T-Mobile komt klanten tegemoet in de strengere databundels door op de site de gebruiker inzicht te geven in de data die ze verbruiken. Op My T-Mobile vind je de gegevens onder 'Status Internetgebruik'.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 36 reacties
JPJdeMaat
Mooi stukje eigen belang van de telco: bij een FUP krijg je geen inzicht in je datagebruik, nu er een maximum aantal MB is ingesteld kan het plotseling wel.
Pietje Puck
Ik heb al een oud abbonement, maar zou ook wel graag mijn verbruik zien: dan weet ik wat ik nodig heb als het afloopt. (ik kan het zelf natuurlijk bijhouden, maar ik heb liever dat ze het voor me doen)
jeffrey
Abbo afloopt? Gewoon door laten lopen dan heb je altijd oude voorwaarden en altijd onbeperkt internet.
Leon
@Jeffrey: Ja maar dan betaal je dus voor je telefoon die al is “afbetaald” en krijg je geen nieuwe.
Pietje Puck
@jeffrey: Maar dan krijg je er geen nieuwe iPhone bij: in de prijs die ik nu betaal zit ook de prijs van het toestel. Als het afloopt ga ik kijken naar een SIM only of een nieuw abbo mét iPhone 5! (en waarschijnlijk het laatste)
Thomas
Origineel geplaatst door jeffrey
Abbo afloopt? Gewoon door laten lopen dan heb je altijd oude voorwaarden en altijd onbeperkt internet.
En blijf je doorbetalen voor een telefoon die je al lang afbetaald hebt. Wil je een nieuw toestel moet je toch je contract vernieuwen. Dit trucje gaat dus alleen op bij sim-only.
Youri
Wat ik me overigens wel steeds meer begin af te vragen is de combinatie van iCloud, de iPhone 5 en de data kosten die daarbij gemoeid zijn. Mocht de iPhone er daadwerkelijk komen zonder opslagruimte, of heel beperkt, dan gaan veel mensen tegen hoge kosten aan lopen. Tenzij ze WIFI gebruiken.
eiskoud
Ik heb tussentijds mijn abo. omgezet naar een nieuw i-200. Ik heb meestal wifi in de buurt, maar de keren dat ik onderweg ben vindt ik de 7,2 down wel heel handig! Ik ben trouwens ook nog altijd dit tevreden met T-mobile.
Blijkbaar gebruik ik niet meer dan 1gb per maand want ik heb nog gen snelheidsverlies meegemaakt. 😀
bertil
Onzin allemaal. Je kunt je dataverbruik gewoon op je iPhone zien. Overbodige optie dus.
Brian Notenbomer
@leon: @pietje puck : maar ik heb geen zin om elke maand 10 euro extra te betalen
richard
Allemaal leuk en aardig dat de operators ineens af willen van de onbeperkte data abbo’s en ik wil daar best voor betalen, maar laat ze eerst die 7,2 mbit maar eens waar maken. Wel eisenstellen maar niet leveren?! Kunnen we daar niets mee bij de Opta of een andere orgaan?!
Onjuist, dataverbruik op je iPhone neemt ook je WiFi mee. Hierin wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen 3G en WiFi waardoor je geen heldere status krijgt van je verbruik(kosten).
Hou de volgende keer je onterechte en stellige opmerkingen even voor je
alsatian
Wel erg jammer dat ik met mijn abo voor 15 augustus geen inzicht in mijn dataverbruik krijg.
Met abonnement voor 15 augustus word je na 1 gb namelijk ook geknepen.
Moh
Origineel geplaatst door alsatian
Wel erg jammer dat ik met mijn abo voor 15 augustus geen inzicht in mijn dataverbruik krijg. Met abonnement voor 15 augustus word je na 1 gb namelijk ook geknepen.
Dit klopt toch niet?
L23
Origineel geplaatst door Artistik Onjuist, dataverbruik op je iPhone neemt ook je WiFi mee. Hierin wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen 3G en WiFi waardoor je geen heldere status krijgt van je verbruik(kosten).
