Reacties voor: T-Mobile trekt de stekker uit iPhone-klachtenmail

T-Mobile heeft het speciale e-mailadres voor klachten over de iPhone 3G alweer gesloten. Mensen die willen informeren hoe het staat met hun klacht krijgen een automatisch antwoord terug.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 89 reacties

  1. Die arrogantie zal T-Mobile in de toekomst duur komen te staan. Binnen 1 jaar wil 80% van de klanten een gratis unlock (wettelijk verplicht uit te voeren door T-Mobile) en gaat er vandoor naar een ander netwerk. Mark my words!
    Dat scheelt overigens ook in de “extra kosten” van T-Mobile. Waar die steeds vandaan komen is me een raadsel. Ik had deze maand “al” 3 cent aan extra kosten. Wat kan dat nu zijn???!!!

  2. Lol ik heb lekker mijn 50% korting al

  3. @Daaf: En ik heb in huis 3G! 😛

  4. @Daaf en je mag je contract nu niet meer ontbinden 😛 (volgens T-mobile dan hea)

  5. hm, ik werd enkel teruggebeld met de mededeling dat “er een update beschikbaar komt die alle problemen op gaat lossen”, niks 50% korting :S

  6. Tsja, de uitzondering bevestigt de regel. Hier is huis heeft T-Mobile gewoon volle sterkte en 3G. Geen enkel ander netwerk doet dat (hier) na. Met pijn in mijn hart heb ik dan toch m’n T-Mobile abo verlengd voor 1 jaar. 6 euro voor 150 belminuten + 100 gratis smsjes per maand + 9,50 Web&Walk… Too hard to resist!

  7. Gaat ze duur komen te staan.
    Ik heb al 12 ct extra kosten waar ik ze echt voor ga bellen! 12 ct slaat nergens op.

  8. Nou, dat is dus nog een RADAR uitzending…

  9. Ik heb ze ook al een keer gebeld over extra kosten die ik gemaakt zou hebben, terwijl ik nog voldoende belminuten over had. Konden ze niets mee, eerst wachten op de factuur en dan mocht ik proberen het geld terug te krijgen. Dat is toch absurd.

  10. ik krijg 1 maand 100% korting. Maar wat zijn het toch irritante lui daar bij t-mobile! Je moet echt schreeuwen eer je hun aandacht krijgt…..

  11. ik ben echt heel erg kwaad mijn netwerk bereik valt nog altijd weg bij mij thuis…. ik kreeg dus dat emailtje terug en ben nooit op gebeld door tmobile. update 2.1 heeft niets verbeterd aan netwerk bereik. de iphone is wel stabieler geworden maar nog altijd bagger bereik…. maarja apple heeft ook geen invloed op het slechte netwerk van tmobile. ze kunnen er mischien wel druk achter zetten dat tmobile zijn netwerk verbeterd omdat mensen gaan denken dat apple een slecht product heeft geleverd maar ik heb met meerdere telefoons het tmobile netwerk bij mij thuis getest en overal valt het bereik regelmatig weg.

  12. @ramon: T-Mobile? Je bent jong en je wilt wat! Net Veronica, maar krijg je het ook? Nehhh. Nog maar niet te spreken over serieus zakelijk gebruik van T-Mobile.

  13. Zit wat in. Firmware 2.1 heeft veel opgelost, dus…

  14. @owain:
    Ik heb vorige week donderdag 4 maanden lang 50% korting gekregen en vandaag kreeg ik weer een telefoontje van T-Mobile, en ik ben direct van mijn contract af gekomen zonder enige kosten, ik moet alleen wel mijn iphone retour sturen op kosten van hun en krijg mijn aanschafkosten retour.

    Wie heeft dit nog meer?

  15. Ik heb vandaag mijn toestel ook teruggestuurd. Omdat 3G aantoonbaar en simpel reproduceerbaar slecht is en blijft heb ik vandaag toch de knoop maar doorgehakt. Jammer van het toestel.

  16. Ik kreeg vanochtend een mailtje dat er eind december het netwerk verbeterd wordt en als ik meer informatie wilde hebben ik maar met t-mobile moest bellen…

  17. Dat bericht over het verbeterde netwerk heb ik ook gehad met daarbij de duidelijke toevoeging (voor wat het waard is) dat dit geen merkbare verbetering voor 3G op zal leveren. Voor mij was dat de druppel…..

  18. Dit klinkt alsof T-Mobile schone schijn heeft willen ophouden bij Radar. Voor het tv-kijkend publiek leek het zo mooi dat ze T-Mobile hun best aan het doen zijn. Maar om binnen een week de klachten e-mail al weer op te heffen zegt genoeg over dit bedrijf.

  19. Terecht. T-Mobile kan er verder echt helemaal niks aan doen. Bovendien hebben ze een uitstekende helpdesk dus een apart mailadres is helemaal niet noodzakelijk om goed geholpen te worden.

