Reacties voor: T-Mobile-klanten krijgen standaardreactie op klacht, SMCO opent meldpunt [Update]

T-Mobile stuurt klanten die het formulier voor dekkingsklachten invullen een standaard excuusmail terug. Ondertussen verzamelt het Meldpunt Collectief Onrecht klachten van T-Mobile-klanten.
Elger van der Wel - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 85 reacties

  1. “eerder was dit nog 4 tot 5 weken.” Laat me raden, dat was 2 weken geleden? 😉

  2. Hier was ik al bang voor. Eerst enthousiast doen alsof ze het probleem van de klant willen weten en vervolgens afschepen met zo’n bericht. How low can you go? Dit geeft nogmaals aan dat het T-Mobile niet interesseert wat uw probleem is, zolang ze maar geld kunnen incasseren.

  3. Klopt, ik heb net weer gereageerd naar tmobile dat ik korting op mijn abonnement eis, of anders ontbinding van mijn contract. Schande dat tmobile zeer veel inkomsten heeft uit abonnementen welke ze vervolgens niet kunnen voorzien van de beloofde dekking. Helemaal schandelijk dat klanten die al 5 jaar klant zijn van tmobile een standaard reactie toegezonden krijgen.

  4. Dit gaat hun uiteindelijk heel veel klanten kosten. De klanten die over blijven hebben dan uiteindelijk wel een netwerk wat niet overbelast is :P.

  5. @Pepijn: EN een 4G

  6. Wat een ranzig briefje.
    De oorzaak is niet groei, want dat heeft elke operator.
    Maar inadequate forecasting en een volstrekt falende terugkoppeling tussen sales en operations.
    Elke operator weet precies hoeveel verkeer er over het netwerk gaat. Ze kopen toch ook peering-capaciteit in, of hebben ze die routers op het rioolnetwerk aangesloten ?

  7. Origineel geplaatst door Mambamambo
    @Pepijn:EN een 4G

    Dit komt ook bij overige aanbieders… Niet alleen bij t-mobile.
    Ik heb iig spijt dat ik ben overgestapt had HI nu T-mobile maar liefst nam ik vodafone…..

  8. @dirk:

    met Beperkt internet….?

  9. Idd krijg je een flut reactie op een , in mijn geval, flinke mailwisseling over dekkingsproblemen die al veel langer loopt. Ook het geneuzel over kruistesten, etc. ben ik voorbij, het is gewoon droevig. ik heb inmiddels een mail ontvangen met de strekking dat ik gewoon mijn mond moet houden en het mijn probleem is…jawel, die bewaar ik goed 😉
    op naar SMCO, ik ben er klaar mee !

  10. Dit klachtenformulier is toch ook niet bedoeld om mensen een oplossing te mailen maar om uit te zoeken waar de problemen zich precies voor doen?

    Het lijkt me logisch dat de klantenservice niet voor ieder individu apart een mail gaat tikken, als er geen specifieke oplossing voorhanden is.

  11. Jep, krijg de mail ook net binnen…

    We’ll see 🙂

  12. @Mambamambo:

    Hoezo beperkt internet? Standaard 3G zelfs in de trein met een onbeperkte databundel

  13. Ik kreeg geen email. Wel vanmorgen een telefonische enquête over mijn “tevredenheid” bij het oplossen van mijn probleem!!

  14. Mijn 3g is sinds gisteren qua snelheid enorm verbeterd, dus schijnbaar is t-mobile toch echt bezig met zijn 3g.

  15. Dit is echt hopeloos
    klaag al tijden.
    Sluit mij graag aan.

  16. Bij zo’n call centers worden klachten toch meteen vastgelegd?! Nu komt het over alsof ze van niks weten en nog moeten inventariseren. Misschien moeten ze een query draaien op hun vastgelegde calls. Dan kunnen ze mij ook gelijk 17×20 euro terugstorten want dat beltegoed heb ik nooit gebruikt omdat mijn simkaart toch onbruikbaar was. Het ziet er meer naar uit dat T-Mobile nu werkelijk alle registers opentrekt om maar enigszins haar slechte reputatie te verbeteren omdat de nieuwe iPhone er aan zit te komen. Of zou Apple misschien (eindelijk) wat druk opvoeren?! Beetje laat. Het kalf is inmiddels al ontbonden.

  17. Origineel geplaatst door Kees van Dam
    Hier was ik al bang voor. Eerst enthousiast doen alsof ze het probleem van de klant willen weten en vervolgens afschepen met zo’n bericht. How low can you go? Dit geeft nogmaals aan dat het T-Mobile niet interesseert wat uw probleem is, zolang ze maar geld kunnen incasseren.

    Dat denk ik toch niet..tuurlijk willen ze geld verdienen. Maar denk je nou echt dat ze niet willen dat het goed werkt??..
    Zij weten ook wel dat als dingen niet goed geregeld zijn dat klanten overstappen en het hun uiteindelijk klanten kost en dus niks meer verdienen. Hoe beter zij hun netwerk hebben hoe meer klanten ze houden.
    Tuurlijk hadden ze eerder actie moeten ondernemen en het beter voor elkaar moeten hebben…

  18. @Dennis Kramer:

    Haha Dennis jij hier? 🙂

    T-Mobile heeft, evenals AT&T, de data die de iPhonegebruikertjes opslurpen, royaal onderschat. Zoals Jobs bij D8 al zei: Things get worse before they get better! Jongens je kan de hele wereld bij elkaar klagen, maar je kan ook je rekening storneren. Als iedereen dat nou ff doet, dan merken ze het wel in een cashflow.

