Reacties voor: T-Mobile verlaagt prijzen iPhone 5s met 70 tot 80 procent

T-Mobile heeft de toestelprijzen van de iPhone 5s sterk verlaagd, met 70, 80 en zelfs 100 procent.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 64 reacties

  1. Ben je lekker mee als je net je contract verlengd hebt.

  2. Focus op bestaande klanten? Het is nu toch juist nog minder aantrekkelijk om te blijven omdat je nu helemaal geen voordeel meer hebt ten opzichte van nieuwe klanten?

    Toch wel weer typisch T-Mobile. Bestaande klanten zijn voor T-mobile minder waard als nieuwe klanten. Ze doen niets om bestaande klanten te behouden, behalve acties waarna achteraf blijkt dat je eigenlijk even duur bent als nieuwe klanten. Nu zijn ook de toestelprijzen nog gelijkgetrokken. Verbazingwekkend!

  3. Knap stom, afgelopen donderdag een 5S gehaald al jaren klant bij TMobile maar bestaande klanten krijgen wel korting op een nieuw toestel, als ik een nieuwe klant zou zijn zou ik zo’n €100,- duurder uit zijn maar goed, voordeel is nu gelijk aan nieuwe klanten dus dat is wel wat “naaierig” ten opzichte van oude/bestaande klanten

  4. Wow, dus iedereen die al een abbo heeft afgesloten is in principe dus een soort van afgezet?

  5. Ik heb gelukkig niks te klagen met hun, heb abbo uit 2008 met alles onbeperkt voor 30e, 1 euro per dag en dan om de 2 jaar nieuwe iPhone halen 😀

  6. Jezus wat een prijzen. 60 euro per maand en dan nog maar 300 bel minuten? What The…

  7. @RoyalMess: Je zit nog binnen de tien dagen bedenktijd toch. Dus ontbinden.

  8. En de 5C is € 130 duurder dan een 5S? Is dat niet raar?

  9. @Vedrano: Ja, maar je zit wel opgescheept met de waardeloze snelheid van max. 2 Mbps. Ik heb een Vodafone abbo met 11GB data incl. 4G met een snelheid van max. 50 Mbps en betaal gemiddeld €37,50 per maand.

  10. Helaas voor t-mobile. Zeker klant geweest voor jaartje of 5. 3 weken geleden nieuw abo afgesloten bij vodafone. Scheelde kleine 200 euro met aanschaf nieuw toestel. Dit hadden ze eerder moeten doen. Was ik nog klant gebleven.

  11. BELACHELIJKKKK die prijzen tegenwoordig. Echt schandalig.

  12. @GastonM: Een abbo met 11GB voor 37,50? Zo’n abbo wil ik ook wel 😛 😉

  13. Als ze zo omgaan met hun prijsbeleid is T-Mobile mijn provider niet meer. Dit is zuur voor de mensen die er snel bijwaren en altijd op de hoogte zijn van het uitkomen van nieuwe modellen.

  14. Appeltje voor de dorst? Dan kun je geen iPhone meer aanschaffen wordt allemaal te duur.

  15. Nou dit is ook lekker! Net mijn contract verlengt, gaat pas februari in. Als ik dit had geweten had ik natuurlijk 2 weken langer gewacht! Werd mij verteld dat ik met 43 euro per maand 300 min en 200 al een mooie korting had als t-mobile klant. En nog vol bijbetalen ook. Ben dus gewoon afgezet.

  16. Toen ik mijn tmobile abbo wou opzeggen heb ik een aanbod gekregen van 50 euro pm: 2 gb, 300 belminuten, onbeperkt sms en eenmalige toestelprijs van 69.99. Het ging hier om de iphone 5s 16 gb. Dit was op de dag van de release in NL. Dat kon ik natuurlijk niet afwijzen.

  17. Ook hier zijn ze er te laat mee.
    Heb T-Mobile de deur gewezen na hun belachelijke aanbod en zelf bij Apple een toestel gekocht en een abbo bij Tele2 genomen a €10 per maand.

  18. Ik ga daar toch eens over mailen met TM denk ik. Moest 200 bijbetalen op een verlenging. Week later werd dat toestel ineens 150 en zou m nu voor praktisch niets meekrijgen. Binnen 4 weken. Wel bijzonder.

  19. Origineel geplaatst door Brian
    Focus op bestaande klanten?

    In het artikel staat: de focus was aanvankelijk op bestaande klanten. Vandaag is dat prijsverschil opgeheven.

