaal je dus 10 euro per GB en iets meer voor de eerste GB. En deze regeling komt bovenop het feit dat ik ongeveer de helft van de tijd überhaupt geen verbinding kan maken met Internet via T-Mobile (ik zou zonder overdrijven elke dag wel meldingen via NetwerkRadar aan kunnen maken).

    De enige reden dat ik erover dacht toch bij T-Mobile te blijven was het onbeperkte data-abo. Bij de eerste gelegenheid ben ik in ieder geval weg bij T-Mobile, zelfs als ik daardoor langer op een iPhone 5 zou moeten wachten.

  14. Wat nou onbeperkt internet?????? T-Mobile is lekker bezig….

  15. Deze ‘oplossing’ is voor mij de bekende druppel: over drie maanden verleng ik niet bij bij t-(not)mobile en stap over. Onfatsoen is bij hen een deugd geworden onder het motto: de goeden betalen voor de slechte gebruikers van hun gammele netwerk.

  16. Ik zit al 8 jaar bij T-Mobile zowat, en ik kan maar 1 ding zeggen, helemaal na dit; eind dit jaar verloopt mijn abbo, en ga ik een traditie breken ;).

    Altijd pronken met ‘geen datalimiet voor iPhones’, nee maar stiekem toch wel, aangezien die 64Kb niet te doen is, en je hoe dan ook wordt gedwongen om te laten ‘resetten’.
    Dan is het gewoon niks meer dan een datalimiet, ook al wil T-Mobile het mooier maken dan het is.

    Jammer, want 3G in mijn omgeving begon zojuist beter te worden (ja nu pas na al die jaren), en nu moet ik echt helaas afzien van T-Mobile. Wil niet nog een keer 2 jaar aan ze vast zitten met zulke schijnheilige maskeringen.

    Er zijn genoeg mensen die dit niet door hebben, en erin gaan blijven trappen dat het een onbeperkt internet abbo is. Maar in de praktijk dus niet.

    Vaarwel T-Mobile, nog een paar maandjes ;).

  17. Zit ik bij willem 2 te kijken heeft iedereen internet behalve diegene met T mobile tijd om dus op te stappen naar een andere provider

    T mobile had toch een slogan Een Iphone verdiend onbeperkte data transmissie.

    Nou dat hebben ze dus verloren

  18. Allemaal mooi ,maar als de snelheid niet wordt gehaald door slecht bereik hoe compenseerd T-Mobile dat .
    Ze geven je wel de kans om bij te kopen maar andersom mag dat toch ook wel gecompenseerd worden.

  19. Tsja, je kan zeggen wat je wilt, als je eenmaal stabiel t-mobile bereik hebt, heb je wel snel internet. Probleem is dat meeste internetters de 3G-verbinding tijdens het reizen gebruiken(ik ben daar ook aan schuldig) waardoor je nooit een stabiele verbinding kan hebben, gezien je steeds van celltower wisselt.
    Wat betreft de 10 euro vind ik dat wel meevallen, als je bedenkt dat 97% van de mensen nooit boven die 1GB komt.

  20. U allen hoeft niet te wachten tot het uw abonnement afgelopen is. Ze bieden landelijke dekking. Dat betekend dat je zonder al te veel problemen overal zou moeten kunnen internetten.

    Helaas is dit niet het geval. Met Netwerkradar kun je het duidelijk maken aan tmobile. Bel ze daarna op en voilla contract ontbinding op basis van dekkingsproblemen.

    Duurt 2-3 weken en dan ben je van ze af. Kun je tenminste naar een provider zonder valse voorwaarden.

  21. Volgende maand toch maar overstappen. Ga niet nog meer betalen voor sloom internet.

  22. Wat een oplichters zeg! 
    T-mobile kiss my Apps

  23. Goed, dat was het dus voor T-Mobile. Ik ben vorig jaar na jaren bij de KPN gezeten te hebben speciaal voor de ongelimiteerde databundel overgestapt, maar als in 2012 mijn abbo afloopt ben ik mooi weer weg.

    Ik heb een I-300 en ik weiger om hetzelfde te blijven betalen als er maar de helft overblijft. Iemand een goed alternatief?

  24. Vraagje aan alle schreeuwers hier die zeggen dat ze direct gaan opstappen: hoe vaak denk je boven de 1Gb uit te komen? Hoe vaak ben je er al bovenuit gekomen? Ik denk dat deze maatregel in ongeveer in 95% van de gevallen niets uitmaakt en alleen de grootverbruikers/slurpers aanpakt, wat ik overigens terecht vind.

  25. Snap de overdreven reacties eerlijk gezegd niet zo, je hebt alternatieven (allemaal met een zelfde datalimiet, uitgezonderd Telfort overigens) en je mag dus bij T-Mobile weg.

    Je huidige abo blijft bovendien intact, want dit geldt enkel voor contracten die je nog zou gaan afsluiten. Bovendien is het geen verkapt besluit, maar is er openheid over de voorwaarden die dan gelden.

    Dus wat is het probleem nu helemaal? Ik stap straks over van T-Mobile naar een andere aanbieder, dus om nu te gaan klagen over het feit dat T-Mobile er voor kiest een ander (en minder gunstig) contract aan te bieden? Het lijkt me ietwat loos.

  26. En het extra leuke is dat de meting van de netwerkprovider niet aanvechtbaar is. Ben blij dat ik van T-mobile af ben. Kreeg op 1 dag in het buitenland voor een maand dataverkeer aangesmeerd. (limiet helaas uitgezet) Mijn metingen met downloadmeter wezen anders uit, maar daar kon ik niets mee. 🙁

  27. Dit krijg je nou als je mobiel internet aanschapt als vervanging voor je thuis abonnement.

  28. Origineel geplaatst door EC_Karlo
    [noot voor de onvoorwaardelijke t-mobile fans: niet lezen dit bericht]Staat T-Mobile tegenwoordig voor misleiden en oplichten?Nu wordt het echt tijd dat Kassa hier naar gaat kijken. (of een Lakermannetje)Wat een vuile marketingtrucks worden daar uitgehaald.Dit is wel koren op de molen van Vodafone en KPN: Nieuwe reclame slogan: De iPhone verdient een goed netwerk, en u een betrouwbare en eerlijke partner.

    Onder welke steen heb jij het afgelopen jaar geleefd?

    Iedere telco haalt trucs uit zo ook KPN en Vodafone. KPN was het afgelopen jaar veruit het meest in het nieuws vanwege hun asociale manier van afrekenen: per minuut ipv per seconde. Dat is onder druk uiteindelijk een beetje afgeslankt door de introductie van abonnementen waarbij je wel per seconde (waarbij overigens de 1e minuut wel naar een hele minuut wordt afgerond) betaald.

    Als je nu heel goed kijkt naar de abonnementen die T-Mobile voor de iPhone gaat bieden en dat vergelijkt met die van KPN en Vodafone zul je toch echt moeten concluderen dat de verschillen nu nihil zijn geworden. Koren op de molen wordt dus nogal lastig 😉 T-Mobile heeft z’n positie verspeeld, ze zijn nu geen moer anders als KPN en Vodafone. Reken er maar niet op dat KPN en Vodafone hierop in zullen spelen op een dusdanige manier dat wij klanten er voordeel aan hebben. Wat T-Mobile nu afgeeft is dat ze de lijn van KPN/Vodafone volgen wat voor hun ongetwijfeld aanleiding zal zijn om er een schepje bovenop te doen.

    De iPhone verdient inderdaad een goed netwerk van een stabiele en betrouwbare partner. Helaas bestaan die niet in telecom land.

  29. ik wist geeneens dat ze je snelheid afkappen.. hoezo ‘onbeperkt internet’… #fraude!

  30. Iedereen zou eigenlijk hetzelfde moeten doen als ik strax ga doen!!
    T-Mobile opzeggen en mn nieuwe iPhone bij een andere provider halen!!
    Geen slechte verbinding en niet extra betalen!!!
    Je kan het 3G netwerk van T-Mobile vergelijken met een briefje van €500,- ….
    als je ze nodig heb zijn ze er niet.
    Ik ben T-Mobile ziek!!!!

  31. Vraagje aan alle schreeuwers hier: hoe vaak denk je zelf over de 1Gb heen te komen, en ben je er ooit al overheen gegaan? Denk het dus niet.

    Terecht dat grootverbruikers en mensen die het verpesten voor de gemiddelde man meer gaan betalen!

  32. blijkt wel weer dat ze geldwolven zijn.
    Wij hebben de centen, en zij willden dat in hun zakken.
    Dmv eerlijk gedrag krijgen ze het niet, dan kun je truckjes gaan toepassen om het op een slinkse wijze te verkrijgen.
    Zolang je er zelf voor tekent, is het legaal… en kunnen ze doen en laten wat ze willen.

    Onze ‘overheid’ doet het zelf ook, kijk naar de gemeentelijke belastingen, korten op sociale voorzieningen enz enz…. Omdat zij de banken een kapitaal hebben geschonken van ons geld…

  33. Kloppen doet het niet helemaal wat ze willen gaan doen, maar.. waar ik hier bitter weinig over lees van gebruikers..

    Is het ook niet zo, dat er veel, lees erg veel gebruikers zijn die letterlijk dag en nacht op internet zitten met hun mobiel.
    Niet dat het niet zou mogen. Want je hebt onbeperkte data bij je abonnement. Maar wil dat zeggen dat je dag en nacht moet zitten streamen, downloaden etc etc.. want dat zijn wel ‘de grootverbruikers’

    Maak zelf ook gebruik van m’n verbinding mits ik onderweg of buiten me WiFi netwerk. Maar ik kom bij lange na niet aan 1 GB data p. maand.. (weet ook niet hoe mensen hier wel ruim overheen gaan.)

    Vanaf het weekend heb ik me een MiFi aangeschaft om zo ook met me iPad wifi online te kunnen zijn onderweg.

    Hoor sommige al denken, krom wel zelf een eigen hotspot hebben en tegen grootverbruik zijn.. Maar kan zeggen op weekend na verbruik ik nog geen 500 MB data per maand.
    Veel maanden zit er daar nog onder.

    Me mifi gebruik ik met een iPhone sim maar zodra ik de mifi i.c.m. iPad onderweg gebruik .. staat tegenover dat ik alleen de iPad gebruik en niet de iPhone data..

    Per saldo blijf ik dus ruim onder de nwe ab vorm van 1 GB data.. Terwijl ik nu een onbeperkt ab heb. Dit zelfde is van toepassing op me VF ab.

