Reacties voor: T-Mobile: ‘Mobiel internet wordt duurder, maar blijft onbeperkt’
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
alles word maar duurder en duurder 🙁
Is t niet dat als je meer klanten krijgt de prijs meestal omlaag gaat?
Waarom duurder…..?
Ontopic: oneerlijk zeg, alles wordt duurder en duurder…
(Red.) Tikfout aangepast.
wie o wie heeft er bereik en bereikt 11TB . =|
wat een lulkoek .
Eerst klanten werven en dan de prijs opvoeren, dit zijn boeven streken. De aandeelhouders hebben nooit genoeg meer. Wanneer zijn die tevreden ?
Rot streek van t mobiel!!
Dat is het eerste positieve nieuws dat ik sinds tijden heb gehoord van t mobile!! Wat duurder kan ik mee leven mits het inderdaad onbeperkt blijft en een goede dekking gegarandeerd word.!!
Hulde voor t-mobile!!
Nu alleen nog het theteren toestaan!!
Wij hebben in Belgie bijlange geen onbeperkt internet en ook de prijzen zijn al redelijk hoog, maar het was mij al lang duidelijk dat het mooie liedje in Nederland niet kon blijven duren…
Ergens terecht dat de prijzen stijgen. En misschien maar goed ook dat men het grootgebruik aan banden legt om de kwaliteit te kunnen garanderen.
@Dej: 11TB in totaal… Niet per klant.
Van mij mogen ze het duurder maken als ze daarmee weer kunnen investeren in hun netwerk zodat we sneller internet hebben.
Even een vraagje:
Ik heb een t-mobile abbonement, al een jaar lopend, het was met onbeperkt internet. Ik zit er nog een jaar aan vast.
De internet is toch nog steeds onbeperkt of is het 1gb per maand?
Zo ken ik t-mob weer: plannen, plannen, beloftes en de klant merkt alleen maar een prijsstijging.
Meneer de directeur liegt ons voor dat het onvermijdelijk is dat de dienstverlening duurder wordt. T-mobile heeft aandeelhouders om tevreden te houden, althans om de schade te beperken. Daarbij kijkt men echt niet naar de klant.
Ik vraag mij af wat de alternatieven zijn voor mijn T-mobile abonnement…
Wojow hoezo duurder je krijgt dan juist minder klanten wel balen wilde met t-mobile contract verlengen en een nieuwe iphone halen maar het wordt dus niet.Wel jammer
1gb wat Vodafone levert is meer dan voldoende voor de normale consument. Zou t-Mobile sieren als ze die optie ook gaan aanbieden en alleen het onbeperkte internet duurder maken.
De schreenshot, welke app is dat?
@Michel van Drongelen: Nee, want dan gaat de vraag naar het product omhoog, dat leidt naar hoge prijzen. 😉
Ja dat is toch te verwachten.
Als we daardoor een 4G netwerk krijgen vind ik het best.
Laat ze nou eerst maar eens zorgen voor een knappe 3G verbinding. De kans dat 3G hier (0251) nog stabiel is, wordt met de dag minder. Ondanks teste met de NetwerRadar doorgeven en schrijven naar de consumentenafdeling, blijft er gezegd worden dat ik 3G dan maar moet uitschakelen. Ja dûh, zo kan ik het ook. Met Vodafone nergens last van en knal gemiddeld met 6Mbps downstream over het internet.
Het wordt tijd voor een gedegen onderzoek bij alle telco’s naar hun interne graaicultuur. Met de opgedane kennis van Debitel weet ik ondertussen wel dat een consument steeds verder uitgeknepen wordt omdat die kan kiezen uit allemaal kwaden terwijl het management salarissen ver boven welke norm dan ook heeft.
Zolang wat ik meer moet betalen hun het netwerk gigantisch verbeteren dan vind ik het best anders vertrek ik. Ik vind het op dit moment leuk maar netwerk word alleen maar slechter.