  20. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    Uit kringen rond T-Mobile vernamen iCulture, dat de operator de focus wilde leggen op het behouden van bestaande klanten.

    Ik lees toch echt een hele andere zin hoor Gonny:
    “Uit kringen rond T-Mobile vernamen iCulture, dat de operator de focus wilde leggen op het behouden van bestaande klanten.”

  21. @Brian: Inderdaad, dat kon wat duidelijker. Ik heb het nu aangevuld met ‘aanvankelijk’ en ‘ten tijde van de introductie van de iPhone 5s’.

    Dat T-Mobile zich gedraagt als een commercieel bedrijf, zou natuurlijk niemand moeten verbazen. Eind van het jaar zijn er wel meer bedrijven die hun targets nog even snel moeten halen en wat extra korting geven. Overigens weet ik niet zeker of de verlaging van T-Mobile met eindejaarstargets te maken heeft, maar het zou zomaar kunnen.

  22. “Too little too late”, ben al overgestapt op Ziggo! Ze zoeken het maar uit bij T-Mobile 😉

  23. Ik heb T-Mobile ook om deze reden de deur gewezen. Was dik 250 euro verschil met Vodafone. Echter geen spijt van, het netwerk van Vodafone is stukken beter. En heb nu al 4G ipv pas begin 2015.

  24. Vandaag of morgen eindelijk weg bij T-mobile. Puur omdat hun 3G netwerk enorm zuigt hier in her zuiden en in gebouwen. Verder geen klachten, maar wel weer een klant minder.

  25. Omdat ik een beter dekking en sneller internet wilde, ben ik overgestapt naar Ziggo Mobiel. Betaal nu €15 p/m voor 1000 MB en 300 min. Prima deal.

  26. Mooie ****** bij T-Mobile
    !maand geleden mijn abonnement verlengt en gekozen voor een Iphone 5s 32gb gold, bijbetaling van 419 euro.
    Momenteel is de bijbetaling 249 euro. Een verschil van 170 euro. Gebeld met T- mobile en zeggen ze kei hard: Sorry meneer, we kunnen niets voor u betekenen. Nog 2 jaar en dan Nooit meer[ en dat met 4 abonnementen ]

  27. Bij Telfort toch nog goedkoper (Sim-only abonnement met 500 MB, 300 min, 100 SMS, 1 jaar):
    iPhone 5S bij Apple: 699
    Abo Telfort p/mnd: 16
    Voor 1 jaar: 891
    Telefoon + abo gemiddeld per maand: 74.25

    T-Mobile abonnement met 500 MB, 300 min, 1 jaar:
    iPhone 5S bij T-Mobile: 540
    Aansluitkosten: 30 (niet vergeten!)
    Eerste 6 mnd: 39.25
    Daarna: 43
    Voor 1 jaar: 493.50
    Telefoon + abo gemiddeld per maand: 88.625

  28. Toch vreemd, de 5C kost nu bij sommige abonnementen 130 euro meer dan de 5S? Terwijl die laatste bij de inkoop toch echt duurder zal zijn…

  29. @willy666: Hahaha wat een naaistreek zeg 😀

  30. Deze bestaande “goede klant” van TMobile is vorige maand overgestapt. Woekerprijzen ondanks jarenlang klant. Maar wanneer je bij uitkomen 5s hebt verlengd ben je zwaar in je po3perd genomen.

  31. Abo prijzen hier vermeld klopppen niet! +- 3-5 euro duurder.

  32. Je moet gewoon genoeg zeuren en onderhandelen met T-Mobile. Het lukt mij iedere keer weer als vaste klant. Heb eind oktober verlengd. 5s gold 64g voor 279 euro met onbeperkt aantal minuten en 1 gig data. Voor €48 per maand. Dikke prima!

  33. Ik zie die prijzen anders niet terug op de website, als ik kijk naar de prijzen voor een nieuwe klant. Klopt dit?

  34. Ben ook al jaren klant (sinds het Ben tijdperk) maar dit zijn inderdaad wel valse praktijken… Blij dat ik in de 5s geen noodzaak zag om hem te hebben, anders had ik ook in dat schip gezeten… Ga komend jaar wel rondshoppen, vorig jaar was het ook al een gedoe…

  35. Zullen de meeste zich wel genaaid voelen. 2 jaar zeer duur betalen,als het 2 maanden later ook veel goedkoper kan.

  36. Ik heb besloten om zolang mogelijk te wachten en zie mijn geduld wordt beloond. Ik ga voor de iPhone 5s, 1 gig data en 200 belminuten voor € 36 per maand (24 maanden) en toestelprijs van € 191. Voor mij de beste optie. Ik ga dus € 4 meer betalen. Terwijl ik 2 jaar geleden de iPhone 4s voor € 279 en € 29 p/m heb betaald.