    De grootste bugs van de iPhone zijn met firmware 2.1 eruit. Ik kan nu keurig op de meeste plekken bellen waar ik eerst de melding ‘Geen service’ kreeg. De iPhone 3G is een fantastische telefoon die misschien net iets te vroeg gereleased is (FW2.1 had de standaard meegeleverde software moeten zijn) maar daar kan T-Mobile verder niks aan doen. En iedereen die met T-mobile in zee gaat weet van tevoren dat het netwerk niet zo sterk is als dat van KPN of Vodafone, dus dan moet je ook niet gaan nuilen.

    Ik ben zeer tevreden met de iPhone en met de service van T-Mobile, vind 50 euro per maand een mooie prijs!

  20. Haha ik heb mijn belgische iPhone met Vodafone Sim. Mhh Vodafone jij bent zo lief…

  21. Sorry, maar ik ben uiterst tevreden over T-Mobile en Apple. Al jaren overigens. Wellicht kan het 3G-netwerk beter.

    Ik vind het jammer dat er zoveel klagers zijn. Dan neem je toch lekker een Samsung Omnia bij Hi. Met Windows Mobile. Succes!!

  22. @amtimaterie en @Niels: je betaald voor de service van t-mobile maar als je regelmatig geen service in het scherm van je iphone ziet waar betaal je dan voor? ik kan thuis niet bellen. waarom zou ik genoegen moeten nemen met een netwerk dat niet zo sterk is als dat van kpn? dat is de problemen bij de klant neer leggen! tmobile moet voor een goeie dekking zorgen en de klant betaald hiervoor. en ik heb het netwerk in mijn huis met een nokia n70, n73 en een motorola razr getest. voordat ik mijn contract afsloot bij tmobile heb ik altijd vodofone gehad en nooit problemen…. als ik had geweten dat tmobile zo’n slecht netwerk had had ik hier nooit een contract ondertekend. en die dekkings kaarten van tmobile slaan helemaal nergens op ik zou goed bereik moeten hebben zowel 3G als gsm maar 3G heb ik helemaal nog nooit gehad hier en gsm valt regelmatig weg.

  23. @antimaterie, dat bekend is dat TMO niet zo’n sterk netwerk (als het gaat om 3G) heeft en dat je daarom niet moet gaan nuilen (?) ben ik niet met je eens. Ik was er op voorbereid dat de 3G dekking tegen kon vallen maar ZO SLECHT had ik nooit vooraf kunnen vermoeden. Daarnaast is de kwaliteit van het netwerk pas echt naar voren gekomen door het succes van de iPhone….voortschrijdend inzicht dus.

  24. De klagers zijn er omdat tmobile niet kan leveren wat de iphone nodig heeft: een sterk 3g netwerk. Wel adverteren met snel internet maar dat niet waar kunnen maken. Neem aan dat tmobile het toestel toch eerst getest heeft, dus dat ze zelf ook de zwaktes ondekt hebben. Veel nieuwe klanten was naar mijn mening het enige doel, en hoe kun je dat eenvoudiger bereiken dan met een iphone.

  25. @postbus31: Ik draai het liever om. Waarom doe je geen vooronderzoek vóórdat je met T-Mobile in zee gaat? Iedereen weet dat T-Mobile niet zo’n best netwerk heeft (ik ook). Gewoon eerst testen, desnoods met een prepaid simmetje.
    Maakt de liefde voor de iPhone dan zo blind?

  26. je kan naar de dekking kaart kijken van tmobile waar geen bal van klopt….. dat is het enige voor onderzoek dat je kan doen als je wil weten of je 3G bereik hebt. volgens de kaart heb ik binnen bereik maar toen ik mijn iphone kreeg bleek dat ik helemaal in mijn hele dorp geen bereik heb ook niet buiten.

  27. ben ik nou echt de enigste die al jaren tevreden is met T-mobile? Heb nooit klachten en kan overal waar ik kom vollop genieten van mijn iPhone met snel 3g netwerk

  28. Ikzelf val volgens mij echt buiten alle klachten, vanaf dag nummer een (14 juli) volledig bereik op 3G thuis, op mijn werk, bij mijn ouders, vriendin… Noem maar op. Ik merk alleen in het centrum dat ik overga op EDGE. Allen in Tilburg.

    Ik ben een zware zakelijke gebruiker, en ben al 5 jaar klant bij T-Mobile. Ik heb hiervoor ook Kpn, debitel (over vodafone) en vodafone gehad. Bij allemaal ben ik gegaan om de onkundigheid en onverschilligheid van de helpdefk en de kosten.

    T-Mobile heeft misschien niet de beste dekking, dat beweren ze ook niet, maar toen 5jaar geleden kreeg ik van hen rekeningen van € 200,00 ipv € 600,00

    Ikzelf snap dan ook echt niet dat mensen km een paar euro, of zelfs eurocent gaan lopen zeuren en zeiken terwijl ze nog niet eens een factuur thuis hebben gehad.