Zit meestal eind van de maand aan 20GB internet verkeer op mij iPhone maar dat komt puur, omdat ik op het werk constant stream en dat gaat wel hard genoeg maar dan heb ik 3G nodig. Zodra ik vervolgens 20 meter van het werk af ben heb ik het flutnetwerk weer te pakken en is er niet mee te luisteren/werken.
Logisch dat het duurder wordt… Verdienen namelijk minder aan bellen en sms door internetbundel. Moet terug worden verdiend toch..?
Logische ontwikkeling, maar in en in triest dat ze bij tmobile nu pas inzien dat de grote gebruikersgroep voor een slecht netwerk zorgt. Hier had ik in april 2009 al last van haha
Ik ben gelukkig over naar Vodafone sinds december. Bevalt stukken beter, ondanks het niet beschikbaar zijn van visual Voicemail.
@woca: ALS Je de prijzen in België te duur vind kom dan naar mobile vikings 15€ voor 2gb internet 1000smsen en de 15€ bel je op aan 0,24/min en dit prepaid denk dat dit en mooi aanbod is altans ik vind dat. al een jaar een tevreden viking
Op een gegeven moment heb je énkel nog maar een databundel.
Smsen doe ik al niet meer.
Bellen en smsen moet gewoon helemaal weg. (als iedereen eenmaal over is op de smartphone)
Ik verwacht niet dat dit voor de i-abbonementen, als de prijzen daarvan omhoog gaan dan hebben ze puur zichzelf ermee. Wel snap ik dat ze dit voor de andere abbo’s doen. Ahwell, zorg dat je een abbo fixed met dit tarief and you’ll be fine.
Tja betalen moet je toch
Was te verwachten… En iedereen die zeurt over eerst mensen binnen slepen, ik neem dat de lopende contracten gewoon dezelfde prijs blijven, dus waar hebben jullie het over?
Ik heb nu Vodafone, maar ga denk ik wel terug maar tmobile over 1 jaar, onbeperkt internet is wel belangrijk voor me, heb geen zin om steeds in de gaten te moeten houden of ik bijna over het limiet ben of niet!
Uhhm 800.000 alleen al bij t-mobile!?
Vodafone en anderen samen ook ong 1 mil
Dus 1 op 8 mensen heeft een iPhone?
Realy~!?
Mogen we dan wel eindelijk gewoon tetheren cq. hotspotten? Want leuk en aardig, maar de consument draait bij welke aanbieder dan ook gewoon op voor z’n eigen kooplust.
Wij kopen met z’n allen braaf elke twee jaar een splinternieuwe mobiel om steeds meer voornamelijk mee te internetten. En voor wat hoort wat. Wij smijten al bakken geld naar de telco’s toe en we zitten ook nog eens contractueel aan die gasten vast. Zij ook aan ons, maar daar hebben ze nog altijd veel meer voordeel dan nadeel aan. Als ze van al dat geld nu eens dingen voor de toekomst gaan bouwen, zoals een volledig functionerend en dekkend 4G netwerk, al voordat 4G op de meeste mobieltjes zit. Dan snap ik waar dat geld heen gaat.
Maar nu betalen we steeds meer voor hetzelfde. Dat schuurt.
800.000 betalers x 10 Euro is 8 MILJOEN per maand.
In een jaar is de investering op gebracht.
Beter bereik en meer snelheid daar hebben we meer aan.
Betaal nu 30 euro en heb mijn Beltegoed nooit op. Wat te denken van 20 euro voor internet en 10 voor bellen?
Zakkenvullerij. De baas kan de benzine voor zn bentley niet meer betalen..
Ik vind dit niet meer dan logisch. De moderne smartphonegebruiker doet er nu alles aan om of alles via WIFI of alles via het datanetwerk te doen.
