T-Mobile joeg vandaag duizenden mobiele telefoongebruikers de stuipen op het lijf: het mobiele nummer zou worden overgezet naar T-Mobile. Maar het blijkt een fout in de systemen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 34 reacties
marcel
Ik had t ook. Maar waren 3 smsjes.
thanks voor t bericht.. π
sjoerdo
Ik had zelfs 3 smsjes van ze vannochtend! Eerst eentje waarin stond dat mijn nummerportering aanvraag was goedgekeurd, daarna eentje met morgen wordt je nummer overgezet en daarna nog een met je kunt nu je nummer gebruiken!
Ik dacht al dat ze niet helemaal 100 waren daar want ik bel al sinds oktober met dit nummer..
Jmo
Ik vond het al een beetje vreemd dat ik die smsjes laat kreeg, maar nu weet ik waarom.
Bolletje88
vandaar… π
arie
Ook ik keek verbaasd op ik kreeg er zelfs twee de ander stond in dat ik ook vandaag was geactiveerd op het netwerk.
Angie
Ik vond het zelfs zo vreemd dat ik meteen na ontvangst van het smsje de klantenservice van T-Mobile heb gebeld. Daar was het overigens erg druk π en wisten ze me te vertellen dat er ook mensen waren die wel 17 smsjes hadden gehad door deze fout in het systeem. Dan vielen die twee van mij nog wel mee.
Dat dit nog gewoon kan! Ik blijf me er over verbazen wat voor klunzen er werken bij dat Database Beheer service bureau. Je krijgt dit niet zomaar voor elkaar.
Dat gravatar wil nog niet zo goed werken bij mij volgens mij. Anyway. Ik zal blij zijn als ik over anderhalf jaar weer van provider kan overstappen.
GrafGiraf
Ja ik kreeg stuk of 4, maar in 1 stond dat me nummer werd omgezet op 13 november 2008… toen wist ik het zeker, wat een gekluns.
ronald
Ik kreeg een bericht dat mijn nummer op 03-12-2008 zou worden overgezet. In de tweede sms stond er dat het morgen zou gebeuren. Tot slot werd ik gefeliciteerd dat het gelukt was en vanaf nu gebruik kon maken van het nieuwe nummer (wat ik dus al vanaf 03-12-2008 had).
Toch wel netjes dat ze nu alsnog de sms-jes sturen, want op het moment dat mijn nummer werd overgezet had ik niks te horen gekregen. De brief waarin de datum voor nummer portering stond kreeg ik de dag erna, dus dat vond ik destijds vrij slordig.
Wel vaag hoor. Heb voor de zekerheid toch maar ff gebeld met Vodafone of ze een aanvraag hadden gedaan. Ben wel van mijn t-mobile abonnement afgekomen maar je weet het nooit. Bleek natuurlijk niks aan de hand. Toch vaag dat mijn nummer nog wel in hun bestand staat (ook al is het nooit officieel overgegaan naar T-mobile).
Danny
haha ik heb der ook 3 gehad,, maar ik heb t gelezen en verder geen aandacht aan gegeven,, en dat is dus goed les ik nu hahah
maxyi
Nu snap ik het, ik vond het wel grappig. Want er stond precies de datum wanneer mijn nummer echt was veranderd naar T-Mobile. Dit smsje was dus 3 maanden te laat voor mij =P. En ik kreeg er ook 3 hoor π
maxyi
Origineel geplaatst door ronald Ik kreeg een bericht dat mijn nummer op 03-12-2008 zou worden overgezet. In de tweede sms stond er dat het morgen zou gebeuren. Tot slot werd ik gefeliciteerd dat het gelukt was en vanaf nu gebruik kon maken van het nieuwe nummer (wat ik dus al vanaf 03-12-2008 had).
Toch wel netjes dat ze nu alsnog de sms-jes sturen, want op het moment dat mijn nummer werd overgezet had ik niks te horen gekregen. De brief waarin de datum voor nummer portering stond kreeg ik de dag erna, dus dat vond ik destijds vrij slordig.