    T-Mobile heeft een goede klantenservice, waar altijd goeie deals mee te maken zijn. Intussen zijn ze al lang niet meer de goedkoopste, maar ik blijf echt bij hen. Ik heb het bereik steeds beter en beter zien worden. De Helpdesk van 3 pakistanen naar een goed team zien uitgebreid worden (enkele rotte appels daargelaten, vraag altijd een naam en bel op een later tijdstip terug en geef de naam van de onbeschofte door, dat is niet klikken i.m.o.)

    Ik heb er 100% hertrouwen in dat T-Mobile dit allemaal netjes op gaat lossen… Hopelijk heeft iedereen die hier problemen met bereik heeft, in het verleden geen petities gerekend en bezwaren ingedient om de plaatsing van “gevaarlijke, kankerverwekkende” GSM en HSDPA masten tegen te houden…

    Ps. Firmware 2.1 is geweldig!

  29. @steven: Nee, hoor, je bent niet de enige. Ik ben al 10 jaar abonnee bij T-Mobile/Ben. Ik vind alleen wel dat T-Mobile zijn trouwe klanten slecht tegemoet komt v.w.b. de iPhone 3G. Dat zit me dwars. Als particulier gebruiker maakt het me geen r**t uit als de ontvangst een keer wegvalt. Vervelend is het wel. De pretenties van T-Mobile om ook zakelijke gebruikers te kunnen bedienen (zeker met Exchange en Mobile Me) worden met de iPhone pijnlijk ontkracht. Jammer voor T-Mobile. Jullie zijn er nog niet klaar voor….

  30. @Globalist.
    Ik heb n og genoeg dat ik zonder service zit dus. (In huis.) Loop ik ff enaar badkamer of keuken. nou dan kan ik al weten dat ik zonder service zit.
    Ohja. De GPS denkt ook nog steeds dat ik in New Delhi in Inda woont :S

  31. @jz: Heb je het bereik van T-Mobile in je huis eerst gecheckt, jz? Of heb je uit blinde liefde de iPhone 3G gekocht? Wees even eerlijk.

  32. bErijk moet goed binnen zijn volgens de coverage toel
    maar dat GPS is wel gaar. Want voor 2.1 werkte die btw nog prima

  33. Idd fresh, ik ben het helemaal met je eens…

    IEDEREEN ken wel iemand die abonnee is bij T-Mobile… Iedereen had te kunnen checken…

    Waar wonen de mensen die geen bereik hebben eigenlijk allemaal? Ik kom in heel nederland in het centrum, ik kom nooit in ‘t plattnlaand… Misschien dat ik daarom niets merk van slecht bereik ofzo?

    Ik bedoel hier verder niets mee. Ben gewoon erg benieuwd hoe de leefomgeving is… Dorp/stad/centrum/buitengebied… Ik heb al een hoop postcodes voorbij zien komen… Maar dat ga ik allemaal niet uitzoeken…

  34. Hehe, die coverage tool liet zien dat ik goed berijk binnen moet hebben. Ik woon wel in een dorp (geen polder dat ook weer niet). Maar wel paar kilometer hooguit van schiphol vandaan

  35. weet iemand ook hoe duur het is om nu je abbo af tek open of is dat per persoon vershillend?

  36. Ik heb al jaren T-Mobile en zal er ook nooit weg gaan. Vind het een prima bedrijf waar ik echt nog nooit problemen mee heb gehad. In de T-Mobile shop zijn ze ook altijd erg vriendelijk en attent als je een vraag hebt (T-Mobile shop Leidschendam dan).
    Heb nu de iPhone zo’n 2 mnd en vind het een wereld toestel heb er bijna geen problemen mee alleen dat het laden van de smsjes soms wat lang duurde maar dat is nu ook alweer allemaal opgelost in een simpele update wat met andere merken maar moeilijk gaat want als je daar een update voor wilt dan ben je hem toch ff een maandje kwijt!!
    De 3G dekking was bij mij thuis niet goed had 2 streepjes maar door de update naar 2.1 is dat probleem ook weer opgelost want heb nu vol bereik. Ook voor de update had ik buiten toch wel bijna overal goed 3G bereik. Ik zet wel altijd mijn 3G netwerk uit omdat het anders teveel stroom vreet en het GSM netwerk is gewoon een beter netwerk om op te bellen alleen als ik ga internetten gaat het 3G netwerk aan en dat zou iedereen moeten doen dan zal je merken dat je betere gesprekken hebt en dat je bereik net iets beter is.
    Ik vind dat T-Mobile mij een goed netwerk bied en Apple mij een zeer goed toestel heeft gegeven waar ik enorm tevreden over ben!!!

  37. @jz

    Ik denk ook dat T-Mobile daar minder prioriteit legt dan in ‘een grote stad’ gewoon puur omdat in de stad meer populatie is. Meer populatie = meer omzet. Meer omzet = meer investeren in een beter netwerk.

    Als nou eens die activisten zouden kappen met het tegenhouden van plaatsing van masten (dat is hier in Tilburg nl. vaak gebeurd) dan geloof ik echt in een landelijke volledige dekking van T-Mobile.