    Kortom met 2 ab. samen gebruik ik per maand nog geen gb data.

    Sorry maar wilde het even kwijt!

  34. Fijn, dit is het beste van twee werelden: Bij overschrijding niet automatisch extra betalen, maar nog wel internet alleen traag (net genoeg voor je mail/twitter/nieuwsapp) en als je het wilt kan je extra bijkopen.

    En met alle grootverbruikers die T-Mobile gaan verlaten zoals ik hierboven kan lezen, krijgen de normale gebruikers eindelijk weer een beetje bandbreedte terug. Kan ik tenminste op Utrecht CS weer een nieuws berichtje lezen zonder droppende verbinding omdat iedereen om me heen streaming audio/video aan het consumeren is.

  35. 64kb is toch goed te doen. bij mij lijkt het wel of ik niet meer krijg door het slechte netwerk van t-mobile. Nergens bereik, 3g zo slecht dat je ervan gaat huilen. kortom als mijn abbo afloopt ga ik mooi over naar een andere provider!.

  36. Origineel geplaatst door glss
    Vraagje aan alle schreeuwers hier: hoe vaak denk je zelf over de 1Gb heen te komen, en ben je er ooit al overheen gegaan? Denk het dus niet.Terecht dat grootverbruikers en mensen die het verpesten voor de gemiddelde man meer gaan betalen!

    Vraag me af. Stel; als de telecom bedrijven in dit geval TM het nu eens omdraaide. Bijv. ab. onbeperkt laten zoals het nu is, maar mensen die wel ‘normaal data verbruik hebben’ rond de laten we zeggen 500-750 mb p. maand een 10,00 korting te geven vanwege hun ‘nette data gebruik’ wat zijn dan de reacties van de ‘grootverbruikers’ 😉

    Helemaal eens, had je reactie nog niet gelezen omdat ik zelf reactie aan tikken was.. Komt op zelfde neer als die van jou..

    Al zullen onze reacties hier niet echt in dank afgenomen worden 😉

  37. t-mobile are money grabbers from 7.2 to 64kb , with vodafone you drop from 7.2 to 2.0 without a €10 charge . unlimited internet has to mean unlimited not capped , this must be against dutch regulations to advertise unlimited internet when it is not , the reason t-mobile are charging and capping is because they lost against apple and google ( t-mobile wanted to charge them for the use of google and products on thier network ) its time for the dutch to stand up and fight against this type of service , if you dont one day you will be paying much more and getting less ,

  38. tsja…..
    De Iphone staat erom bekend dat zijn ontvangst niet het beste is in smartphoneland.
    TMobile staat erom bekend een slechte dekking te hebben.
    Een slechte combinatie.
    Een snelheidsverhogings is alleen leuk als je 100% ontvangst hebt.

    Het ergste is dat het telefoongedeelte gehalveerd is. Daarvoor krijg je dus een hogere snelheid die je toch nooit kan gebruiken. Iedere provider zegt …..max snelheid. Niet de werkelijke snelheid.

    Je kan ook een relaxabonnement overwegen, die is 3,6Mb en wordt pas na 2Gb geknepen. En je beltegoed is onbeperkt houdbaar, dat is bij het Iphoneabonnement niet het geval.

    Ik denk dat de Iphoneclub maar eens een actueel overzicht moet maken met de actuele abonnementen en specs naast elkaar.

  39. Origineel geplaatst door glss
    Vraagje aan alle schreeuwers hier: hoe vaak denk je zelf over de 1Gb heen te komen, en ben je er ooit al overheen gegaan? Denk het dus niet.Terecht dat grootverbruikers en mensen die het verpesten voor de gemiddelde man meer gaan betalen!

    Helemaal mee eens. Zelf gebruik ik vrij veel internet op mijn iPhone maar heb in 1 jaar tijd slechts 3 GB verbruikt… Die mensen die over de 1 GB per maand gaan gebruiken hem heel intensief of toveren hem simpeweg met een jailbreak over tot een router. Tja, die mensen mogen van mij die 10 euro wel betalen hoor!

    Getekend een tevreden T-mobile gebruiker.

  40. Als maar 3% meer gebruikt moeten ze ook niet zeuren

  41. Ook hier gaan ze een 2-tal abonnees veliezen, na 6 tot 8 jaar trouwe dienst.
    Ben benieuwd of het bij grootspraak blijft van ons allen, of dat T-Mobile echt een verlies in klanten gaat merken.

  42. @Patrick: @glss: @benben: Die data boeit me eigenlijk niet zo, ik maak gebruik van Wifi als dat er is en ik kom (vermoedelijk) niet boven die 1GiB per maand uit.

    Wat ik wel belachelijk vind is dat ik nu voor de I-300 44,95 euro per maand betaal en daarvoor 300 belminuten en 300 sms’jes krijg. Straks krijg ik voor datzelfde bedrag (nee, sorry, voor 2 euro per maand minder) 300 units. Dat betekend praktisch gezien dat alles aan mijn huidige abbo halveert, alleen de prijs niet.

    Dat vind ik niet echt een nette manier van handelen.

  43. Kweenie hoor. Ik heb mijn iPhone 4 nu sinds de introductie in 2010, en ik gebruik hem dagelijks veel voor Facebook, Mail en internet, en ik download er games mee. Ik heb nu 1.5 GB gedownload. Wie komt er in godsnaam op 1 GB per maand? Ik vind het knap. Ik vermoed dat alle klagers hier op het forum ook in geen velden of wegen op 1 GB per maand uitkomen. Wees blij: internet wordt sneller. Nu nog het bereik 🙂

  44. Ik denk dat we hierbij ook meteen de link kunnen leggen naar het bericht dat op de voorpagina eronder wordt weergegeven met de twitter reactie dat er later deze week meer bekend zou worden over tethering.

    Logischerwijs zou het dus kunnen zijn dat T-mobile tethering gaat laten toestaan conform de nieuwe regels in dit artikel.

    Als dit zo is ben ik toch dik tevreden!

  45. Ach boooeiend! Wees ff eerlijk mensen, hoeveel dataverbruik gebruik je nou weer per maand en hoevaak heb je die 1 gb nou weer gehaald?!? En als je bewust ervoor kiest om ongelofelijk vaak te internetten dan betaal je maar! Stelletje zeikerds. Dan betaal je toch niet en wacht je tot de volgende maand als je 10 euries oh zoveel vindt.

  46. Nou lekker is dat, heb gister tmobile gebeld voor het stoppen van mijn abbo als de nieuwe iphone dan zou komen zou ik bij hun weer een abbo nemen. Nou mooi dat ik dat dus niet ga doen he, enige voordeel dat tmobile had is de onbeperkte datalimiet. Dat wordt dus vodafone over een tijdje.

  47. Goed, ik ben de zoveelste die roept: lekker de problemen bij de klant neerleggen. Dus dat doe ik niet meer. Het blijft echter wel een feit.

    Dit is wel mijn laatste jaar bij T-Mobile, dat is een ding dat zeker is.

    Kom maar op met sim-only met onbeperkt internet en een losse iPhone ‘5’.

    Dus ze lezen op iPhoneclub dat niemand het er mee eens is, en ze bedenken een oplossing als deze? Wat hebben ze daar voor simpele zielen zitten bij T-Mobile? Ik zou graag eens bij Kassa om de tafel met hen gaan zitten zeg. Een ROI van je netwerkinvesteringen kan je ook realiseren door goed of juist beter dan je concurrenten met klanten omgaan.

  48. Origineel geplaatst door Smaus
    @Patrick @glss @benben Die data boeit me eigenlijk niet zo, ik maak gebruik van Wifi als dat er is en ik kom (vermoedelijk) niet boven die 1GiB per maand uit.Wat ik wel belachelijk vind is dat ik nu voor de I-300 44,95 euro per maand betaal en daarvoor 300 belminuten en 300 sms’jes krijg. Straks krijg ik voor datzelfde bedrag (nee, sorry, voor 2 euro per maand minder) 300 units. Dat betekend praktisch gezien dat alles aan mijn huidige abbo halveert, alleen de prijs niet.Dat vind ik niet echt een nette manier van handelen.

    Daar moet ik je gelijk in geven. Wanneer ik echter bij mezelf kijk merk ik dat ik vanwege de onbeperkte datalimiet nog zelden een betalende sms stuur. Het begrip smsen is bij mij zo goed als vervallen en die minuten gebruik ik dan ook enkel voor bellen.

    Maar daar heb je wel gelijk in.

  49. Indien je de nieuwe abbo’s niet ziet zitten kun je natuurlijk gewoon VOOR 1 april je huidige abbo verlengen zodat je die nog minimaal 2 jaar voort kunt zetten met de huidige voorwaarden.
    Dit ben ik dus wel van plan….

  50. Rare regeling. Ik zit al jaren bij Tmobile, met alle iPhones en ik heb regelmatig geen verbinding en woon in de Bollenstreek en bijna nooit 3G bereik. Ik neem dit voor lief omdat ik veel op wifi zit en TMob het alleen recht HAD op de iPhone.

    Ik ben niet van plan om maar 1 rooie cent extra te betalen aan de belabberde dienst van TMob.

    Het wordt tijd dat ze (trouwe) klanten eens tegemoet komen in plaats van die miljoenen/miljarden winsten die ze willen maken, om zo de top van de organisatie te helpen aan hun miljoenen bonussen.

    Investeer eens in wat masten in de Randstad zodat ik ook eindelijk eens gebruik kan maken van mijn 3G verbinding waar ik al 3 jaar voor betaal!!

  51. Eerst zeiken ze KPN en andere af door te roepen dat een prijsverhoging niet nodig is en vervolgens maken voeren ze op een gluiperige ondoorzichtige manier een PRIJSVERHOGING VAN 35% door!!!!!!! boycotten zou ik zeggen

  52. Origineel geplaatst door glss
    Vraagje aan alle schreeuwers hier die zeggen dat ze direct gaan opstappen: hoe vaak denk je boven de 1Gb uit te komen? Hoe vaak ben je er al bovenuit gekomen? Ik denk dat deze maatregel in ongeveer in 95% van de gevallen niets uitmaakt en alleen de grootverbruikers/slurpers aanpakt, wat ik overigens terecht vind.

