T-Mobile is gestopt met de verkoopcampagne waarin ze huidige iPhone-abonnees aan een nieuw 2-jarig abonnement proberen te helpen. Ook zijn er maatregelen genomen om te zorgen dat callcenters zich voortaan beter houden aan de afgesproken scripts. Met één van de callcenters die T-Mobile had ingeschakeld, zal geen zaken meer worden gedaan.
T-Mobile probeert al een aantal weken via een verkoopcampagne te zorgen dat iPhone-abonnees hun abonnement met twee jaar verlengen. De campagne is niet bij iedereen in de smaak gevallen. Eerder kon je op iPhoneclub al lezen over de klachten die de campagne opleverde en het feit dat algemeen directeur Bart Weijermars beloofde op onderzoek uit te gaan.
Woordvoerder Priscilla Tomasoa van T-Mobile (dit is NIET de persoon op de foto) heeft vanochtend opheldering gegeven over de iPhone-verkoopcampagne. “We doen vaker dit soort dingen en dit is niet de manier waarop we werken. We hebben uitgezocht er wie verantwoordelijk voor is en hebben daarop actie ondernomen. De campagne is nu afgelopen en we hebben de resultaten ervan geëvalueerd. Met één callcenter hebben we besloten geen zaken meer te doen”.
Tomasoa benadrukt dat T-Mobile in tegenstelling tot veel andere mobiele operators een groot intern callcenter heeft, voor het uitvoeren van dit soort belcampagnes. Ze schakelen echter ook externe callcenters in, die een briefing krijgen waarbij de kaders worden aangegeven. Bij een tussenevaluatie door de direct betrokkenen bleek al dat niet alle callcenters zich aan de briefing hielden. Het was bijvoorbeeld niet de bedoeling om te speculeren over nog niet aangekondigde producten. Tomasoa: “Ik vind het vervelend dat we dit soort dingen zien gebeuren. Maar als je kijkt hoeveel klanten er zijn gebeld, valt het aantal klachten in verhouding wel mee.”
Foto: Flickr CC, evelet
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 47 reacties