T-Mobile introduceert nieuwe tv-dienst met kijkprofielen

T-Mobile TV belooft doorkijken op elk apparaat
Vandaag kondigt T-Mobile een vernieuwde tv-dienst aan, die de klanten meer keuzevrijheid en gebruiksgemak moet geven. De provider gaat een profiel opbouwen van klanten om persoonlijke aanbevelingen te geven. Ook kun je tot 7 dagen terugkijken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

T-Mobile TV start vandaag, app volgt later

T-Mobile TV wordt vanaf vandaag uitgerold aan bestaande klanten van T-Mobile Thuis. Je kunt als nieuwe klant ook gebruik maken van de nieuwe tv-dienst. Je kunt onbeperkt programma’s opnemen in de cloud en de provider belooft dat je naadloos kunt blijven doorkijken op verschillende apparaten. Er komt een vernieuwde TV Anywhere-app die binnenkort te downloaden is, waarbij je op elk apparaat dezelfde ervaring heeft. Volgens T-Mobile-directeur Tisha van Lammeren hebben de klanten er “met smacht op gewacht”. De huidige TV Anywhere-app is te gebruiken op iPhone, iPad en Apple TV.


T-Mobile heeft nog geen nieuw beeldmateriaal voor T-Mobile TV vrijgegeven. De afbeelding hieronder toont daarom de reeds bestaande app. Je betaalt €15 extra per maand voor T-Mobile TV en het is alleen af te sluiten in combinatie met een internetabonnement van T-Mobile Thuis. Bestaande klanten worden de komende maanden overgezet. Ze kunnen hun bestaande TV Box blijven gebruiken en krijgen bericht zodra de overzetting is gelukt.

TV Anywhere oud

Hieronder vind je het persbericht over T-Mobile TV.

14 juli 2020
T-Mobile introduceert nieuwe dienst: T-Mobile TV
Meer keuzevrijheid en gebruiksgemak

Den Haag, 14 juli 2020 – Vandaag introduceert T-Mobile een nieuwe en verbeterde tv-dienst, T-Mobile TV, waarmee de consument meer keuzevrijheid en gebruiksgemak ervaart. Zo ontvangen klanten dankzij een Persoonlijk Kijkprofiel aanbevelingen op maat en kunnen ze programma’s tot zeven dagen gratis terugkijken. Ook introduceert T-Mobile Cloud Opnemen om onbeperkt programma’s op te nemen. Met de introductie van T-Mobile TV speelt T-Mobile in op de actuele wensen van de klant. T-Mobile is al gestart met het uitrollen van de nieuwe tv-dienst bij bestaande klanten van T-Mobile Thuis. Vanaf vandaag is de nieuwe tv-dienst ook beschikbaar voor nieuwe klanten.

Met het nieuwe T-Mobile TV speelt de telecomprovider goed in op het televisie kijken van nu. Tot zeven dagen programma’s terugkijken en onbeperkt programma’s opnemen in de Cloud biedt de klant keuzevrijheid in hun tv-ervaring. Met kijkprofielen en persoonlijke aanbevelingen van zenders en programma’s voor het hele gezin streeft T-Mobile naar een nog gebruiksvriendelijke manier van TV kijken. De telecomprovider zet ook een grote stap in het seamless kijken en doorkijken op welk apparaat dan ook. De vernieuwde (binnenkort te lanceren) TV Anywhere app zorgt er namelijk voor dat de klant dezelfde ervaring en functies ervaart op ieder apparaat en op ieder gewenst moment.

Televisie kijken van nu
Tisha van Lammeren, Directeur consumentenmarkt T-Mobile Nederland: “Met het nieuwe T-Mobile TV geven we vanaf vandaag de consument de volledige regie in handen. In het neerzetten van deze nieuwe tv-dienst is de huidige markt op het gebied van content kijken altijd onze grote inspiratie bron geweest. Met onze nieuwe tv-dienst spelen we dan ook in op het televisie kijken van nu en bieden we tal van interactieve tv diensten waar onze loyale klanten met smacht op hebben gewacht. Wij stoppen nooit met het verbeteren van onze producten en diensten en ook na introductie van deze dienst zullen wij doorgaan met blijven verbeteren en toevoegen van nieuwe features.” 