  38. @Tjabo_NL

    3G uitzetten is voor zakelijke gebruikers niet echt een optie, althans, ik gebruik exchange sync erg veel en dan wil je te niet steeds aan en uitzetten…

  39. Ben vandaag teruggebeld en krijg als het goed is 50% korting.
    Alleen heb liever dat ik thuis eens bereik heb.. En in de kroeg.. En etc..
    Die gast aan de telefoon zei dat in sommige huizen het bereik gewoon slecht is, terwijl ik met KPN gewoon altijd bereik had.

  40. Heb mijn ontvangtsproblemen, en niet werkende voicemail zelf opgelost. Denk niet dat de meeste T-Mobile gebruikers dat voor elkaar krijgen. Denk tevens niet dat T-Mobile snel genoeg mensen heeft opgeleid om iPhone problemen op te lossen. Zoeken ullie maar een schuldige, T-Mobile of Apple

  41. ik moet zeggen ik heb geen problemen, vol bereik hier in Breda en ik heb al mijn tweede fctuur binnen 44,95 en geen overige kosten. Ik had eerst 0,01 ovrige kosten vorige maand en nu heb ik 00,00 overige kosten en heb nu in totaal 523:29 min resterende beltegoed en 594 smsberichten.

  42. Ben zo blij met KPN en m’n unlocked iPhone.
    T-Mobile wordt echt een beetje hopeloos.

  43. En ik met m’n Vodafone op unlocked iPhone v1!

  44. Hmm, als ik beneden in mijn woonkamer zit, heb ik af en toe “geen service”. (Ik heb KPN)
    Ga ik echter naar mijn kamer op zolder, dan heb ik ineens ‘5 streepjes’, oftewel, volledig bereik.
    Waar dat aan ligt, tja… Mij boeit ‘t niet zo. Als ik geen bereik heb, loop ik wel een stukje.

  45. schande en heb inmiddels weer contact gehad met Tros radar over dit voorval, to be continued

    mvg G Serban

  46. De dekking van t-mobile is echt een lachertje vergeleken met de ‘echte’ netwerken. Vanmorgen onderweg naar mijn werk had ik ‘vol’ 3G verbinding, maar als ik dan iets probeer te doen krijg ik ‘mobiel netwerk kan niet geactiveerd worden’.

    Ook de GSM-dekking is gewoon slecht. Vanmorgen meegemaakt: Van ‘volle’ ontvangst naar ‘geen service’ binnen 100 meter! Dat heb ik met Vodafone en KPN echt nog nooit meegemaakt. Wat een prutsers. Tussen mijn huis en mijn werk heb ik kilometers lang geen dekking, midden in de randstad. Fijn als je je telefoon nodig hebt voor je werk.

    Ik ga zo maar even bellen dat ze die 50% korting ergens kunnen stoppen waar de zon niet schijnt en dat ik gewoon het abonnement ga cancellen omdat men ab-so-luut niet de dekking kan waarmaken die volgens hun site zowel thuis als op mijn werk wordt beloofd.
    Ik heb tijdenlang een 2G iPhone gehad met KPN sim, en daar was ik zeer tevreden over. Nu spijt als haren op mijn hoofd.

  47. Wat een blabla, er zijn nu eenmaal een aantal mensen met klachten, maar dat betekent niet dat bijna iedereen naar een andere aanbieder gaat. Mark my words 😉

    Wat we natuurlijk hier zien zijn alle negatieve verhalen over TM, want wie post er nou al zijn goede verhalen? Als iedere tevreden klant van TM nu ook eens zou reageren, vallen de klachten wel aardig weg denk ik..

    Edit: hmm even kritisch de reacties doorgelezen, en gemiddeld genomen is het positief. Eindelijk komen eens de goede ervaringen over TM voorbij. Idem hier, overigens. Overal gewoon bereik waar ik bereik wil hebben, en tja, soms geen 3G, maar dat kun je verwachten.

    Veel mensen houden er ook geen rekening mee dat bepaalde kantoorpanden niet echt zijn gebouwd op mobiel netwerk. Veel oudere kantoorpanden hebben een massieve staalconstructie wat flink wat signalen tegenhoudt. Dus: geen bereik, tenzij er een mast op het dak staat.

  48. Ik begrijp niets van mensen die schrijven dat je eerste een netwerk moet gaan testen. T-Mobile adverteerd met de Iphone met 3G en eindeloos online. Dus valse voorwenselen want het klopt niet. Niet voor niets kan je je abonnement ontbinden, dus geven ze toe dat het slecht is, bang voor een kort geding en dat ze alle iphone abonnementen moeten ontbinden og hoge kortingen geven. Iphone kan er niks aan doen dit is een, met KPN of VODAFONE had alles goed gewerkt. T-Mobile is hier de huilende derde.

  49. onbeschrijfelijke arrogantie en een PR misser van het eerste uur. Wat een amateurs bij T-Mobile.