    Het is een halvering van je bel/sms-bundel en een limiet na 1GB (waarna je internet onbruikbaar langzaam wordt en je dus haast die 10euro wel moet betalen). Wat krijg je er nou per saldo voor terug?
    Ik vind het ook best dat grootverbruikers wat meer moeten betalen, maar zet er dan ook iets substantieels tegenover.
    T-Mobile heeft trouwens zelf berekend dat het dataverkeer met gigantische percentages per jaar stijgt (meer dan 100%). Dat zou inhouden dat als je nu niet aan de 1GB per maand komt dat dat misschien over een jaar ineens wel eens maandelijks kan voorkomen.
    Je zit immers maximaal 2 jaar aan je contract vast, met deze voorwaarden.

  53. @Tomac: Wil niet gaan overdrijven maar ik gebruik -/+200MB per dag aan data dus voor mij is dit een kil op mijn abbo.

    Dit komt vooral door onderweg streaming, email, facebook, browsen, youtube, msn en apps downloaden. Na 5 dagen word ik al gekilt met dit abonnement.

  54. Origineel geplaatst door Michiel
    Prima maatregel. Degene die koste wat koste gigantische hoeveelheden data willen verstoken hebben daar de mogelijkheid toe.Ondertussen gaan de ‘normale’ gebruikers erg veel lol hebben van een netwerk dat niet meer constant overbelast is door dit soort wangebruikers. Mijn hoop is dat dit binnenkort ook voor de huidige abonnee’s gebeurd.

    Ik hoop het niet, is namelijk contractbreuk…

  55. Indien je de nieuwe abbo’s niet ziet zitten kun je natuurlijk gewoon VOOR 1 april je huidige abbo verlengen zodat je die nog minimaal 2 jaar voort kunt zetten met de huidige voorwaarden.
    Dit ben ik dus wel van plan…..

  56. Belachelijk en volgens mij juridisch niet haalbaar voor bestaande contracten. Hier wordt eenzijdig een contract aangepast nadeel voor de klant.
    Welke jurist duikt hierin?

  57. Indien je de nieuwe abbo’s niet ziet zitten kun je natuurlijk gewoon VOOR 1 april je huidige abbo verlengen zodat je die nog minimaal 2 jaar voort kunt zetten met de huidige voorwaarden.
    Dit ben ik dus wel van plan…

  58. @ppl: Onder een roze… die tmoblie heet… Alle mooi beloftes die ze afgelopen jaar deden. Het herhaaldelijk melden dat ze niet als KPN en VDF met datalimieten in de weer gingen.

    Tuurlijk moet mobiel internet duurder aangezien het veel meer gebruikt wordt dan een paar jaar terug.

    KPN en VDF hebben in tegen stelling tot tmobile wel een betrouwbaar snel netwerk, ik reis dagelijks van Den Haag via Gouda naar Amsterdam Zuid Oost. Op het hele traject is het lastig/ onmogelijk verbinding te maken met internet. Met mijn vodafone toestel gaat dat perfect en heb ik nergens last van.

    Dat KPN en VDF duurder zijn (waren) interesseerd me minder als ik er maar vanuit kan gaan dat de lijn stabiel is. En niet om de 5KM even wegvalt.

    De manier waarop tmobile dit aankondigd vind ik schofterig. Ze doen er alles aan om het woord datalimiet maar niet in de mond te hoeven nemen om de klant dat gevreesde woord niet te laten horen.

    Ook de postieve benadering over de minuten en smsjes schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Ze melden niet dat het halveerd. Nee dat het zogenaamd fijner is op deze manier.

    De snelheid van 7,2mbit moet ik ook nog maar zien. 2mbit haal je al nauwelijks, als je al verbinding hebt.

    Ik ben jaar na jaar geswitcht van Dutchtone naar Libertel naar Hi naar Orange naar Hi naar Tmobile puur wat het goedkoopst was. Nu niet de prijs maar de beschikbaarheid voor mij van belang is geworden hield het snel op bij tmobile. Maar het blijven ontkennen dat ze problemen hebben in het netwerk als je ze aan de lijn hebt. Smoesjes als “maar meneer, dat hebben andere providers ook”…

    Duurder worden is niet erg. Maar de manier van communiceren en je afspraken nakomen. Dat is hetgeen mij bij tmobile vies tegenvalt.

    Een abonnee betaald al gauw 30 euro per maand aan een telco daar mag je dan ook wel kritisch over zijn.

    Het voordeel van de vrije markt is ook dat de klant keuze heeft. Iedereen die het bij tmobile goed heeft, blijf er dan lekker en stoor je niet aan het gezeur op tmobile, lach in je vuistje dat anderen problemen hebben en jij niet.

    Voor de mensen die nu wel z.s.m. weg willen, klik maar eens op mijn naam, daar leg ik het allemaal uit hoe simpel het is om naar de concurrent over te stappen.

    En nogmaals, ik heb op geen enkele wijze banden met KPN/Vodafone (behalve dan een sim-only abo @VDF:) )

  59. Origineel geplaatst door glsshoe vaak denk je boven de 1Gb uit te komen? Hoe vaak ben je er al bovenuit gekomen?

    Elke maand!
    stream dagelijks mijn muziek onderweg
    Kijk regelmatig een filmpje..
    Dit allemaal met 3g unrestrictor enzo anders is et niet om aan te zien..
    Af en toe een uurtje tethering
    Dan heb je nog je facebook en alle andere internet zooi..

    Zit maandelijks makkelijj rond de 2.5/3 gb

  60. Dit is gewoon een verhuld datalimiet.

  61. Gaat hier niet iedereen voorbij aan het daadwerkelijke nieuws. Iedereen begint over die 1GB limiet, maar dat is nog niet eens het grootste probleem… Een datasnelheid van 64kB… Dan kan je niet eens behoorlijk een website laden, laatstaan youtube etc….

  62. very easy to go over 1gb , live streaming from radio uses 260mb per day , or to watch live tv upto 400mb per day ( depending on the video quality ) , updating from apps also adds on as does email and other internet based chat programmes , , for the user that only checks emails and web sites is 1gb enough , problem with t-mobiles idea is if you pay the extra for the gb and use 100mb over then its a dam expensive mb , for anyone who gets the 7.2 seed abo and only get 2mbs or gprs can cancel your contract and join one of the other devils

  63. @iphoneclub: Zouden jullie niet een keer tijd vinden 😉 om een overzicht te maken voor de lezers om te kunnen zien waar ze onbeperkt internet hebben en welke terug val ze eventueel krijgen?
    Ik denk dat voor de meeste iphone gebruikers belangrijk is om onbeperkt internet te hebben en met een normale snelheid.

    Hopelijk vinden jullie daar een keer tijd voor.
    Dank alvast.

  64. Wat een oplichting zeg. Ga dan voor 3,5 Mbps zonder limiet.

  65. Begrijp ik nu goed dat de smsjes /bel min ook door de helft gaan ? Dus bij een i300 betaal je 44 euro voor 300 smsjes

  66. @Peter Scherrenburg: die is redelijk simpel. Er is geen onbeperkt internet meer.

    Er zit heel weinig verschil meer in de prijzen van de providers als je belt, smst en internet. Dan komt het aan op hoeveel je gebruikt van alles wat het goedkoopst is.

    En de (virtuele)providers houden ervan om het makkelijk te maken. Er zijn daaorm meer dan 50 abonnementen beschikbaar in Nederland. Je moet precies weten wat je verbruik is wil je een goede keuze maken voor een passend en het goedkoopste abonnement.

  67. Ok die 1GB data kan ik mee leven, maar dat de sms/belbundel verlaagd wordt is eeg slecht… Momenteel zit ik bij kpn en wil(de) naar T-Mobile maar omdat ze het nu zo duur maken wil ik bijna geen abbonement bij ze! Zo lopen ze klanten mis en hier in de reactie’s te lezen gaan er ook klanten weg! Ze zouden het wel goed maken als ze de toestelprijzen van de iphone icm een abbonement verlagen…

    En als je al een paar jaar een iphone hebt merk je dat je snel al aan de 1GB zitten!

  68. Hier komen ze over x tijd op terug, net als bij de nieuwe abonnementen waarbij tmobile bellers een poot uitdraait. Naast t beroerde netwerk alleen maar meer reden om een andere provider te zoeken.

    Ik zit tot september 2012 aan ze vast maar wat mii betreft mag t zsm aflopen.

  69. Youp! HELP ONS, zo kan het toch niet langer. Twitter is een keer wat!

  70. Wees eerlijk, wie van jullie gebruikt er nog alle 300 smsjes? (er van uitgaande dat je een i-300 abonnement hebt). De meeste van mijn vrienden hebben tegenwoordig allemaal Whatsapp of pingchat, dat je mooi gratis kan gebruiken door de niet-bestaande datalimiet van T-Mobile. Die 300 belminuten/smsjes kun je dus gebruiken voor je grootouders/vrienden die geen smartphone hebben. Daarnaast is 64kbps snel genoeg om te whatsappen e.d.

  71. @pommetje: Die “schenking” aan de banken was een LENING…

  72. Hoe kun je nou goed zien hoeveel data je precies hebt verbruikt met 3G? ik heb al een paar apps geprobeerd maar die werken toch niet goed genoeg. Bij mij staat nu data verstuurd 476MB, ontvangen 4,2 GB

  73. Wat sommige mensen denken dat er maar weinig personen de 1 GB p/m halen ging wel op met lagere snelheid en slecht of geen bereik .
    maar als je werkelijk de beloofde snelheid aan kunt moet je eens kijken hoe snel je dan aan 1 GB zit .
    Daar hebben ze bij T-Mobile slim aangedacht.

  74. Ik lees hier bijna iedereen alleen maar over de datalimimeten en een enkelen die het er maar over heeft dat de abonnementen inderdaad voor hetzelfde geld en halveren plus ook nog het feit dat je je niet gebelde minuten niet meer meeneemt naar de ”volgende” maand wat nu nog wel het geval is, dus dubbel verlies of willen ze dit gaan verrekenen met je abbonements prijs als je overige minuten hebt.

    Getekend iemand die over 1,5 jaar wel ziet wat er dan speelt

  75. @Leon Verhelst: Je bent niet goed dat je ze begrijpt
    44 euro voor 300 bel minuten is toch belachelijk
    Ik heb net de klantenservice gebeld
    En die man zei dat die niet wist of het door de helft ging
    Toen zei ik dat het op hun site stond en toen wist die het opeens wel
    En zei dat dat die situatie er wel aan zat te komen

  76. 1GB p maand kom ik echt niet overheen, de helft van de tijd zit ik op wifi (werk en thuis) dus van mij mogen ze, de mensen die weggaan zorgen alleen maar voor meer rust op de lijn.

    En mensen die zo asociaal veel moeten verbruiken (1GB P MAAND!!) die mogen van mij ook best meer betalen.

