T-Mobile heeft zojuist een gratis dienst met de naam T-Mobile Cloud aangekondigd via een persbericht. Klanten krijgen 5GB opslagruimte om hun bestanden op te slaan, te bekijken en te delen met familie en vrienden. Extra opslagruimte kun je bijkopen, waarbij je de keuze hebt uit 25GB, 50GB en 100GB. Deze kosten respectievelijk €2,99, €5,99 of €8,99 per maand. T-Mobile Cloud is vanaf 9 september beschikbaar voor consumenten en ZZP’ers. Rond die tijd zullen ook apps voor iPhone en Android beschikbaar komen.
Apps voor andere apparaten volgen binnenkort. De provider meldt dat er veel is gedaan om het gebruik van T-Mobile Cloud veilig te maken. Het “voldoet aan de hoogste Nederlandse privacystandaarden”, aldus T-Mobile. Klanten kunnen via de app of een webbrowser toegang krijgen tot de bestanden. De betaalde variant geeft je ondersteuning voor maximaal 10 apparaten.
T-Mobile Cloud is eerder te vergelijken met Dropbox dan met iCloud, dat veel sterker in iOS is geïntegreerd. Bij Dropbox krijg je standaard 2GB opslag gratis (3GB als je Dropbox gebruikt om foto’s te uploaden). Telkens wanneer je een nieuwe klant aandraagt krijg je 500MB extra, waardoor de opslagruimte kan oplopen tot 18GB. Bij T-Mobile krijg je standaard meer opslagruimte (5GB). Woordvoerder Michael Vos meldt iCulture:
Klanten kunnen straks foto’s automatisch uploaden naar de Cloud. Deze optie kunnen ze bovendien eenvoudig aan- en uitzetten.
Toch zullen apps van derden voorlopig nog niet de uitgebreide ondersteuning bieden, die je met Dropbox nu al wel hebt. Apple geeft bij iCloud-accounts ook 5GB gratis, maar koppelt er ook allerlei aanvullende diensten aan, zoals iTunes in the Cloud en Documents in the Cloud.
T-Mobile Cloud is alleen beschikbaar voor klanten van T-Mobile. Wel kun je mappen en bestanden delen met vrienden die geen T-Mobile-klant zijn. T-Mobile zal de nieuwe opslagdienst vooral hebben ingevoerd als klantenbinding: als je alle data bij T-Mobile hebt staan, ben je minder snel geneigd om over te stappen. Directeur Marco Kind geeft in het persbericht geen reden waarom T-Mobile met een eigen opslagdienst op de proppen komt, maar somt vooral de eigenschappen nog eens op:
Met T-Mobile Cloud kunnen onze klanten eenvoudig bestanden opslaan, bekijken en delen. Bovendien is T-Mobile Cloud veilig in gebruik. Alle klanten van T-Mobile kunnen zonder extra kosten gebruik maken van T-Mobile Cloud Basis. Klanten die willen profiteren van alle voordelen van T-Mobile Cloud krijgen voor €2,99 per maand vanaf veel meer apparaten toegang tot hun bestanden en vervijfvoudigen bovendien hun opslagruimte.
Bron: persbericht
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Gaan we in onze agenda schrijven 😀 En zeker gebruik van maken 😀
Doe eerst eens iets aan je netwerk!! Ga je snelheden vergroten voor mobiel internet ipv rommel te verkopen dat ook weer veel te duur is als je meer mb wilt hebben.
Dus ga eerst aan de slag met belangrijke dingen!!
@Marc: mag ik vragen in welk gedeelte van Nederland je dan woont? Want hier in het zuiden heb in prima ontvangst. Alleen in grote gebouwen niet, maar dat is normaal.
Hier in twente is de 3g dekking ook ruk op veel plaatsen. Bellen heb ik nooit problemen mee
Ik woon in het oosten van Nederland en daar is 14mbps echt niet te halen!! Als ik 4/5 Mbps haal mag ik in mijn handjes knijpen.
En ja, in het westen is alles prima! Als ik daar kom dan werkt het ‘bijna’ altijd naar behoren en heb ik geen klachten. En dan zegt T-Mobile dat het misschien kan liggen aan te veel mensen op een mast of door het weer. Jaja, plaats dan meer masten, net zoals overal in Nederland!!
Dus doe eerst maar iets aan de internet snelheid en bereik!! Verder ben ik tevreden hoor, lol.