  50. Heb hier geen 3g bereik in huis. Verder kan ik prima bellen.
    Heb 3g toch uitstaan, voor push / mail heb je dat helemaal niet nodig.
    Mocht in unterwegs even op internet willen dan kan ik altijd nog 3g inschakelen, of ik wacht een seconde of 10 langer met gprs 🙂 Heb sinds kort teletekst app, super! ook met gprs prima te doen.

    Ben een tevreden klant.

  51. “WTF” Waar moet ik dan laten blijken of mijn bereik na de 2.1 update verbeterd is!?
    want ik heb geen zin om de klatenservice te bellen want dan ben ik weer 2 uur vedder

  52. Heeft er al iemand bedacht dat je voor slechts 30 euro én 150 belminuten krijgt én 150 sms-jes krijgt én kunt internetten zonder datalimiet. De eerste reactie hier op iphoneclub bij het bekend maken van de tarieven van T-mobile was behoorlijk positief; deze kosten vielen alleszins mee.
    Deze 30 euro is dan ook een stuk minder dan wanneer je bijvoorbeeld een vodafone (en zeker KPN) abonnement afsluit met een ‘vergelijkbaar’ toestel en vergelijkbare diensten.
    Is het dan raar om misschien vooraf al te bedenken dat je eventueel wat minder kan verwachten van dit abonnement of de dekking van T-mobile?

  53. @Rick: Precies.. t-mobile verkoopt (willens en wetens!!) een product wat niet deugt (ik heb het daarbij niet over de iPhone, maar over het netwerk). Schandalig.

  54. @Ironis: Alle klanten zijn klanten, die verdienen waar ze voor betalen (dekking & service) 1% klantontevredenheid is ook al teveel.
    @Fresh: Buiten dat ik geen keuze had, is vooronderzoek niet relevant vind ik. Dekking hoort goed te zijn, overal. Als je in centrum tilburg of in grote dorpen als wijchen of beek 0 bereik durft te leveren, moet je je afvragen of je wel bestaansrecht hebt.

    Jammer genoeg gaan veel klagers niet weg, en nemen teveel mensen genoegen met slecht behandeld te worden door leveranciers.

    Ik had geen keuze, ik zat bij Orange. En nu zit ik dus bij T-mobile. Twee vierkante kilometer geen bereik (Alleen noodoproepen) midden in het centrum. Niet met de iPhone, niet met Nokia, niet met een ander toestel.

    Dat is pech hebben.. nu word ik vrij veel gebeld op mobiel, en heb ik de gesprekken bij geen bereik door laten schakelen. 80% komt door op mijn vaste nummer, 20% komt niet aan.. daar zie ik dus ook nooit iets van; geen gemist gesprek o.i.d.

    Gevolg: hoge (doorschakel)kosten, en gemiste gesprekken die ik niet doorheb.

    T-Mobile doet ondertussen: helemaal niks. 1 x ben ik teruggebeld, na een eerste klacht. Na de mededeling dat het enige wat die medewerker kon doen was aanbevelen dat ik een nokia zou gebruiken (waarna ik haar vertelde dat verschillende nokia’s geen bereik hadden, net als de HTC en de LG) beeindigde ze het gesprek.

    T-mobile moet gedwongen worden bereik in te kopen bij KPN totdat ze hun problemen hebben opgelost…

  55. Ik ga al sinds BEN met ze in zee nooit problemen gehad, ook niet met internet vandaar ook overgestapt naar de IPhone ik heb overal goede dekking met het gprs netwerk als ik overschakel naar 3G heb ik geen service volgens de klanten service wel rara hoe kan dat ligt het dan toch aan de IPhone. Moet de IPhone inleveren bij een Tmobile store want de accu is na 8 uur standby vacuum, 3g uit logisch heb toch geen bereik, gps uit (wacht op tomtom) en ga zo maar verder. Misschien krijg ik een nieuwe met beter 3G bereik.Ik woon trouwens in de Flevopolder, ga ik de polder uit maximaal 3G Huizen, Arnhem.

  56. @Kritische Noot: ja, da’s raar. Heel raar. Je moet je niet af hoeven vragen of iets waar is, of dat je voorgelogen wordt (ik verwijs naar de dekkingskaart, die aangeeft wat de dekking van t-mobile zou moeten zijn)

  57. Vind het spijtig dat het zo is gelopen! Heb echt een jaar uitgekeken naar mijn iPhone 3G en inmiddels na mijn klacht is het contract ontbonden.

    Mijn iPhone is weer retour en zit nu triest met mijn Nokia E65. Natuurlijk komt er wel weer een iPhone maar niet met t-mobile.

    Vind de service van t-mobile vergeleken met Vodafone ook echt super slecht. Nu maar afwachten hoe exclusief het contract van t-mobile is. Kan me niet voorstellen dat ze echt 5 jaar een exclusive deal hebben met Apple.