Hou de volgende keer je onterechte en stellige opmerkingen even voor je
Onzin allemaal. Dataverbruik neemt geen Wifi mee, alleen 3G verbruik wordt bijgehouden. 😉
marcservice
Ja, dat is toch weer een beetje een domme zet van T-Mobile of misschien wel weer een hele slimme. Waarom nu niet ook beschikbaar voor mensen die vóór 15 augustus hun abonnement hebben aangekocht?
Mijn abonnement loopt begin volgend jaar af en dan zou ik het toch wel handig vinden om te zien hoeveel data ik gebruikt heb. Als ik daar nu al inzicht op heb weet ik wat ik moet doen als ik mijn abonnement wil verlengen, of juist niet en lekker hou want nu kan ik nog gewoon onbeperkt op internet.
Soms zijn die mensen bij T-Mobile gewoon niet te volgen en doen altijd die dingen waar klanten net niet op zitten te wachten. Jammer hoor want ik vind persoonlijk T-Mobile erg goed en wil zeker klant blijven 🙂
Frits
Ik weet niet of iedereen het weet maar het niet overschrijden van je datalimiet geldt alleen het eerst jaar.
Het jaar daarop ga je wel betalen per mb tenzij je 5 euro betaald per maand zodat je je limiet afkoopt.
Alleen blijft het dan wel bij 500/1000 naar een lage snelheid.
Oftwel:
Het eerst jaar is het datalimiet gratis en daarna 5 euro.
En dat moet je echt in de heeeeele kleine lettertjes lezen.
Nee T-Mobile is dan ook geen optie.
Alhoewel je zal wel nooit aan je limiet komen want je hebt bijna nergens een 3G verbinding. (Of je moet mazzel hebben)
Maar het gratis gebruik maken van de HotSpots is geweldig (Not) want die vind je ook bijna nergens….
Dan word de KPN weer gunstiger..
Ach het is allemaal lood om oud ijzer…
Max
Hehe, goede zet van tmobile. Je hoopt altijd dat zoiets er komt, en dan heb ik liever dit dan de 1ste 3 maand onbeperrkt internetten, waar je alleen dán wat aan hebt.
T-Prutsters
Je wordt gewoon verschrikkelijk genaaid aan alle kanten. Wanneer je je 3G nodig hebt werkt ‘t niet. Dan moet je eerst vliegtuigmodus aan- en uitzetten om (hopelijk) een verbinding te krijgen.
Als je nou ook compensatie krijgt voor de tijd dat je geen 3G hebt waar je wel voor betaald dan is het wel een eerlijke deal maar tot die tijd wordt je gewoon ouderwets genaaid zonder condoom…..
Sezgin
Origineel geplaatst door Thomas En blijf je doorbetalen voor een telefoon die je al lang afbetaald hebt. Wil je een nieuw toestel moet je toch je contract vernieuwen. Dit trucje gaat dus alleen op bij sim-only.
Waarom zie je het enkel daarvoor? Ik houd mijn abonnement omdat de voorwaarden beter zijn dan de nieuwe.
tarik
@eiskoud: jah ik heb precies hetzelfde alleen ik haal met speedtest geen 7,2 down , jammer want ik betaal er nu wel voor
Bram Vos
Mijn i-abonnement is voor 15 augustus afgesloten, maar ik kan mijn dataverbruik wel zien. Niet dat klopt.. Er staat dat ik nog 1024 mb kan verbruiken deze maand en dat ik nog 0 mb verbruikt heb. En dat laatste is sowieso niet waar. En dat eerste ook niet, ik heb maar 1gb per maand… Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat als ik meer dan 1 gb gebruik mijn snelheid nooit gedowngrade wordt, terwijl dat wel zou moeten..
Sezgin
Een van de redenen dat ik voor T-Mobile heb gekozen was het onbeperkt houdbaarheid van je beltegoed. Helaas is dit met de nieuwe abonnementen ook verdwenen. T-Mobile knijpt in je internetbundel na het overschrijden van je x aantal MB’s terwijl KPN aantal malen een smsje verstuurd.
Tja, misschien moet ik KPN ook maar eens overwegen. Heeft tenslotte een veel betere netwerk.
1. Hier de juiste link naar My T-Mobile, artikel refereert alleen naar de shop.
“De Belstatus is nog niet aangepast voor de nieuwe Smart Plus en iSmart abonnementen en geeft hierdoor geen goede indicatie van uw resterende tegoed.”