Bestaande klanten zullen in de komende maanden gefaseerd overgezet worden naar de nieuwe tv-dienst. Ze kunnen hun TV Box gewoon blijven gebruiken en krijgen automatisch bericht wanneer zij worden overgezet. T-Mobile TV is uitsluitend af te nemen in combinatie met een internetabonnement van T-Mobile Thuis voor € 15,- extra per maand.

Wil je de huidige TV Anywhere-app downloaden, dan kan dat met de link hieronder:

Reacties: 9 reacties

  1. Ik probeer even te bedenken wat er heel anders aan is dan wat KPN nu aanbied. Met name het seamless kijken, dat zie ik bij KPN niet terug. Maar 7 dagen terugkijken en opnemen in de cloud, dat heeft KPN wel.

    Dan is er nog een profiel die wordt opgebouwd. Weet niet zeker of ik daar nou echt op zit te wachten, maar mogelijk is het iets wat je gaat waarderen zodra je de dienst gebruikt. In ieder geval voor T-Mobile klanten vast een fijne stap voorwaarts. 🙂

  2. Al een aantal jaren (vanaf Vodafone Thuis periode) tevreden klant. Sinds 2 jaar de Apple TV in huis en op zich tevreden met de TV Anywhere app. Het normale tv kastje (Entone) niet meer gebruikt. Maar mis dus wel 50+ zenders die niet op de TV Anywhere app zitten. Dát zou pas een meerwaarde zijn. Terugkijken kan ik al. Opnemen is niet nodig. En ik wil al helemaal geen profiel met voorkeuren.

  3. @Patrick: Ik test nu de nieuwe ios tv anywhere app en moet zeggen dat die erg mooi is en dat de extra zenders hierin ook beschikbaar zijn. Hopelijk komt er ook snel een nieuwe apple tv app maar ik vermoed van wel 😀

  4. Origineel geplaatst door Johan
    @Patrick: Ik test nu de nieuwe ios tv anywhere app en moet zeggen dat die erg mooi is en dat de extra zenders hierin ook beschikbaar zijn. Hopelijk komt er ook snel een nieuwe apple tv app maar ik vermoed van wel 😀

    Hoooo erg blij om dit te horen 😁

    Ik zit nu bij KPN. Ik was al aan het twijfelen om aan het einde van dit jaar over te stappen (mobiel en thuis) naar T-Mobile vanwege de TV app. Ik wilde hierbij het verlies aan extra zenders en het oude design (het huidige design is gebaseerd op een oude TV stream dochter van T-Mobile) voorlief nemen. De keuze is nu alleen maar makkelijker geworden.

  5. Ik zit het na te kijken; het TV pakket kost 15 euro….., maar wil je opnemen in de cloud? Is dat nog weer 5 euro extra.
    Dat wordt dat nog even in het persbericht niet vermeld….

  6. @Niels: en- wat KPN nog altijd NIET heeft- je kan bij T-Mobile op de apple TV kijken.

    Dat zou namelijk voor KPN wel eer aan hun slogan doen “TV kijken waar, wanneer en hoe jij maar wil”.

  7. @Sjeltur: in de oude situatie bij T-Mobile was opnemen 10€ meen ik. En had je een kastje met een harde schijf

  8. Origineel geplaatst door Arno1975
    @Niels: en- wat KPN nog altijd NIET heeft- je kan bij T-Mobile op de apple TV kijken.

    Dat zou namelijk voor KPN wel eer aan hun slogan doen “TV kijken waar, wanneer en hoe jij maar wil”.

    Check. Dat klopt. Maar ik heb geen Apple TV en gebruik het kastje van KPN zelf. Ik denk dat het KPN zou sieren om een  TV te ondersteunen. Maar waarschijnlijk is die doelgroep niet zo groot dat er een heel dev team op gezet wordt. Of die slogan dan nog steeds past…

  9. Nu nog de audio van de app op de Apple TV ook naar de HomePod kunnen sturen, ipv alleen HDMI… dat heb ik liever dan 50 extra zenders…