Tandartsen profiteren mee van iPhone-hype

De Amerikaanse associatie voor tandartsen probeert mensen over te halen om vaker tanden te poetsen. Ze hebben daarvoor een reclamecampagne opgezet, waarin de iPhone een prominente rol speelt. Geslaagde campagne? Of een noodgreep om van een saai onderwerp nog iets spannends te maken?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

De American Association of Dentists is, zoals de naam al aangeeft, een Amerikaanse vereniging voor tandartsen. De nieuwste reclamecampagne van deze club lift mee op de naamsbekendheid van de iPhone. De campagne is bedoeld om aandacht te vragen voor het regelmatig poetsen van je tanden. Marketingdirecteur Maury Feingold van de AAC weet wel waarom ze de iPhone hebben gekozen.


“Tandreiniging is een vreselijk saai onderwerp, dat de meeste mensen het liefst zouden negeren, net als Windows Vista. Ik wilde tandreiniging opwindend en sexy chic maken. De iPhone was mijn quick-fix strategie, ik denk dat de nieuwe advertenties fantastisch zijn”. Vergelijk de twee advertenties hierboven: links de nieuwe advertentie met iPhone, rechts de oude advertentie waarbij onsmakelijke close-ups van paardegebitten werden getoond. Toch is het een redelijk wanhopige tactiek om de iPhone uit de kast te trekken om een slaapverwekkend onderwerp nog een beetje spannend te maken. Hoeveel van deze meelift-reclames zullen we nog gaan zien?

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 februari 2012 om 16:13
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.