Landelijk 5G-netwerk voor Tele2 klanten
Ook Tele2-klanten kunnen nu gebruik maken van 5G, zo heeft T-Mobile bekendgemaakt. Klanten kunnen zelf bepalen of ze gebruik willen maken van 5G en ze betalen daarvoor twee euro per maand bovenop de gewone abonnementskosten. Als ze hiervoor kiezen, maken ze gebruik van het landelijk dekkende 5G-netwerk van T-Mobile.
T-Mobile biedt al langere tijd een landelijke 5G-dekking aan en nu kunnen ook de klanten van het dochterbedrijf hier gebruik van maken. Ben je klant bij Tele2? Dan kun je zelf bepalen of je voor een meerprijs van 2 euro per maand sneller wilt internetten. Verder is het mogelijk om 5G maandelijks aan of uit te zetten. Hiervoor is echter wel een telefoon nodig die 5G aanbiedt. Wat betreft de iPhone zijn dit alle iPhone 12-modellen.
https://www.iculture.nl/uitleg/5g-iphone/
Zit je al bij Tele2, maar heb je nog geen iPhone 12? Ben je wel op zoek naar een nieuwe iPhone? In ons overzicht vind je alle prijzen van de huidige modellen. Check ook het overzicht met iPhone 12-abonnementen of de prijzen voor een losse iPhone 12.
Hou er rekening mee dat het nu nog gaat om een beperkte snelheidsverbetering, omdat Nederlandse providers en de Europese versie van de iPhone 12 nog niet de snellere 5G-versie ondersteunen. Bovendien kan 5G meer stroom verbruiken. Apple heeft daarom de smart data mode voor 5G toegevoegd.
Tele2 en T-Mobile zijn in januari 2019 gefuseerd waardoor Tele2-klanten dezelfde mobiele netwerkervaring hebben als T-Mobile klanten. Er zijn tal van andere providers die ook 5G aanbieden, die we in ons aparte artikel voor je op een rijtje gezet.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- Game over voor Mythic Quest: langlopende Apple TV+ serie stopt plotseling (maar met een nieuw einde) (15-04)
- Weekend kijktips: Doctor Who, Friends & Neighbors, Black Mirror en meer (12-04)
- Apple TV+ vanaf nu via Amazon Prime Video af te sluiten in Nederland (met een flinke korting) (09-04)
- Wanneer werkt Apple Intelligence in het Nederlands? Dit is wat we nu weten (07-04)
5G
5G zorgt voor de nieuwste generatie mobiele netwerken met een hogere snelheid en een beter bereik. Sinds de iPhone 12-serie kun je gebruik maken van 5G op de iPhone en ook sommige iPads zijn er al geschikt voor. Apple gebruikt voornamelijk 5G-modems van Qualcomm, maar zou al een tijdje werken aan een eigen 5G-modem. Lees hier alles over 5G-netwerken, 5G bij providers en meer.

Is geen 5G…
@Karst: Zou ook verklaren waarom ik nog geen week geleden van Tele2 te horen kreeg dat ze voorlopig nog geen 5G gaan aanbieden, behalve voor T-Mobile abonnementen.
Direct link wat ze er nu over zeggen op hun website
Zijn er mensen die 5G erbij hebben genomen? Ikzelf kan het kiezen maar zie nog niet echt de meerwaarde in. Zeker in deze tijd waar we continu thuis zitten.
@Karst: is wel 5G. Maar dat wil niet zeggen dat je al gebruik kunt maken van de hoge frequenties. Op dit moment zijn alleen de lagere frequenties van 5G geveild. Ik weet ook niet of de huidige telefoons al gebruik kunnen maken van de hogere frequenties wanneer deze beschikbaar zijn, maar het is hoe dan ook wel 5G.
Ik ben dus van Tele2 waar ik een perfecte verbinding had met een bloedsnel up en down naar Vodafone over gestapt voor de 5G verbinding.
Wat een drama dat Vodafone, kan in de verste verte niet tippen aan Tele2 dus doe dat nooit!
Down nog maar 30% en up nog maar 10% van wat ik bij Tele2 had
Nieuwe sim gekregen maar het blijft slecht.
Terug naar Tele lukt nog niet want geven mijn nummer niet vrij.
Blijf dus bij Tele2 met of zonder 5G want je bent vele malen sneller.
Dit is dus met 2 abonnementen beide op een iPhone!
Ook leuk als je in het buitenland zit (wél EU…) en doordat ze me niet konden bereiken (vreemd want je kon me gewoon bellen…) om me over te schakelen naar het nieuwe netwerk ontving ik 23 december een e-mail met de melding dat ik daarom geen verbinding meer heb en ze zullen me een nieuwe SIM toesturen die ik dan moet activeren. Die SIM is via via hier aangekomen, in mijn toestel gestopt en dan… geen enkele mogelijkheid tot activeren want ze kunnen me geen code sturen naar mijn vorige SIM daar die per 24/12/2020 ‘geen service’ meer heeft. Een ‘HELP’ e-mail naar de zakelijke afdeling van Tele2 (ik zag geen andere optie) werd beantwoord dat zij mij NIET kunnen (=willen?) helpen en verwijzen me naar een webpagina. Ok, dáár mijn verhaal gedaan en dan krijg ik een ontvangstbevestiging per e-mail waarin staat te lezen dat men binnen 10 tot 30 dagen zal reageren… Minstens 10 dagen wachten op antwoord… Er zijn sites die voor de 2-traps verificatie een SMS sturen… kan ik vergeten. Bellen via WhatsApp kan gelukkig nog als ik WiFi heb… Geen ramp, er zijn ergere dingen, maar best wel onhandige situatie zo…
Je zou het eens moeten uitproberen. Ik krijg 250mbps op 5G hier, dat wordt natuurlijk nog veel meer over een paar jaar, maar toch is het al veel sneller dan 4G
Want jij hebt het al? en hebt na 1 dag al onderzoek gedaan hoe het werkt met een Tele2 abbo?
Of je roept zomaar wat?
@Jesper: Continu thuis ik ga gewoon elke dag naar kantoor, en ben elke week in de supermarkt boodschappen doen enzo ?.
Maar het is eer de vraag heb je sowieso wel nodig nu, om er dan ook extra vork te betalen.
Loop je nu met 4g te bufferen en te wachten waarschijnlijk niet, houd lekker die 2 euro in je portemonnee dan.
@Pieter: Ik had via Tele2 met 4G, 200-300 Mbps down en 70-80 Mbps up!
M.A.W. Laat je niet verlekkeren met 5G
Ik geloof niet zo heel veel van uw verhaal. Tele2 heeft op 4G maximaal 225 Mbps download en tot 75 Mbps upload. Let wel, dit is onder ideale omstandigheden en die worden zelden tot nooit behaald maar u zou dat continue hebben? Dat zou dus betekenen dat u veelal onder ideale omstandigheden opereert terwijl bijvoorbeeld een zucht wind al invloed heeft op deze data heeft. En dan zou u bij Vodafone 70Mbps down en 7 Mbps over houden? Ik denk dat u een beetje zit te jokken.
@R. Hellema: Ik kan het niet waarderen dat je me wilt beschuldigen van jokkenbrokken daar ben ik veel te oud voor en hoef me niet meer te bewijzen!
Alle metingen zijn met dezelfde app (Ookla Speedtest) onder dezelfde omstandigheden dus dezelfde plaats en tijden met dezelfde telefoon vastgelegd
Deze metingen zijn opgeslagen en in te zien!
@Dennis: elke dag kantoor is niet de bedoeling