2. Ik HEB geen nieuw abonnement en die ga ik ook nooit halen, dus waar deze melding op slaat weet ik niet…
3. Aan mijn T-Mobile extra puntjes kan ik zien dat ik al €660 abonnementskosten betaald heb, hoezee 😀
4. i-Abo’s kunnen het ook niet zien… Kan iemand de link kopiëren aub? Ik vermoed dat het gewoon zichtbaar is per account, maar dat ze het bewust weglaten voor oude klanten, omdat we geen nieuwe klanten zijn die extra duiten in de zak brengen voor minder belminuten, sms’jes en data 😉
Origineel geplaatst door Moh
Wel erg jammer dat ik met mijn abo voor 15 augustus geen inzicht in mijn dataverbruik krijg. Met abonnement voor 15 augustus word je na 1 gb namelijk ook geknepen.
———
Dit klopt toch niet?
Jawel het klopt wel. Dat waren de nieuwe i-Abo’s (vanaf toen ze ook de i-200 aanboden), waarbij overigens minuten & sms’jes gehalveerd waren ten opzichte van de oude i-Abo’s 😉
Origineel geplaatst door Sezgin
Een van de redenen dat ik voor T-Mobile heb gekozen was het onbeperkt houdbaarheid van je beltegoed. Helaas is dit met de nieuwe abonnementen ook verdwenen. T-Mobile knijpt in je internetbundel na het overschrijden van je x aantal MB’s terwijl KPN aantal malen een smsje verstuurd. Tja, misschien moet ik KPN ook maar eens overwegen. Heeft tenslotte een veel betere netwerk.
Bij de oude i-Abo’s was dat ook niet.. Had Relax dat?
Nee kijk je maakt een fout.. T-Mobile knijpt soft af: je snelheid wordt zo traag dat WhatsAppen al moeizaam gaat. KPN doet gewoon heel veel geld vragen voor alles wat over je bundel heen is. Je komt bedrogen uit als je om deze reden naar KPN gaat hoor 😉
Sezgin
@Bubbly: Bij oude abonnementen is dat wel het geval. Die heb ik zelf nog (Flex 30). En ik heb nu meer dan 300 euro aan beltegoed over.
Hou de volgende keer je onterechte en stellige opmerkingen even voor je
Onzin, dat klopt niet.
Er staat niet voor niets “Cellular Network Data”.
Hou de volgende keer je onterechte en stellige opmerkingen even voor je.
eiskoud
@tarik: 7,2 haal ik ook niet.. maar 5,5 vindt ik heel acceptabel 🙂 Screenshot
Ed
Origineel geplaatst door Leon Ja maar dan betaal je dus voor je telefoon die al is “afbetaald†en krijg je geen nieuwe.
Je betaalt niet voor een toestel maar voor de minuten en het gebruik van internet.
Sezgin
@eiskoud: Is dat betrouwbaar? Want bij mij kwam het eerst op 0,76 en daarna naar 0,63. Of word ik hard genaaid?
genaaid
Ik heb in de regio Helmond – Eindhoven de laatste weken diverse steekproeven gehouden met mijn iPhone, de laagst gehaalde snelheid was 0,0, dit vanwege het volledig ontbreken van een gsm signaal, op piek locaties ben ik nooit hoger gekomen dan 0,64 mb/s.
Of je genaaid wordt bij T-Mobile met de nieuwe abonnementen en hun data limieten?
Zeker, je wordt gewoon gruwelijk genaaid!!
marc
Hallo, je hebt nooit onbeperkt je bel bundel meenemen. Dat is maar 1 maand hoor!! Tenminste de iPhone abonnementen wel, die ik al 4 jaar heb!!
Sezgin
Origineel geplaatst door marc
Hallo, je hebt nooit onbeperkt je bel bundel meenemen. Dat is maar 1 maand hoor!! Tenminste de iPhone abonnementen wel, die ik al 4 jaar heb!!
Dus wel. Met flex kon dat wel. En die heb ik nog steeds.