Me too XD
Martijn
Nou ik kreeg hem ook, bij mij noemden ze de datum van as maandag. En dit klopt ook nog.. Zijn dus ook mensen waarbij het wel zo hoort.. (en ik heb nog geen tmobile nummer)
stefaanxd
Ja hetzelfde als bericht hierboven (:
hahah, ik had er ook 3
eentje dat me nummer overgezet zou worden binnen 8 dagen,
Toen eentje dat hij morgen overgezet zou worden en daarna
Welkom bij T-Mobile.
Best grappig maar ik schrok wel effe dat ik ineens een ander nummer zou hebben.
Joid
Maar zojuist kreeg ik een excuus smsje!
Da’s dan wel weer correct
SMS 1: 13-01-2009 11:37 “Uw aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. Op 10-09-2008 wordt uw nummer overgezet naar T-Mobile. Voor meer informatie kunt u bellen met T-Mobile: 0800-7111”
SMS 2: 13-01-2009 11:37 “Morgen zal de overzetting van uw huidige nummer naar T-Mobile plaatsvinden. Heeft u vragen, bel T_Mobile Klantenservice: 0800-7111”
SMS 3: 13-01-2009 12:03 “Welkom bij T-Mobile! Vanaf nu kunt u gebruik maken van uw huidige nummer op het netwerk van T-Mobile. Heeft u vragen, bel T-Mobile Klantenservice: 0800-7111”
SMS 4: 13-01-2009 22:52 “Geachte klant, door een storing heeft U vandaag ten onrechte sms berichten over nummer portering ontvangen. Onze excuses voor deze fout. T-Mobile”
Dit waren de 4 sms berichten die ik gisteren heb ontvangen van TMobile. Er waren rond die tijd ook problemen met porteringen, TMobile heeft er een maand over gedaan om mijn nummer overgezet te krijgen van Simyo naar TMobile. TMobile heeft me daarvoor wel een vergoeding aangeboden ter compensatie. Mijn Abonnement is afgesloten begin September vorig jaar.
Ik denk dat deze problemen daar aan gerelateerd zijn.
Ik ben een beetje bezorgd: mijn nummer zou namelijk ECHT morgen overgezet worden, en dat sms’je gaf me vertrouwen dat ‘t goed gaat komen. Zou T-Mobile nu voor de zekerheid maar helemaal geen nummers overzetten morgen…?
(het lijkt erop dat jullie dus allemaal een kopietje hebben gehad van ‘t sms’je dat T-Mobile naar mij stuurde, haha ;-))
Remy
Origineel geplaatst door maxyi Nu snap ik het, ik vond het wel grappig. Want er stond precies de datum wanneer mijn nummer echt was veranderd naar T-Mobile. Dit smsje was dus 3 maanden te laat voor mij =P. En ik kreeg er ook 3 hoor π
Bij mij ook π voor mij was het smsje 5 dagen te laat. Geinig dat we allemaal ff een huh moment hadden.
Vanochtend zo’n excuus smsje gekregen.
Bart
Heb het berichtje uiteraard ook ontvangen, maar had de dag ervoor (12jan) het probleem dat de Belstatus app mijn bundel niet aanvulde (op de site van T-mobile ook niet) maar de nieuwe maand was wel ingegaan. De volgende dag kreeg ik mijn 300 min erbij maar zag dat ik meteen overige kosten had. Ik heb dus het vermoeden dat het bellen en smsen van maandag 12jan als buiten de bundel zijnde in rekening is gebracht. Hebben hier meer mensen last van gehad?? Is dit ook een gevolg van de storing bij T-mobile??
Ironis
Wat een typisch Nederlands gezeur weer over ‘prutsers dit, prutsers dat’. Als je wat meer verstand hebt van IT en de complexiteit van systemen bij een telecomprovider weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Geloof me, het mag uiteraard niet gebeuren, maar zoiets gebeurt overal. Bij telecomproviders is het alleen eerder zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld massaal SMSjes krijgen.