  37. Heel raar dat de iphone 5c een stuk duurder is dan de 5s terwijl de 5c toch als los toestel echt goedkoper is dan de 5s. Misschien die prijzen ook wat verlagen.

  38. Komen ze inderdaad nét te laat mee, deze maand van T-mobile overgestapt naar ziggo mobiel. Als ze deze actie een maand geleden hadden… was ik waarschijnlijk nog wel klant gebleven. Als ze me dezelfde prijs kunnen geven als bestaande klanten (ben ik nu nét niet meer dus) dan zal ik erover nadenken. maar is even contact voor opnemen.

  39. Zijn de toestellen simlockvrij??

  40. Vrijdag dus mijn abbo verlengt, ín de winkel, dus er is geen sprake van koop op afstand waardoor ik dus ook geen bedenktijd heb. Iemand enig idee of t-mobile bemiddeld in zulke gevallen? Wordt wel mooi 140 euro door mijn neus geboord 🙁

  41. Wat raar dat mensen zo klagen hier over hoeveel ze bijbetaald hebben. Willen wel een iPhone, maar weten niet hoe ze providers en abonnementen moeten vergelijken. Tijd geleden stond hier op de zelfde site vermeld waar je goedkoop je iPhone kon halen…

  42. Origineel geplaatst door Mattte
    Helaas voor t-mobile. Zeker klant geweest voor jaartje of 5. 3 weken geleden nieuw abo afgesloten bij vodafone. Scheelde kleine 200 euro met aanschaf nieuw toestel. Dit hadden ze eerder moeten doen. Was ik nog klant gebleven.

    Inderdaad. Ik zou meer moeten betalen als bestaande klant van +10 jaar en dat terwijl ik elke 2 jaar een nieuwe iPhone 64Gb (of 32Gb toen) bestelde.

    Ik ging dus maar weg en nu pas doen ze iets ad prijzen. Ach, netwerk in mijn woon- en werkregio was toch drama. Meestal minder dan 2Mbps download (test via speedtest app).

  43. Origineel geplaatst door sparky 07
    Zijn de toestellen simlockvrij??

    Uiteraard. Dit is Nederland hè, elke nieuwe iPhone is simlockvrij.

  44. Mijn i150 abbo blijft heilig. Ik vertik het om meer dan €30 per maand te betalen. Afzetters blijven het…

  45. Belachelijk………. Ik met mijn iPhone 5 betaal nog meer dan een nieuwe klant met een 5s ……. Wat een oplichterij is het toch allemaal…… Hier zou de regering eens iets aan moeten doen.

  46. @Patrik: wow, heb jij nog onbeperkt internet?

  47. @jazeker: Nou, wat bof jij met je 1GB zeg. En dat voor een belachelijk hoog maandbedrag.

  48. Zo. Al 8 jaar bij T-mobile, heb zaterdag om half 5 net voor sluiting in de winkel een abb afgesloten, verlengd met 2 jaar. 300 euro betaald voor een 5s met 32 gb. Zou nu 200 euro goedkoper zijn. Kan ik hier nog wat mee denken jullie?

  49. Nou ik las er hier net ook over..

    Wat trouwens raar is: in de winkel zei men dat ik een klachtenbrief moest schrijven, aan de telefoon zei men eerst dat ze niks voor me konden doen dat ik in de winkel moest kijken wat ze voor me konden regelen (letterlijk) en uiteindelijk moest ik toch maar na navraag een mail sturen maar kon men de afloop niet voorspellen.

    Superirritant dit!

  50. Ben toch best blij dat ik pas ben gestopt met T-mobile… Zit nu bij Simyo en kan nu vanuit elke kamer thuis bellen zonder dat het signaal weg valt… Toch altijd een slecht gevoel bij hun gehad. Ze doen veel aan marketing, maar erg weinig aan ‘service’ ook al zeggen ze van wel… Sorry dit is off-topic, maar T-mobile werkt nog steeds een beetje als een rode doek. Ha! In dit geval magenta doek 😉
    Veel sterkte voor de mensen die er wat aan gaan proberen te doen bij T-mobile

  51. Nou, als nieuwe klant betaal je voor het abo wat ik vorige maand heb afgesloten (90 min + 2gb internet) ‘slechts’ 180,- voor de 5S… Ik heb -als bestaande klant voor al 8 jaar- 380,- neergelegd…