  58. Ik ben keurig gebeld door T-Mobile naar aanleiding van mijn klacht op het email adres. Ze wilden het contract ontbinden met vergoeding van alle kosten daar ik regelmatig geen service heb als ik thuis ben.
    Ik ben echter dermate onder de indruk van de iPhone dat ik hem niet meer wil missen. Het is een particulier abonnement en het is niet meer dan vervelend dat ik daar af en toe niet op bereikbaar ben. Kom thuis en zet meteen WiFi op. Dan krijg ik in ieder geval m’n mail binnen en ben ik tevreden. Op de zaak werkt alles wel naar behoren op 3G met voldoende snelheid.

    Over een jaar laat ik hem wel unlocken en gaat mijn zakelijke Vodafone Sim erin. Heb nu 2 maanden 50% korting gekregen, dat ging zonder slag of stoot op voorstel van T-Mobile. Ben dus erg tevreden over de afhandeling!

  59. mooi is dat. Net nu ik gisteren een klacht had gemaild. Ik had thuis al nooit 3G, maar prima GPRS. Na de 2.1 update echter alleen nog maar ‘geen service’. Ze kunnen natuurlijk de schuld bij Apple leggen, maar het heeft m.i. ook met een brak netwerk te maken.

  60. itische Noot zegt:Reageer op dit bericht

    16 september 2008 op 08:38

    Heeft er al iemand bedacht dat je voor slechts 30 euro én 150 belminuten krijgt én 150 sms-jes krijgt én kunt internetten zonder datalimiet. De eerste reactie hier op iphoneclub bij het bekend maken van de tarieven van T-mobile was behoorlijk positief; deze kosten vielen alleszins mee.
    Deze 30 euro is dan ook een stuk minder dan wanneer je bijvoorbeeld een vodafone (en zeker KPN) abonnement afsluit met een ‘vergelijkbaar’ toestel en vergelijkbare diensten.
    Is het dan raar om misschien vooraf al te bedenken dat je eventueel wat minder kan verwachten van dit abonnement of de dekking van T-mobile?

    Ik ben het niet eens met jouw beredenering:

    1) je betaald voor een service waar ze mee adverteren dus moeten ze die ook na komen.

    Ik heb hier gelukkig geen last meer van want heb mijn contract ontbonden en ben sinds gisteren de gelukkige bezitter van een N96 via KPN mobile en duur? nee

    1 jarige abonnement genomen op Fexibel

    Overzicht eenmalige kosten
    De eenmalige kosten die bij u in rekening zullen worden gebracht:
    Art.nr. Omschrijving Prijs/stuk Aantal Prijs
    – Flexibel 27,50, Actie Flexibel Online, 15 %krt p/m, 1 jaar Zie telefoonnota 1 0,00
    – Surf&Mail Totaal, Actie 08Q4 Tot 12 mnd 75% krt, 1 jaar Zie telefoonnota 1 0,00
    782100 USIM-kaart 64kB KPN (UMTS) 0,00 1 0,00
    870973 Nokia N96, Zilver/zwart 210,04 1 210,04
    – Verzend- en administratiekosten 0,00 1 0,00

    BTW (19%) 39,91

    Totaal 249,95

    Dus ik krijg 15 % korting op abbonement kosten 0ver 27,50
    daarnaast nog eens 75% korting op surf en mail via 3G van KPN dus om nu te zeggen dat KPN duur is slaat kant nog wal

    mijn abbo kosten komen op 30,= per maand nu met een 1 jarig contract dus valt reuze mee 🙂

  61. @GSerban

    Dus je hebt je contract ontbonden, waarschijnlijk vanwege slechte 3G ontvangst en neemt vervolgens een abbonnement met een maximale datasnelheid van 128 kb/s? Dat red je met matig 3G ontvangst ook nog wel.
    Overigens heeft KPN ongetwijfeld een betere umtsdekking, maar wel met 128 kbps.

    Ik heb niet zoveel verstand van nokia’s en hun prijs, maar 250 euro aan eenmalige kosten is niet zo heel weinig toch

  62. Bij een 2 jarig abonnement was dit veel lager geweest, dus 250 euro voor een 1 jarig abonnement valt reuze mee, toestel kost los rond de 700 euro.

    En ja ik had een slechte 3g dekking maar ook gesprekken die continu weg vielen door slechte dekking en zo had ik meer problemen.