Ik heb nu een beltegoed van iets meer dan 300 euro. En ik kan nergens lezen dat ik het over de iPhone-abonnementen had.
eiskoud
Ik haal hier (Heerlen e.o.) in Zuid Limburg dagelijks snelheden van 5 dus ik klaag niet. (speedtest geeft Eindhoven aan als server) alleen met evenementen merk ik dat de snelheid drastisch omlaag gaat. Ik doe voor de rest niets vreemds (gewone stock iPhone4)
Als je toch op trage snelheid terugvalt kan je nog altijd op echt mobiele sites surfen.
Frits
Ja dat wel. maar dan alleen het eerste jaar…
Want daarna moet je 5 euro bij betalen om dat zo te hebben
Anders per mb.
Wat tevens ook veranderd bij een i150
Het was zo dat je 150 bel minuten en 150 smsjes had maar nu is het of of.
Gekke werk en dat met zo’n slechte dekking
Gerrie de B.
@Sezgin: Heb ik ook nog de Flex 15 sim only + internet plus. €22,50 p.m. snel internet tot 2GB en daarna snelheid reductie. Overigens heb ik nog een tegoed van €600,- op de Flex 🙂
Data is makkelijk bij te houden met Air Meter app op de iPhone 4. Die splitst per T-Mobile maand je WiFi en 3G verbruik. mijn 3G komt gemiddeld op een kleine 500MB (verschilt van 250MB tot 800MB), mijn WiFi daarintegen komt op 4GB per maand. En zo erg zijn de nieuwe abo’s niet veranderd met die van voor 15 aug. Puur alleen de beperking na een jaar.
Mooi stukje eigen belang van de telco: bij een FUP krijg je geen inzicht in je datagebruik, nu er een maximum aantal MB is ingesteld kan het plotseling wel.
Ik heb al een oud abbonement, maar zou ook wel graag mijn verbruik zien: dan weet ik wat ik nodig heb als het afloopt. (ik kan het zelf natuurlijk bijhouden, maar ik heb liever dat ze het voor me doen)
Abbo afloopt? Gewoon door laten lopen dan heb je altijd oude voorwaarden en altijd onbeperkt internet.
@Jeffrey: Ja maar dan betaal je dus voor je telefoon die al is “afbetaald” en krijg je geen nieuwe.
@jeffrey: Maar dan krijg je er geen nieuwe iPhone bij: in de prijs die ik nu betaal zit ook de prijs van het toestel. Als het afloopt ga ik kijken naar een SIM only of een nieuw abbo mét iPhone 5! (en waarschijnlijk het laatste)
En blijf je doorbetalen voor een telefoon die je al lang afbetaald hebt. Wil je een nieuw toestel moet je toch je contract vernieuwen. Dit trucje gaat dus alleen op bij sim-only.
Wat ik me overigens wel steeds meer begin af te vragen is de combinatie van iCloud, de iPhone 5 en de data kosten die daarbij gemoeid zijn. Mocht de iPhone er daadwerkelijk komen zonder opslagruimte, of heel beperkt, dan gaan veel mensen tegen hoge kosten aan lopen. Tenzij ze WIFI gebruiken.
Ik heb tussentijds mijn abo. omgezet naar een nieuw i-200. Ik heb meestal wifi in de buurt, maar de keren dat ik onderweg ben vindt ik de 7,2 down wel heel handig! Ik ben trouwens ook nog altijd dit tevreden met T-mobile.
Blijkbaar gebruik ik niet meer dan 1gb per maand want ik heb nog gen snelheidsverlies meegemaakt. 😀
Onzin allemaal. Je kunt je dataverbruik gewoon op je iPhone zien. Overbodige optie dus.
@leon: @pietje puck : maar ik heb geen zin om elke maand 10 euro extra te betalen
Allemaal leuk en aardig dat de operators ineens af willen van de onbeperkte data abbo’s en ik wil daar best voor betalen, maar laat ze eerst die 7,2 mbit maar eens waar maken. Wel eisenstellen maar niet leveren?! Kunnen we daar niets mee bij de Opta of een andere orgaan?!
Onjuist, dataverbruik op je iPhone neemt ook je WiFi mee. Hierin wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen 3G en WiFi waardoor je geen heldere status krijgt van je verbruik(kosten).