  19. 1,5 jaar Tuh LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT

  20. Ik lees net dat 19,95 betaald dient te worden per klacht. Overigens krijg je daar 20% van terug indien er een zaak wordt gemaakt begrijp ik.. Echter, als ik het zo zie verdient SMCO dik wat geld als iedereen betaalt!

  21. Hallo mensen, wie gaat hier nu beter van worden? Trap er niet in, die 20 euro ben je in ieder geval kwijt.

    Wanneer jullie nu naar mij 10 Euro overmaken (10 euro goedkoper!!!) dan beloof ik contact op te nemen met T-Mobile. Echt waar en eventuele vervolg acties doe ik ook op ”no cure / no pay”” basis (zoals in de voorwaarden staat). Mijn rekening nummer is ………..

    Edit: iPC vergeet te vermelden dat de klacht deponeren je geld kost…

  22. Als je je gegevens op smco wilt invullen, kom je aan het einde op dit formulier http://www.collectiefonrecht.nl/t-mobile/aanmelden#topform een invulstuk tegen waarbij je 20 euro moet betalen?! Moet ik dus 20 euro betalen om mijn klacht in te sturen?!

  23. Ik heb ook maar gemaild naar SMCO. Dit wordt me echt te gek ..

  24. Ik ga me zeker ook aanmelden. Ik had hiervoor vodafone. Die was geweldig. Internet snelheid 3 keer zo hoog als die van t mobile. En t mooie is dat dat internet het wel doet. T mobile zuigt heel hard.

  25. Origineel geplaatst door Mambamambo
    @dirk:met Beperkt internet….?

    Waarom beperkt internet?
    Vodafone geeft wel aan dat je niet elke maand boven het gemiddelde verbruik mag zitten, dat is 10x meer dan het gemiddelde mag niet zag ik laatst ergens staan..

    Fair Use Policy ;P

  26. Pas op met SMCO, in de reacties op tweakers.net wordt gemeld dat de klacht insturen 20 euro kost, daarnaast geldt dat mocht er door t-mobile worden uitgekeerd, 20% van dat bedrag naar SMCO gaat…

    Zoals het ernaar uitziet lijkt SMCO te willen profiteren door zich als redder in nood aan te bieden maar ondertussen er zelf flink rijk van wordt.

    Zie het draadje daar: http://tweakers.net/nieuws/67680/stichting-dreigt-t-mobile-met-rechtszaak-om-netwerkproblemen.html

  27. @Bram: Klopt, FUP. M.a.w. 2 gb ofzo max. Nu is er altijd gezeur hier over de FUP’s etc. Hebben jullie wel eens over XS4LALL nagedacht? Zij bieden ook umts abonnementen aan.

    Daar zit ook een limiet aan, maar in de praktijk zijn ze niet streng 🙂
    Ja het kost wel wat, maar wil je een mobiel abo’tje hebben dan hoef je je iig niet zorgen te maken over een ‘brief’.

  28. hele verhaal komt mij bekend voor, ik denk aan problematiek internet plusbellen van KPN van een tijd terug.

  29. Origineel geplaatst door Kevin
    Ik ga me zeker ook aanmelden. Ik had hiervoor vodafone. Die was geweldig. Internet snelheid 3 keer zo hoog als die van t mobile. En t mooie is dat dat internet het wel doet. T mobile zuigt heel hard.

    Klopt, Vodafone is over het algemeen beter.
    Maar er moet dan ook wel eerlijk bij gezegd worden dat zij niet met zoveel mensen op het mobiel netwerk zitten als bij T-Mobile natuurlijk.
    Meeste mensen met een iPhone en dus veel op internet zitten met hun mobieltje zitten bij T-Mobile..dus die netwerk wordt veel zwaarder belast lijkt me.
    Correct me if i’m wrong hoor..

  30. Beetje jammer dat je 20 euro aan die gasten moet betalen om mee te doen. En dat hun daarna ook nog eens 20% van de vergoeding innen. De ratten!

  31. @daejji wat dacht je van de 3G stickies van KPN of Vodafone? Daar kan t-mobile niet tegen op hoor.

  32. Origineel geplaatst door R Vandenbussche
    @daejji wat dacht je van de 3G stickies van KPN of Vodafone? Daar kan t-mobile niet tegen op hoor.

    Ook T-Mobile heeft zulke ‘stickies’ dus daar zal het niet aan liggen, verder is algemeen bekend dat de iPhone het grootste deel van het mobiel data-netwerk in beslag neemt. Ik snap dat T-Mobile hier problemen mee heeft, zij konden ook niet van te voren weten hoe populair de iPhone zou worden.. Wel raden…

  33. Ferdy Roet (“baas” van SMCO) is ook degene van Loterijverlies. Heeft toen ook een zaak gehad voor 15.000 mensen, maar heeft niks gewonnen.

    Lees ook even het stukje op tweakers voordat je €20,- over gaat maken:
    http://tweakers.net/nieuws/67680/stichting-dreigt-t-mobile-met-rechtszaak-om-netwerkproblemen.html

  34. Nee, T-Mobile is niet zo “netjes” bezig… Eerst vallen ze je diverse maken lastig met ‘t geneuzel om toch maar je abo te verlengen, want er komt ECHT geen nwe iPhone dit jaar! En nu dit weer. O ja, en ook al die problemen in ‘t begin (en eerlijk is eerlijk was ook een stukje Apple). Denken ze daar nu echt dat we gek zijn of zo?