    Het is een blijft een mooi toestel maar zoals ik al op tv zei De Iphone 3g is een toestel met helaas nog te veel kinderziektes en laten we eerlijk zijn de landelijke dekking van KPN is altijd goed geweest.

    en 30 euro per maand kan ik me in vinden wordt meer gebeld dan ik bel

    27,50 kost de abbonement ( 15% korting over 32,50 )
    2,50 voor onbeperkt surf en mail ( 75% korting over 9,95)
    gratis tv kijken 10 digitene zenders
    Dus ook 29,95 per maand net als bij t-mobile

    Vindt het een goede tegen actie van KPN ik weet hier zijn niet veel nokia liefhebbers en vindt de Iphone 3g ook leuk en mooi maar had er teveel ellende mee

    En wat ook fijn is

    1) Route 66 erop prima navigatie trouwens
    2) TV kijken 10 digitene zenders
    3) een compatible bluetooth zodat je dingen naar elkaar kan sturen (kan met Iphone niet)

    en zo zijn er wel meer dingen die me bevallen 🙂

  63. Leuke schijnvertoning van T-Mobile dus bij Radar.

  64. @FRESH

    Vooronderzoek door mij? Hoezo, tmobile heeft hier een redelijke tot goede dekking bij gebruik van een ander toestel. Alleen bij gebruik van de iPhone komen de netwerk zwaktes aan het licht. iPhone testen op tmobile was onmogelijk, die was er namelijk nog niet 😉 volgens de dekkingskaart heb ik buiten 3g, klopt, alleen niet met mijn iPhone.

  65. Heel goed T-Mobile. Dat zal je (potentiële) klanten leren!!

    Misschien dat de linkse protagonist Felix Murders er iets mee gaat doen in zijn alom geprezen programma: Kassa!!

  66. Contact met de KS gehad, komende 3 maanden 50% korting, eind December zouden hier nl enkele dekkingsproblemen opgelost zijn. Wel laten aantekenen dat ik daarna nog steeds kan ontbinden als de problemen blijven bestaan.

  67. @ Geo

    Zou voor nog geen goud bij KPN willen zitten. Ik ben al jaren 100% KPN vrij. KPN is de Postbank van de telekom bedrijven, waardeloos slechte support. Je moet voor de gein eens kijken hoeveel er gekankerd wordt over hun internet en TV diensten en hoe zij met die klanten omgaan. Prima als het goed werkt en je niets met ze te maken hebt, maar als het fout gaat dan kom je in een maalstroom van stupiditeit. Ze behandelen je daar echt alsof je een babyboomer bent, dat is dan ook precies de doelgroep van KPN. Dan zit ik liever bij Vodafone of zelfd T-Mobile.

  68. @ GSerban.

    Veel plezier met je N96! Je kunt eigenlijk nu dus best deze website gaan negeren. Alleen maar beter want met 128 kbps hier naartoe surfen is ook maar ***. Tog?!

    En nu maar wachten op de eerste bug fixes, als je die tenminste krijgt! Wij krijgen die wel. http://gizmodo.com/5050123/iphone-21-firmware-review-it-fixes-everything

  69. T-Mobile levert gewoon beroerde service, dat is het. En de N96.. tsja: knoppenkast 😛

  70. @ Erp

    Ik ben al jaaaren klant bij KPN en herken jouw opmerkingen helemaal niet.
    KPN levert wél een degelijk netwerk en ik heb overal bereik. Mijn partner heeft T-Mobile en die is nog wel ‘ns onbereikbaar.
    Zou best kunnen overstappen naar Vodafone (zelfde bereik als KPN). Maar T-Mobile? Van ze lang-zal-ze-leven niet!

  71. @ Erp
    By the way: dat jij zo weg bent van je Iphone wil niet zeggen dat andere telefoons bagger zouden zijn. Jouw sneer naar GSerban (die ik verder overigens helemaal niet ken) vind ik wat dat betreft erg flauw.
    GSerban heeft de wanprestatie van T-Mobile gewoon genadeloos afgestraft door de overeenkomst te ontbinden… en terecht! Zouden meer mensen moeten doen.

  72. nu ligt het, sinds de 2.1 update, niet meer aan de iPhone, maar alleen aan T-mobile?

  73. @ Pascal
    Je hebt ook helemaal niet gelezen waar ik op doelde met mijn comment over KPN. Hun dienst kan goed zijn maar hun service / support is bedroevend. Beter lezen. Ook de sneer heb je niet goed gelezen. Ik zeg nergens dat de N96 een prul is of welke andere telefoon dan ook (zijn ze wel, maar dat zeg ik nergens). Ook hier niet goed gelezen. Beter je best doen. Ik hoop dat je hiermee vooruit kunt.

  74. Weet je; 500 klachten op 60.000 iPhones. Da’s 0,8%. Welk bedrijf introduceerdt een produkt met ruim 99% tevredenheid ? (zelfs de mensen met klachten zijn tevreden over de iPhone)
    Dit is veel te overtrokken, tuurlijk is het bij sommige niet goed, maar daar staat T-mobile open voor via de reguliere weg. Ik hoor overigens, ondanks niet altijd G3, bij de tevreden klanten.

  75. @jpo

    Jij maakt de klassieke fout ervan uit te gaan dat mensen die NIET klagen per definitie tevreden zijn. De groep klagers zijn vaak maar het topje van de ijsberg… er is altijd een grotere groep die ook niet tevreden is, maar dit niet kenbaar maakt.

  76. @Erp
    Ook over de service van KPN ben ik uiterst tevreden!
    En wat betreft je sneer naar GSerban: hij blijft uitermate flauw en kinderachtig…

  77. Hier in Amsterdam Riverierenbuurt is de Iphone een prima toestel, nooit problemen.. maar dat komt waaschijnlijk omdat de dekking hier wat beter is dat buiten de stad..