Ik heb net m’n abbo opgezegd vanwege ‘blinde’ 3G spots en het gebrek aan n goede aanbieding.
Gaan we mooi niet doen! Creeer je eigen cloud op een NAS!
Waarom zijn er altijd van die mensen die bij elk nieuws van T-Mobile meteen moeten schreeuwen doe is wat aan dit of dat!
@Marc: Ook ik woon in het Oosten (Doetinchem) en heb prima bereik met T-Mobile.
En voor mijn werk zit ik door het hele Oosten en ja daar heb ik soms ook slechter bereik maar collega’s en vrienden met Vodafone of KPN zelfde probleem.
Maar er is geen 1 provider die de beloofde snelheid haalt en garanderen kan!
Een leuk initiatief van T-Mobile 😉 Maar zolang die nieuwe Cloud dienst niet geïntegreerd is in iOS apps zie ik niet echt een meerwaarde tov. DropBox.
En of buitenlandse ontwikkelaars die dienst snel zullen integreren in hun apps is nog maar de vraag. Tenzij T-Mobile die Cloud dienst ook gaar aanbieden in D, UK, USA, A, enz…
Dropbox is beter , problem if you switch operators then you loose your data , with dropbox or other online storage your data remains on whatever mobile network you choose
Al is alles gratis NOOIT meer t mobile voor mij! 1 cent is al te veel voor hun netwerk.
Ik voel hier een patentzaakje aankomen… iCloud.. Tmobile Cloud
En het mooie van tmobiel is dat ze ongemerkt bel minuten per maand weg smokkelen. Bij mij zeker 50 bel min waar ik recht op heb per maand.(mee overneem) Wat een bedrijf.
Tot nu toe heb ik betere ervaringen met T-Mobile dan met Vodafone. Ik heb eigenlijk overal normaal bereik, soms is 3G echter niet beschikbaar maar dat zijn in achteraf plaatsen. Bij Vodafone had ik heel vaak geen 3G. KPN is het beste naar mijn mening, maar die zijn wel wat duurder.
@MauriceH: In het zuiden goed bereik? Nee,niet echt.
Ik grijp dit nu aan om te melden dat ze meer bezig moeten zijn met hun netwerk en bereik dan met icloud dingen. Achter anderen aanlopen kan ik ook!!
Dus het heeft wel degelijk iets met dit artikel te maken. Ik vind het bagger en vertel waarom ik dus eigenlijk vind dat ze niet moeten investeren in icloud maar in hun bereik en internet snelheid!!!
Tcloud
Ik ben het erg eens met klagers over het t-mobile netwerk. Nog steeds een achterblijver vergeleken met de andere providers. Voorbeeld: ik kom regelmatig bij vrienden in Lochem. Redelijk dicht in de buurt van het centrum. Vrienden kunnen met KPN en Vodafone gewoon op 3G internetten. Ik kan met T-mobile helemaal niets. Niet 1 streepje signaal. Bellen wil nog net. En zo kan ik meer spots noemen. Dus ook ik wil zeggen, zorg eerst voor een écht goede landelijke dekking en begin dan pas aan speeltjes als de Cloud.
Heb nog genoeg ruimte in de Apple cloud dus geen reden om daar voor over te stappen
Hey! Wie waren die gasten ook alweer met die ansjovis???
Ik heb hier niet om gevraagd, toch? Ben het met de anderen eens dat ze eerst maar eens een fatsoenlijk netwerk moeten neerzetten. Hier in de H’meer is die al jaren *** met peren.
Onderstaande om dezelfde reden opgezegd, zegt die klanten vogel het zeer spijtig te vinden om een klant te verliezen die al zolang bij hen zit. Of hij noet alsnog een trouwe klantenaanbieding mocht doen. Daar hebben ze dus meer dan tien jaar de tijd voor gehad. Vrouwlief die pas een paar jaar bij hen zat werd al vanaf het tweede jaar bestookt met aanbiedingen. Bovendien werkte internet alleen via wifi. Nog nooit via 3g een verbinding gehad waar ik daadwerkelijk wat mee kon. Moet wel eerlijk zeggen dat ik met bellen nooit problemen heb ondervonden
Gewoon allemaal overstappen naar robin mobile .. Onbeperkt bellen sms en data!! En op het goede netwerk van kpn !