Bij andere bedrijven heb ik ook wel gezien dat er testpost gewoon wordt verstuurd, in plaats van dat het wordt afgevangen. Ja, dat kan ook gebeuren, maar daar hoor je niemand over.
Het blijven computersystemen die door mensen zijn gebouwd en getest. 100% dekkend testen is een fabeltje, daardoor komen fouten die minder snel voorkomen pas laat aan het licht, zoals nu bij T-Mobile. Wie weet hoe lang dit probleem al heeft bestaan, misschien al jaren, voordat het eindelijk eens de kop op steekt.
@Bart: goed je factuur controleren en laten retourstorten. Ik heb ook al eens zoiets gehad, klantenservice is hier nmaar mijn ervaring erg behulpzaam in.
Dereck
LOL, drank maakt meer kapot dan je lief is…
PS: ik heb er gisteren 8 gekregen!
Julian
Tja… vond het al dubbel op. Mijn T-Mobile contract gaat de 21e in maar mijn nummer was toch al goedgekeurd.
Ik kreeg later wel een smsje met hun excuses en dat ik het mailtje als niet gelezen moest beschouwen.
Netjes toch?
iGeO
Ik ga inderdaad op 26 jan over van Hi naar t-mobile, waar ik ook keurig een smsje van kreeg.
Maar kreeg daarna dat ook de melding via sms dat ik dat berichtje kan negeren, terwijl dat dus WEL moet.
Kan ik ere nu van uit gaan dat het overzetten bij mij toch goed verloopt?
Nils ][ VMC
PWND XD
Thavipa
Het leuke was… mijn vodafone abbo gaat volgende week over naar mijn t-mobile (iphone) abbo. Dus ik kreeg ook een smsje.. maar die klopte wel! (Op de 18e van deze maand word het overgezet).
Misschien was ik de oorzaak wel van het probleem…:P
Madbo
Hoi,
Inmiddels al tig smsjes gehad over portering enz…
En ook nog eens op de gekste tijden.
Ik lig heerlijk op 1 oor en daar word ik wakker gemaakt door een sms om 3:52 vannnn juist T-Mobile.
Sorry fouten moeten kunnen en mogen maar dit is echt ie leuk meer…..:(
Ik had t ook. Maar waren 3 smsjes.
thanks voor t bericht.. π
Ik had zelfs 3 smsjes van ze vannochtend! Eerst eentje waarin stond dat mijn nummerportering aanvraag was goedgekeurd, daarna eentje met morgen wordt je nummer overgezet en daarna nog een met je kunt nu je nummer gebruiken!
Ik dacht al dat ze niet helemaal 100 waren daar want ik bel al sinds oktober met dit nummer..
Ik vond het al een beetje vreemd dat ik die smsjes laat kreeg, maar nu weet ik waarom.
vandaar… π
Ook ik keek verbaasd op ik kreeg er zelfs twee de ander stond in dat ik ook vandaag was geactiveerd op het netwerk.
Ik vond het zelfs zo vreemd dat ik meteen na ontvangst van het smsje de klantenservice van T-Mobile heb gebeld. Daar was het overigens erg druk π en wisten ze me te vertellen dat er ook mensen waren die wel 17 smsjes hadden gehad door deze fout in het systeem. Dan vielen die twee van mij nog wel mee.
Dat dit nog gewoon kan! Ik blijf me er over verbazen wat voor klunzen er werken bij dat Database Beheer service bureau. Je krijgt dit niet zomaar voor elkaar.
haha, dacht al na 6 sms dat er iets niet klopte.
Dat gravatar wil nog niet zo goed werken bij mij volgens mij. Anyway. Ik zal blij zijn als ik over anderhalf jaar weer van provider kan overstappen.