Hou de volgende keer je onterechte en stellige opmerkingen even voor je
Wel erg jammer dat ik met mijn abo voor 15 augustus geen inzicht in mijn dataverbruik krijg.
Met abonnement voor 15 augustus word je na 1 gb namelijk ook geknepen.
Dit klopt toch niet?
Onzin allemaal. Dataverbruik neemt geen Wifi mee, alleen 3G verbruik wordt bijgehouden. 😉
Ja, dat is toch weer een beetje een domme zet van T-Mobile of misschien wel weer een hele slimme. Waarom nu niet ook beschikbaar voor mensen die vóór 15 augustus hun abonnement hebben aangekocht?
Mijn abonnement loopt begin volgend jaar af en dan zou ik het toch wel handig vinden om te zien hoeveel data ik gebruikt heb. Als ik daar nu al inzicht op heb weet ik wat ik moet doen als ik mijn abonnement wil verlengen, of juist niet en lekker hou want nu kan ik nog gewoon onbeperkt op internet.
Soms zijn die mensen bij T-Mobile gewoon niet te volgen en doen altijd die dingen waar klanten net niet op zitten te wachten. Jammer hoor want ik vind persoonlijk T-Mobile erg goed en wil zeker klant blijven 🙂
Ik weet niet of iedereen het weet maar het niet overschrijden van je datalimiet geldt alleen het eerst jaar.
Het jaar daarop ga je wel betalen per mb tenzij je 5 euro betaald per maand zodat je je limiet afkoopt.
Alleen blijft het dan wel bij 500/1000 naar een lage snelheid.
Oftwel:
Het eerst jaar is het datalimiet gratis en daarna 5 euro.
En dat moet je echt in de heeeeele kleine lettertjes lezen.
Nee T-Mobile is dan ook geen optie.
Alhoewel je zal wel nooit aan je limiet komen want je hebt bijna nergens een 3G verbinding. (Of je moet mazzel hebben)
Maar het gratis gebruik maken van de HotSpots is geweldig (Not) want die vind je ook bijna nergens….
Dan word de KPN weer gunstiger..
Ach het is allemaal lood om oud ijzer…
Hehe, goede zet van tmobile. Je hoopt altijd dat zoiets er komt, en dan heb ik liever dit dan de 1ste 3 maand onbeperrkt internetten, waar je alleen dán wat aan hebt.
Je wordt gewoon verschrikkelijk genaaid aan alle kanten. Wanneer je je 3G nodig hebt werkt ‘t niet. Dan moet je eerst vliegtuigmodus aan- en uitzetten om (hopelijk) een verbinding te krijgen.
Als je nou ook compensatie krijgt voor de tijd dat je geen 3G hebt waar je wel voor betaald dan is het wel een eerlijke deal maar tot die tijd wordt je gewoon ouderwets genaaid zonder condoom…..
Waarom zie je het enkel daarvoor? Ik houd mijn abonnement omdat de voorwaarden beter zijn dan de nieuwe.
@eiskoud: jah ik heb precies hetzelfde alleen ik haal met speedtest geen 7,2 down , jammer want ik betaal er nu wel voor
Mijn i-abonnement is voor 15 augustus afgesloten, maar ik kan mijn dataverbruik wel zien. Niet dat klopt.. Er staat dat ik nog 1024 mb kan verbruiken deze maand en dat ik nog 0 mb verbruikt heb. En dat laatste is sowieso niet waar. En dat eerste ook niet, ik heb maar 1gb per maand… Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat als ik meer dan 1 gb gebruik mijn snelheid nooit gedowngrade wordt, terwijl dat wel zou moeten..
Een van de redenen dat ik voor T-Mobile heb gekozen was het onbeperkt houdbaarheid van je beltegoed. Helaas is dit met de nieuwe abonnementen ook verdwenen. T-Mobile knijpt in je internetbundel na het overschrijden van je x aantal MB’s terwijl KPN aantal malen een smsje verstuurd.