  35. Origineel geplaatst door R Vandenbussche
    @daejji wat dacht je van de 3G stickies van KPN of Vodafone? Daar kan t-mobile niet tegen op hoor.

    Ik denk dat ze daar met gemak tegenop kunnen. Puur gevoel. Maar er hangt meestal een datalimiet aan die stickies dus wordt het vooral nuttig gebruikt. En zitten mensen niet continu uitzending gemist of youtube te loeren. Maar nogmaals, heb geen stats maar de iPhone wordt gewoon enorm veel gebruikt voor veel internet apps.

    Verder SMCO hoopt schijnbaar op een leuke melkkoe. Eigenbelang eerst. Maar goed, als T-Mobile slim is zijn ze een dergelijke partij gewoon voor en regelen ze zelf wat met de iPhone klanten. Ik heb zelf voornamelijk last van wegvallende bel verbindingen, vrij irritant als je een klant aan de telefoon hebt.

  36. Gewoon een aangetekende brief t.a.v. de directie sturen. Je wordt direct teruggebeld. Dat kost maar 7 euro.
    Ik heb alvast twee maand gratis bundel gekregen (en gezegd dat ik dat zwaar minimaal vind). Ze bellen over 3 a 4 weken terug met de uitslag of ze akkoord gaan met contractbeëindiging (die ik heb aangevraagd). Ik heb ze beschuldigd van wanprestaties en bedrog (“nee hoor er zijn geen netwerk problemen”).

    Ik vind t-mobile een waardeloos bedrijf. Een beetje doen alsof ze die groei niet hebben voorzien terwijl ik rapportjes heb gelezen over de groei van het verkeer over data. Dat sprong met terabytes per maand vooruit.
    Heb je dan een afdeling waar 20 man fulltime dat werk doen… T-Mobile hoopte volgens mij op meer verkopen voor het dure abonnement en weinig investeren: cashen dus.
    Overigens liegt T-Mobile alles aan elkaar, maar dat terzijde.

  37. Weer zo’n bedrijf dat zich voordoet als koene ridder maar niets anders is dan een soort van advocatenbureau dat aan andermans leed geld probeert te verdienen. Voor niets gaat de zon op, dat snap ik ook wel. Maar presenteer jezelf dan gewoon als commercieel bedrijf en niet als redder in nood. Met een paar telefoontjes en brieven kom je wel een heel eind bij T-Mobile denk ik. Over het algemeen zijn ze wel redelijk (dat kan ik van hun netwerk niet altijd zeggen).

  38. Lekker is dat 20 euro betalen met zijn duizenden. Vervolgens geen rechtzaak oid. Iedereen zijn geld kwijt. En een ‘nobele’ strijder heel rijk gemaakt.

  39. Ik weet 1 ding: zodra KPN of Vodafone de iPhone aanbiedt ben ik vertrokken bij T-Mobile. Netwerk is altijd al traag geweest, verbindingen vallen weg. Is ook altijd zo geweest. En nu gaan ze hun grote succes als argument gebruiken om de abonnees te laten zakken.

    Onbegrijpelijk. Wat een slechte dienstverlening.
    Tot nu toe heb ik dat geaccepteerd, maar het gaat nu wel een keer stoppen…

  40. Mag dat zomaar wat SMCO doet? No cure no pay is toch verboden in Nederland?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/No_cure_no_pay

  41. lol.. een meldpunt die je wil helpen, maar dan moet je wel eventjes €20,- neerleggen.. en als het lukt houden ze 20% van de vergoeding in en als het niet lukt ben je je €20,- kwijt.. hmm.. ben ik de enige die hier een luchtje aan vind zitten? Stel dat 1000 mensen zich melden, dan verdienen ze daar al €20.000,- op, en stel dat die allemaal zo’n i-150 abo hebben en van t-mobile 50% korting krijgen als schadevergoeding, dan krijgen die mensen €15,- (ongeveer) waar dat meldpunt dan weer 20% van krijgt (~€3,-) en dat van 1000 mensen = €3000,- plus die €20.000,- die ze eerder al kregen.. Dus dan zou die organisatie eventjes €23.000,- verdienen op het ‘leed’ van anderen.. en zijn hun degene die er het meest op vooruit gaan, want die 1000 mensen krijgen dan wel 50% korting, maar zitten nog steeds met het klote netwerk van t-mobile..

    Of zie ik het verkeerd? :$

  42. En T-mobile mag straks exclusief de 4G gaan aanbieden aan zijn klanten? Nog meer overbelasting van hun netwerk. Als ik Apple zou zijn, dan ging ik met meerdere providers in de weer, om zo veel mogelijk Iphones af te zetten in de markt. Ik denk dat als T-mobile niet de exclusiviteit van de Iphone had gehad vanaf het begin, maar meerdere partijen, dat er nog veel meer Iphones verkocht waren in NL.