Ja ik kreeg stuk of 4, maar in 1 stond dat me nummer werd omgezet op 13 november 2008… toen wist ik het zeker, wat een gekluns.
Ik kreeg een bericht dat mijn nummer op 03-12-2008 zou worden overgezet. In de tweede sms stond er dat het morgen zou gebeuren. Tot slot werd ik gefeliciteerd dat het gelukt was en vanaf nu gebruik kon maken van het nieuwe nummer (wat ik dus al vanaf 03-12-2008 had).
Toch wel netjes dat ze nu alsnog de sms-jes sturen, want op het moment dat mijn nummer werd overgezet had ik niks te horen gekregen. De brief waarin de datum voor nummer portering stond kreeg ik de dag erna, dus dat vond ik destijds vrij slordig.
tering wat een kneuzen weer
heb het niet gehad.
Zegt wel weer genoeg over t-mobile…
Gaat er weleens iets wel goed bij T-M? Wat een stel prutsers daar zeg….
Ik kreeg dit bericht ook, echter bij mij stond erin; binnen 8 dagen…
Ik kreeg het vandaag ook, terwijl ik Vodafone heb. Maar ik zit dus gewoon Γ©cht te wachten totdat ik over kan stappen naar T-mobile…
Beetje verwarrend allemaal.
Wel vaag hoor. Heb voor de zekerheid toch maar ff gebeld met Vodafone of ze een aanvraag hadden gedaan. Ben wel van mijn t-mobile abonnement afgekomen maar je weet het nooit. Bleek natuurlijk niks aan de hand. Toch vaag dat mijn nummer nog wel in hun bestand staat (ook al is het nooit officieel overgegaan naar T-mobile).
haha ik heb der ook 3 gehad,, maar ik heb t gelezen en verder geen aandacht aan gegeven,, en dat is dus goed les ik nu hahah
Nu snap ik het, ik vond het wel grappig. Want er stond precies de datum wanneer mijn nummer echt was veranderd naar T-Mobile. Dit smsje was dus 3 maanden te laat voor mij =P. En ik kreeg er ook 3 hoor π
Me too XD
Nou ik kreeg hem ook, bij mij noemden ze de datum van as maandag. En dit klopt ook nog.. Zijn dus ook mensen waarbij het wel zo hoort.. (en ik heb nog geen tmobile nummer)
Ja hetzelfde als bericht hierboven (:
hahah, ik had er ook 3
eentje dat me nummer overgezet zou worden binnen 8 dagen,
Toen eentje dat hij morgen overgezet zou worden en daarna
Welkom bij T-Mobile.
Best grappig maar ik schrok wel effe dat ik ineens een ander nummer zou hebben.
Maar zojuist kreeg ik een excuus smsje!
Da’s dan wel weer correct
SMS 1: 13-01-2009 11:37
“Uw aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. Op 10-09-2008 wordt uw nummer overgezet naar T-Mobile. Voor meer informatie kunt u bellen met T-Mobile: 0800-7111”
SMS 2: 13-01-2009 11:37
“Morgen zal de overzetting van uw huidige nummer naar T-Mobile plaatsvinden. Heeft u vragen, bel T_Mobile Klantenservice: 0800-7111”
SMS 3: 13-01-2009 12:03
“Welkom bij T-Mobile! Vanaf nu kunt u gebruik maken van uw huidige nummer op het netwerk van T-Mobile. Heeft u vragen, bel T-Mobile Klantenservice: 0800-7111”
SMS 4: 13-01-2009 22:52
“Geachte klant, door een storing heeft U vandaag ten onrechte sms berichten over nummer portering ontvangen. Onze excuses voor deze fout. T-Mobile”
Dit waren de 4 sms berichten die ik gisteren heb ontvangen van TMobile. Er waren rond die tijd ook problemen met porteringen, TMobile heeft er een maand over gedaan om mijn nummer overgezet te krijgen van Simyo naar TMobile. TMobile heeft me daarvoor wel een vergoeding aangeboden ter compensatie. Mijn Abonnement is afgesloten begin September vorig jaar.
