Reacties voor: TED-spreker Simon Sinek legt succesformule van Apple uit

TED-spreker Simon Sinek legt in een presentatie uit waarom Apple beter presteert dan andere computerbedrijven. Ze gebruiken een omgekeerde aanpak.

Reacties: 24 reacties

  1. Ik ben absoluut een fan van TED, zal straks eens even kijken 🙂

  2. Wow.

    Dit is nog best interesant ook. Hoe is hij op die “Golden Circle” gekomen? Daar zit wel wat in…

  3. Voor iedereen die hem in hogere resolutie wil zien: http://video.ted.com/talks/podcast/SimonSinek_2009X_480.mp4
    Ik ga hem zeker kijken! 🙂

  4. Erg inspirerend. Het Waarom belangrijker zien dan het Wat. Het lijkt zo simpel als je het hoort…

  5. Wow, very nice indeed.

  6. Zo innovatief zijn ze vandaag de dag toch ook niet meer.

    De eerste iPhone was een innovatie, maar nu valt het toch allemaal wel mee naar mijn idee.

  7. De gouden circle heeft hij uit de biologie. Dit is echt geniaal.

  8. Origineel geplaatst door Jazzamataz
    Zo innovatief zijn ze vandaag de dag toch ook niet meer.De eerste iPhone was een innovatie, maar nu valt het toch allemaal wel mee naar mijn idee.

    Het gaat ook niet om de iPhone zelf maar op de manier hoe Apple mensen ervoor zorgt dat mensen eerder geneigt zijn spullen te kopen bij hun dan bij andere bedrijven. Hij laat zien dat de manier hoe Apple het aanpakt precies het omgekeerde is van wat andere bedrijven doen. Echt brilliant hoe hij het uitlegt…

  9. Wat een geweldige analyse!

  10. Heb echt respect voor die man..

  11. Heel erg boeiend!!!  why? Just watch!!

  12. Ehm….ik vind het citaat dat in dit artikel staat nogal een ingetrapte open deur. Dit kan iedereen kunnen bedenken die het woord ‘iMac’ kan schrijven.

  13. Meh.
    Hij doet voorkomen alsof dat het enige is. Volgens mij telt de hardware, software & de ervaring net zo zwaar.
    Het is niet zo dat als MS of Google hun producten op deze manier marketen, zei hetzelfde effect zullen ervaren.

  14. @P5ycH0: @P5ycH0:
    Nee, omdat MS en Google niet zo denken als Apple.

  15. Nice….. fan.

  16. Fascinerend en inspirerend :), en hij slaat de spijker op z’n kop.

  17. Ik geloof hem. Maar alleen voor mezelf.

  18. Hehe niks nieuws… Why=liefde. Waarom doe je iets? Uit liefde, uit ideaal. Niet perse omdat er een markt voor is. Toch kan ik enorm genieten van zulke toespraken. Ze bevestigen jouw denkwijze of dwingen je terug te gaan.

  19. Heel interessant.

    ?

    Begint niet elk idee met Why (Waarom).
    Dit kan betekenen, omdat ik een probleem heb en daarvoor een oplossing zoek.
    Het probleem kan zijn: De was valt elke keer van de waslijn, door de wind. Hoe kan ik dat voorkomen.
    Voila daar was de wasknijper.
    Een lijn (touw) vastbinden tussen twee palen en daarover de was hangen werd gedaan omdat we erachter kwamen, dat de was dan sneller kon drogen, door de wind.
    Diezelfde wind zorgde ervoor dat de was telkens op de grond terecht kwam, smerig werd en opnieuw gewassen moest worden.

    Waarom de was eraf valt weet ik, de wind.
    Waarom dan een wasknijper, om te voorkomen dat ik weer opnieuw dezelfde kleren moet wassen.

    Iedereen maakte vroeger zijn eigen wasknijper, totdat iemand de wasknijper verbeterde en wereldwijd verkocht.

    Ideeën worden geboren, omdat er problemen zijn, die we willen oplossen.

    ?

  20. @iMad:

    correct! het begint meestal met de oplossing voor een probleem

    echter . . .

    waar het dan misgaat is dat er twee manieren van marketing zijn, gebasseerd op twee verschillende benaderingswijzen

    de ene fabrikant van wasknijpers wil wasknijpers verkopen om geld te maken en laat een commercial zien over een pakje wasknijpers en noemt de geweldige specs over hoeveel kilo was er aan één knijper kan hangen en de stormkracht die het doorstaart en de geweldige aanbieding waarbij je 3 pakjes kunt kopen voor de prijs van twee

    de andere fabrikant wil de dagelijkse beslommeringen van wasophangen eenvoudiger en comfortabel maken, streeft naar innovatie en verbeteringen vanuit die filosofie – en niet omdat de concurrend goedkoper is of meer klanten heeft – hun advertenties zullen gaan over het feit dat ze geloven dat er een oplossing bestaat voor het probleem van al die huisvrouwen ( of huismannen ), vanuit hun visie dat dat wasophangen en vasthouden aan de waslijn toch makkelijker moet kunnen

    en dat ligt dus niet alleen aan je marketing, maar aan je gehele bedrijfs filosofie

    somiggen definieren het probleem als ‘er zit niet genoeg geld in mijn zakken’ en starten een wasknijper fabriek

  21. Mooie presentatie en erg inspirerend. Alleen is zijn theorie wel een beetje achterhaald, hij heeft het er eigelijk over dat je als bedrijf een duidelijke visie voor ogen moet hebben. Dit staat ook in mijn eerstejaars studieboek uit 1996.
    Wel mooi dat hij een verband legt met de biologie.

  22. Visie is iets anders als zingeving. Visie hoef je niet in je hart te voelen, maar moet je enkel vooruit durven kijken. Hoe veranderd de wereld, hoe zie je dat voor je? Why is: Hou zou ik de wereld kunnen veranderen en de status quo kunnen uitdagen? legt hij ook uit in 1 van zijn andere video’s op Youtube.

  23. Prachtige en inspirerende speech! Als je de belangrijkste menselijke behoeften kent, ken je ook de belangrijkste ‘WHY’s.
    Wil je weten hoe je mensen via hun hart raakt, neem contact op ;^)

  24. Geniaal doch simplistisch.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.