Reacties voor: T-Mobile start sms-dienst voor belstatus, onderhoud tot begin oktober

T-Mobile heeft eindelijk wat meer informatie gegeven over de status van de belstatus-dienst. Er is een sms-dienst waarmee je op de hoogte wordt gehouden van het onderhoud. Het onderhoud duurt waarschijnlijk nog tot begin oktober.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 129 reacties

  1. Ik heb weinig tot geen problemen gehad met T-Mobile, maar dit vind ik echt iets wat je als “grote provider” gewoon niet kunt maken. Echt enorm slordig en vooral slecht.

    Ik zit iedere maand aan de rand van m’n abbo, heb er nooit overheen gezeten totdat het niet meer werkte, zit er nu twee maanden achter elkaar overheen.

  2. Ik heb al een tijd getwijfeld om mn centen via apple terug te vragen… puur uit frustratie. Ik ben blij verrast dat dit bericht dan ook via het forum wordt gebracht! De app is nl toch wel erg handig.. Wel jammerlijk dat T-mob (of p-edge) dit niet duidelijk op hun site heeft aangegeven, of heb ik iets gemist??

  3. Idnerdaad, slecht geregeld..

  4. Belachelijk lang!

  5. Stupid network , how long can it take to sort out a problem they have made for themselfs ? Orange customers were intergrated fully in april this year , so why they keep messing it up is the biggest question , makes you wonder who they employ

  6. Ze moeten alles terug zetten naar hoe het was je kunt mij niet wijsmaken dat ze dat niet kunnen
    want intreseert mij het nou dat het een paar uur of een dag achterloopt
    dat is altijd beter als dit

  7. Ik vind het ook echt niet kunnen dat dit zo lang moet duren! Door dit soort acties ga ik zeker na afloop van m’n abbo over naar een andere provider!

  8. begin oktober.. was t oorspronkelijk niet een paar weken? Wat heb je nou aan zo’n smsje dat t weer werkt. hoor je toch wel

  9. ze doen het opzettelijk, precies tijdens de vakantie periode. Het zijn bloedzuigers eerste klas!!!

  10. Jongens Jongens Jongens….
    Je zou je bijna gaan schamen voor dat bedrijf te werken toch? En dan ook nog eens 7 cent vragen?
    Nu schaam ik me echt!

  11. Begin oktober? 😀 Wat belachelijk zeg… Gelukkig bel ik niet zo heel veel, maar voor veel mensen wordt dit minuten turven om niet met een torenhoge rekening te zitten.

  12. En nu willen ze nog aan hun eigen klote service verdienen. 

  13. Ikzelf heb ook dik teveel verbruikt de laatste twee maal… erg vervelend om niet de limiet te kunnen checken.

    Het is geen primaire dienst maar als je hem eenmaal levert moet je hem goed onderhouden… mensen passen hun belgedrag hier (deels) naar aan.

  14. Is dit samen met slecht bereik reden tot contract ontbinding?

  15. Het is toch belachelijk dat dit zo lang mag duren… het is al sinds begin juli bezig. Geen enkele andere provider heeft dit ooit gehad maar bij T-Mobile moet dit van juli tot oktober duren. Je zou eigenlijk denken dat er meer achter zit… 🙁 @Pepijn: Ik vond het ook altijd fijn dat ik het in de gaten kon houden en nu weet je niet of je er overheen zit.

  16. Origineel geplaatst door Pepijn
    heb er nooit overheen gezeten totdat het niet meer werkte, zit er nu twee maanden achter elkaar overheen.

    Tadaa…
    en daar hebben we het antwoord waarom tmobile er geen haast mee heeft.

  17. Dit is toch om te huilen.

  18. Prutsers, als ze toch kunnen factureren wat ik per maand verbel, hoe ingewikkeld kan het dan nog zijn om dit soort getallen via een webif ter beschikking te stellen.
    Zouden ze eindelijk de extra kosten ook eens correct weer kunnen gaan geven?

  19. Nouja en daar vragen ze dan 7cent voor… Belachelijk

  20. Tja, ik vind het geen stijl. Ze vertellen ook niet even wat er precies aan de hand is, alleen dat het nog wel even kan duren…

    En van die 7 cent hadden ze ook wat duidelijker kunnen melden. Het slaat nergens op dat je voor een informatie ‘dienst’ over je belstatus moet betalen. We lopen nu allemaal kans om over onze bundel heen te bellen en daardoor flink te moeten betalen. Dat idee is gewoon fout.

    Nou T-mobile, ik ga sparen en koop over een jaar gewoon een los toestel(iphone) + sim only abbo bij vodafone!

  21. Inderdaad niet erg netjes. Onderhoud is prima maar dit duurt gewoon echt te lang! Zeker voor een betaalde dienst. En dan ook nog 7 cent moeten betalen om te weten wanneer men dit herstelt heeft. Verdient geen pluim!

  22. Gelukkig kan ik mijn smsgedrag in de gaten houden met biteSMS, maar over mijn belminuten heb ik nu geen flauw benul.

    Slechte zaak. Krijg de indruk dat T-Mobile zelf geen haast heeft met het oplossen van dit probleem……

  23. En het is dan wel niet veel geld maar dan moeten ze toch weer 7 cent hebben.
    Als service zou je dit gewoon gratis moeten doen.

  24. Ik vind het belachelijk dat dit smsje 7 cent kost!

    Verder: ach, onderhoud en software/diensten ontwikkelen kost tijd, en belstatus is een extra service.

  25. Dit is toch best wel absurd, dat je moet betalen voor een smsje wanneer hun storing is opgelost. Het schijnt ook dat er fouten in de facturen zitten etc. Dus ik zou even gaan kijken of je factuur wel klopt.

  26. Fijn dat de belstatusstatus wel werkt :S… van een grote providers zoals t-mobile mag je toch wel wat meer verwachten.