Ik persoonlijk bel privé en met mijn collega’s hoofdzakelijk via Face-Time, Tango en Viber. SMSen doe ik nooit, want al mijn vrienden en collega’s hebben WhatsApp. En voor de rest wordt er nog gecommuniceerd via Mail en Facebook.
Dit is natuurlijk een enorme belasting op het netwerk en de inkomsten middels belminuten en SMS worden hierdoor gewoon steeds minder. De abonnementenstructuur moet gewoon anders. Telefoneren en SMSen moet vele malen goedkoper en de databundel duurder. Of anders toch via verbruik belasten. Ik doe veel via WIFI, alleen moet ik straks meer betalen voor mijn databundel omdat anderen wel alles via het netwerk doen.
Kijk maar naar andere landen, daar heb je abonnementen waarbij sms’en erbij inzit en onbeperkt is.. Ze moeten het daar niet meer 100% van bellen en sms’en hebben? En sorry 10euro per maand voor mobiel internet is ziek goedkoop..
Kijk, dat lijkt me in eerste instantie goed nieuws.
Onbeperkt snel internet wil ik best een tientje extra per maand voor betalen, maar ik zie ook wel een mogelijkheid voor goedkopere abonnementen met een data-limiet.
Hopelijk gaan ze snel dat netwerk verbeteren en sneller maken.
Het is dus zeker geen fabel dat T-mobile wel eerst genereus deed, maar later de klant voor de gulheid van T-mobile bestraft, ik zoek een andere provider, de groeten:
http://www.mobilemac.nl/iphone/t-mobile-verkocht-800-000-iphones-in-nederland-en-dat-kost-de-provider-veel-geld/
Ik vind eigenlijk dat de klant niet mag lijden onder de klanten toestroom (smartphones). Meer internet abbos betekend ook meer inkomsten en daar zoudens ze van moeten investeren.
Maar als het niet al te veel zal stijgen zou ik het geen probleem vinden zolang het maar onbeperkt blijft en de snelheid omhoog gaat.
Ik begrijp het niet,
Meer klanten = meer inkomsten
Dus met die vele extra inkomsten door de iphone kunnen ze mooi de masten vernieuwen of wat ze ook willen doen.. Ik snap niet dat dit T-Mobile ‘zogenaamd’ meer geld kost..
Het was te verwachten, maar een andere provider is geen optie. Die hebben geen onbeperkt internet en bellen per seconden.
Het zou iPc sieren om enige vorm van journalistiek onderzoek te tonen zodat we als lezer beide zijden zouden kunnen beoordelen!
800.000 iphone klanten generen jaarlijks ruim €430 miljoen aan omzet bij een gemiddeld i300 abbo. Ik weet niet wat t-mobile aan apple moet overmaken voor toestelsubsidies maar zelfs als dit 50% van de jaarlijkse omzet is, blijft t-mobile spekkoper. Het zou nog duidelijker zijn wanneer we zouden weten hoeveel klanten hun maandelijkse bundel niet geheel verbruiken(belminuten + sms uiteraard). Hoeveel omzet er maandelijks extra gegenereerd wordt omdat klanten buiten hun bundels komen enz. We worden nu alleen maar geconfronteerd met wat het t-mobile allemaal kost, boehoeee ‘arm’ t-mobile!! Eigenlijk zouden we ons genaaid moeten voelen omdat we sinds de iphone 3G betalen voor dienstverlening waarvan wel zeer duidelijk is gebleken dat t-mobile heeeel lang in gebreken is gebleven en voor bepaalde gebieden nog steeds. Men heeft al die tijd gewoon de maandelijkse abbo’s geïnd, toch!? T-mobile moet wat betreft hun iphone klantenbestand op een wel hele grote zak met geld zitten. Ik zie graag de tegen argumenten tegemoet.
Ben ook ook niet blij dat het duurder word. Maar als de kwaliteit er op vooruit gaat dan hoor je mij niet klagen. Er zijn oom andere manieren om de kosten terug te halen. Bijvoorbeeld lager sms bundel en meer gebruik maken van whatsapp of pingchat.