  43. Het bereik van T-mobile is al sinds mensenheugenis slecht in met name landelijke gebieden (waar ze allang blij zijn DAT ze ontvangst hebben, laat staan 3G!). Met ons bedrijf zijn we overgestapt naar een andere provider en prompt een belletje van T-mobile met de vraag waarom en toen dat was verteld kwam het verhaal dat het bereik de afgelopen tijd sterk verbetert is (meer masten etc. etc.). Gewoon GELUL! T-Mobile zal best her en der nieuwe antennes plaatsen, maar ze kunnen natuurlijk nooit en te nimmer “zo maar” even in het hele land de ontvangst sterk verbetert hebben. Dat zou heel toevallig zijn. Ze beloven het al jaren, maar doen weinig! T-mobile profiteert van de Iphone-hype, anders zouden ze allang weggehoond zijn. In Nederland zijn er maar 2 providers die echt een goed netwerk hebben (met ongetwijfeld her en der een blinde vlek) en dat zijn KPN (en dochers zoals Telfort) en Vodafone.

    Ik zit nog een paar maand bij T-mobile, maar daarna wegwezen en nooit meer terug, ook al beloven ze me alles wat er op hemel en aarde te krijgen is. Ik geloof het niet meer! En die Iphone 4G haal ik in september wel op vakantie in Azie 🙂

  44. Stel dat je je contract mag beëindigen kan je dan ook lekker je iPhone inleveren?

  45. ja want die is pas aan het eind van je contractperiode ‘afbetaald’ @Alex:

  46. @iSponge: Nee hoor, dat zie je goed. Alleen ben je nog vergeten dat een evt. vergoeding van juridische kosten óók toevalt aan die figuren 😀

    Lijkt me duidelijk: absoluut niet aan meedoen dus.

  47. Heb vandaag nog eens gekeken naar KPN. Zat daar 2 jaar geleden ook. Schrikken: hun prijzen zijn ruim 20 procent verhoogd in die tijd. Toen 20 euro voor 120 minuten, nu 20 euro voor 100 minuten. Of smsjes. Data nog bijbetalen en snelheidsbeperking na x mb. Tmobile is bagger maar hun iphone pakket is in ieder geval aantrekkelijk.

  48. Origineel geplaatst door Larss
    @iSponge: Nee hoor, dat zie je goed. Alleen ben je nog vergeten dat een evt. vergoeding van juridische kosten óók toevalt aan die figuren Lijkt me duidelijk: absoluut niet aan meedoen dus.

    Ja precies, de kosten die hun evt. maken heb ik niet meegerekend, dus het zal iets minder hoog uitvallen, maar vooruit zullen ze d’r zeker op gaan, en voor hetzelfde geld doen ze gewoon lekker niets, geen rechtzaak ofiets. Dan is het kassa voor hun….

  49. Wel erg veel geld als er “duizenden” melden bij SMCO en dan als er een schadevergoeding zou komen, wat ik niet verwacht, beuren ze ook nog eens 20%.
    Goed verdienen.

  50. Ik heb een T-Mobile abo relax 25, met internet en 1000 smsjes.
    Ik ken je verzekeren dat het echt niet zo relaxing is als dat ze zeggen + dat ik 52,50 moet betalen voor aansluit kosten. (wat niet is gezegd bij het afsluiten van het abo)
    maar wat moet ik? ik ken er voorlopig nog niet van af of wel?????
    Ik wil graag van dat abo van T-Mobile dus als iemand een idee heeft HOE vertel het me dan ik ben je eeuwig dankbaar.

  51. nou wat schandalig is dit zeg tjonge tjonge tjonge

    mijn contract loopt in augustus af dus ik ga ZEKER niet verlengen….ik ga wel naar vodafone die heeft teminste ook veel meer 3g dekking

  52. Vodafone hanteert wel degelijk een datalimiet, wat inhoud dat er toch ergens ( 250mb als ik me niet vergis) een grens is, wat dataverbruik zijn wij iphoners tesamen met de Blackberry (pingers) grootmassa verbruikers wat datverkeer betreft, meer dan wat een vliegtuig aan kerosine verbruikt.. Ik lees altijd de voorwaarden onbeperkt is echt onbeperkt bij Tmobile endus slachtoffer van hun eigen suces.

  53. Wie zitten er achter SMCO en zijn ze wel betrouwbaar? Gaan ze (parallel aan DSB-Lakeman) T-mobile kapot maken of hun eigen portemonnaies vullen?
    19.95, jaja. En dan zeggen, sorry niet gelukt. Dank voor de poen.

    (Naam verwijderd), de enige naam die je vindt op de site SMCO (tip: Google die naam) heeft ook Loterijverlies op zijn naam staan. Nou dat was ook “een succes”. (Naam verwijderd) is een fabrikant van luchtbellen.

    En een ander ideetje van (Naam verwijderd): Spaarbod.NL, naar aanleiding van Icesave … ook gesneuveld.

    De andere naam, Ferdy Roet (onderaan bovenstaand artikel), is evenmin erg succesvol in de reeds aangespannen zaken.

    Pleaseplease. Trap er niet in. Je bent je 20 euri kwijt.

    (Red.) In deze reactie is op verzoek van de betrokkene een persoonsnaam verwijderd. De reden hiervoor is: onjuiste informatie waardoor de betrokkene ten onrechte in een kwaad daglicht wordt gesteld. De reageerder beweert dat deze persoon de eigenaar van SMCO is, maar dat is onjuist. Genoemde persoon is werknemer bij SMCO, maar geen oprichter of eigenaar.