  27. Er zijn al bijzonder veel discussies en frustraties geuit op verscheidene forums.

    ‘T blijft echter van de zotten.
    Zo vaak uitstel…
    Natuurlijk is het bij andere providers ook (nog) niet mogelijk om de actuele belstatus te bekijken via internet of (iphone) apps, maar ikzelf heb toen ter tijd oa voor T-mobile gekozen omdat deze provider wel een inzage in de actuele belstatus bood.
    Hierdoor hou ik mijn eigen bel en sms gedrag in de gaten en zorg dat ik niet noemenswaardig over mijn belbundel heen kom.

    Nu al tijden zonder en de komende maanden blijft het dus kennelijk nog zo.

    T-mobile hoort hier iets tegenover te stellen in de vorm van een coulance cq korting!

    Onderhoud en updates zijn goed, hiervoor mag een systeem als de belstatus er best ‘even’ uit liggen, maar geen máánden!

    Dat ze nog ‘7’ cent durven te vragen om op de hoogte gehouden te worden vindt ik helemaal schandalig!!!
    Wat een service!
    Zucht…

  28. Snap nog steeds niet waarom Apple voor T-mobile heeft gekozen. Pruts provider, slechte dekking, en magere klantenservice.

    Maargoed, ben blij met mijn iPhone en mijn normale vodafone abo met sneller internet dan bij T-mobile.

  29. Als je je via deze dienst aanmeld, sturen ze je een berichtje terug dat zodra de belstatus weer op te vragen is, je een berichtje krijgt… Bullshit dus!!:)

  30. Het is uiteraard wel heel slordig van T-Mobile dat het nog steeds niet werkt…

    Maar om ze ervan op de kop te geven dat jezelf over je limiet heen gaat vind ik een beetje kort-door-de-bocht…

  31. Slim van ze toch?

  32. Zelfs online kun je de factuur van juli niet inzien of downloaden. Heb een mail gezonden, reactie is jammer dan mijnheer. Zal mijn boekhouder en de B-dienst leuk vinden…

    Denk dat ik maar eens overstap. kan toch na een maand weg…

  33. Waardeloos van T-mobile.. nu moet je geld (al is het 7 cent) betalen omdat zij niet gewoon een status kunnen weergeven.

  34. Zie ik ook zo. Het is echt gewoon belachelijk en behoorlijk onprofessioneel. Dat is nou een bedrijf dat zichzelf op telecommunicatie en internet heeft gespecialiseerd en geen fatsoenlijke belstatus kan ontwikkelen. Nog erger dat zij er zo lang werken, niemand op de hoogte houden en de oude service hebben uitgeschakeld. Een dik minpunt voor T-Mobile.

  35. Waardeloos, dit kunnen ze niet maken!

  36. @:

    geheel mee eens, het is een van de redenen dat ik Vodafone ga verlaten!

  37. Ik heb in 11 jaar tijd nooit noemenswaardige problemen gehad met T-Mobile.

    Ik mis de dienst niet echt, maar kan me voorstellen dat het voor anderen niet op gaat.

    Netjes van die sms-dienst, maar er 7 cent voor vragen is natuurlijk achterlijk!

  38. Mee eens. Ik kijk regelmatig om te kijken hoeveel en of ik er al overheen zit.

    En ik vind het verhelpen van een ‘technisch mankement’ wel HEEL erg lang duren. Je hebt het systeem (beheerders) toch zelf gemaakt, lijkt mij…

    Geen trucje om even wat extra te cashen? …

  39. T-Mobile haalt op deze manier extra omzet binnen. Men weet nu gewoon niet of ze nog belminuten hebben. Ik vind zo onprofessioneel. Dat kan je gewoon niet maken als ‘grote’ provider zijnde!

  40. Volgens mij heb ik bij het afsluiten van mijn i150 abbo deze service erbij genomen, want het is een onderdeel van het pakket dat T-Mobile mij aanbood toen ik overwoog de iphone te kopen.
    Deze dienst is dus een “verplicht onderdeel” van het pakket.

  41. De sms van t-mobile moet gratis , 7 cent vind het slecht voor een fout bij het netwerk , ik hoop dat t-mobile kijk ook op het netwerk 100% 3g a.u.b

  42. @: moet t-mobile er niet voor zorgen dat de klant weet hoeveel hij of zij belt? Mensen weten nu niet waar ze aan toe zijn tot de rekening moet worden betaald, riekt toch naar wan service van de aambieder. Ik zou zeker in beroep gaan als ik net over m’n abonnement zou zitten.

  43. Ze moeten een SMS dienst aanbieden die je belstatus Aangeeft niet een dienst die je verteld of de dienst er weer is!
    Facturen maken lukt ze wel dan moeten ze toch ook je verbruik achterhalen ???
    Dat is toch aan te passé. ?!

  44. ik ben het met pepijn eens

    het is toch belachelijk dat je niet eens kunt inzien hoeveel belminuten je nog over hebt?

    Bovendien, je betaalt voor het hele pakket; bellen, smsen, internet, voicemail, belstatus, klantenservice, etc

    als er dan een wegvalt, vind ik dat ze dat in ieder geval moeten compenseren. Dat gebeurde bij orange in ieder geval wel altijd. Nog steeds zonde dat ze door t-moblie over genomen zijn.

  45. Ze moeten een SMS dienst aanbieden die je belstatus Aangeeft niet een dienst die je verteld of de dienst er weer is!
    Facturen maken lukt ze wel dan moeten ze toch ook je verbruik achterhalen ???
    Dat is toch aan te passen?!

  46. Ik vind het ook echt *** ik kan niks controleren had verdomme een rekening van 170 euro was ook in Turkije geweest maar normaal deed ik me bel gedrag altijd aanpassen op hoveel minuten ik nog had nu tast ik verdomme elke keer in et duister krijg rekeningen te laat et is maar zooitje bij tmobile zowel met de 3 g ontvangst als ik over de ring van Amsterdam rij valt het steeds weg ik vind et allemaal maar bar slecht

  47. nouja beter 3 maanden geen belstatus dan 3 maanden geen internet 😕
    laat ik het maar even optimistisch bekijken 😀

  48. Ik vind belachelijk dat je zelfs moet betalen voor de info bericht hoort gratis te wezen.
    Ze informeren zelfs niet met een sms dat de belstatus niet meer werkt.
    Zou het niet tactiek wezen, zodat klanten meer kosten maken?