    En hoe je het ook wil zien, ookal knijpen ze je, het blijft onbeperkt, je blijft gewoon internet houden.

    Ik kijk wel wat ik doe, 1GB p maand kan ik ook ergens anders halen, maar ik vind het een prima regeling, zeker met behoud van laag internet ook al ga je er overheen.

  77. Origineel geplaatst door Caspar
    Hoe kun je nou goed zien hoeveel data je precies hebt verbruikt met 3G? ik heb al een paar apps geprobeerd maar die werken toch niet goed genoeg. Bij mij staat nu data verstuurd 476MB, ontvangen 4,2 GB

    ja daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Alhoewel ik er zeker niet aankom aangezien die mogelijkheid ontnomen wordt door t-mobile zelf. Geen bereik, geen bereik. En dan wel zo’n 3g icoontje in beeld, maar geen bereik! 🙁

  78. Voor iedereen die zeurt op de grootverbruikers:

    T-mobile biedt ons een contract aan met onbeperkt internet. Je mag dus legaal onbeperkt internetten. Dus dat doen mensen ook. Terecht! Dat T-Mobile niet had verwacht dat dit zo’n grote belasting zou zijn voor het netwerk zou niet ons probleem moeten worden. Dan hadden ze ons deze (al niet goedkope) contracten aan moeten bieden.

    Op wie moeten we dus wel zeuren? T-mobile. Die kan namelijk niet aan hun contract voldoen doorstaan er veel grootverbuikers op het netwerk zitten. Zij zitten met een probleem. Het probleem van te weinig capaciteit, slechte dekking door hun eigen lokkertjes!

    Nu moeten de contractverlengers dus hun fouten gaan betalen. Geen eerlijke zaak. Maar nodig om onze contracten uit te laten zingen!

    Ikzelf krijg het niet op.

  79. @Norman: Waar lees jij dat dan? Voor zover ik weet neem je je smsjes/minuten nog altijd maximaal 1 maand mee, zoals dat nu gebeurt. Lees niets op de T-Mobile website dat dat verandert bij de nieuwe abonnementen

  80. De discussie moet niet zijn of het wel of niet asociaal is om over de 1Gb/maand heen te gaan.

    De discussie waar het wel over gaat is dat met de wijzing ineens meer geld voor minder service betaald moet worden en dat alleen is al reden genoeg.

    Ik ga gewoon voor het eind van de maand verlengen. Die hogere snelheid boeit me niet , de geen-datalimiet juist wel.

  81. @Leon: volgens mij had ik het in de telegraaf gelezen of op iphoned.nl het kan ook zijn dat ik het verkeerd gelezen heb maar sowieso is de hele reden belachelijk.

  82. Is er app om je dataverbruik te meten?

  83. Na 13 jaar zeg ik mijn abo op bij t-mobile. De iphones kocht ik toch al los. Het ruikt hier ook gewoon naar kartelvorming en prijsafspraken. Ipv dat concurrentie goedkoper voor de klant zou moeten zijn, wordt het juist allemaal duurder.

    Ze zoeken het maar uit. De abo gaat de deur uit. Ben velen malen goedkoper met een prepaid, want ze jatten elke maand ook minuten en smsjes van mijn bundel af die ik niet heb gebruikt.

  84. Overigens geeft T-Mobile aan dat slechts 3 procent van de klanten meer dan 1 GB data verbruikt per maand.

    Waarom dan een datalimiet?

  85. @Ruben: Maar dit is een keuze, je hoeft dus niet te betalen.

    @Jeroen: In instellingen > Algemeen > Gebruik kan je zien hoeveel MB’s je verbruikt hebt.

    Ik vind het een prima oplossing.

  86. @Leon Verhelst: Het gaat mij niet om de data, dat overleef ik nog wel… Het gaat erom dat ik hetzelfde betaal voor minder….. Nu heb ik 500 be minuten en 500 sms’jes straks heb ik Alleen 500 units voor 1 van beide, terwijl ik wel ongeveer hetzelfde moet betalen…. Of ik ze nou opmaak of niet, lekker boeiend, das mijn probleem, maar ga mij niet voor 50% van een dienst hetzelfde laten betalen….

  87. Alles op een rij:
    1 150 belminuten + 150 sms wordt 150 belminuten of sms
    2 onbeperkt wordt 1GB
    3 Eerste 1GB 7,2 Mbps (theoretisch) = sigaar uit eigen doos
    4 daarna snelheidsverlaging van 300%
    5 €10 meer betalen! = prijsverhoging van 35% op huidig abo
    5 geen enkele reden om bij tmobile te blijven

    twitter het rond!!!!!!!

  88. @Norman: Dan noem je ook nogal lekker betrouwbare bronnen ja 😛 Ik verneem mijn informatie in die gevallen liever van de bron zelf. En gezien er op T-Mobile.nl niets over staat ga ik er van uit dat je nog steeds 1 maand meeneemt naar de volgende.

  89. Origineel geplaatst door Danny Bevers
    @Tomac: Wil niet gaan overdrijven maar ik gebruik -/+200MB per dag aan data dus voor mij is dit een kil op mijn abbo.Dit komt vooral door onderweg streaming, email, facebook, browsen, youtube, msn en apps downloaden. Na 5 dagen word ik al gekilt met dit abonnement.

    Aha dus JIJ bent de schuldige aan dat trage netwerk! 😉 Serieus ik probeer hier met grote moeite over de 500mb per maand te komen, daar zitten uren TV (jawel Sling TV!) streaming kijken per maand bij via de Hotspot mode en NOG kom ik niet over de 500mb per maand.

  90. OK… dus nu hen ik 300 minuten EN Sms’sje… de nieuwe abo zou dus 600 UNITS moeten zijn om op hetzelfde uit te komen. Is dus nu 2 keer duurder

    Dan, het is wat theoretisch maar: 2 megabit per seconde = 250 Kilobyte per seconde = 15 Megabyte per minuut = 900 Megabyte per uur = 21,6 Gigabyte per dag = 648 Gigabyte per maand (op 30 dagen)

    Nu gelimiteerd op 1 GB dus 648 keer duurder….

    Totale verhoging:
    1296 maal duurder….

    😀

  91. De grens van 1GB data waarna je naar beneden gaat qua snelheid ligt ongeveer gelijk met de huidige FUP-grens. Als je de FUP-grens haalt op dit moment vindt een soortgelijke maatregel plaats.
    FUP is echter gebaseerd op gemiddelde waardes, en aangezien deze steeds hoger worden door toename mobiel internet gebruik, wordt ook de grens in de FUP hoger. Ik vermoed dat ze dit willen voorkomen door de nieuwe regel.
    Bovendien ben ik alleen boven de 1GB per maand uitgekomen als ik mijn iphone als router gebruikte.

    Nou ben ik wel van mening dat het allemaal stukken beter kan.
    Ik ben onlangs naar Engeland verhuisd en heb een onbeperkte data bundel, plus 2000 belminuten, 5000 smsjes en nog eens 5000 minuten naar mensen met zelfde provider, en dat allemaal voor omgerekend nog geen 30e per maand.
    Het kan dus allemaal wel, waarom dan niet in NL…

  92. wateen waanzin! ik ben nu juist net terug gegaan naar t-mobile! maar over 1 jaar als me contract afloopt is het weer bye bye t-mobile als het zo moet…..

    oplichters….
    neem aan dat het voor huidige gebruiks het zelfde blijft toch ?

  93. Ik wil best 10 euro per maand meer betalen, en 15 ook wel maar dan wel echt onbeperkt en de snelheid kan dan tussen de huidige en de nieuwe in. Als er maar 3% grootverbruikers zijn (waaronder ik door m’n slingbox) zal het netwerk daar echt niet veel onder te leiden hebben!!! Ik zeg, voer het nieuwe Abbo in en ze zijn 3 klanten uit mijn gezin kwijt!!.

    T-mobile ga zo door!!! Lekker klanten tegen je in het harnas jagen!!!!!

  94. Bye Bye T-Mobile. 3 jaar trouwe klant, nooit geklaagt hoewel daar 1000 redenen voor waren. Dit is de druppel.
    Ik ben lekker weg daar over 4 maandjes.

  95. Gelukkig ben ik eind april pleite bij t-m!

  96. @iKel: Hun geven mij een onbeperkt internet mee en ik wil gewoon gebruik maken van de functionaliteit die mijn iPhone bezit. Daarnaast bouw ik applicaties die ik test dus ik stream nu eenmaal wat data door de dag heen.

  97. Binnenkort zullen er meer mensen zijn die een simonly nemen met alleen belminuten/sms of denk ik. Wie wilt er nou zoveel extra betalen voor en abbonnement met een zielige gigabyte internet? Dan maar geen internet..

    Duidelijk kartelvorming, maar wie houdt de telecomproviders tegen?..

  98. en nu? bij welke provider kan ik nu het beste terecht als ik een iphone wil??

  99. Schandalig
    Laten zij maar de wifi meer promoten. daar mee belast je de 3G lijn, niet of nauwelijks mee. En als gebruiker heb je zeer snel internet nu is het zo dat je moet een sms steuren dan krijg je een wachtwoord en inlogcode laat alle gebruikers of groot verbruikers daar zonder dat je moet sms-en daar gebruik van maken

  100. Lol, dit is mijn laatste jaartje T-mobile zo te zien!

  101. @Niels: Die ‘lening’ waar jij het over hebt, is wel een ‘te kort’ en zal op een andere manier terug gevangen moeten worden.

    Dat uitgeleende geld had nederland zelf ook niet, die heeft daar ook weer voor moeten lenen. Het mooiste is dat het mes aan 2 kanten snijdt, en ze vangen het terug van de burger en krijgen nog rente over het geleende bedrag, wat meer is dan dat ze aan rente moeten betalen.

  102. Klaar, over een jaar ben ik weg bij t-mobile

  103. Zal de Nederlandse Mededingings-autoriteit hier al van weten ??

  104. Geen datalimiet klinkt te mooi om waar te zijn…….en wat blijkt….f#$k! t is idd te mooi om waar te zijn.

    Geeft dan aan dat je net als Vodafone en KPN WEL een datalimiet instelt. Wat een gedoe met 10 pleuro betalen om weer je snelheid te resetten!

    Ze gaan de snelheid verhogen naar 7,2 Mbps…….moet je wel dekking hebben. Ik heb op kantoor op de Zuidas in A’dam GVD niet eens 3G!!