  54. SMCO is weer zo’n stichting die de consument geld uit de zak klopt. Dit is in ons land meestal de opzet van stichtingen en vakbonden. Overigens heb ik sinds vandaag optimaal 3G verbinding op een locatie waar dat de laatste 2 jaar niet mogelijk was. Er gebeurd dus wel iets bij T-Mobile.

  55. Ik snap ook niet dat mensen nog bij tmobile een iphone nemen terwijl ze weten dat het een piep netwerk heeft.. Je kan ook gewoon simlock vrij kopen bij bijvoorbeeld iphoneservicepoint.nl en lekker een sim only van KPN of Vodafone nemen. Tmobile zal nooit beter worden dan KPN en wat betreft SMCO. €20 om je probleem proberen op te lossen is geen geld, maar het is weer typisch Nederlands om iemand anders niets te gunnen.. Het moet allemaal gratis net als de iPhone bij TMobile “gratis” is en dan achteraf zeiken. Goedkoop = duurkoop.

  56. Wat een heerlijke tevreden klanten reageren hier toch allemaal op dit Forum…… Zoals ik in het vorige item al aangaf, zodra T-Mobile op dit Forum wordt genoemd, werkt dat bij veel mensen als een rode lap bij een stier. En dan te bedenken dat je iedere klacht met een paar honderd kunt vermenigvuldigen om een inschatting te krijgen van het werkelijke probleem. Straks komt het bij Kassa of Radar. Liefst voordat de nieuwe iPhone uitkomt want ik vrees dat er weer vele duizenden domme gansjes in gaan trappen.

  57. Je kunt wel degelijk weg bij je provider als deze niet de diensten levert waar je voor betaald. Daar heb je ook geen SMCO voor nodig.

  58. $699 voor een iPhone 3GS 32Gb. Even blackra1n downloaden en je ziet in 10 seconden je eigen Provider in het schermpje verschijnen en hoef je geen geld weg te brengen naar die leugenaars met hun Mickey Mouse netwerk. Zo simpel is het. Tip: geen herstelprocedure via iTunes laten uitvoeren.

  59. Origineel geplaatst door Jens Kortmeijer
    Wat een ranzig briefje.De oorzaak is niet groei, want dat heeft elke operator.Maar inadequate forecasting en een volstrekt falende terugkoppeling tussen sales en operations.Elke operator weet precies hoeveel verkeer er over het netwerk gaat. Ze kopen toch ook peering-capaciteit in, of hebben ze die routers op het rioolnetwerk aangesloten ?

    Peering capaciteit hoef je in principe niet in te kopen
    wat jij bedoelt zal transit verkeer zijn..

  60. denk inderdaad dat je gelijk hebt

    als ze echt geloven in hun succes is no cure no pay van 20% ruim genoeg..

    die 19,95 is puur om snel geld te maken..

    heeft niks met hulp te maken eerder met arm te maken ten koste van de consument

    Origineel geplaatst door Tommey
    Wie zitten er achter SMCO en zijn ze wel betrouwbaar?

  61. Donders, die vergoeding die SMCO vraagt is wel erg vergaand:

    …”Daarboven wordt door SMCO — op basis van No Cure, No Pay — Cliënt een percentage in rekening gebracht over ieder resultaat welke door gedaagde aan Cliënt wordt uitgekeerd met dien verstande dat dit resultaat niet rechtstreeks dient voort te vloeien uit de werkzaamheden van SMCO. De hoogte van dit percentage bedraagt 20% (zegge: twintig procent) van het voordeel.”…

    Dat wil dus zoveel zeggen dat wanneer je je aanmeldt, maar zelf een financiele regeling treft met TM, je toch 20% hierover verschuldigd bent aan SMCO….

    Ik zou eerder een procedure starten tegen deze stichting dan tegen TM!

  62. Haha – een soort Lakeman.
    Die beweerde dat iedereen beter af was als hij zijn geld van de bank haalde. Deze weldoener had niet door (of wilde jou niet vertellen) dat de cash-coverage van een bank minder dan 20% is, dus weg bank !!

  63. Dat het dataverkeer zo snel gegroeid zou zijn is een volstrekt onterecht excuus. Immers, ze hebben toch zelf de abonnementen verkocht die dit veroorzaken?

  64. Als iedereen nou weggaat bij T-Mobile, dan wordt het weer lekker snel 😉

  65. €20 euro betalen om te klagen…….
    Fraude!!

  66. Donders, de vergoeding die SMCO vraagt is wel heel vergaand:

    …”Daarboven wordt door SMCO — op basis van No Cure, No Pay — Cliënt een percentage in rekening gebracht over ieder resultaat welke door gedaagde aan Cliënt wordt uitgekeerd met dien verstande dat dit resultaat niet rechtstreeks dient voort te vloeien uit de werkzaamheden van SMCO. De hoogte van dit percentage bedraagt 20% (zegge: twintig procent) van het voordeel.”…

    Dat wil zoveel zeggen dat wanneer je je hebt aangemeld, maar je zelf een financiele regeling treft met TM, je toch 20% hierover verschuldigd bent aan SMCO.

    Ik zou eerder een procedure starten tegen deze stichting dan tegen TM!

  67. Origineel geplaatst door Alex
    t lukt houden ze 20% van de ver

    Is dat zo? Is zo’n telefoon niet meer gratis (en ja, ik weet dat je betaalt in je bundel, alleen verkopen ze dat niet zo)?