  49. Je krijgt een sms zodra de dienst weer beschikbaar is. Eenmalig 7 euro cent, en de berichten die daarna komen zijn gratis..

    Ehh waarom zouden er meerdere berichten komen? 1 bericht met de melding “belstatus is weer beschikbaar” is voldoende toch?

    En belachelijk dat ze hier ook nog 7 cent voor durven te vragen, het gaat uiteraard niet om die 7 cent maar om het principe.

    Als T-mobile ooit van service heeft gehoord dan bieden ze dit toch verdorie gratis aan ofniet? Wat een drama daar!

  50. Precies in de vakantie. Ik heb geen idee voor welk bedrag ik gebeld heb. Ik vind dit te slecht voor woorden.

    Volgend jaar geen T-Mobile meer bij de nieuwe iPhone.

  51. Ok, ik reageer hier niet vaak, maar nu met ik het toch even kwijt. WAT kan er in vredesnaam 4 maanden duren qua onderhoud? Zitten er een stel kabouters de database letter voor letter over te tikken ofzo? Echt, ik ben enorm nieuwsgierig. Want het is gewoon te slecht voor woorden allemaal.

  52. Vandaag heb ik gesproken met T-Mobile en hun attent gemaakt op het gebrek van hun service. In tegenstelling tot wat T-Mobile zegt adverteren ze met hun belstatus dienst en mag je als klant verwachten dat deze te raadplegen is. Het bedrag wat je dus over je abonnement gaat is dus in principe terug te claimen, het is immers een standaard dienst. Daarnaast kan je nu als klant niet weten wanneer je over je abonnement gaat.

    De medewerker van T-Mobile bevestigde mijn stelling maar gaf aan dat ze door de interne memo verder geen cases hierover mogen behandelen. Echter kan je als klant dit wél laten noteren als opmerking. Als je er echt een zaak van wil maken en je teveel betaalde euro’s terug wilt krijgen dien je schriftelijk je klacht in te dienen. Hierbij is het belangrijk dat je uitlegt dat je géén zicht hebt op je bel gedrag als je je tegoed niet kan inzien en dus geen rekening kan houden met je tegoed.

    Succes!

  53. Ik vind het inderdaad ook niet kunnen. Is er niets wat wij als klant kunnen doen om een tegemoetkoming te krijgen mogen wij bijvoorbeeld over onze limieten zitten?

  54. offtopic:
    lijkt het nu niet alsof er in de titel wordt bedoeld alsof er een sms-dienst is om je saldo op te vragen?

    ontopic:
    ik heb echt kapot veel gebeld in italie waar ik op vakantie was en dat valt niet in de bundel dacht ik zo? en toch heb ik gewoon 29.95 betaald… maarja kunnen ze daarna niet ineens een aanmaling doen?

  55. Volgens mij kunnen ze het niet maken om belminuten buiten je bundel te factureren als er geen enkele manier is om achter je tegoed te komen. Ik voel een gezamelijke rechtzaak aankomen.. Iphoneclub: misschien iets voor jullie om daar de leiding in te nemen?

  56. Nou lekker is dat zeg. Sinds eind mei werkt het al niet en nu zal het naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens tot oktober niet werken. Dit vind ik ontzettend jammer. Een grote minpunt van T-Mobile door zo weinig informatie hierover te geven EN ook nog eens 7ct te vragen voor dat smsje. Dan mag het alsnog eenmalig zijn, schandalig is het wel!

  57. Zou dat er iets te maken hebben misschien , net in de periode dat men veelal in het buitendland zit en dus duurder sm’t en belt en net dan je status niet op kunnen vragen ;-), ik vertouw die grote bedrijven nooit zo ;-).

  58. Ik zat voordat dit was altijd maar 6 euro erboven en laatst was het ineens 17! ja daag nog even en ik ben weg bij tmobile door deze ellende.

  59. Helemaal eens met Pepijn. Ik heb dan niet zo zeer het probleem dat ik er over heen dreig te gaan maar ik vind het een een recht dat geschonden wordt. We kunnen nu niet naar onze uitgaven kijken.

  60. “U bent uw limiet overschreden. U staat nu 7 cent in het rood.”

    Tja, wat een slimme manier. Nu is het echt zoiets van: “U kunt nu gratis uw belstatus bekijken, echter is deze niet beschikbaar. Geef ons zeven cent, en u weet wanneer het weer beschikbaar is.”
    Als tienduizend dit mensen doen hebben ze al 700 euro. En reken er maar op dat wel – minimaal – 10.000 mensen dit zullen doen ‘omdat het toch maar eenmalig is en niet zoveel’. Stel je voor als 150.000 mensen het doen: katsjing, 10.500 euro. Slim hoor “betaal ons geld om te zien hoeveel geld u ons nog moet betalen”.

  61. Echt belachelijk… Dit is gewoon geldklopperij van T-Mobile omdat mensen zo niet hun limiet in de gaten kunnen houden. Ik vind dat de gebruikers hiervoor gecompenseerd moeten worden.

  62. @Martijn:
    Heb jij toevallig iets waarop die reclame van T-Mobile over hun belstatus-dienst te zien is?

    Trouwens, correct me if I’m wrong, maar in de iPhone is het toch ook haast onmogelijk om je gebelde minuten en verstuurde smsjes te raadplegen?

  63. Origineel geplaatst door Simon
    Slim hoor “betaal ons geld om te zien hoeveel geld u ons nog moet betalen”.

    Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de applicatie Belstatus.. Waarom is die niet gratis?

  64. @Brian: dat hoor ik wel meer. net als dat het een “extratje” is. daar ben ik het niet mee eens. t-mobile biedt het als dienst. dan hoort het ook te werken.

    dit onderhoud is bizar. je kunt toch wel data uit een database halen? en waarom kloppen de facturen wel? die gebruikt ook deze data. of heeft t-mobile voor alles een aparte database?

    nee, t-mobile is slecht. na slecht bereik, overvolle lijnen (sort of geen bereik), slechte 3g dekking en geen volledige snelheid… wanneer ze hebberig worden (iphone verkopen) zie je het echte gezicht van een provider….