Ik denk dat deze problemen daar aan gerelateerd zijn.
Ik ben een beetje bezorgd: mijn nummer zou namelijk ECHT morgen overgezet worden, en dat sms’je gaf me vertrouwen dat ‘t goed gaat komen. Zou T-Mobile nu voor de zekerheid maar helemaal geen nummers overzetten morgen…?
(het lijkt erop dat jullie dus allemaal een kopietje hebben gehad van ‘t sms’je dat T-Mobile naar mij stuurde, haha ;-))
Bij mij ook π voor mij was het smsje 5 dagen te laat. Geinig dat we allemaal ff een huh moment hadden.
Vanochtend zo’n excuus smsje gekregen.
Heb het berichtje uiteraard ook ontvangen, maar had de dag ervoor (12jan) het probleem dat de Belstatus app mijn bundel niet aanvulde (op de site van T-mobile ook niet) maar de nieuwe maand was wel ingegaan. De volgende dag kreeg ik mijn 300 min erbij maar zag dat ik meteen overige kosten had. Ik heb dus het vermoeden dat het bellen en smsen van maandag 12jan als buiten de bundel zijnde in rekening is gebracht. Hebben hier meer mensen last van gehad?? Is dit ook een gevolg van de storing bij T-mobile??
Wat een typisch Nederlands gezeur weer over ‘prutsers dit, prutsers dat’. Als je wat meer verstand hebt van IT en de complexiteit van systemen bij een telecomprovider weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Geloof me, het mag uiteraard niet gebeuren, maar zoiets gebeurt overal. Bij telecomproviders is het alleen eerder zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld massaal SMSjes krijgen.
Bij andere bedrijven heb ik ook wel gezien dat er testpost gewoon wordt verstuurd, in plaats van dat het wordt afgevangen. Ja, dat kan ook gebeuren, maar daar hoor je niemand over.
Het blijven computersystemen die door mensen zijn gebouwd en getest. 100% dekkend testen is een fabeltje, daardoor komen fouten die minder snel voorkomen pas laat aan het licht, zoals nu bij T-Mobile. Wie weet hoe lang dit probleem al heeft bestaan, misschien al jaren, voordat het eindelijk eens de kop op steekt.
@Bart: goed je factuur controleren en laten retourstorten. Ik heb ook al eens zoiets gehad, klantenservice is hier nmaar mijn ervaring erg behulpzaam in.
LOL, drank maakt meer kapot dan je lief is…
PS: ik heb er gisteren 8 gekregen!
Tja… vond het al dubbel op. Mijn T-Mobile contract gaat de 21e in maar mijn nummer was toch al goedgekeurd.
Ik kreeg later wel een smsje met hun excuses en dat ik het mailtje als niet gelezen moest beschouwen.
Netjes toch?
Ik ga inderdaad op 26 jan over van Hi naar t-mobile, waar ik ook keurig een smsje van kreeg.
Maar kreeg daarna dat ook de melding via sms dat ik dat berichtje kan negeren, terwijl dat dus WEL moet.
Kan ik ere nu van uit gaan dat het overzetten bij mij toch goed verloopt?
PWND XD
Het leuke was… mijn vodafone abbo gaat volgende week over naar mijn t-mobile (iphone) abbo. Dus ik kreeg ook een smsje.. maar die klopte wel! (Op de 18e van deze maand word het overgezet).
Misschien was ik de oorzaak wel van het probleem…:P
Hoi,
Inmiddels al tig smsjes gehad over portering enz…
En ook nog eens op de gekste tijden.
Ik lig heerlijk op 1 oor en daar word ik wakker gemaakt door een sms om 3:52 vannnn juist T-Mobile.
Sorry fouten moeten kunnen en mogen maar dit is echt ie leuk meer…..:(