    Waar staat dat, dat het een afbetalingsregeling is?

  68. Origineel geplaatst door trip
    Wat een heerlijke tevreden klanten reageren hier toch allemaal op dit Forum…… Zoals ik in het vorige item al aangaf, zodra T-Mobile op dit Forum wordt genoemd, werkt dat bij veel mensen als een rode lap bij een stier. En dan te bedenken dat je iedere klacht met een paar honderd kunt vermenigvuldigen om een inschatting te krijgen van het werkelijke probleem. Straks komt het bij Kassa of Radar. Liefst voordat de nieuwe iPhone uitkomt want ik vrees dat er weer vele duizenden domme gansjes in gaan trappen.

    Als ik het me goed herinner waren de netwerk problemen van T-mobile ongeveer 1,5 jaar geleden al eens bij Radar (oid) onderwerp. Het antwoord toen van T-mobile: “we werken aan het uitbreiden van ons netwerk en over een paar weken of maanden zijn de problemen over…”. Natuurlijk zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst….. In andere woorden, het heeft toen niet geholpen (behalve imago schade voor T-mobile) en zal waarschijnlijk nu ook wel weer over waaien over een paar maanden…. Helaas…

    Mijn abonnement wordt gelukkig over 2 maanden over gezet naar Vodafone.

  69. Tip: na 1 jaar kan je gratis je iPhone laten unlocken. ff T-mobile bellen en wordt geregeld. Heb het zelf met mijn 3G gedaan. Na het unlocken kan je naar elke provider overstappen die je maar wilt.

    Reactie op discussie over de vraag of je je iPhone moet inleveren als je vroegtijdig je contract mag beeindigen: Volgens mij (ook al ben ik geen jurist) hoort die iPhone bij het contract voor 2 jaar met T-mobile (=koppel verkoop). Als jij het contract ontbindt, ontbindt je (naar mijn mening) ook het aankoop contract voor je iPhone en moet je deze dus weer inleveren. Prima als je je telefoon net hebt maar niet als je contract bijna over is (zoals in mijn geval). Ik zit die laatste twee maanden nog wel even uit..

  70. iPhone gewoon even over de grens kopen en desnoods kraken. Dan krijg je verder nooit iets met dat hele T-mobile te maken.

  71. @Erwin Hensing: Als je klacht al langer loopt dan zou ik gewoon de klanten service bellenen en zeggen dat je contract ontbonden wilt hebben. (mijne is laatst ontbonden)

    Een maatje van mij heeft vandaag ook gebeld omdat zijn klacht al ongeveer een maand liep. Werd een beetje pissig en stelde voor om de iphone retour te sturen en het contract te ontbinden, werd toen direct door verbonden met de after sales. En is nu iphone loos tot de nieuwe Iphone komt.

  72. No Cure no Pay!!!!! Maar wel eerst ff 20 piek lappen, klinkt niet echt zelfverzekerd hahaha :-/

  73. 20 euro donatie vragen en 20 procent van de evt schade uitkering. Is dat wel zo reëel?

  74. Gewoon volhouden. Ik heb uiteindelijk de keuze gekregen: korting of ontbinding. Bij ontbinding moest ik mn iPhone inleveren, dus voor korting gekozen. Wat bij mij heel veel hielp was het feit dat mijn verbinding ook steeds wegviel toen ik met T-Mobile aan de lijn was…

  75. Zoals ik al eerder berichte blijkt dat G3 op de locatie waar ik gemiddeld 8 uur per dag werk sinds eergisteren uitstekend werkt, terwijl dat vanaf 2008 niet mogelijk was. We hebben nu een test gedaan met een iPhone 3G en 3GS, en wat blijkt… G3 werkt sneller dan de WiFi bij mij thuis (Tele2). Bij Tele2 krijg ik namelijk niet de snelheid die beloofd wordt, dat ondervind ik ook met de laptop. G3 werkt nu dus goed bij ons, en ook als ik door ons land reis. Zwak punt is een gedeelte in Bovensmilde, maar daar kom ik niet zo vaak. Een ander probleem dat o.a. T-Mobile heeft is dat wanneer zij een mast willen plaatsen, de omwonenden dit tegenhouden of dat gemennten dit niet toestaan. Dit is laatst ook in onze wijk gebeurd. Dezelfde mensen klagen dan wel dat er een optimale dekking is terwijl zij zelf het plaatsen van de mast hebben tegengehouden. Voor de duidelijkheid, ik werk niet bij T-Mobile, maar ben wel 18 jaar klant geweest te zijn bij KPN zeer tevreden over de service en de stukken lagere kosten.

  76. No Cure No Pay, maar wel 20 euro vragen? Dan gaat het hele “No Pay” toch niet op??????

  77. Origineel geplaatst door yv
    Gewoon volhouden. Ik heb uiteindelijk de keuze gekregen: korting of ontbinding. Bij ontbinding moest ik mn iPhone inleveren, dus voor korting gekozen. Wat bij mij heel veel hielp was het feit dat mijn verbinding ook steeds wegviel toen ik met T-Mobile aan de lijn was…

    Wat moet je nu met korting als je een dienst krijgt die niet werkt? Dan betaal je toch altijd nog iets voor niets of zie ik dat verkeerd?!

  78. SMCO klinkt dus ook gewoon als een stel oplichters die gewoon weer een slaatje willen slaan uit de problemen van anderen!