  105. Ik ben eigenlijk als best blij als ik de 64kb/’s haal, hier is echt nergens 3G!

  106. *verwacht massale iphone leegloop*

  107. Het lezen van 1 pagina op nu.nl en het kijken naar een filmpje van 20 seconden op Youtube kostte me zojuist bijna 5 mb dataverkeer (zenden 0,2 mb en ontvangen 4,7 mb). Als je dat in een maand 200 keer doet ben je over de grens van 1 gb. En ik moet geloven dat slechts 3% van de T-Mobile klanten boven de 1 gb per maand komen? Dat lijkt mij een LEUGEN. Overigens niet de eerste, dat was namelijk de toezegging dat men onbeperkt dataverkeer zou blijven leveren. Terugvallen naar 64 gb is onwerkbaar, dus ook die toezegging was een LEUGEN. Klant is koning dus ik kijk binnenkort even verder.

  108. Nog tot januari en dan ben ik T-mobile af.

  109. Zoveel mensen gaan nou ook weer niet over de 1Gb heen.
    Hoop wel dat er een cydia app voor uitkomt (die het kan resetten ofzo)

  110. Nou, dat word dus niet meer m’n iPhone als wifi hotspot gebruiken aangezien ik dan elke maand minimaal 1 keer moet resetten. Jammer aangezien m’n bereik pas na ? Jaar echt goed is. Ben via ben overgenomen door tmobile en na heel wat jaren gaan we dan toch maar over tot een nieuwe provider. En waarom als maar 3% over die 1 gig gaat voeren ze deze regel in??

  111. is dit niet gewoon een 1-april grap ??

  112. 1gb per maand alleen over je 3G trekt bijna niemand met uitzondering van de 3% dus geen probleem dat ze deze policy gaan invoeren voor nieuwe abbos.

  113. Als maar 3% gebruik maakt van 1gb dataverkeer of meer, waar hebben we het over….
    Op veel plaatsen maak je toch gebruik van wifi-verbinding.
    Als je dan dan die keer op 3G internet, dan heb je een mooie snelheid.
    Ik heb geen problemen met deze abonnementen.

  114. Kan Youp van het Hek hier niet iets betekenen? Twitter lijkt mij ook een mooi medium om de druk bij T wat op te voeren. Slechte reclame zullen ze niet dol op zijn.

  115. Ah, nu iedereen weg gaat bij T-Mobile heb ik dan toch over een paar maandjes snel internet in de binnenstad? 😛

  116. Ik ben de zoveelste die weggaat met dit soort berichten.. Ik haal wel een losse iPhone 5 met Vodafone of KPN sim only..

    Gebruik gemiddeld 2,3 gig per maand

  117. Ik had net T-Mobile aan de telefoon om te vragen wat mijn gemiddelde datalimiet op het moment is (i150 met 3GS). Mij werd verteld dat dit helemaal niet wordt bijgehouden. Omdat dat teveel zou kosten. Omdat dat teveel moeite zou zijn. Omdat ze het toch niet in rekening brengen. Omdat het momenteel geheel onbeperkt is. Omdat er ook geen FUP is.

    Hamvraag: waar baseert men de 3% op? T-Mobile?

  118. Ik gebruik altijd mijn 150 belminuten 150 smsjes. Dus voor mij nu twee keer zo duur. Protesteer op Twitter met de hashtag #providertruuk

  119. Ik ben al 8 jaar een tevreden gebruiker van t-mobile. Nooit issues gehad. Het nieuwe i-plan vind ik zo’n achteruitgang. (je krijgt nou eenmaal de helft minder aan belminuten/sms vanaf april) dat ik ga overstappen naar een andere provider.

    Nu maar eens de juiste boom in het bos vinden…

  120. Vandaag is m’n overgang naar KPN een feit. Heb nog een 3G maar zelfs met een ander netwerk lijkt er een handrem af.

    De NO SERVICE plekken in huis zijn verdwenen, ik heb nu vrijwel overal full bars en belangrijker – ik heb daadwerkelijk data, als ik op pad ben.

    De verhoging van 2 naar 7 Mbit is dus volslagen hol. Niemand haalt die 2 Mbit, dus ze kunnen bij wijze van spreken net zo goed een upgrade naar 16 Mbit beloven.

    Het bedrag (inclusief snel internet) is ook nog eens 14 euro goedkoper dan m’n huidige, herstel vórige, T-Mobile abonnement.

    Ik was ook voor de iPhone al jaren klant bij T-Mobile, maar werkelijk: worst. provider. ever.

  121. Hmm ik hoop dat de iphone 5 dan door vodafone verkocht zal worden in het begin, want ik heb echt geen zin dat alsk is een maandje over de 1 gb zit dat ik gelijk nauwelijks kan internetten of weer bij kan betalen. Was voorheen redelijk tevreden over t mobile maar hierdoor zal ik waarschijnlijk een andere provider kiezen.

  122. En als ze die 7.2 Mbps niet halen, zoals in mijn woongebied waar de gemiddelde snelheid vaak in 2g-achtige toestanden verkeerd?

    Krijgen we dan 10 euro van hùn?

  123. Wie van jullie gaan nu T-Mobile verlaten?
    Mijn dank alvast, minder data door jullie, meer data voor mij. En ik ben al tevreden…

    Origineel geplaatst door Lars
    VHet bedrag (inclusief snel internet) is ook nog eens 14 euro goedkoper dan m’n huidige, herstel vórige, T-Mobile abonnement.Ik was ook voor de iPhone al jaren klant bij T-Mobile, maar werkelijk: worst. provider. ever.

    Zullen we elkaar over een jaar eens spreken? Dan kun je pas een vergelijk maken toch?
    En die 14€ goedkoper? Hoe doe je dat? Incl nieuwe telefoon of sim-only? Wel eerlijk blijven vergelijken!!

  124. Wat sommigen hier al aangeven klopt natuurlijk ook wel weer: bij iedere provider zitten er addertjes onder het gras en zijn er datalimieten of FUP’s. Het probleem is dat dit een kwalijke ontwikkeling is, wanneer er steeds minder toegestaan wordt en vrijheden dus worden beperkt voor klanten. Een ontwikkeling als deze zorgt er namelijk voor dat de deur wordt open gezet voor meer van dit soort beperkingen waar de klant de dupe van wordt, en providers dus steeds meer vrij baan gaan krijgen.

  125. Ik heb mn iphone 4 sinds aug en tot nu toe 1,7 gb mobiel dataverbruik in totaal. Ik denk dat niet iedereen realiseerd hoeveel 1gb per maand is.

  126. Heel slimme zet van tmobile, iets anders kan ik er niet van maken, maar ook zeker wel smerige geldklopperij.

  127. Hoeveel reacties kan ik hier geven voordat ik op de 1gb zit? 🙂

  128. Nou, reacties zat.
    De snelheid naar beneden is tot daar aan toe, maar terug naar 384Kbps was toch ook voldoende!?
    64k is toch geen internet meer te noemen?
    Kom op T-mobile, laat nu eens zien dat je “het” netwerk bent.

  129. Zijkerds! Dit is toch veel beter dan een data limiet! Weet je wel wat je per MB moet betalen buiten die bundel! Wanneer haal je nou 1GB per maand? Die terugschroeving ga je volgens mij in de praktijk nauwelijks tot geen last hebben.
    Ps ik zit bij Vodafone, dus heb geen belang bij t-mobile opwaarderen…

  130. Origineel geplaatst door sebas
    Wat sommigen hier al aangeven klopt natuurlijk ook wel weer: bij iedere provider zitten er addertjes onder het gras en zijn er datalimieten of FUP’s.

    Het mooie was nu juist dat er bij T-Mobile geen addertje onder het gras zat, tot nu dus. Dit is gewoon smerig, zo’n verkapte datalimiet en dan net doen alsof je ongelimiteerd internet hebt.

  131. Waarom verward iedereen onbeperkt internet met zijn/haar internet snelheid ??
    Onbeperkt houdt voor mij in dat ik niks hoef bij te betalen en elk gewenst moment op internet kan, de snelheid is mijn ogen iets heel anders. Wij apple-telefoon users vergeten dat bij TM ook klanten Samsungs Galaxy, LG Optimus en niet te vergeten de super populair Blackberry gebruikers zitten die niet zoveel data verbruiken als de gemiddelde iphone verslaafde..
    Die hoor je bijna nooit ergens over ergeren..die i-abonnementen kun je ook combineren met 1 van de genoemde toestellen..
    Ik ben Australier en vind t best shocking te lezen dat men zo opgaat in fury over iets nieuws.
    TM heeft simple gezegd het recht om ieder jaar een nieuw abovorm uit te brengen, doet apple toch ook met zn iphones?

  132. Origineel geplaatst door Ro_meo_
    is dit niet gewoon een 1-april grap ??

    Dan wel een hele slechte! 😉

  133. Geef mij maar KPN, dan kan ik voor weinig bellen en internetten! Bovendien heb ik een sterk signaal!

  134. Helemaal goed dit, gewoon betalen naar gebruik, daar ben ik een groot voorstander van, ik ben blij dat ze de mogelijkhied bieden.Tien euro is niks, maar aangezien ik niet iedere maand boven de 1 gig uit kom is dit een perfecte oplossing.

  135. Hetgeen ik heel kwalijk vind van T-Mobile is dat ze de snelheidsverlagingsregel alleen maar treffen omdat het netwerk het anders niet aankan. Nu kun je echter tegen betaling het gewoon resetten, daarmee kun je dus weer vol open gaan. Daarmee wordt toch heel dat argument omver geblazen? Dat is het zakken vullen!

  136. Wie verbruikt dan ook 2 gig aan data in 1 maand op zijn iphone? Dat is echt niet normaal en gezond!

  137. Nog even een vraagje over dat melden van slecht netwerk. Ik ben 3 maanden geleden overgestapt naar T-Mobile vanwege het onbeperkt internet. Ik luister (veel) naar de radio, kijk naar uitzending gemist e.d. Heb thuis geen wifi. Kortom ik ben dus 1 van die 3% mensen. Ik heb naar T-Mobile gebeld en geklaagd over slecht netwerk. (Waar ik al vanaf dag 1 last van heb). Mij werd aangeboden: 6 maanden 20% korting of afkopen a raison van Eur. 330,–. Dat afkopen heb ik dus maar even laten schieten….

    p.s. ik heb een Samsung Galaxy S met I-Phone abo. Don’t shoot me 😉

  138. Origineel geplaatst door Ginger
    Wie verbruikt dan ook 2 gig aan data in 1 maand op zijn iphone? Dat is echt niet normaal en gezond!