  65. Origineel geplaatst door Björn
    Origineel geplaatst door SimonSlim hoor “betaal ons geld om te zien hoeveel geld u ons nog moet betalen”.Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de applicatie Belstatus.. Waarom is die niet gratis?

    Omdat die niet van T-Mobile maar van P-Edge Media is en de beste man hem heeft gemaakt om er ook iets aan over te houden. 🙂

  66. Ik heb weinig respect voor T-Mobile onderhand. Ik denk dat ik na mijn contract periode opzoek ga naar een andere provider.

  67. Ik vind dat ze ons deze dienst gewoon verplicht zijn te leveren. Ik koop een produkt van 150 belminuten en 150 smsjes en heb het recht inzage te hebben. Zoals de AbnAmro de plicht heeft mijn rekening te laten inzien. Een grote telefoonprovider die technisch gezien een goede website kan neerzetten en ons van de gemakken in telefonie kan voorzien verwacht je toch dat ze de koppeling naar de database kunnen bewerkstelligen. De database zal toch niet veel ingewikkelder zijn dan dat van een bank die naar mijn mening fraudegevoeliger zou zijn. Zo nu en dan heb ik het idee dat ze de functie hebben uitgeschakeld om meer inkomsten te genereren. Maar goed … ik geef ze nu het voordeel van de twijfel en wacht het maar rustig af. Tot die tijd ben ik wat voorzichtiger met m’n sms berichtjes want heb geen zin mezelf de kosten in te jagen.

  68. Dat het nu al een tijd lang niet werkt is onderhand wel bekend, maar om nu hier ook nog weer eens over door te zeveren lijkt me overbodig. Daar is het T-Mobile-forum bijvoorbeeld ook al mee volgekalkt. Voegt weinig toe. Jammer dat het niet werkt, maar je weet natuurlijk zelf ook wel ongeveer of je over je bundel gaat of niet, lijkt me.

  69. Echt te gek voor woorden dit ik zit gelukkig niet te ver over mijn bundel heen heb mijn iphone 3GS vanaf de release datum en gelijk eerste dag belstatus app gedownload heeft nooit gewerkt zonde van het aanschaf bedrag+ ik moest maar op mijn gevoel afgaan of ik niet over mijn bundel heen zat. mega slechte service van t-mobile!

    en ik begrijp deze ”dienst” niet je moet een smsje sturen en dan krijg je 1malig een smsje waneer belstatus weer bereikbaar is ? lijkt mij dat dat voor iedereen het zelfde is? ik bedoel technische problemen begonnen gelijk dus zijn ook tegelijk weer opgelost neem ik aan? zou het dus voor duizende mensen wasted 7 cent gaan… telt lkkr door voor t-mobile!
    hier verliezen ze zeeeer veel klanten mee:O

  70. Mensen, zonder die ‘sms-dienst’ kom je ook wel te weten wanneer het weer werkt, hoor. Gewoon in oktober elke week eens checken. Simpel.
    Ik heb me -helaas?- al opgegeven, ik had niet gezien dat het 7 cent kostte. Anders had ik het er niet voor over gehad (niet voor mij niet, maar voor die grijpgragen niet)

  71. Origineel geplaatst door Niek
    @Martijn:
    Heb jij toevallig iets waarop die reclame van T-Mobile over hun belstatus-dienst te zien is?Trouwens, correct me if I’m wrong, maar in de iPhone is het toch ook haast onmogelijk om je gebelde minuten en verstuurde smsjes te raadplegen?

    1. Er is een Belstatus applicatie in de Nederlandse AppStore. Zoek maar eens op “Belstatus”.
    2. Reclame is iets anders dan dat ze er mee rond bazuinen. Als je in de winkel vraag hoe je je bel tegoed in kan zien dan zeggen ze via de website. Is dus een standaard dienst en geen service zoals het persbericht zegt, dit geeft ook de FAQ van T-Mobile aan.

  72. Waarom dit opruiende stukje nieuwsgaring! Dacht dat dit probleem al eerder was aangegegeven bij gebruikers en door de ontwikkelaar. Kom eens met wat beteren artikelen of is het komkomer tijd?

  73. T-mobile Echt schandalig!!

  74. Kunnen wij als T-Mobile klanten niet actie ondernemen zodat er wat meer rekening wordt gehouden met de klanten en we geen onverwachtse torenhoge rekeningen krijgen in de komende maanden?

  75. lijkt me dat die onverwachts torenhoge rekeningen te verhalen zijn bij t-mobile?

  76. Origineel geplaatst door Paul
    Waarom dit opruiende stukje nieuwsgaring! Dacht dat dit probleem al eerder was aangegegeven bij gebruikers en door de ontwikkelaar. Kom eens met wat beteren artikelen of is het komkomer tijd?

    Als het je niet bekoort, waarom lees je het in hemelsnaam dan ook en dat je het niet kunt laten uberhaupt te reageren. Voor ieder wat wils. Voor mij interessant en dito voor vele anderen. iPhoneclub, voor mij is het artikel relevant. Goed gedaan!

  77. Het blijft een app.Die gebruik maakt van de dienst en website van T-Mobile. T-Mobile geen goed werkende website, wij geen goed werkende app. Er zijn er meerderde die hier gebruik van maken(File,Trein, enz).@:

  78. Te slecht dit. T-mobile. Idd. Nooit problemen gehad. MAar dit slaat echt nergens op.
    Slecht. Zeer Slecht!!!

  79. Je kunt natuurlijk wel miepen, maar de service zit niet inbegrepen in je contract en je kunt er dus geen beroep op doen. Onprofessioneel is het natuurlijk wel, maar de consument staat juridisch machteloos.