Dit riekt naar prijsafspraken. Wel erg toevallig dat T-Mobile — nu er concurrenten met iPhone abbos die wel hogere prijzen rekenen — dat na al die tijd ook ineens meent te moeten doen.
Ach, ik vind ‘t best wel meevallen, nu heb je bij sommige providers/sub-providers al inderdaad onbeperkt internet voor 10 euro per maand, en bij de iPhone zit ‘t er sowiso ook al bij. Als je ziet wat internet voor laptops (per 100 mb!) kost, dan mogen we denk ik heel erg blij zijn.
Ik zou zeggen: mits er een goede dekking komt, want die is nog steeds erg matig.
Investeren in een goede dekking is erg goed, om dit vervolgens via de consument op zeer korte termijn terug proberen te verdienen door prijsverhoging vind ik graaierij…
Maar dat zijn we van t-mobile wel gewend!
Prima toch, ik betaal graag wat meer voor onbeperkt. Dat is beter dan over je limiet gaan en geen snelheid meer hebben.
@jesper: Kun je nagaan hoeveel klanten ze hebben ik zeg KORTING!!!!
Haha, het lef! Ik forens tussen Utrecht en Amsterdam en heb nauwelijks dekking (zeker 7 tot 8 keer uitval) en daarboven: áls er dan verbinding is (met 3G icoon) komt er geen data doorheen.
Ik heb – op aanraden van T-Mobile zelf nota bene – die netwerkradar geïnstalleerd. Die constateert ‘matig’, ‘slecht’ en ‘geen’ internet. Ik heb nog nooit zo’n slechte provider gehad. Het is niet alleen data, ook telefoonverkeer is beroerd; regelmatig heb ik thuis gewoon NO SERVICE.
Long story short: ik ben d’r klaar mee. Kreeg vandaag m’n bevestiging van KPN – per 16 maart ben ik over.
Nou is KPN duurder, maar dat is de hele grap van bovenstaande: T-Mobile rekent meer, maar doet niks aan z’n netwerk. Ik heb KPN getest op dezelfde locaties en het is een beter netwerk. Daar betaal ik dan wél graag meer voor.
Voor die 15€ wat ik betaal aan internet per maand, mag het van mij beter en sneller. Op wifi werkt de iphone goed. Maar niet op 3g. Is veel te traag.Is geen 15€ waard. Ik vind het niet erg om meer te betalen dat aan de waarde is. Een iphone is het geld dat ze vragen waard. Maar tmobiel internet niet. Enigste goede is de datalimiet. En dAn nog duurder?? Oke, moet het wel waard zijn..î…
11TB? zo weinig? valt me echt tegen voor zo’n bedrijf. alleen zegt het dataverbruik helemaal niets als het om kosten gaat. de meeste hosters rekenen dezen als stroomkosten. hoe meer data je verbruikt hoe meer stroom de server kost om de data te verwerken, waardoor je meer betaald en stroomkosten zijn zeker belangrijk tegenwoordig.
Tja dan kun je beter een goedkopere bundel hebben 😛
Heb al 2 jaar de iphone (3,3gs,4) en zit al driekwart van deze tijd op het vodafone netwerk. Ik ben een veelgebruiker op internet met veel apps, veel nieuws, internet streaming radio, enz. Heb werkelijk nog nooit een waarschuwing of melding van ‘limiet bereikt’ gehad. Maar dat ik zelf daarin verstandig genoeg ben om altijd wi-fi te gebruiken, daar waar de mogelijkheid er is (dus sowieso thuis) is ook een feit. En dat is ook geen enkel probleem. We mogen als consument toch ook best wat zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel tonen en we hoeven toch niet alle verantwoordelijkheid bij de provider neer te leggen. Maar ik ben zeer zeer tevreden over Vodafone, ook al hebben ze een (hoge) limiet. Het is in ieder geval overal en het is heerlijk snel. En als ik echt meer dan 1 gb nodig heb (wat ik de afgelopen 2 jaar nog niet heb gehad), dan kan ik altijd nog de internet extra blox erbij aanzetten. Die betaal je toch pas als je ook werkelijk de eerste GB overschrijdt. Dus niet gebruikt is ook niet betaald. Geef mij maar Vodafone. Kwaliteit en snelheid voor een goede aboprijs.
