Reacties voor: T-Mobile wijst klanten op herstellen iPhone

30% van de iPhones die naar T-Mobile gebracht worden voor reparatie, zijn helemaal niet kapot, en hebben misschien enkel een reset van de instellingen nodig. T-Mobile wijst de klanten op een 6 stappenplan van Apple, zodat de klant het probleem de volgende keer hopelijk zelf al kan verhelpen.
Lees het complete artikel → T-Mobile wijst klanten op herstellen iPhone
Ramy Mobarak - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 29 reacties

  1. mensen die een Iphone hebben maar er niks van kennen: gwn ziekelijk. Gewoon dikke nek “kijk ik heb een Iphone!”

  2. Omdat sommige users niet per se weten hoe ze een hard reboot moeten uitvoeren wil nog niet zeggen dat het ziekelijk is. De iPhone is gewoon een easy-to-use apparaatje die simpelweg iedereen kan gebruiken, hoeft niet per se iemand te zijn die constant roept KIJK IK HEB EEN IPHONE WOHOO..

    Just my 2 cents.

  3. Een Iphone is niet voor (met alle recpect) zomaar mensen, het zijn toch meestal excentrieke mensen wat karakter betreft, zeg mensen met een piep kleine kronkel in hun koppie 😉 die echt iets “speciaals willen/ wilde hebben.

    want zo speciaal is de iphone al niet meer.

  4. pardon? ik heb nog echt geen phone gezien die zo cool is… er zijn meerdere coole phones maar de iphone slaat wel echt alles. (neem bijvoorbeeld software update voor slecht 3g. 1,5-2 maand na introductie een strakke update die veel goed maakt. doet nokia echt niet na hoor.)

  5. Origineel geplaatst door Romanpardon? ik heb nog echt geen phone gezien die zo cool is… er zijn meerdere coole phones maar de iphone slaat wel echt alles. (neem bijvoorbeeld software update voor slecht 3g. 1,5-2 maand na introductie een strakke update die veel goed maakt. doet nokia echt niet na hoor.)

    Genoeg coole phone’s Roman. alleen niet zo appart als de iphone. niet dat iphone apparte mensen zijn nee die zijn EXCENTRIEK. en @ Tim, geloof me de “normale”mensen als die mijn iphone zien is het vaak zooo die is groot zeg, bellen is belangrijk
    ? dan denk ik in mijn zelf psss je weet zo veel niet wat dit grote ding kan joh…

  6. Voor de mensen uit de buurt van Den Haag is het wellicht interessanter om je iPhone direct bij het reparatie centrum af te leveren. het bedrijf Solid Vision in Rijswijk verzorgt deze reparaties namelijk.

    Ik werd hier op gewezen door de Phonehouse waar ik hem i.v.m. een defect scherm wilde aanbieden voor reparatie. Vervolgens bleek dit bedrijf 100 meter vanaf mijn werk te zitten. Ik kon er gewoon binnen lopen en zij handelen alle administratie met T-mobile (die blijkbaar de garantie afhandeling van Apple overnemen) af. Ik heb hem vorige week vrijdag aangeboden en kreeg te horen dat het drie werkdagen zou duren. Ik verwacht morgen dus een belletje. 🙂

    Dus de 7 dagen die T-mobile aangeeft zijn ook overtrokken. De pure reparatie is 3 werkdagen doorlooptijd. Dus blijkbaar gaat je telefoon van winkel naar centraal punt T-mobile, naar Rijswijk, naar Centraal punt rijswijk, en uiteindelijk naar de klant.

  7. Origineel geplaatst door Garypsss je weet zo veel niet wat dit grote ding kan joh…

    That’s what she said.

    Even serieus. Eigenlijk past het wel in de Mac gedachte dat je niet weet hoe het apparaat precies werkt. Als het goed is, hoef je dat namelijk niet te weten. Gewoon doen wat je wilt doen, waarbij een vastloper gewoon niet aan de orde is. Mijn MacBook Pro heb ik bijvoorbeeld bijna 2 maanden niet opnieuw opgestart (enkel standby), toen moest het voor een update. Zo zou een iPhone natuurlijk ook moeten werken.

  8. @ Remko,

    leuke post die kende ik nog niet. En nog 1 in den haag LJS google even, deze mensen verkopen reparenen wat maar met apple te maken heeft.

  9. Op een gegeven moment begon de batterij van mijn iPhone leeg te lopen terwijl hij aan de lader lag. Heb de fabrieksinstellingen hersteld, waarna de backup automatisch werd teruggezet. Probleem opgelost.

