T-Mobile zegt de problemen met de overbelasting van het 3G-netwerk te hebben opgelost. Een kleine drie weken geleden gaf T-Mobile toe problemen te hebben met het netwerk, nadat klanten al lange tijd klaagden niet te kunnen internetten, bellen en sms’en op diverse plaatsen. Vooral in grote steden hadden klanten problemen.
T-Mobile laat weten:
De plekken waar klanten de meeste hinder ondervonden zijn aangepakt en in het grootste deel van Nederland is de capaciteit sneller dan gepland verdubbeld. Daarnaast is ook meer dan de helft van de dit jaar extra te bouwen antenne-installaties al succesvol in het netwerk geactiveerd. De werking van het 3G netwerk laat zien dat de verbeteringen effect hebben en diverse klanten die eerder hinder ondervonden geven aan dat de dienstverlening weer in orde is. De filevorming is opgelost en de komende tijd gaan we door met verdere uitbreidingen van het netwerk om de continue groei te kunnen verwerken.
De provider gaat dus de komende tijd nog verder met de uitbreiding van het 3G-netwerk, maar zegt dat de problemen inmiddels verholpen zouden moeten zijn. Uiterlijk in juli horen klanten die de afgelopen weken hebben geklaagd of ze in aanmerking komen voor een tegemoetkoming van twee maanden abonnementskosten van hun internetbundel.
Klanten die hebben geklaagd krijgen vandaag een smsje van T-Mobile. Hierin geeft de provider onder meer aan dat het mobiel internet verkeer weer functioneert zoals in de periode voor half mei.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 162 reacties