  80. Amen, Pieter! Paul, ga je collega’s bij T-Mob eens uitleggen wat dat betekent, “de klant is koning”. (Oplossing: wie betaalt, bepaalt 🙂

  81. Ik begrijp sowieso niet waarom het niet meer werkt. Ik bedoel; gaat er iets geweldig hi-tech voor terug komen ofzo? Het werkte altijd prima, dan slopen ze het.

    “If it ain’t broken, don’t try to fix it!”

  82. Je kan in de iPhone ook bijhouden hoeveel je belt en smst. 1x in de maand op 0 zetten en probleem is opgelost. De belstatus is geen onderdeel van je abonnement. Het is een service. T-mobile is niet geweldig qua service dus ook geen verrassing dat het niet werkt.

  83. Dus moet ik maar blind aannemen wat T-mobile mij maandelijks belast? Dat is toch van de domme? Ik wil gewoon weten waar ik straks voor betaal zoals ik morgen bij de Appie Heijn mijn boodschappen zal doen.

    Ik ben nu al de tel kwijt hoeveel smsjes en gebelde minuten ik al verbruikt heb. Ontsluiting met een database is heus niet ingewikkeld. Genoeg “Know How” in Nederland!

    Is er misschien een applicatie die automatisch de smsjes en belminuten die je verbruikt voor je optelt??? Dat zal ze leren!!!

  84. Wat een huilebalke zeg, de BELSTATUS is een dienst naar de klant toe, het is gewoon een extra handig iets dat aan de klant geboden word. Het is natuurlijk niet leuk dat de belstatus het al heel lang niet doet, deze frustratie zijn er dan ook omdat mensen gehecht zijn aan de belstatus. Hoe dan ook, maak je niet druk het komt goed, je zit bij t-mobile voor de iphone, en niet omdat je je minuten en smsjes blabla kan bijhouden. Wat betreft de overige kosten die VAAK worden getoond bij de belstatus, dit zijn kosten die nog niet verrekend zijn met het juiste aantal minuten. Dat komt allemaal goed op het uiteindelijke factuur dat je thuis of via mail krijgt.

  85. Wat loopt iedereen hier te zeiken zeg. De dienst komt weer terug, wat is het probleem? Ja je kan nu even niet je belstatus inzien, lekker boeiend zeg. Je weet toch hoeveel minuten en smsjes je elke maand hebt? Als je echt bang bent dat je over je limiet gaat, dan reken je toch gewoon zelf uit wat je verbruikt hebt. Hoe moeilijk kan dat nou zijn? Zie het maar als het bijhouden van hoeveel geld er nog in je portemonnee zit. Of heeft iedereen hier een display in zijn portemonnee zitten waarop staat hoeveel geld er nog in zit? Kom jongens, word volwassen en hou je eigen zaakje op orde.

  86. Origineel geplaatst door ijee
    Wat loopt iedereen hier te zeiken zeg. De dienst komt weer terug, wat is het probleem? Ja je kan nu even niet je belstatus inzien, lekker boeiend zeg. Je weet toch hoeveel minuten en smsjes je elke maand hebt? Als je echt bang bent dat je over je limiet gaat, dan reken je toch gewoon zelf uit wat je verbruikt hebt. Hoe moeilijk kan dat nou zijn? Zie het maar als het bijhouden van hoeveel geld er nog in je portemonnee zit. Of heeft iedereen hier een display in zijn portemonnee zitten waarop staat hoeveel geld er nog in zit? Kom jongens, word volwassen en hou je eigen zaakje op orde.

    Jij leeft zeker nog in jaar 10 voor Christus. In het digitale tijdperk van nu luidt het motto: “Gemak dient de mens!” Jij rijdt zeker nog steeds met een wegenkaart. Hahaha. Geef mij maar TomTom, Navigon or whatever! Ik hoef geen prepaid als wat jij hebt. Wij hebben een iPhone. :-))

  87. Waarom jullie verandering qua opmaak?Snelheid openen website sneller maar de rest is geen echte verbetering. Dit geldt zeker voor de reacties en tekst bij de opmaak met foto of anderen publicatie met afbeelding.

  88. Belachelijk,
    Werkt een service maanden niet, verdienen ze heel veel extra aan doordat er wat remblokken over je abogrens verdwijnen en laten je vervolgens (oke 7 cent, maar het gaat om het principe) betalen om duidelijk te maken wanneer het weer werkt…

  89. Jongens jongens toch !! Dat het erg lastig is zijn we het wel over eens, dat je 7 cnt moet betalen ook. Maar let wel het is geen algemene voorwaarde. Ik heb uitgebreid met een erg leuke dame aan de tel gehangen die mij erg netjes en beleeft heeft uitgelegd wat de reden was/is erg is een hele grote software update gaande, dat voor veel meer mogelijkheden zorgt. Extra en veel MEER diensten via My t-mobile. Sommige software matige dingen zijn niet altijd te plannen. Getronics is btw leverancier van deze voor T-Mobile ontwikkelde software.

    Je kan altijd nog de telefoon tellers resetten per maand.

    suc7

  90. Vanaf 31 augustus komt Radar weer op tv en dit lijkt me een probleem waarmee we daar zeker terecht kunnen. Tenslotte zit T-mobile niet te wachten op negatieve publiciteit in één van de best bekeken tv programma’s
    Denk dus dat we met klachten beter naar Radar kunnen dan naar T-mobile..

  91. Dit vind ik echt niet kunnen T-Mobile! 2 maanden vol over mijn bundel heen, en dan nog de telefoon neergooien ook als ik de klacht probeer over te brengen!

    Mijn klacht gaat naar Radar! Als jullie dat ook doen, dan komen we misschien nog wel ergens!