    Steve Jobs : )

  139. Allereerst wil ik toch even aanstippen dat iedereen die zo voor een datalimiet is of “tegen de grootverbruikers” wel vergeet dat T-mobile veel klanten juist verworven heeft door het limietVRIJE abonnement wat ze aanboden. Ga dan niet raar op kijken als mensen nu zo reageren als hun abonnementen ineens “gehalveerd” worden en er doodleuk een datalimiet ingesteld wordt. ( wees eerlijk, 64kb gaat nergens over, het had ook naar bijv 1mb gekund )
    En dat mensen over een 1GB per maand gaan is ook niet gek hoor. Ik rijd zelf bijv taxi en zit nu na een dagje in de gaten houden al op 118mb sinds gisterenavond ( wifi apart bekeken via air stream dus echt puur 3G). Wat ik daarvoor doe? Wat whatsapp, facebook, twitter, mailtje sturen, wat nieuwssites bijhouden, hier lezen en checken op het forum. Niet bepaald dingen dus die erg “radicaal” zijn lijkt me op zich. Echter in de nieuwe vorm mag ik dus na een week al gaan bijbetalen om snelheid te behouden ( toch erg belangrijk met enig gebruik van internet op je iPhone lijkt me )
    Denk echt serieus dat T-mobile toch heel wat mensen gaat kwijt raken zo.

    Oh ja, daar ben ik er ook een van natuurlijk 😉

  140. Afgezien van de bel/sms halvering, het slechte netwerk en de belofte van onbeperkt internet is €10,- voor een extra GB aan data niet zo duur in vergelijking met KPN/Vodafone..

    Even ervan uitgaan dat je ook daadwerkelijk de 2GB per maand gebruikt:
    T-Mobile: €10
    KPN: €0,05 per MB => €0,05 x 1000 = €50 voor een extra GB.
    Vodafone: €0,30 per 10MB => €0,30 x 100 = €30 voor een GB.
    Nou is dit natuurlijk berekend op het maximale gebruik van 2GB, maar het geeft wel aan dat €10 voor 1GB niet duur is..

    Nog een voorbeeldje: buiten bundel-kosten:
    T-Mobile: SMS/minuut, €0,25. MMS, uit bundel.
    KPN: SMS/minuut, €0,35. MMS, €0,49.
    Vodafone: SMS/minuut, €0,30. MMS, €0,50.

    En ja, Whatsapp kost je voor versturen niets natuurlijk.

    Dus dan mijn laatste dingetje:
    Ik heb zelf een i150 abo. Dat is bij T-Mobile (vanaf april dan) 150 sms/minuten voor €29,95 per maand.
    Bij Vodafone is dat 300 sms en 150 minuten voor €29,50 per maand (maar daar is je datalimiet 500MB).
    Bij KPN betaal je voor 150 sms/minuten €35,-.

    En bij T-Mobile heb je natuurlijk Visual Voicemail 😉

    Het is maar net wat je belangrijk vindt en hoe het in jouw geval uitpakt (welk soort abbonnement enzo), maar in mijn geval is T-Mobile toch echt het voordeligst. Daar heb je sowieso geen extra kosten als je over je “datalimiet” gaat.

    Dus.. De échte zakkenvullers zitten bij Vodafone/KPN, aangezien je daar gewoon extra betaald bij overschrijding van je limiet (al krijg je waarschijnlijk wel een sms-je van ze)..

    En voordat je gaat piepen dat je geen T-Mobile meer wil: Reken ff uit wat het voordeligst is en welke VOORdelen je wil pakken..

  141. Kan hier alleen maar van dromen, ik betaal 15 euro voor 750mb, en ga ik erover mag ik 15 euro bij betalen voor 250 mb extra (en dan nog een data only abo )

    Hoor jullie eens klagen. Man man man, jullie beseffen niet hoe goed jullie het hebben.

  142. Kan ik nu mn huidige abbo opzeggen/contractbreuk vanwege wat ik nu lees aangezien ik hier door t mobile niet van op de hoogte ben gesteld?

  143. @okidoki: getwitterd!

  144. @Jampie: Grote onzin! Ze danken die paar veelgebruikers omdat er vanaf 2007 tot nov 2010 geen andere provider was die een iPhone icm abbo verkocht!

    Je praat echt over uitzonderingen oftewel die paar veelgebruikers die ze nu terecht aanpakken.
    Bijna niemand wordt namelijk gehalveerd.
    1. Bijna iedereen gebruikt tegenwoordig WhatsApp voor sms.(geef je zelf namelijk ook aan) dus wat wordt het probeem van de smsjes?
    2. Je kunt voor 2,50 Euro een sms verdubbelaar kopen (zoals bij veel andere providers)
    3. De gemiddelde verbruiker komt echt niet in de buurt van 1GB per maand. Ik heb de mijne nu weer vanaf 1 nov en heb 1,7GB dataverbruik.

    Denk je nu echt dat T-Mobile al hun klanten kwijt wilt? Wellicht wel die paar veelgebruikers die het verpesten voor de overgrote meerderheid die dankzij die kleine minderheid een trager internet krijgen.
    Mijn zege hebben ze om die eens aan te pakken!

    Ben eens heel eerlijk????

  145. Lijkt wel een politieke discussie soms hier 😉

    Maar in topic, ik verbaas me over een aantal mensen hier. Waarom accepteren jullie dat een nieuw abo 2x zo duur gaat worden. De snelheid is denk ik een lokkertje om de prijsverhoging te verbloemen.

    2gb is te weinig, steeds meer kan online en doen we online dus een vreemde move van tmobile. Soms ga ik er overheen en soms niet afhankelijk van het werk waar ik ben. (mensen die 2gb verbruik absurd vinden, loop eens een dagje me). 1gb per dag is niets meer.

    Ga voor simonly voor de helft van de prijs 😉

  146. Origineel geplaatst door Iris
    Kan ik nu mn huidige abbo opzeggen/contractbreuk vanwege wat ik nu lees aangezien ik hier door t mobile niet van op de hoogte ben gesteld?

    Antwoord:
    Nee!
    Lees de eerste twee zinnen van het artikel eens goed:

    Gisteren kondigde T-Mobile aan dat ze nieuwe iPhone-abonnementen gaan introduceren. Vanaf 4 april valt iedereen die een nieuw abonnement afsluit of zijn bestaande abonnement verlengt onder de nieuwe voorwaarden.

    oftewel: de huidige voorwaarden blijven gelden totdat je je contract vernieuwd!

  147. @okidoki: ben al even met T-mobile in conclaaf op Twitter; zeggen zojuist dat ze geen extra kosten rekenen. Amusante manier van uitdrukken…

  148. Ik vind dit raar…

    Bij het aanschaffen van mijn iPhone heb ik een contract van 2 jaar met ze afgesloten om onbeperkt gebruik te kunnen maken van internet ongeacht hoeveel date ik binnen haal…

    Nu gaan ze binnen die 2 jaar de regeling veranderen… Is dit niet een soort Contractbreuk?

  149. Origineel geplaatst door Ro_meo_
    is dit niet gewoon een 1-april grap ??

    Zou het een giller vinden

    benieuwd wat de reacties dan zijn.. de grap is dan nu al geslaagd 😉

  150. Ik vind het knap als je met het netwerk van T(akke)-mobile ueberhaubt 1gb binnen haalt, laat staan dat je over die limiet heen gaat. Ik betaal graag een tientje extra!

  151. @benBen: Helaas maar anders had er wel gestaan *vanaf begin april* maar het zegt 4 april… zou valspelen zijn natuurlijk :p

  152. Origineel geplaatst door Suthana Kamerbeek
    Ik vind dit raar…Bij het aanschaffen van mijn iPhone heb ik een contract van 2 jaar met ze afgesloten om onbeperkt gebruik te kunnen maken van internet ongeacht hoeveel date ik binnen haal…Nu gaan ze binnen die 2 jaar de regeling veranderen… Is dit niet een soort Contractbreuk?

    Sorry hoor, maar zolang JIj je ab, niet aanpast is er niets aan de hand.. Alleen voor nieuwe ab. en bij een verlenging. Zolang beide niet van toepassing is, heb je toch geen last van de nwe voorwaarden, of mis ik iets.

  153. @Frits: Niet gehalveerd?? Ik heb nu 500 minuten EN 500 sms’jes, straks heb ik 500 units.
    Sorry hoor maar dat is toch echt een halvering van mijn abo. Gebruik ik ze of niet? Dat heeft daar verder niks mee te maken. Feit is en blijft dat ik straks hetzelfde betaal voor minder mogelijkheden ( heb genoeg mensen die geen whatsapp hebben of een smartphone uberhaupt ).
    Tel daar dan de plotselinge datalimiet bij op, ja dan worden we wel degelijk gefopt om het netjes te houden.

    En die “grootgebruikers” waar mensen zo over zeuren, sorry hoor maar dat zijn mensen die hun telefoon gebruiken waar die voor gemaakt is! Anders kan ik net zo goed mijn iPhone weg doen en lekker een nokiaatje nemen waar ik mee kan bellen en sms’en. Dus heel eerlijk???

    Je verkoopt zelf onzin mijnsinziens, een telefoon uitbrengen met tig mogelijkheden waarvan internet een groot onderdeel is maar dan zeggen, sorry hoor, zo kun je een telefoon niet gebruiken is hier de onzin van het verhaal. Je kan zelfs niet eens zonder internet een appstore app d’loaden, wifi is lang niet overal beschikbaar voor iedereen, zeker niet voor iemand die veel op de weg zit.

    En oh ja, over die exclusiviteit, toen die weg viel kozen alsnog veel mensen T-mobile vanwege hun perfecte i-abo’s ZONDER datalimiet. Enige wat ik daarvan zeg is dat het gegarandeerd veel klanten gaat kosten bij T-mobile.

    Ps. Hoop dat je aandelen hebt van ze als ik je betoog zo hoor iedere keer 🙂

  154. Even gekeken naar mijn data verbruik en blijkbaar val ik in die 3% van het klantenbestand die meer dan 1G per maand verbruikt. Hopelijk heeft T-Mobile tegen de tijd dat ik ga verlengen en goede dekking in heeeeeel Nederland Anders ga ik opzoek naar een provider met een betere dekking. Daar betaal ik graag wat meer voor.

  155. Je kunt zeggen wat je wilt, maar
    1) niemand wordt verplicht vóórtijdig over te stappen op de nieuwe voorwaarden.
    En 2) alles beter dan een echte harde datalimiet, waar je extra geld mag lappen als je er overheen zit.