    Kortom: ik ga een vette klacht indienen bij T-Mobile en mijn ontevredenheid uitten en eens kijken wat ze hierover te melden hebben… Focus op bestaande klanten? Ja hoor… moet je lekker zo doorgaan… 🙂

  52. Wordt nog mooier.
    Ik kijk bij T-Mobile zakelijk naar een “stel samen” abonnement, als voorbeeld 2Gig en onbeperkt bellen, met een 5s 32 grijs.
    Als je visual voicemail als optie aanvinkt (dus kiest voor een iets hoger maandbedrag) maakt de website er ineens een “iphone pakket” van en betaal je 180 euro méér voor het toestel……..

    Wat is dat toch met die providers??

  53. Belachelijk!!! Ben al 12 jaar klant van t-mobile en op 2 november bijna € 300,- te veel bijbetaald voor m’n nieuwe i-Phone 5S met verlenging van het abonnement. Ben dus opgelicht!!!
    T-mobile en ze doen er niets aan. Hier is het laatste woord nog miet over gesproken!!!

  54. Al diverse mails verzonden naar T-Mobile, maar financiële compensatie is niet mogelijk zeggen ze. Ben woest over het prijsverschil, en dat terwijl mijn abonnement nog niet eens in is gegaan! Wederom het bewijs dat ik een andere keuze had moeten maken.

  55. Contact gehad met T-Mobile via de chat. Gaat schijnbaar om een actie. Kan dus zijn dat de prijzen weer terug omhoog gaan.

    Vandaar dat de prijzen van de 5c nog steeds de oude zijn.

  56. Ik heb ze gebeld en gesproken via de chat. Gaat inderdaad om een tijdelijke actie. Na kerst gaan de prijzen weer omhoog.
    Zelf ben ik ook al een meer dan 10 jaar klant van t-mobile en normaal gesproken kan je telefonisch nog extra korting op het toestel krijgen. Dit kon nu ook niet omdat het een tijdelijke actie is en de iphone 5s momenteel goedkoper is dan de 5c.

  57. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik krijg dus wél mijn geld terug. Het verschil tussen wat ik betaalde en wat het toestel nu kost wordt terug gestort!

  58. @ReusVRotterdam: 1gig is voor mij meer dan genoeg aangezien overal wifi is. Eerder had ik sim only voor €20 met maar 300 belminuten. Dat is veel te weinig voor mij. Ik kwam er altijd overheen waardoor ik dus hogere rekeningen kreeg. Dan vind ik €48 per maand met onbeperkt beltegoed (dus nooit meer aan m’n minuten hoeven denken) en een IPhone 5s gold met 64gig (de grootste dus) niet duur voor €279.. En dat was de eerste dag dat hij uitkwam dus nog ruim voor deze actie. De prijs had ook €599 kunnen zijn nml. Toestel is zonder abbo €899.. Ik ben dus gewoon goedkoop uit als je alle cijfers eens goed naast elkaar legt.

  59. ben ik nou gek of heeft t-mobile de prijzen weer omhoog gegooid?

    eerst was het (2000MB + 300min voor €99,95 (abonnement €46,75/mnd). Ik keek net naar en nu moet je 199,95 betalen voor een iphone!

    iemand enig idee?

  60. @kopter: Ja…weer duurder, mafkezen !

  61. @kopter: Blijkbaar was het een zeer tijdelijke verlaging, ja, om de verkopen over 2013 nog snel even wat op te stuwen. Ik wilde op oudejaarsdag mijn 3G toch maar eens upgraden naar 5S, maar die bleek inderdaad weer € 100 duurder te zijn geworden!

    Met dit soort grappen heb ik weinig zin meer om bij T-Mobile te gaan verlengen, ik kijk maar eens even bij andere aanbieders…

    Misschien kan iPhoneclub weer even een stukje plaatsen dat T-Mobile de prijzen weer 100% omhoog heeft gegooid ;-(

  62. @R: @Graizie: Klopt. Ik dacht dat de abonnementsprijzen voor nieuwe en bestaande klanten gelijk waren en had bij die voorbeelden steeds hetzelfde abonnementsbedrag erbij gezet. Maar bij nadere controle zie ik dat je als nieuwe klant een paar euro meer betaald. Nu aangepast in de tekst, excuses voor eventuele verwarring. Voor bestaande klanten klopten de abonnementsbedragen dus wel.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.