  10. Als het met een simpele (hard-)reboot de meeste problemen verholpen zijn,kunnen de Winkelmedewerkers dat toch ook proberen voor de mensen die niet weten hoe het werkt?

    Lijkt me toch dat beetje service wat een provider mag geven aan zijn klanten.

  11. Hahahaha…
    Mijn toestel is al 3 weken geleden afgeleverd voor een afgebroken ‘mute’ knopje en nog is ie niet klaar..
    8 Dagen, nee.. 8 Werkdagen, ook niet…

  12. Aah mooi dan ben ik hem dus niet 4 weken kwijt 🙂 want ik was al naar de Phone house toe gegaan vanwege Krasjes onder het beeldscherm ( in het zwarte gedeelte ) Dus ik breng ook mooi terug toch garantie

    Gr.

  13. Hard reboot = soft reset?

  14. Jongens en meisjes, een newsflash!!

    De iPhone is juist voor iedereen en alles. Ook de mensen met het iq van een bushokje. Software is zo simpel te bedienen, dat zelf een kind van 2 er mee overweg kan.

    Niks excentrieke mensen etc etc. Ik ben een simpele gast die in de techniek zit. Ja, da’s zo’n beroep waar je vuile handen van krijgt. En ik ben alles behalve excentriek or whatever.

  15. Tsja, als je niet weet hoe je moet resetten… De iPhone is ook gewoon een computer, maar dan kleiner. Toch heeft ook deze wel eens de problemen die je ook op een computer kunt ervaren.
    Dan zou je toch moeten snappen dat een reset ook helpt. Maar oké, niet iedereen is thuis in de computer-wereld.

    (Staat er eigenlijk niet iets over dit soort problemen in de iPhone-handleiding? Lees die eerst voor je naar T-Mobile stapt. Bovendien hebben de meeste mensen nu ook internet, dus kunnen ze ook wel ff op iPhoneclub.nl kijken 😉 )

  16. Apple maakt zich er natuurlijk net zo schuldig aan door geen handleiding mee te verpakken. Ja, een simpele ‘how to start’. De rest moet je op de site zoeken.

  17. een keertje heb ik mijn iPhone moeten herstellen via iTunes !
    Hij was vastgelopen . Wel was ik de data mijn
    Benzine gegevens van auto motors boot enz. Kwijt ! Voor de rest werktt. Alles. Terug 100%zoals je ziet!

  18. in het programma ACCUFUEL dat was ikj vergeten exzz!

  19. Ik weet wel zeker dat de iPhone door veel mensen zonder verstand dervan wordt gebruikt, je moet is weten hoeveel vragen ik heb sinds ik iPhone Platform (link? klik op mijn naam) heb.

    Trouwens niet dat ik het erg vind om die mensen te helpen, het valt me alleen op wat voor simpele vragen ik soms krijg.

  20. Wel grappig dat er mensen zijn die denken dat een iPhone exclusief is en vaak door excentrieke mensen worden gekocht. Als je bedenkt dat er de eerste drie maanden al 10.000.000 zijn verkocht kun je meer spreken over een toestel voor iedereen. Knap is wel dat Apple deze personen het idee geeft dat ze tot deze niche horen.

  21. @a Gary
    Inderdaad is de I-phone een heel apart mooi aparaat
    of is het apparaat Gary??
    Maar jij bent ook wel een beetje appart.

  22. MWHaHaHa … Excentriek..? me r33t!

    Zijn we niet allemaal bannelingen in de lijst van een levend schilderij zeg ik dan altijd maar.

    En hoe excentriek was jij toen die iPhone onder 2.01 iedere dag een screen of death had?
    Excentriek: Wat een sukkel-term

  23. Wat is iPhoneClub toch een geweldig platform voor mensen die willen zeiken over hun iPhone en de problemen die ze hebben. De grootste groep hoor je niet. En weet je waarom? Omdat ze een telefoon hebben die simpel is. Zo simpel dat sommige mensen wanneer er iets mis gaat het even niet weten hoe dit op te lossen. En je mag niet van iedereen verwachten dat ze weten wat een reboot / herstel precies is, ook zou dat in een handleiding staan. Dat is ook een mooie nieuwe functie voor iPhoneClub. Ik werk al 15 jaar met een Mac en wil niets anders meer. Waarom een iPhone? Omdat die 100% gekoppeld kan worden aan mijn MacbookPro en omdat ie gebruiksvriendelijk is.
    Ik zeg altijd. Een PC wil dat ik hem begrijp, een Apple begrijpt mij.
    En als het dan een keer niet goed gaat. Ach niemand is perfect. Ik niet, Apple niet, T-Mobile niet, niemand niet.
    En let een beetje op je taal………