  79. Ik had nooit 3g in mijn woonplaats Enkhuizen. Vanaf april had ik dat opeens wel, ook razendsnel, de volle 2mbit volgens speedtest. Het 3g logootje verdween twee weken terug weer, en nergens in Enkhuizen komt het symbooltje nog terug. In de grote steden werkt eea nog steeds prima, en ook gewoon bellen en sms werkt overal waar ik kom prima. Maar wik mijn 3g symbooltje terug ipv die saaie stip.

  80. Compensatie voor die klachten is terecht maar het contract ontbinden lijkt me erg onwaarschijnlijk.
    Als je een 2 jarig iphone abonnement neemt bij T-Mobile koop je je handset op afbetaling.
    Stel je hebt die iphone 2 maanden maar ondervindt problemen met het netwerk. De prijs van die iphone is bij t-mobile ongeveer 1000 euro.

    Dan lijkt het me stug dat je je contract mag ontbinden en de resterende 900 euro die je eigenlijk had moeten betalen wordt kwijtgescholden en je vervolgens wel die iphone mag houden.

    Ik zou er in ieder geval niet op rekenen!

  81. Ik voel me bedrogen… Een 2-jarig abonnement maar 95% vd tijd geen 3G (= alleen weblezen). , dus geen youtube, streaming etc. De Iphone is nu z.g.a. Apps doen het ook vaak niet. Waardeloos en riekend naar massa verkoop met service achteraf… Nooit meer t-mobile voor mij. Nogmaals… Ik voel me simpelweg bedrogen…

  82. Even een ander verhaal:
    T-mobile klantenservice. Wat een nachtmerrie! Vorige week een abonnement afgesloten via de online webwinkel van t-mobile. Het toestel, een Blackberry 9700, was er al snel. Helaas heb ik me in de gekste bochten moeten wringen om even weg te kunnen van het werk, want mijn partner mocht het niet aannemen. Ook niet met mijn paspoort, mijn bankpas, mijn PIN en mijn machtiging. Het kon zo de hoofdprijs zijn uit de staatsloterij die bezorgd werd.
    Enfin..mijn toestel zou binnen 48 uur geactiveerd worden. Dat is niet gelukt. Op donderdag het toestel gekregen om 15.15. Op zaterdag voor de zekerheid even gebeld met de “ klantenservice” om 14.00. Er staat tenslotte dat het MAXIMAAL 48 uur duurt. De meneer van de klantenservice vertelde me dat het voor 15.15 geregeld is. Ik vroeg of hij dat kon garanderen. Dat kon hij, na 3 keer vragen, en hij zei er zelfs bij dat hij een aantekening erover zou maken in het systeem. Later bleek dat hij in het systeem schreef dat hij het NIET kon garanderen en had gezegd dat het waarschijnlijk zou lukken.
    15.30, geen geregistreerd toestel. Opnieuw gebeld. Mevrouw Pathuma aan de lijn. Mevrouw Pathuma had geen geduld en was ronduit onbeschoft. Tja, zo vlak voor het naar huis gaan op zaterdag….Ze zei dat er iets mis is waardoor mijn toestel niet geregistreerd is. Of ik even het contract kon faxen. Gezegd dat mijn kopie netjes is afgeleverd door de koerier en dat ik er dus van uit mag gaan dat, sinds het contract van t-mobile komt, zij het ook hebben. Dat hadden ze niet. Mevrouw herhaalde dat ik het moest faxen. Ik zei dat ik geen faxapparaat heb en dat ik in de auto zit. Ze antwoordde toen: “Ja meneer, als u niet wil faxen kan ik u niet helpen verder”. Even tot 10 tellen……
    Uitgelegd dat het geen kwestie van willen is, maar dat ik geen mogelijkheid had om te faxen maar wel graag gebruik maak van mijn, reeds afgesloten, abonnement. Ze zei toen geïrriteerd dat ze een email ging sturen naar een andere afdeling. Of ik even kon blijven hangen. Dat werden 28 minuten. Toen ze weer aan de lijn was zei ze dat de email klaar was! Ik vroeg waarom het nodig was dat ik bleef wachten totdat ze een email klaar had waarvan de inhoud niet met mij teruggekoppeld werd. “ Voor de zekerheid” zei ze. Mijn ongenoegen uitgesproken. Gevraagd wat de bedoeling van de email is en wat er nu CONCREET gaat gebeuren. “Meneer, als u zo tegen mij praat…..”. Ik zei dat het een simpele vraag was en herhaalde de vraag. Wat gaat er concreet gebeuren? Ze werd boos en zei dat ik haar niet liet uitspreken. Gevraagd wat ze nog te melden had. Ze herhaalde dat ze haar email klaar had. Gezegd dat me dat nu wel duidelijk was en nogmaals gevraagd wat er concreet gaat gebeuren. Daarop zei ze dat ze dit niet hoefde te pikken, zei dat het vandaag niet meer ging lukken, wenste me een prettige dag en hing op!