  156. Ik zit sinds kort bij mobilevikings(belgië) en betaal 15eur voor 2048mb en 1000sms’jes en de 15eur zelf kan je gebruiken om te bellen(0.24cent wel). Overigens is het geen abonnement maar eerder een soort van pay&go kaartjessysteem. De gratis sms/data vervalt wel na 1 maand maar het resterende saldo blijft. Als je na 1 dag dus al 15eur opdoet, ben je dom geweest: zolang er 0,01c op je saldo staat, kan je de rest van die maand verder genieten van je 2gig data en 1000sms. Je bent overigens niet verplicht om opeenvolgende maanden te herladen:) moet jullie niet zeggen dar er sinds de komst van mobilevikings hier al veel mensen overgestapt zijn. Ik versta wel dat providers de prijzen verhogen omdat het simpelweg mogelijk is de dag van vandaag, telecommunicatie is haast geen overbodige luxe meer. We zien wel wat de toekomst brengt.

  157. Origineel geplaatst door marcooo: Rare regeling. Ik zit al jaren bij Tmobile, met alle iPhones en ik heb regelmatig geen verbinding en woon in de Bollenstreek en bijna nooit 3G bereik. Ik neem dit voor lief omdat ik veel op wifi zit en TMob het alleen recht HAD op de iPhone.

    Ik ben niet van plan om maar 1 rooie cent extra te betalen aan de belabberde dienst van TMob.

    Het wordt tijd dat ze (trouwe) klanten eens tegemoet komen in plaats van die miljoenen/miljarden winsten die ze willen maken, om zo de top van de organisatie te helpen aan hun miljoenen bonussen.

    Investeer eens in wat masten in de Randstad zodat ik ook eindelijk eens gebruik kan maken van mijn 3G verbinding waar ik al 3 jaar voor betaal!!

    Hier ook iemand uit de Bollenstreek met precies hetzelfde probleem. Zelfde tarief en de helft aan sms of minuten. Een andere provider wordt aantrekkelijk.

  158. Ik denk dat het voor de hollanders hier beter zou zijn dan ze een iPhone 4 in België kopen, zeker nu de prijs hier 599 is voor de 16gb, dat is 50 euro minder dan bij de release. En dan een abbo bij kpn of andere provider voor 1 jaar en dan het jaar erop een iPhone 5 kopen ;p

  159. Origineel geplaatst door Jampie
    @Frits: Ps. Hoop dat je aandelen hebt van ze als ik je betoog zo hoor iedere keer

    Nee, ik heb geen enkele aandeel T-Mobile.
    Waarom denk je dat? Omdat ik toevallig iets anders tegen deze zaken aankijk dat de meeste schreeuwers hier?

    De logica van mijn stelling dat T-Mobile geen klanten kwijt wilt behalve waarschijnlijk de veelgebruikers begrijp je dus niet?
    Reken maar dat de limiet van 1GB niet voor niets gekozen is. Het zal alleen de veelgebruikers raken en niet de normale gemiddelde gebruikers (waar ik mijzelf toe reken)

    Diezelfde veelgebruiker die trouwens moppert over oa. tethering wat gratis moet zijn, de snelheid die omhoog moet, het toestel gratis moet zijn, de belminuten/sms bundel die hoger moet zijn, de resterende sms/belminuten tot in 2025 houdbaar moet zijn en een beter dekking in hun schuilkelder?

    Het is trouwens een feit dat in elke branche waar dan ook je alleen de ontevreden klant hoort. en die denkt dat ze met de meerderheid zijn…

  160. @Ginger: Wat dacht je van een navigatie app uit de appstore downloaden, ga je dubbel door de data-barriëre heen…..
    met een 2Gb app uit de store betaal je 20 euro bovenop de prijs van de app!

  161. Origineel geplaatst door efgeha
    @Ginger:Wat dacht je van een navigatie app uit de appstore downloaden, ga je dubbel door de data-barriëre heen….. met een 2Gb app uit de store betaal je 20 euro bovenop de prijs van de app!

    Weet jij eigenlijk wel hoe het werkt met een iPhone en downloaden wifi/3G?

    Nee, dus! Een App groter dan 20MB kun je sowieso niet downloaden via 3G dus je voorbeeld van 2GB…onzin!

  162. Koop ik dus TomTom europa betaal ik €20.- meer. Een groot spel dat boven een GB uitkomt van 3,99 wordt dus 13,99. Dat is ongeveer 320% duurder! Wow, dat zijn opslagen die ik op mijn werk wil!

  163. Goh T-Mobile wordt wel weer vaak genoemd laatste dagen… Een vriend van mij werd vorige week nog telefonisch benaderd ( hij heeft wel bereik…) of hij alsjeblieft klant wilde blijven. Nou wat denk je zelf was zijn antwoord. Dieven en leugenaars zijn het alleen nu moeten ze gaan werken voor hun centen. Leve de concurrentie. Leuke reacties ook trouwens. Echt een positief beeld heeft T-Mobile.

    Origineel geplaatst door FritsOrigineel geplaatst door efgeha@Ginger:Wat dacht je van een navigatie app uit de appstore downloaden, ga je dubbel door de data-barriëre heen….. met een 2Gb app uit de store betaal je 20 euro bovenop de prijs van de app!Weet jij eigenlijk wel hoe het werkt met een iPhone en downloaden wifi/3G?Nee, dus! Een App groter dan 20MB kun je sowieso niet downloaden via 3G dus je voorbeeld van 2GB…onzin!

    Met MyWi is prima 2 Gieg te downloaden via 3G!!!! Nog retesnel ook!!

  164. We zit er in hemelsnaam aan 1GB per maand?
    Dan moet je je iPhone echt 24/7 gebruiken

  165. Is het niet zo dat als je je abbonnement niet wijzigt, dus niet overstapt naar de nieuwe abonnements vormen, je dus geen datalimiet krijgt en je bel en sms bundel niet wordt omgezet in een bundel units?

    Volgens mij is dit namelijk wel zo, dus kun je rustig nog even uitzingen bij T-mobile. Het zou wel netjes zijn van T-mobile als ze dan de snelheid en vooral ook de bereikbaarheid van hun netwerk zouden verbeteren en deze ook voor de oudere abbonementen zouden doorvoeren. Als ik in de spits op een willekeurig station sta kan ik meestal geen treintijden bekijken. Toch een kwalijke zaak.

  166. @Ruben: Ik heb een KPN zakelijk abonnement met onbeperkt internet. Na 250 MB (!) krijg je een SMS dat je snelheid verlaagd wordt naar 64 kbps.

    Dus KPN is nog veel erger voor de ‘onbeperkte’ klanten!!!!

  167. @Jeffrey: Flauwekul. Als je navigeert via internet en bijv. in spits naar BNR luistert via de app, zit je in no-time op 1 GB….

  168. Origineel geplaatst door Jeffrey
    We zit er in hemelsnaam aan 1GB per maand? Dan moet je je iPhone echt 24/7 gebruiken

    Nee hoor, als je 2 megabit per seconde echt haalt kan dat in iets meer dan 1 uur en 7 minuten….

    (250 kilobyte per seconde. 1000 megabyte / 0,25 megabyte = 4000 seconden = 1,11 uur)

  169. @petit: goeie vraag. wat gebeurt er als je naar verlopen van je contract geen contact met ze op neemt/ geen actie onderneemt, dan wordt het toch stilzwijgend verlengd? dus met de huidige voorwaarden toch?

  170. @frits: Je schreeuwt zelf net zo hard vriend, alleen dan de andere kant op 😉

    Je principe over T-mobile en de veelgebruikers kwijt raken snap ik best, maar neem van mij aan dat dit meer klanten kost als alleen veelverbruikers. Mensen kiezen bij het uitzoeken van een abonnement juist voor dat soort dingen. T-mobile HAD een goed wapen in de mobiele strijd, die geven ze in mijn ogen totaal op nu. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit. Des te harder kan jij juichen en fijn bij T-mobile blijven. Laat een ieder vrij in die keuze en dan is iedereen happy toch 🙂 🙂

    Verder heb je mij nooit gehoord over dekking vanuit mijn schuilkelder en al die andere dingen die je opnoemt. Feit is en blijft wel dat ik in gewoon abonnement er dik op achteruit ga als ik zou verlengen, ook al zit ik al 12 jaar bij T-mobile. Maar geloof dat dat niet tot jou doordringt als we het dan toch hebben over dingen snappen.

    Als jij vandaag bij de lokale AH een kilo appels haalt voor 5 euro wat je al tig jaar doet en morgen krijg je ineens kleinere appels en maar een halve kilo voor die 5 euro, dan ga jij net zo hard naar de volgende winkel hoor 😉

    En euh, als je mensen gaat vertellen hoe iets wel of niet moet is het misschien slim om eerst zelf te weten hoe het zit. My3G en 3G unrestrictor zijn er al eeuwen en poef, weg limiet van 20mb 🙂

    Verder vind ik het gezegend ondertussen en trek ik mijn eigen conclusies wel over T-NOTbile en wens ik iedereen daar suc6 mee verder 🙂

    Btw, dat van die aandelen was een grap. Ik zal er de volgende keer lol bij zetten 😉 🙂

    Ps. Oh ja, na die halve kilo appels mag je wel de pitjes hebben als je wil, dat is toch bijna hetzelfde als die hele appel….. 😉

  171. Dat zijn de duurste gigabytes die ik ooit gekend heb.
    Niet zo gek dat maar 3% de 1Gb haalt met zo’n dekking..

  172. @jampie: 5 kilo appels kopen is 5 kilo appels betalen…Oja, inflatie kan er voor zorgen dat ik meer moet betalen… Btw, ik vind appels niet lekker.

    Verder de optie’s voor het omzeilen van 3G restricties. Het overgrote meerendeel weet echt niet waar jij het over hebt en gebruikt die dus niet. Veelgebruikers zullen wel weten waar je het over hebt.

    Schuilkelders enzo… Smiley geld voor jouw ook 😉

    Veel succes bij een andere provider en als je dan gaat mopperen omdat ook zij actie ondernemen…denk aan mij 🙂

  173. Ik heb 2 TM abbo’s lopen wT ik ga doen is 1 nooit meer verlengen of wijzigen en de ander wel zo kan ik het even aan kijken wat me beter bevalt
    Beide zijn zakelijk dus heb helaas 3 maanden opzegtermijn
    1 loopt af in juni andere in december 2011

  174. Ik verbruik alleen al met filmpjes kijken in 2 dagen soms 2 gb moet je na gaan in een hele maand ( http://www.veetle.com )

    dit is gewooon top als je als beveiliger niets te doen heb.