Tja, misschien moet ik KPN ook maar eens overwegen. Heeft tenslotte een veel betere netwerk.
http://www.t-mobile.nl/my-t-mobile
1. Hier de juiste link naar My T-Mobile, artikel refereert alleen naar de shop.
2. Ik HEB geen nieuw abonnement en die ga ik ook nooit halen, dus waar deze melding op slaat weet ik niet…
3. Aan mijn T-Mobile extra puntjes kan ik zien dat ik al €660 abonnementskosten betaald heb, hoezee 😀
4. i-Abo’s kunnen het ook niet zien… Kan iemand de link kopiëren aub? Ik vermoed dat het gewoon zichtbaar is per account, maar dat ze het bewust weglaten voor oude klanten, omdat we geen nieuwe klanten zijn die extra duiten in de zak brengen voor minder belminuten, sms’jes en data 😉
Jawel het klopt wel. Dat waren de nieuwe i-Abo’s (vanaf toen ze ook de i-200 aanboden), waarbij overigens minuten & sms’jes gehalveerd waren ten opzichte van de oude i-Abo’s 😉
Bij de oude i-Abo’s was dat ook niet.. Had Relax dat?
Nee kijk je maakt een fout.. T-Mobile knijpt soft af: je snelheid wordt zo traag dat WhatsAppen al moeizaam gaat. KPN doet gewoon heel veel geld vragen voor alles wat over je bundel heen is. Je komt bedrogen uit als je om deze reden naar KPN gaat hoor 😉
@Bubbly: Bij oude abonnementen is dat wel het geval. Die heb ik zelf nog (Flex 30). En ik heb nu meer dan 300 euro aan beltegoed over.
Onzin, dat klopt niet.
Er staat niet voor niets “Cellular Network Data”.
Hou de volgende keer je onterechte en stellige opmerkingen even voor je.
@tarik: 7,2 haal ik ook niet.. maar 5,5 vindt ik heel acceptabel 🙂
Screenshot
Je betaalt niet voor een toestel maar voor de minuten en het gebruik van internet.
@eiskoud: Is dat betrouwbaar? Want bij mij kwam het eerst op 0,76 en daarna naar 0,63. Of word ik hard genaaid?
Ik heb in de regio Helmond – Eindhoven de laatste weken diverse steekproeven gehouden met mijn iPhone, de laagst gehaalde snelheid was 0,0, dit vanwege het volledig ontbreken van een gsm signaal, op piek locaties ben ik nooit hoger gekomen dan 0,64 mb/s.
Of je genaaid wordt bij T-Mobile met de nieuwe abonnementen en hun data limieten?
Zeker, je wordt gewoon gruwelijk genaaid!!
Hallo, je hebt nooit onbeperkt je bel bundel meenemen. Dat is maar 1 maand hoor!! Tenminste de iPhone abonnementen wel, die ik al 4 jaar heb!!
Dus wel. Met flex kon dat wel. En die heb ik nog steeds.
Ik heb nu een beltegoed van iets meer dan 300 euro. En ik kan nergens lezen dat ik het over de iPhone-abonnementen had.
Ik haal hier (Heerlen e.o.) in Zuid Limburg dagelijks snelheden van 5 dus ik klaag niet. (speedtest geeft Eindhoven aan als server) alleen met evenementen merk ik dat de snelheid drastisch omlaag gaat. Ik doe voor de rest niets vreemds (gewone stock iPhone4)
Als je toch op trage snelheid terugvalt kan je nog altijd op echt mobiele sites surfen.
Ja dat wel. maar dan alleen het eerste jaar…
Want daarna moet je 5 euro bij betalen om dat zo te hebben
Anders per mb.
Wat tevens ook veranderd bij een i150
Het was zo dat je 150 bel minuten en 150 smsjes had maar nu is het of of.
Gekke werk en dat met zo’n slechte dekking
@Sezgin: Heb ik ook nog de Flex 15 sim only + internet plus. €22,50 p.m. snel internet tot 2GB en daarna snelheid reductie. Overigens heb ik nog een tegoed van €600,- op de Flex 🙂
Data is makkelijk bij te houden met Air Meter app op de iPhone 4. Die splitst per T-Mobile maand je WiFi en 3G verbruik. mijn 3G komt gemiddeld op een kleine 500MB (verschilt van 250MB tot 800MB), mijn WiFi daarintegen komt op 4GB per maand. En zo erg zijn de nieuwe abo’s niet veranderd met die van voor 15 aug. Puur alleen de beperking na een jaar.