    GPS werkt prima als ik mijn 3G uit heb staan… als ik hem aan heb sta ik volgens mijn phone soms wel in Noord, ipv Zuid..

    Ik denk dat vooral mensen buiten de grote steden, of veel reizen na moeten denken over te gaan op een iphone.. Zo gauw ik buiten de stad ben heb ik namelijk wel probleempjes soms met de 3G

  78. Nou hier ook geen 3g ontvangst thuis.
    In het centrum van Almelo was het er wel met 2streepjes

  79. Had 16 Augustus via T-Mobile per e-mail al een klacht ingediend over het toestel. Werd pas eergisteren gebeld door de shopmanager van de winkel waar ik hem heb gekocht. Ze gaan de klacht in behandeling nemen en zouden nog contact met mij opnemen. Krijg dus na één maand eindelijk eens reactie.

  80. ik had eerst gebeld over het bluetooth want ik heb een jabra oorschelp (ook bluetooth) mat de iphone maakt geen verbinding.Ik moest naar een t-mobile winkel gaan ben naar stuks of 4 winkels gegaan maar steeds een verkeerde winkel toen naar t-mobile kantoor gegaan.
    was nog maar twee minuten in binnen maar geen resultaat alleen naar de telefoon gekeken en werdt gezegt dat de telefoon alleen van apple bluetooth apparaturen kan ontvangen.
    ik heb alleen gezegt m.a.w.alles wat ik heb zoals de oorschelp kan ik gewoon weggooien en weer een andere kopen wat ook prijzig is. Ook probeert met een handfree van mijn neef dat herkend contact te krijgen maar nee hoor ook niet.Dus kan weer andere kopen????????

  81. @pascal:
    Ik snap je wel en ik chargeer misschien ook een beetje, maar vervuiling is niet groter dan 10% bij mengen met deze waardes. Dus evengoed zou elk bedrijf met zo’ nu introductie zeer tevreden zijn.

  82. Het 3g bereik is bij mij niet super, maar waar ik me meer aan stoor is dat wanneer ik 3g inschakel mijn normale telefoon bereik veel slechter wordt????

  83. Heb zelf de iPhone 2G nog in combinatie met Orange. Nooit problemen mee, maar sinds T-Mobile het netwerk heeft overgenomen is mijn bereik thuis vaak weg! Orange had niet de beste dekking werd verteld (had toch altijd vol bereik).

  84. @Sitnalta: Heb je een officiële T-Mobile iPhone, of een 3G geünlockt met een (flut) yes-sim?

  85. Gisteren in T-mobile druk in de weer geweest met van alles bereik viel geregeld weg, maar wat schetst mijn verbazing van geen 3G bereik in de tuin tot goed bereik, dus ze zijn wel goed bezig op dit moment, dus het licht toch echt aan T-mobile en niet aan de iphone.

  86. Nou ik zal mss wel een van de weinige zijn…. maar de problemen waar heel nederland over klaagt heb ik nergens last van.
    Ik heb af en toe wel is dat me 3g netwerk niet beschikbaar is, maar dat is meer alleen op me werk.
    Ik heb nog nooit gehad dat ik niet kon bellen of wat dan ook. Altijd prima gewerkt, het enige wat ik wel heb is dat ik met bitesms af en toe een bericht wel is 4 tot 5 keer moet versturen voor dat hij eindelijk is een keer weg gaat. Maar volgens mij ligt dat eerder aan bitesms dan aan de iphone of tmobile zelf.

    En als ik dit zo hoor… ben ik heel erg gelukkig dat ik een van zeer weinigen ben in dit land die (nagenoeg) geen ellende heeft met dit toestel.

  87. Woon in Apeldoorn, elke dag op de fiets met internetradio. Nergens last van. Altijd G3 en geen vastlopers. Bellen kan altijd en overal. Wellicht geen maximaal bereik maar ook geen uitval. En welke andere telefoon/agenda/mp3speler/pda kan zo naadloos op mijn OSX? Ik wil geen andere!

  88. Ik heb wel als reactie op m’n mail naar dat adres een SMSje binnen gehad, dat ze me hebben proberen te bellen. Kan alleen niet terugvinden wanneer dat geweest moet zijn 😕

    Inmiddels met 2.1 al wel inkomende telefoongesprekken gehad waar de ander me kon horen. Gelukkig bel ik niet veel. Weliswaar 3G bereik is wisselvallig maar internet op de iPhone werkt best redelijk.

  89. Al onze medewerkers zijn in gesprek……… en als je dan eindelijk na ca.30 minuten een geprogameerde typgeit ervoor hebt krijg je te horen dat je klachten na 25 dagen in behandeling worden genomen.
    Wat een verschrikkelijke arrogante klootzakken bij tmobile.
    Ik heb vandaag per aangetekende brief mijn contract opgezegd !!!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.