@iPhonist von Gates: Mijn abonnement bij T-Mobile loopt in december af.
Op het moment dat ik een nieuw abonnement ga afsluiten en T-Mobile is duurder dan ben ik weg.
Als ze op die manier iedereen wegjagen, moeten ze toch zelf weten, niet dan?
Hoop dat de andere providers wel een betere prijs/ kwaliteit verhouding hebben.
Wat een gezeur allemaal van mensen hier doe toch eens normaal en gebruik je verstand
Hoeveel jaar kost i-150 nu al 29,95 pm precies al jaren
Als je naar supermarkt gaat zeur je dan ook dat alles duurder is?
Heb jij de laatste jaren geen loonsverhoging gehad?
Juist ja en zo maakt TM ook een verhoging en terecht
Teveel mensen hier die blaten zonder na te denken
@Don_Grigori: Nee ik heb al 3 jaar geen loonsverhoging gehad (Min van Defensie) en de komende 3 jaar zit dat er ook niet in.
Waarom moet alles duurder worden? Ze maken gigantische winsten en die betalen wij. De prijs/ kwaliteitsverhouding is totaal niet in evenwicht.
Ik heb ook een i-150 abonnement, met onbeperkt internet. Ik hoef zelden bij te betalen, behalve de speciale nummers (geen 0906!!!). Dus ik blijf binnen het abonnement, oftewel, ik betaal teveel, want ik maak het niet op. T-mobile is niet zielig, met hun investeringen. Op die manier maken ze hun achterstand enigszins goed.
Misschien zullen ze eerst eens moeten zorgen voor een goed werkend netwerk ipv verhogen van de prijs nu kan je vaak niet eens internetten met tmobile vanwege storing
Was er niet een 3D sattelietkaart die een kleur aangeeft in Europa waar je zag hoeveel mobieldata er verbruikt werd? Nederland was koploper ter wereld geloof ik, meer zelfs nog dan Japan. De gemiddelde Nederlander heeft hier geen benul van..
@Ow en die forenzen tussen Amsterdam en Utrecht, stop met klagen AUB hooguit 10 minuten geen of matige voor zo’n korte afstand is echt niet erg, ik zit in Australie daar zit ik soms dagen pas op honderden km’s verder op internet met mn mobiel..dus niet zeuren en T-Mobile gaat gratis WiFi in treinen aanbieden voor reizigers dus je probleem wordt opgelost.. Goodnight mate!
@iPhonist von Gates
Weijermars c.s. moeten voor de exploitatie van hun bedrijven eens nadenken bij de miljarden die ze voor hun licenties betalen en niet miepen over die paar Tbytes en wat extra masten…
Vreemd ik krijg net van T-mobile ( zakelijk flex sim-only ) contractverlenging van 2 jaar – 1 jaar gratis onbeperkt internet? hoe kan dat dan?
Op naar een andere provider dan maar denk ik
Ik geloof er niks van, het gebeurd toch niet. T mobile internet is bij mij onbruikbaar op m’n 3G, als ik 3G aanzet eerst 10% batterijen weg, dan 5 minuten geen bereik en dan abnormaal sloom internet..
Laatst geklaagd over slecht bereik in mijn woonplaats Mijdrecht: antwoord tm: klopt, ik mag ontbinden en naar andere provider gaan. Wat is dat voor oplossing vroeg ik? Klanten wegjagen? Er zat de komende tijd geen verbetering in hier. Ik krijg nu 20 procent korting op abonnement voor 6 maanden en mag nog steeds per direct ontbinden.
