Reacties voor: Nieuwe Tado V3+ met HomeKit regelt je thuisklimaat
Automatisering voor €2,99 per maand
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Mensen die een vermogen hebben geïnvesteerd in Tado, mogen nu ineens extra gaan betalen.
De ‘winst’ die het op zou moeten leveren kun je gelijk weer afdragen.
Ik ben dus niet blij met deze ontwikkeling…
@Stefan @Frank @JPB :Iedereen die de originele app heeft, kan deze blijven gebruiken en hoeft dus niet extra te betalen. De originele app zal blijven worden ondersteund. Wel komt er aan het eind van het jaar de mogelijkheid om te upgraden naar de nieuwe app, voor 19,99 euro waarbij klanten tenminste voor 1 jaar gratis de Auto-Assist Skill ontvangen. De nieuwe app heeft een geheel nieuwe interface (je kan de temperatuur van alle kamers bijvoorbeeld in één oogopslag zien) en de nieuwe Klimaatcomfort Skill. De Auto-Assist Skill kost 2,99 per maand en maandelijks opzegbaar (vooral relevant voor wintermaanden).
Zie onderstaand de statement van ons management team over de V3+:
https://www.tado.com/t/en/why-we-created-new-v3plus-products/
Mee eens. Beetje jammer deze “verbetering”.
Ook dit jaar net een Tado thermostaat gekocht…
Precies dat…
Lijkt me vooral zinvol te vermelden in het artikel hoe bestaande klanten kunnen upgraden en of het zinvol is. Een nieuwe bridge kost namelijk EUR 129,99 wat best prijzig is.
Waarom een V3+ kopen als de V3 en V2 nog steeds zonder abonnement beschikbaar is en MEER functies heeft dan de V3+ zonder abonnement…
Zonde dat dit weer aan een abbo gekoppeld word.
Daarnaast vind ik dit eigenlijk iets wat programmeerbaar zou moeten zijn in homekit.
Snap niet echt waarom het niet mogelijk is om automatiseringen te triggeren op basis van sensor waarden (luchtvochtigheid bijvoorbeeld).
Leuk dat het voor de verlichting nu allemaal wel aardig werkt, maar echt slim vind ik het allemaal nog niet
Op het forum van Tweakers.net is al een hevige discussie gaande over het nadelige abbo systeem.
M.b.t. tot programmeerbaarheid, in Homekit kan je heel je Tado systeem al besturen buiten de Tado app om, als je al wegwijs bent met rules en triggers in Homekit.
Ja dat weet ik, alleen vind ik die opties die in Homekit beschikbaar zijn tot op heden onder de maat. Zo is de luchtvochtigheid die de Tado meet niet beschikbaar in homekit. Of dit aan Tado ligt of Apple durf ik niet te zeggen.
Iets vergelijkbaars heb je ook met de Philips bewegingsmelder; deze kan wel de temperatuur aan kan geven in homekit, maar die waarde is weer niet als sensor waarde te gebruiken voor automatiseringen.
Daarnaast is deze bewegingssensor ook nog in staat de lichtintensiteit te meten (daglicht herkenning) in de hue app, maar ook deze waarde is niet beschikbaar in Homekit.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik het vind tegenvallen wat er allemaal mogelijk is op dit moment om zaken aan elkaar te koppelen.
Voor mij word iets pas slim als er zonder tussenkomst van mijzelf in huis acties uitgevoerd worden zodat het voldoet aan de settings die ik gemaakt heb, maar daarvoor moet alle “rauwe data” wel op 1 plek beschikbaar zijn. Homekit zou daar de plek voor moeten zijn, maar dat gebeurd dus maar gedeeltelijk.
Leuk dat Tado dadelijk mij kan melden dat de luchtvochtigheid te laag is in huis, maar liever zou ik willen dat ik hem zo kan programmeren dat hij de luchtbevochtiger aan kan zetten.
Wat ik dan erg raar vindt is dat er bij geen enkel Tado product of Tado site met geen woord gerept wordt over het abonnement en de kosten hiervan. Ik vind alleen maar gebruikers die hierover klagen. Wat probeer je dan te bereiken als bedrijf? Klanten erin luizen?