T-Mobile heeft op een persbijeenkomst in Den Haag meer details gegeven over applicaties die op de iPhone en andere mobiele platformen beschikbaar komen. Het gaat om vier applicaties, waarvan er drie op de iPhone beschikbaar komen. Nieuw is bijvoorbeeld de applicatie Snap&Share, ontwikkeld in samenwerking met MobyPicture. Met deze applicatie kun je gemakkelijk foto’s en video’s plaatsen op sociale netwerken zoals Hyves, Twitter en Facebook.
De applicatie is ook gekoppeld aan online storage voor foto’s en video’s. Bij verlies of diefstal van je telefoon ben je de dierbare momenten niet kwijt. De applicatie is op dit moment in de testfase en komt (onder voorbehoud) volgende week beschikbaar in de App Store.
Ook volgende week in Apple’s App Store: de Forum-applicatie, waarover we al eerder hebben geschreven. Dit is een mobiele versie van het online klantenforum, om te zorgen dat klanten makkelijker contact kunnen leggen met andere klanten of T-Mobile-medewerkers. Deze applicatie verschijnt voor de top 5 van mobiele besturingssystemen, waaronder iPhone en Android.
De Family-applicatie wordt een aanvulling op de bestaande Family-dienst, waarmee je makkelijk in contact blijft met de mensen binnen je T-Mobile Family-abonnement. De applicatie wordt ontwikkeld door Sharewire, maar komt voorlopig nog niet beschikbaar. T-Mobile had volgens eigen zeggen een wereld aan ideeën om in de applicatie te stoppen, maar dat bleek iets te ambitieus. De applicatie gaat terug naar de tekentafel en komt pas later beschikbaar. Je hebt geen Family-gezinsabonnement nodig om er gebruik Van te maken.
De vierde applicatie is TopApps, een adviesapplicatie waarmee je interessante Android-apps kunt vinden. Er staan inmiddels meer dan 30.000 Android-applicaties in de Android Market (waaronder veel rommel). De app helpt om de interessante apps uit te kiezen en wordt vanaf eind mei op alle nieuwe Android-toestellen meegeleverd.
Meer info: Forum en andere apps
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ze kunnen beter aan de bereikbaarheid werken… vergeleken met andere providers vind ik het persoonlijk nogal FLUT!
Sukkels. Dat ze eerst es zorgen dat die Belstatus een keer realtime / up to date is… Sowieso had ’t van klantgerichtheid getuigt als ze deze eerst zelf hadden ontwikkeld. Nog ’n paar maandjes en ik ben van T-Mobile af! Hopen dat ik de nieuwe 4G dan elders kan krijgen…
@Sander: Daar zijn ze mee bezig, had je kunnen weten.
Ik snap dat mensen dit item aangrijpen om hun algemene frustraties over T-Mobile weer eens te dumpen, maar zullen we het hier over de apps hebben? Voor klachten dat je in je achtertuin maar één streepje hebt kun je beter in dat T-Mobile-forum terecht, bij een topic dat erover gaat.
Beetje laat bij t-mobile alle ander iphone netwerks heeft een app vanaf het eerst jaar , maar dit is t-mobile
@thumper_uk: Ah, dan heb ik de KPN-app gemist. Waar heb je die gezien?
Zonder zelf de querulant te willen uithangen, valt mij op dat T-Mob een enorm optimistisch zelfbeeld heeft.
Kennelijk loopt er iemand nogal heftig te propageren dat ze “dichterbij de klant” moeten zitten, of marketingspinsels van dezelfde strekking te verkondigen.
Maar alle fora en blogs die ze dan (steeds weer in vriendelijk roze…) optuigen verworden meestal snel tot een centrum van hoon, geweeklaag en spot.
Gal-putjes die dan maar snel weer gedicht worden.
Tragisch maar begrijpelijk als het eigenlijke klachten-kanaal niet werkt.
Wat ik persoonlijk graag zou willen weten is wanneer ze de TETHERING gaan aanbieden. Vooral met die iPad wordt dat natuurlijk interessant. Het kan je zomaar ff 130 eu besparen, door je iPad wifi met je iPhone te gebruiken voor internet.
Trouwens, Gonny, is jouw iPhone eigenlijk gejailbroken? Zodat je bijv. MyWi kan gebruiken?
Lauwe boel, laat ze liever iets aanbieden waar we wel iets aan hebben…
Wat is er mis met de mobypicture-app?? Waarom gaat mobypicture deze samenwerking aan? hadden dit nodig?
Schoenmaker blijf bij je leest (of zoiets). Zoals anderen ook al opmerkten; laten ze eerst maar eens hun telecom zaakjes op orde krijgen voordat ze apps gaan maken waar bijna niemand op zit te wachten. Heeft er echt iemand behoefte aan het zoveelste sociale netwerk / online storage geneuzel?
?
Leer je mening eens te onderbouwen. Je spreekt over “we”, wie bedoel je dan? Of bedoel je dat je graag je ongefundeerde mening op iedereen toepast?
Er zijn ongetwijfeld mensen die hier wel behoefte aan hebben, anders zou t-mobile de moeite niet doen.
Persoonlijk zie ik hier overigens ook geen heil in. Een foto uploaden kan prima met de facebook app zelf, of desnoods een van de andere handvol klonen.