  24. Origineel geplaatst door MartinZWat is iPhoneClub toch een geweldig platform voor mensen die willen zeiken over hun iPhone en de pr……….wawawa knip ….. keer niet goed gaat. Ach niemand is perfect. Ik niet, Apple niet, T-Mobile niet, niemand niet.
    En let een beetje op je taal………

    Ik zie het al, je hebt iedereen vergeven. Prachtig!

    Voor wat het waard is: ik werk al sinds 1987 met de Mac. Maar dit soort fan-boy gedrag wat jij tentoonstelt, weiger ik!

    Apple heeft met de eerste iPhone OS (2.01 en 2.02) op de 3G werkelijk rommel afgeleverd.
    Het het T-mobile netwerk wat ik 60 Euri p/m voor neertel is maar halfbakken 3G (geven ze ook zelf toe) en valt een keer of 10 per dag uit (maar dat ligt dan weer aan Apple zegt de Thee-Möbel mevrouw).
    En jij maar zalvende woorden preken hier.
    ZZZZzzzzzzzzzZZZZzzz

  25. als er met 30% niks aan de hand is hoe kunnen ze dan een achterstand hebben opgelopen met het repareren?

  26. ” terwijl een reboot het misschien zelfs al kan helpen”

    moet zijn

    terwijl een reboot het misschien al kan verhelpen

    óf

    terwijl een reboot misschien al kan helpen

  27. @Sjaak

    Je hebt zeker gelijk voor wat betreft iPhone G3 OS. En ook ik zou willen dat ze iets meer zouden doen aan bepaalde ontwikkelingen. Geld is er voldoende om dat te doen. Daarnaast is de houding van Apple tov gebruikers niet wat ik zou wensen.

    Met mijn iPhone en MacBoekPro combinatie werk ik gewoon goed en kan ik mijn geld op een leuke manier verdienen. En dat is wat voor mij persoonlijk telt.

    En gaat het mis dan is het taalgebruik en de ongenuanceerde opmerkingen van sommige lieden niet echt nodig. Gewoon je probleem met T-Mobile of Apple regelen en zorgen dat je geholpen wordt.

    Jij noemt het vergeven, preken en zalvende woorden. Ik noem het liever kiezen, oplossen en vooruit kijken. Daar waar ik problemen had hebben Apple/T-Mobile mij geholpen en helaas moest ik soms wel erg hard aandringen. Maar het gaat uiteindelijk om het resultaat.

    Mijn iPhone heb ik nodig om mijn geld te verdienen. En als de iPhone niet voldoende zou werken zou ik overstappen naar een ander toestel en als T-Mobile mij een te slechte dekking zou geven zou ik teruggaan naar KPN.

  28. Ben benieuwd… Vorige week dinsdag telefoon in de shop in Ede ingeleverd. Status op de site van T-Mobile is sinds gisteren: gerepareerd. Voor de zekerheid de klantenservice gebeld die me (na overleg met de desbetreffende afdeling) wisten te melden dat m’n telefoon afgelopen vrijdag (3 dagen transport) bij het raparatiepunt aangekomen was en nog wachtte op reparatie. Morgen zou hij dan volgens dit bericht klaar moeten zijn, zodat ik hem begin komende week op kan halen. Ben benieuwd.

  29. 3,5 mm jack plug brak af en bleef zitten in de oorrtelefoonuitgang. Opgestuurd naar t-mobile voor reparatie. Wat denk je? Na 7 dagen komen ze met een kostenindicatie van 270 euro! Gebeld met ipod-service, die voor 22 euro de reparatie doen.
    Het ergste komt nog: nu moet ik mijn Iphone nog terug zien te krijgen van de bureaucraten van t-mobile. Eerst een formulier ondertekenen en terugfaxen (wat als je geen fax hebt?), dan wachten, zelf bellen en horen dat ik over een week gebeld wordt om een afspraak te maken voor terugzending. Al met al ben ik dan bijna een maand mijn toestel kwijt zonder een steek verder te zijn. Ik kom er steeds meer achter dat T-mobile de levering en servicing van dit toestel niet waard is.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.