  92. Origineel geplaatst door Tomar
    Wat een huilebalke zeg, de BELSTATUS is een dienst naar de klant toe, het is gewoon een extra handig iets dat aan de klant geboden word. Het is natuurlijk niet leuk dat de belstatus het al heel lang niet doet, deze frustratie zijn er dan ook omdat mensen gehecht zijn aan de belstatus. Hoe dan ook, maak je niet druk het komt goed, je zit bij t-mobile voor de iphone, en niet omdat je je minuten en smsjes blabla kan bijhouden. Wat betreft de overige kosten die VAAK worden getoond bij de belstatus, dit zijn kosten die nog niet verrekend zijn met het juiste aantal minuten. Dat komt allemaal goed op het uiteindelijke factuur dat je thuis of via mail krijgt.

    het gaat niet om de belstatus de app, maar dat je uberhaupt niet je belminuten in de gaten kan houden! je kan ook 1202 bellen voor je belminuten of via de website en dat kan dus nu allemaal niet !
    vind het echt heeel slecht van T-mobile. wat is er zo bijzonder dat het tot oktober nog gaat duren ?!? graag meer uitleg t-mobile,dit gaat echt te ver !

  93. Dank je Michael voor je ‘tip’. Ik heb het onderwerp aangedragen bij Tros Radar via het contactformulier.

    Ik vind het echt onbeschoft wat ze flikken. Zeker in combinatie met de hoerig dure belminuten/smsjes buiten de bundel daar (ok daar kies je voor, maar ook in de wetenschap dat je die kosten redelijk goed kan inzien…) misbruiken ze hun positie toch wel enigszins. Ik weet alleen niet in hoeverre dit wettelijk geregeld is (zal wel puur als extra aangeboden worden zonder dat het verplicht is van de provider uit), in dat geval pis je dus naast de pot…

  94. Ik denk dat het T-mobile in de vakantie periode ‘positief’ een miljoentje of 10 heeft gescheeld….. 😉 Wat een hufters…….

  95. Origineel geplaatst door ijee
    Wat loopt iedereen hier te zeiken zeg. De dienst komt weer terug, wat is het probleem? Ja je kan nu even niet je belstatus inzien, lekker boeiend zeg. Je weet toch hoeveel minuten en smsjes je elke maand hebt? Als je echt bang bent dat je over je limiet gaat, dan reken je toch gewoon zelf uit wat je verbruikt hebt. Hoe moeilijk kan dat nou zijn? Zie het maar als het bijhouden van hoeveel geld er nog in je portemonnee zit. Of heeft iedereen hier een display in zijn portemonnee zitten waarop staat hoeveel geld er nog in zit? Kom jongens, word volwassen en hou je eigen zaakje op orde.

    Ok.
    Weten we gelijk hoe t-mobile er zélf over denkt.
    Bedankt voor jullie reactie.

  96. Origineel geplaatst door PLi
    Prutsers, als ze toch kunnen factureren wat ik per maand verbel, hoe ingewikkeld kan het dan nog zijn om dit soort getallen via een webif ter beschikking te stellen.
    Zouden ze eindelijk de extra kosten ook eens correct weer kunnen gaan geven?

    idd, helemaal waar.

    Als dat ze lukt, moet een belstatus ding toch ook wel lukken?

    Idd stelletje prutsers. Maanden voor iets als een belstatus!!!

    Tuurlijk kan k wel leven zonder de belstatus, maar het gaat om hoe prutserig ze nu bezig zijn.

  97. Toegegeven: het is maar een extraatje dat niet contractueel is vastgelegd. Maar $#&#$ wat doet die IT-afdeling eigenlijk de hele tijd? Het is ronduit belachelijk dat dit zolang moet duren!!!

    Geen reden om te gaan. WEL een reden voor T-Mobile om eens achter de oren te krabben over wie er binnen de organisatie strak wordt gehouden en wie met alle zegen met de pet ernaar mag gooien…

    MvG Een TM personeelslid

  98. Even voor alle duidelijkheid:

    “Niks gratis extra service, het is onderdeel van je overeenkomst met T-Mobile. Lees het maar eens door, daarin staat deze service expliciet vermeld.”

    bron: http://tweakers.net/nieuws/62028/t-mobile-belstatus-pas-in-oktober-weer-op-te-vragen.html

    Je betaald dus voor de dienst.. en nu willen ze ook nog eens een keertje 7 cent voor dat smsje vangen? reken maar na wat ze daaraan verdienen! Dit is echt schandalig!

  99. Belachelijk, iemand al uitgezocht of het mogelijk is je ABO om deze reden op te zeggen?

  100. lol, nu is hun hele site onbruikbaar:

    “Wegens gepland onderhoud is My T-Mobile en een deel van onze Online Shop tot 9 juli niet bereikbaar. Profiteer tijdens het onderhoud van vier speciale aanbiedingen….”

    9 juli 2010??
    aanbiedingen??
    forum is ook niet bereikbaar

  101. Ach T-mobile doet dit toch gewoon expres, ze verdienen hartstikke veel geld met deze grappenmakerij al die mensen die nu over hun limiet heen gaan!

    En dan ook nog eens geld vragen voor zo’n smsje wat een lef

  102. @Tuborg:

    site is weer bruikbaar

  103. weet iemand wat er voor nodig is om een contract ontbinding te kunnen doen.

    iemand enig verstand van dit?

    hoor het heel graag

    Edit: net een klacht ingediend. Dat het schandalig is.

    Ik zou zeggen spam die gasten met klachten over deze schandalige manier van je klanten geld aftroggelen.

  104. T-Mobile kan ditmakkelijk doen. Iedereen schreeuwt moorden brand en roept over actiesmaar het is een feit dat jullie nooit echt wat zullen doen.Iedereen weet hoe slecht de service van TMobile is maar door de verafgoding van een bepaald telefoontoestel nemen jullie toch een abonnement. Dus waarom zou T-Mobile wat gaan doen.

    En waarom Apple voor T-Mobile heeft gekozen. Simpel degene die het meest betaalt krijgt ze. Verdiep je maar eens in de handel. Vodafone wilde niet zoveel betalen als T-Mobile.

  105. Ach, ach,ach… Allemaal een mooie en dure Iphone maar owee als je een paar euro over je beltegoed komt. Is jullie zakgeld dan op?

    Slechte helpdesk? Altijd snel te bereiken, keurige mensen. Goede uitleg, meestal ook nog in fatsoenlijk nederlands.