Volgens mij staat er de laatste tijd bij TM verlengingen en nieuwe contracten 1 jaar gratis onbeperkt mobiel internet… Maar kan dat fout hebben 😉 t-mobile is toch al vaag in z’n reclames. Misleidend, voorwaarden bieden bijv data only (USB modems) voor €9,95 aan voor internet op je laptop als t-mobile klant zijnde. Informeer je bij de salesdesk/winkel zeggen deze dat dit desondanks ik geen klant bij hun ben ook €9,95 zou moeten betalen. Terwijl op m’n contract met begeleidende voorwaarden staat: niet klanten: €19,95… Dus als m’n korting ooit fout zou gaan dan heb ik geen poot om op te staan!
Daarnaast moet iedereen eens kritisch naar z’n internet gebruik kijken alvorens te miepen… Veel mensen die schreeuwen ik moet onbeperkt hebben in de realiteit vaak net een verbruik van 5-600 mb in de maand. Ook zoiets dat mensen streaming veel gebruiken, wat stream je dan? Spotify gebruik ik bijv meestal in de buurt van wifi netwerken. Want ik luister muziek op het werk en in de auto/buiten heb ik iets op schijf/iPod. Nederland is een land dat snelt klaagt maar niet handelt ernaar/ of op een foutieve manier.
Providers kunnen beter gescheiden pakketten aanbieden en de smart phones filteren op verbruik, KPN en VF doen dit ook al jaren en daarom is het 3G netwerk van deze twee beter geregeld dan bij t-mobile. Zeg €5,- voor 500 mb, 10 voor een GB en zo oplopend en mensen die dan echt meer dan 5 GB aan data willen verstoken per maand die een speciale bundel aanbieden. Bellen wordt toch nog veel gedaan, ken geen 1 bedrijf dat ik alleen via Skype kan bereiken… SMS is en blijft ook altijd want in buitenland vertrouw je daar net wel weer op. En daarbij heeft niet iedereen internet op z’n mobiel:-)
Was te voorspellen dat internet mobiel duurder moest worden, vind alleen dat de gebruikers moeten afgerekend worden op hun verbruik!! Niet gooi alles op 1 stapel en betalen maar 😉
T-mobile biedt dan wel “onbeperkt” internet en dat soms zelfs gratis voor een jaar, maar dat is dan wel met een gigantische beperking van de snelheid na het verbruik van 1 of 2 Gb (afhankelijk van welk abonnement je gekozen hebt). Het enige abonnement wat echt onbeperkt internet biedt en waarbij je bij alles wat je gebruikt dezelfde snelheid houdt zijn de iPhone (iPlan) abonnementen.
Ik woon in Japan en hier kost onbeperkt internet een dikke 40 euro per maand. (7.2 mbps).
Samen met het standaard iphone bellen en emailen abo betalen Iphone gebruikers hier dus een kleine 80 euro pm.
En overstappen naar andere netwerken is er hier ook niet bij, de andere netwerken slaan je dan aan voor tethering en dan kan het oplopen tot zo’n 120 euro pm.
Het is in Nederland dus helemaal zo slecht nog niet….
Hey ,
Tmobile veranderd onbeperkt naar1 gb?
Volgens mij heb je dan t recht je abo op te zeggen.als de voorwaarden veranderen ten nadelen van de consument heb je t recht je abo te stoppen.
En dan neem je lekker n sim only abo ergens 2x zo goedkoop!!!
Ideaal!
Tmobile bedankt!
@Wisp – Dat is deze app, maar die is niet in de Nederlandse App Store verkrijgbaar. De afbeelding dient slecht als illustratie. Als je geïnteresseerd bent in een soortgelijke app kun je DataMan proberen.