  175. @Jampie: Ik zie dat je ondanks alle T-Mobile leed die jou aangedaan wordt toch nog wel humor hebt..respect 😉

    Ik reken jou tot de 3% veelgebruikers(VG) die T-Mobile noemt. En als je leest bij alle artikelen zijn dat toch wel de veelgenoemde wensen van die VG. Wilt uiteraard niet zeggen dat ze allemaal betrekking hebben op jou 😉

    Wat betreft die appels, het verschil is niet zo groot als je voor 2,50 je sms tegoed laat verdubbelen. En verder kennen we op alle producten al jaren lang een inflatie dus dat ik minder krijg dan eerst is een hele normale ecomische kwestie 😉

    My3G en 3G unrestrictor: De overgrote meerderheid van de klanten weet echt niet waar jij het over hebt en gebruiken deze dus ook nooit. Ik probeer in alles uit te leggen dat de meerderheid er echt anders inzit dan de VG. Dat zijn dus weer die klanten die deze My3G en 3G unrestrictor wel gebruiken waarschijnlijk. 🙂

    En nu weer ONTOPIC: De veelgebruiker die het netwerk ligt te vernaggelen voor de grote groep gemiddelde gebruikers en die T-Mobile graag kwijt wilt mag wat mijn betreft fors betalen voor het weer activeren van de snelheid om de door mij al tig maal genoemde redenen.

    Ga naar Vodafone of KPN waar het ook niet toegestaan is of ook alleen tegen betaling om enorme hoeveelheden data te slurpen…

  176. Ik heb ooit eens voor TM gekozen vanwege de geen-datalimiet reden en of ik nou wel of niet over 1Gb/maand kom doet er niet toe, punt!

    in stanby gebruiken al mijn apps ongeveer 2,3Mb/uur (dan reken ik het actief gebuik nog niet eens mee) dat betekent dat ik dan na 18 dagen er door heen ben (wederom actief gebruik niet eens meegerekend).

    Ik vind dit zeer zeer slecht van TM en onaanvaardbaar.
    Bestaat er niet zoiets als gewoonterecht in deze context?

  177. Nou Ome T dat doe je lekker, ik was van plan om nog lang te blijven bij jullie club… Dat limiet, niet belangrijk voor mij, 1gb haal ik niet over 3g, wel over wifi dus dat is voor mij niet het punt.

    Maar ja als ome t denkt dat ik gek ben, dan heeft ome t gelijk, ik ben hartstikke gek, echter niet gestoord, dus denk nou niet dat je me op mijn i300 abo kun gaan halveren en mij dan een mega korting geven van €2,45…!!! Haha  ik kom niet meer uit dan met de bundel, dus moet ik naar een i500 abo die €20 euro duurder is om uit te kunnen komen!!!

    Al mot ik bij de. Concurrent het zelfde betalen voor een soortgelijk product, dan maak ik de overstap alleen al uit mijn debiele principe . Dat word voor dit gezin 2 abo’s van ome t de prullenbak in. Leuk dat je familie was van me beste ome T….. t gaat je goed….

  178. @Smaus: Iedereen zegt steeds dat abo units gehalveerd worden… maar er word nu per seconde afgerekend. Wat dus NIET betekend dat het gehalveerd word. maargoed, alsnog worden klanten wel benadeeld daar niet van. En wat betreft unlimited data, ik denk dat ze beter gewoon eerlijk moeten communiceren dat er een limiet op zit, om niet hun imago door slechte ervaring nog meer te verzwakken.

    @appe: Jij denkt wel heel erg alleen van jou perspectief… Jij behoort dus tot de paar procent veelgebruikers. Dit betekend dus niet dat je alleen bij T-Mo zal worden aangepakt, maar ook bij Voda en KPN zul je tegen dit probleem aanlopen.

    trouwens, dit geld nog helemaal niet voor jou, zolang je huidige contract loopt, mogen ze daar geen veranderingen inbrengen.

  179. Het gaat T-Mobile goed, dus dat gaat je geld kosten vrienden! Ik vind dat prima onder voorwaarde dat ze binnen 3 weken er voor zorgen dat ik in huis ook gebruik kan maken van m’n iPhone. 90% van de tijd “Geen Service” en al twee jaar kondigen ze plaatsing van een nieuwe mast aan…. Dit is zoiets als wat ik vanochtend meemaakte: Vliegtickets.nl kondigt een verandering in mijn reisschema aan. Nu wil ik de vlucht wijzigen en zegt men doodleuk dat daaraan voor mij natuurlijk wel kosten zijn verbonden! Sic transit gloria mundi!

  180. wat heb je daar nu aan? telefoons gaan steeds meer data verbruiken.

    deze maand (ik reset em per calendermaand) heb ik dit verbruikt zonder echt heel veel te doen met mijn telefoon:

    gegevens mobiele netwerk
    verstuurd: 1,1GB
    ontvangen: 8,9GB

    sommige maanden haal ik 15GB. Ik weet niet eens waarom mijn telefoon zoveel verbruikt. heb niet echt iets boeiends gedaan ofzo. paar spelletjes gedownload dat wel maar niet echt heel veel.

  181. @EC_Karlo: KPN heeft een betrouwbaar netwerk en T-Mobile heeft een betrouwbaar netwerk. Vodafone heeft dit echter niet gezien de vele storingen op hun datanetwerk. In de afgelopen maand was het ook weer eens raak bij Vodafone. Zowel KPN als T-Mobile hebben dat soort storingen zelden tot niet. Op dit moment zijn het de KPN en T-Mobile iPhones en iPads die geen problemen hebben met iOS 4.3. Vodafone icm een iPhone en een iPad die op iOS 4.3 draait geeft gedonder. Snelheid is iets wat Vodafone wel aanbiedt maar itt T-Mobile en KPN nog nooit heeft kunnen leveren.

    M.a.w. als je echt een betrouwbaar netwerk zoekt waar je weinig tot geen storingen hebt en bijna overal goed ontvangst (er is geen 100% dekking) dan blijft alleen dat van KPN over. Bij Vodafone zul je de vele storingen en instabiliteit voor lief moeten nemen en bij T-Mobile zit je met verminderde dekking vergeleken met de andere 2.

    Bovenstaande is iets wat je uit ervaringen van mensen, nieuwsberichten en de diverse tests van het Agentschap Telecom kunt halen.

    En als je T-Mobile schofterig vindt…sja, dit is nou eenmaal gebruikelijk in de telecom sector en wordt dan ook net zo hard door KPN en Vodafone gebezigd. Dat was o.a. al te zien door dat gedoe met betalen per minuut maar ook het weer instellen van de datalimieten. Toen KPN/Vodafone dat soort dingen aankondigden werden ze netzo hard afgezeken als dat jij en vele anderen hier nu bij T-Mobile doen. Je reactie getuigt dan ook van een enorme naïviteit. Telco’s zijn gewoon stuk voor stuk hufters, geen uitzondering tussen. Het is niet voor niets dat diverse zaken via wetgeving afgedwongen worden (omdat de telco’s het zelf niet doen). Brullen dat KPN en Vodafone beter zijn dan T-Mobile is dus flauwekul en dat is ook te zien aan de inhoud van de iPhone abonnementen. Dat ligt straks op gelijk niveau waardoor je alleen nog maar een keuze kunt maken op basis van wie je het liefste vindt. Qua features valt er toch niks meer te kiezen, das gelijk. Je staat straks gewoon met de rug tegen de muur want het gras is nergens groener.

  182. Ik snap al deze gefrustreerde iPhoneClub bezoekers niet. Er staat in dit bericht dat er ongeveer 3% van de T-Mobile gebruikers boven de 1GB zitten. Ga mij nou niet vertellen dat jullie allemaal boven die 1GB per maand zitten.

  183. @Evander: jij snapt. Al, met nadruk op al deze mensen niet, nou niet iedereen klaagt over de data, als goed leest, ik denk in mijn eigen straatje ja, ik betaal mijn ABO en niet jij… Dus ik vind er wat van… Krijg straks maar 300 units ipv 300 bel en 300 sms’jes. Dus ga bijna het zelfde betalen voor veel minder. Daar heb ik problemen mee… Misschien snap je het nu wat beter 🙂

  184. @Martin: Dit artikel gaat over datasnelheid en kosten. Hier zou de discussie ook over moeten gaan. Alleen elke topic over T-Mobile gaat vaak over alles behalve over het topic zelf! 🙂

  185. Origineel geplaatst door Frits
    @Martin:Dit artikel gaat over datasnelheid en kosten. Hier zou de discussie ook over moeten gaan. Alleen elke topic over T-Mobile gaat vaak over alles behalve over het topic zelf!

    @Martin: Zoals Frits zegt, heb ik het ook niet over de belminuten/ smsjes. Ik merkte alleen op dat je lang niet zo snel aan die 1GB komt dan iedereen zegt (afgezien van het feit dat mensen als een gek filmpjes gaan kijken). Ik vind dat T-Mobile dit prima afstraft met dit regelement, filmpjes kijken doe je maar thuis. Dit gaat ten eerste sneller, en zo vertraag je het netwerk ook niet.

    Amen.

  186. Ja hoor prima, het is gewoon onlosmakelijk met elkaar verbonden omdat het uit dezelfde bundel komt en ik al eerder had geschreven dat ik het oké vind qua data, maar de rest van het pakket ruk. Hoor wat mij betreft bij het topic, heb je er last van dat je het niet bij het topic vind horen,… Ik zeg lees het lekker niet, proost î„œ

  187. Vanmiddag navraag gedaan in de T-mobile winkel:
    Als je voor 4 april je abbo verlengt krijg je die met de HUIDIGE VOORWAARDEN.

    Morgen is het voor mij precies 3 maand voor het verlopen van mijn contract, dus ik ga komende week verlengen.
    Dan heb ik welliswaar een iphone 4 en geen 5 maar dan heb ik iig geen datalimiet !!!

  188. @appe: geef je groot gelijk!!!

  189. Ziezo, zojuist mijn abbo verlengd voor 2 jaar met de huidige voorwaarden. De helpdesk bevestigde dat het het beste was en ook zij was van mening dat de nieuwe abonnementsvormen slechter worden dan de huidige.

    Ik heb gewoon geluk gehad dat ik net nu precies op 3 maanden voor het aflopen van mijn abbo zit en dus kan verlengen (had niet 2 weken later moeten zijn)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.