    7 cent vragen om meer winst te behalen?
    Toen ik was vergeten een data abbo af te sluiten en ruim 800 euro kosten in 1 maand had heeft T-Mobile het na een telefoontje uit coulantie teruggestort. Kom daar maar eens om bij een andere provider!

  106. Ik word zelf een beetje schijtziek van dat onderhoud.. Het duurd al vanaf juni..

  107. Origineel geplaatst door Rene. Nieuwenhuis
    Ach, ach,ach… Allemaal een mooie en dure Iphone maar owee als je een paar euro over je beltegoed komt. Is jullie zakgeld dan op?Slechte helpdesk? Altijd snel te bereiken, keurige mensen. Goede uitleg, meestal ook nog in fatsoenlijk nederlands. 7 cent vragen om meer winst te behalen?Toen ik was vergeten een data abbo af te sluiten en ruim 800 euro kosten in 1 maand had heeft T-Mobile het na een telefoontje uit coulantie teruggestort. Kom daar maar eens om bij een andere provider!

    daar gaat het toch niet om! het gaat om de service die ze nu niet verlenen. hoe kunnen ze wel een factuur maken als het beltegoed wat niet te benaderen is ? vind je dit niet een béétje vreemd? en als het wel te benaderen is wil ik het ook weten. gaat om mijn centen.
    Dan mag er ook een geweldige update aankomen (wat ik eerst nog moet zien) je moet je klanten tevreden houden, en dat is nu niet ! het geval.

  108. De iPhone is net een jaar dus even gratis simlock vrij laten maken, contract eenzijdig ontbinden op basis van de geleverde wanprestatie en vervolgens naar een provider die z’n zaakjes wel op orde heeft.

  109. Als ze een factuur kunnen maken weten ze je verbruik ook
    Dus hoe moeilijk is het om danwel tijdelijk een oplossing te vinden?
    Al heb ik liever dat ze harder werken aan de slechte ontvangst.
    Hoe vaak ik wel niet een smsje krijg over een gemiste oproep terwijl de telefoon akelig stil is gebleven….

  110. Als iedereen nu eens t-mobile ging mailen \ of brief sturen ipv hier te zeiken…..

    Als iemand zeker weet dat zulke dingen tot ontbinding van het contract kunnen leiden, dan wil k dat wel weten 🙂
    Maar ben bang dat ik daar niet in aanmerking voor kom, aangezien ik nooit over mijn bundel heen ga….

  111. Heel slim van T-Mobile om tijdens de zomer iedereen geld uit de zak te kloppen. Ze rekken het nog even totdat ze de zakken goed gevuld hebben met geld van mensen die over hun bundel heenzitten zonder dat ze het kunnen checken. Ik ben al weer klaar met T-Mobile en het wordt tijd dat ze hun ‘iPhone alleenrecht’ verliezen zodat er weer gezonde concurrentie komt.

  112. Ik vind dat providers geen “extraatjes” mogen bieden, alleen diensten. Dan weet je tenminste waarvoor je betaalt en heb je daar ook recht op. “extraatjes” zijn wel klantenlokkertjes maar schept geen verplichtingen voor t-mobile. Ik vind dus dat tmobile misbruik maakt van dit extraatje.

  113. Volkomen belachelijk dat het nu al zo lang duurt, dat is geen onderhoud, dat is gewoon onzin en ze durven nog 7 cent te vragen voor een SMS ook. Vreselijk ordinair dit zeg. Ik verdenk T-Mobile er van dat ze de situatie uitmelken of ze hebben een stelletje prutsers rondlopen bij de technische dienst..

    Is T-Mobile verplicht om belstatus info te geven? Zo ja waar blijft de OPTA? Wie gaat T-Mobile aan zijn jas trekken?

  114. Ik heb ook zojuist naar tros radar gemaild. Ben een nieuwe klant sinds 26-06-2009. Als ze zo hun klanten behandelen wil ik daar zo snel mogelijk weg!
    Wordt slecht te woord gestaan in de tmobile shop en de 3G dekking die ze op hun dekkingskaart hebben daar klopt geen bal van! Woon in bergen op zoom waar ik 3G heb met snelheid van 700kbits wat veel te langzaam is. supersnel mobiel internet in nederland mijn hol!
    ga ik 2 km naar het noorden zit ik op gprs van 29kbits. Damn!! had ik maar een iphone in belgie gehaald met mijn eigen kpn kaartje. Wou het een keer eerlijk doen maar zo wordt het illegale toch wel weer aangemoedigd!

    Ik stel voor dat we allemaal een bericht naar tros radar hierover sturen:
    http://www.trosradar.nl/index.php?id=24

    misschien wordt tmobile dan eens wakker dat ze echt iets moeten doen aan hun netwerk en service!

  115. Al feedback van Apple wanneer de applicatie zal verschijnen in de AppStore?
    Jeroen

  116. ik heb ook een klacht ingediend bij tros radar. als iedereen dit nu hier even meldt, kunnen we een beetje nagaan of er wat mee gedaan wordt bij radar.. helaas doet hun forum het niet

  117. ik heb de opta gebeld, word je doorverbonden met de consuwijzer en die adviseren een schriftelijk bezwaar in te dienen bij t-mobile. in de brief zetten dat je binnen een paar weken graag een oplossing/tegemoetkoming ziet. zijn de weken verstreken zonder resultaat/bericht dan kun je door naar de geschillencommissie van de telecom.
    tel nr: 070-3105310

  118. Pff net factuur binnen van de zomervakantie.. In de honderden euro’s opgelopen.. Waarom zit Kroatië nou niet bij de EU…

  119. Ik had een klacht ingediend bij T-mobile en dit is het antwoord dat ik kreeg.

    U geeft aan dta u graag uw contract wilt ontbinden, omdat u al geruime tijd geen gebruik kunt maken van de belstatus. Wij begrijpen dat u het als vervelend ervaart dat u de belstatus niet kunt inzien, maar dit is geen reden om uw contract te ontbinden. Alhoewel de belstatus een dienst is die wij al jaren aanbieden en die wij ook graag willen blijven aanbieden, blijft het een dienst waaraan geen rechten ontleend kunnen worden en waar u als klant ook geen recht op heeft.

