Klanten van T-Mobile melden problemen met slechte bereikbaarheid op het netwerk. Gesprekken vallen weg en mobiele data werkt niet, zo blijkt uit een topic op het T-Mobile-forum dat inmiddels meer dan 200 berichten lang is. Samen met Apple zoekt de provider naar een oplossing. Klanten krijgen compensatie.
Klachten over netwerkverbinding iPhone 8 en X
Een maand geleden begonnen de eerste klachten over een slechte netwerkverbinding binnen te druppelen. Op dat moment waren het nog uitsluitend gebruikers met een iPhone 8 of iPhone 8 Plus, aangezien de X op dat moment nog niet verkrijgbaar was. Nu de iPhone X in handen van gebruikers is, klagen ook zij over de netwerkproblemen. De provider is nog aan het onderzoeken, maar belooft klanten al wel compensatie. Zij hoeven niet te betalen in de periode waarin de netwerkproblemen zich voordeden. Dit zal achteraf worden verrekend. Hiervoor moeten klanten zich wel melden bij de helpdesk, zodat duidelijk is vanaf welke datum de problemen zijn opgetreden.
T-Mobile belooft in een forumbericht:
… omdat ik jullie mag toezeggen dat de klanten die een openstaande klacht bij ons hebben staan (d.m.v. een case), door T-Mobile zullen worden gecompenseerd. We zullen de kosten van je contract (je bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je dit probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoedingen zullen we pas doen op het moment dat er een oplossing is gevonden, zodat we de juiste vergoeding in één keer kunnen toekennen.
T-Mobile geeft klanten met een Go-abonnement de mogelijkheid om te verhogen naar Go Unlimited, zodat ze kunnen bellen met WhatsApp. Ze zullen de kosten voor Go Unlimited volledig vergoeden totdat het probleem is opgelost. Kosten buiten de bundel telt de provider niet mee. Hiervoor moet je wel een case bij de helpdesk hebben.
Slechte bereikbaarheid en geen data
Sommige klanten zijn slecht bereikbaar door wegvallende gesprekken. Ook werkt mobiele data niet altijd. Op andere toestellen zoals de iPhone SE lijkt het probleem zich niet voor te doen. Klanten zien bijvoorbeeld een 3G- of EDGE-symbool op plekken waar andere toestellen gewoon een 4G-verbinding hebben.
Een T-Mobile-klant meldt:
Wat ik zo vreemd vind is dat niet iedereen last heeft van dit probleem. En dat het bij mensen met een omgeruild toestel ook opgelost is. Terwijl die toestellen dezelfde Intel modemchip hebben.
Een andere klant:
Het is in ieder geval een netwerkprobleem gerelateerd aan T-Mobile want mijn Vodafone SIM heeft op dit moment geen last van deze storing. […] Mijn iPhone SE werkt prima op zowel 4G als 3G bij T-Mobile.
Deze gebruiker raadt aan in de stad te bellen met voice via 4G en in gebieden met mindere dekking te kiezen voor een ander toestel en/of een andere provider, als je die mogelijkheid hebt.
Eerder waren er 4G-verbindingsproblemen op het netwerk van Vodafone nadat iOS 11 beschikbaar kwam. Daarbij bleek er bij de overgang van Wi-Fi naar het mobiele netwerk geen 4G-verbinding tot stand te komen. Deze problemen zouden inmiddels moeten zijn opgelost. Bij sommige mensen werd het probleem opgelost door de 4G-schakelaar voor spraak uit te schakelen.
Tipgever: Hans, bedankt!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 48 reacties