    Nog maar een keer gebeld. Ik zag helaas geen kans om haar naam op te schrijven in de auto dus ik vroeg haar collega. Die zei dat ze dat niet konden zien. Gevraagd wat dan de zin is van zo’n systeem. Zo kan men n.l. geen terugkoppeling maken naar een collega. Het bleek een leugen..het ging plotseling wel. Dus ik had haar naam. Mooi. Nieuwe kans. Haar collega zei dat het een vreemd probleem is en dat ik niet de enige ben op het moment. Ik moest maar afwachten. Op de vraag of hij grofweg kon zeggen hoe lang antwoordde hij dat dit een dag, een week of een maand kon zijn. Al met al nog eens een gesprek van 35 minuten waarin vanalles en nogwat werd “ nagekeken”.

    Daarop maandag een andere afdeling gebeld. Ik wilde mijn abonnement opzeggen. Als ik bij het afsluiten van een abonnement al tegen dit soort problemen aanloop, belooft dat weinig goed voor de toekomst. Een jongeman aan de lijn die kort van stof was. Hij liet stiltes vallen van wel een minuut op het moment dat hij een kritische vraag kreeg. Hij kon me niet helpen. Een manager? Nee dat doen we niet. En de manager kan u ook niet helpen. Helderziend denk ik. Terugbellen? Nee dat mogen we niet. Vreemd voor een telefoonaanbieder. 30 minuten verder zei hij plotseling dat hij er klaar mee was. Het was 15.58. Kan me voorstellen dat het voetbal begint en dat hij dat niet wil missen. Later bleek dat goed waar te kunnen zijn. Hij hing dus abrupt op. Weer gebeld. Mevrouw Hasret Karaca aan de lijn. Aardig en begripvol verder, een verademing dacht ik. Fijn kunnen spuien. Helaas, opzeggen ging niet, want het abonnement is niet geregistreerd. Ze vond het ook vreemd. Ik zei dat ik dus echt niet wil rondlopen met een abonnement dat niet werkt, misschien nooit werkt, en dat ik ondertussen op mijn naam heb staan. Ze begreep me volkomen en ging me doorverbinden met iemand die wel knopen mocht doorhakken. Na 10 minuten muziek kreeg ik verbinding..alleen antwoordde er niemand. De hele afdeling bleek het WK te kijken! 10 minuten “ hallo, hallo” geroepen…doelpunt Nederland! De hele afdeling op z’n kop. Van ellende maar opgehangen.

    Weer gebeld. Hans van Leeuwen aan de lijn. “Wat een toestand”, zei hij. Nee, nee, ik had volkomen gelijk. Dat had niet mogen gebeuren. Karaca zat bij hem in de buurt en hij zou eens even wat informatie bij haar opvragen. Net nog even wat opgewonden piepjes over het voetbal op de achtergrond. Geduld hebben dacht ik nog. Helaas….20 minuten verder: “klik”. Geen verbinding meer. Ik weer bellen. Meneer Helder aan de lijn. Ik vroeg naar van Leeuwen. Die kende hij wel. Hij zat tegenover hem maar was helaas met een klant bezig. Hij zou hem laten terugbellen. Het verhaal over de juichende afdeling vond hij grappig. Bood wel zijn excuses aan. Hij was het ermee eens dat ze in beginsel betaald krijgen om te werken. Ook tijdens het WK. Excuses dat ik moest lachen, zei hij nog. Meneer van Leeuwen zou me zo bellen. Ik grapte nog half: mag ook na de 2e helft hoor! Lachen, lachen, nee, nee, we krijgen betaald om te werken. En hij kende van Leeuwen heel goed. Die belde wel! Goed, 2e helft voorbij. Geen van Leeuwen gehoord.

    Weer gebeld. Een schreeuwerig luid ventje aan de lijn: meneer Alsayegh. Nadat hij bekomen was van de opwinding over de wedstrijd viel er iets beter met hem te praten. Ja, hij wilde best even zijn naam spellen. Ja sorry, het kwam door die penalty!! (geen grap) Ik vroeg naar Karaca, van Leeuwen of Helder. Waarom? ik kan u wel helpen!! Gezegd dat ik geen zin heb om alles weer uit te moeten leggen. Hij kende de genoemde mensen niet, zei hij luid. Hij was namelijk nieuw. Na een gil in de ruimte ontdekte hij meneer Helder. Helder was ook “bezig”. Maar hij zou aan meneer Helder doorgeven dat hij mij moest bellen. Ja ja, dat zou al heel snel zijn. Excuses namens T-mobile, gilde hij en ging snel verder met jubelen. (nog hoorbaar vlak voor het verbreken van de verbinding. Helaas….niets gehoord. Ik weet het niet meer. Ik heb een abonnement dat niet bestaat bij T-mobile. Ik heb een toestel en een kopie van mijn contract. Plus een beetje pre-paid beltegoed, om de 48-urige periode tot activering door te komen. Ik moest maar niet meer bellen om niet voor ongewenste kosten komen te staan zei Karaca nog. Lijkt me sterk, want het abonnement ging per direct in. Maar je weet maar nooit.

    96 uur verder nog geen oplossing, geen email, geen belletje. En opzeggen kan niet want het contract staat niet in het systeem. Zeer, zeer frustrerend.

  83. Ook ik heb het gehad met T-mobile. Na 5 maanden ergenis en elke mail wordt met een standaardmail beantwoord. Vaak ook met het verzoek om recente voorbeelden terwijl ik er al tientallen heb doorgemaild. Ik heb andere maatregelen genomen: kpn somkaart in de iphone en alle 3g problemen in mijn leefgebied opgelost. Ik wordt nooit geen klant meer bij T-mobile, of liever T-nomobile.

    Rob

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.