    Veel toestellen beschikken over een zogenoemde ‘gespreksteller’. Deze teller houdt bij hoe lang u met uw telefoon belt. Wanneer u steeds op de dag dat u belminuten of tegoed krijgt uw gespreksteller op nul zet, kunt u bijhouden hoeveel belminuten u verbruikt. Houdt u er rekening mee dat deze teller ook gratis gesprekken (bijvoorbeeld naar T-Mobile Klantenservice) en gesprekken die buiten uw bundel vallen (bijvoorbeeld in of naar het buitenland en naar betaalde servicenummers) meetelt. Ook kan de gespreksteller geen rekening houden met de eerste minuut die T-Mobile volledig in rekening brengt. Of uw toestel over een gespreksteller beschikt en hoe u deze gebruikt, vindt u terug in de handleiding.

    Verder geeft u aan dat u een artikel heeft gezien waarin wij 0.07 eurocent vragen om uw belstatus te controleren. Wij maken u erop attent dat dit niet via T-Mobile gaat en dat het voor ons op generlei wijze mogelijk is om uw belstatus te controleren en/of op te vragen.

    Graag leggen wij u uit waarom u de belstatus langere tijd niet kunt inzien. Als extra service willen wij u graag een correcte en dus bijgewerkte belstatus aanbieden. Helaas slaagde T-Mobile er door hardnekkige storingen langere tijd niet in om deze doelstelling te bereiken. Onze technische dienst heeft daarom vorige maand besloten de belstatus tijdelijk in het geheel niet meer weer te geven, om verwarring te voorkomen. Bovendien kiezen wij graag voor een zo goed mogelijke permanente oplossing, waardoor dit wellicht langer duurt dan u en T-Mobile graag zouden zien. Wij excuseren ons voor het ongemak dat u hiervan ondervindt. Het niet beschikbaar zijn van de belstatus heeft geen gevolgen voor het correct berekenen van uw factuur. Wel is het mogelijk dat u uw factuur wat later heeft ontvangen dan gewoonlijk, waardoor u twee facturen kort achter elkaar zult ontvangen.

    Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien en wensen u een prettige dag toe.

    Ik ga het nog wel even de voorwaarden doorlezen.

    Iemand anders al enige andere informatie.

  120. nou lekker dan. HOE KAN HET DAN DAT DE FACTUREN WEL JUIST ZIJN EN GEWOON WORDEN VERSTUURD.. EN WAAROM IS HET DAN ZO MOEILIJK OM DE KLANT EEN STATUS TE GEVEN?!?
    wat een bullshit zeg ! we kunnen wel degelijk hier aanspraak op maken, ze komen hun contract niet na, als het andersom was, hadden we allang een incassobureau o.i.d op ons dak gehad.
    ben zooo klaar met t-mobile !!

  121. Hulde aan smrht dat hij de moeite heeft genomen een stuk bericht uit te sturen. Want de meeste mensen hier komt niet verder dan een stukje klagen en schreeuwen op een anoniem forum.

    Als het jullie allemaal echt zo’n pijn doet dat de belstatus al zo’n tijd niet meer werkt neem dan contact op met T-mobile. Bellen is niet ideaal, mailen en brieven zijn betere oplossingen. Zo zullen ze een hoop klachten zien binnenkomen. Als jullie dit niet doen dan is de druk ook niet hoog, want ze merken dan weinig geklaag.

    Die app, ik ben blij dat ze nu wat ruimere periode hebben genomen in plaats van steeds een onhaalbare datum te gebruiken. Nu heb je iets om naar uit te kijken en in deze periode heb ik er wel vertrouwen in dat ze iets moois kunnen maken.

    Baal je dat je over je bundel heen gaat? Koop dan in de toekomst pre-paid kaarten. Je kan van iemand die een abonnement mag bestellen wel wat zelf-verantwoordelijkheid verwachten hoor.

  122. Als we nou gewoon met ze allen T-mobile mailtjes gaan sturen, kijken of ze dan willen luisteren:
    info@t-mobile.nl

    al is er compensatie voor als je iets buiten je abbo gaat

    ik vind dit echt niet kunnen.

  123. Vier maanden is geen onderhoud. Een zichzelf respecterend bedrijf zal zich kapot schamen. Amateuristisch gepruts. T-Mobile >> /dev/null

  124. En wederom vraag ik me af hoe deze PRUTSERS het uberhaupt voor elkaar hebben gekregen om de iPhone exclusief in huis te halen…

  125. Ik vind dit ook niet kunnen van T-Mobile. Why the f*ck ligt opeens de belstatus voor zolang eruit?

    KAN ECHT NIET!!!

  126. Origineel geplaatst door PLi
    Prutsers, als ze toch kunnen factureren wat ik per maand verbel, hoe ingewikkeld kan het dan nog zijn om dit soort getallen via een webif ter beschikking te stellen.Zouden ze eindelijk de extra kosten ook eens correct weer kunnen gaan geven?

    Ja, die club is niets beter dan welke andere provider.
    Het is ook geen kwestie van niet kunnen vrees ik, maar van niet willen.
    Brengt mooi geld in het laadje.

  127. Hoi, wil iemand mij zeggen waar die zgn. ‘minutenteller’ op de Iphone zit, kan het niet vinden.
    ben over mijn bundel aan het bellen. kan dat niet allemaal bijhouden. Hoe zie je dat voor je: bellen met een stopwatch of zo?

  128. @Judith

    Instelling –> Algemeen –> Gebruik. Hier staat ook een blokje Gesprekstijd, dit kun je instellen bv op de datum dat je nieuwe bundel ingaat (zie factuur)

  129. He, bedankt! Ik kan bij gesprekstijd geen gegevens veranderen. Moet ik op de dag van ingang ‘stel gegevens opnieuw in” even aantikken? Dan gaat de huidige periode in volgens mij. Ik kijk nog wel even, in elk geval: dank je!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.