Tele2 gaat vanaf morgen 1 februari nieuwe abonnementen aanbieden. De belangrijkste vernieuwing is dat de sim-only-abonnementen vanaf dat moment per maand opzegbaar zijn. Klanten zijn vanaf dat moment niet meer gebonden aan een vast jaarlijkst contract, maar kunnen per maand vertrekken en zich weer aansluiten bij Tele2. Ook worden de databundels van twee abonnementen vergroot.

Tele2-abonnement per maand opzegbaar
De nieuwe abonnementen van Tele2 bieden ook de mogelijkheid om dit maandelijks stop te zetten. Tele2 wil haar klanten de mogelijkheid bieden om te komen en gaan wanneer ze willen. Deze abonnementsvormen zijn beschikbaar voor zowel consumenten als zakelijke klanten, maar alleen voor sim-only. De exacte prijzen van de nieuwe Tele2-abonnementen zijn op dit moment nog niet beschikbaar.
Behalve dat de contacten per maand op te zeggen zijn, voert Tele2 ook een verandering door bij de middelste twee abonnementen. In plaats van standaard 4GB voor €15 per maand en 8GB voor €19 per maand, krijg je straks respectievelijk 5GB en 10GB. Tele2 verhoogt deze twee abonnementen dus met 1GB en 2GB respectievelijk, voor dezelfde maandprijs. De overige bundels van 1GB, 2GB en 24GB blijven voorlopig bestaan.
Met de wijzigingen wil Tele2 haar klanten vooral meer vrijheid bieden om te gaan en staan waar ze willen. Mede daardoor werd VoLTE bij Tele2 geactiveerd, zodat ze ook kunnen bellen via het 4G-netwerk. Dit heeft als voordeel dat de verbinding sneller tot stand gebracht wordt en dat de geluidskwaliteit beter is. Ben je zakelijke klant van Tele2, dan kunnen alle medewerkers data met elkaar delen dankzij de company bundel. Ook hier kunnen deze abonnementen straks dus per maand opgezegd worden.
- 2017 - 01 februari: Artikel aangevuld met informatie over sim-only-abonnementen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
De prijzenoorlog gaat beginnen. Mooi!
Maandelijks opzegbare abonnementen zijn wel een zeer groot plus punt van Tele2. Het netwerk vind ik wel wat minder.
Hoezo prijzenoorlog? Mijn abo (1,5 Gb en onbeperkt bellen) is nog steeds goedkoper, dus ze worden duurder. Per maand opzeggen betaal je dus eigenlijk gewoon zelf.
Dat is pech, net een tele2 abonnement afgesloten… Ik ben benieuwd wat dit allemaal teweeg brengt.
Ik vermoed van wel, maar zie het niet expliciet vermeld staan. Geldt dit nu ook voor bestaande abonnementen?
Zelf wel iets ‘vervelends’ met Tele2. Wilde mijn 24GB abo komende maand naar beneden bijstellen. Gebruik ik in een mifi router in vakantiehuis. Dit was echter niet mogelijk. Kan alleen als je begint met een laag internet abonnement. Dan kan je wel omhoog en omlaag. Je kan dus niet lager dan je instapabonnement.
Moest opzeggen en opnieuw afsluiten. Nieuwe sim etc…niet echt efficiĆ«nt.
Heb ook al een nieuw abonnement afgesloten wat nog in moet gaan per maart.. balen!
Zouden ze de huidige 8GB abbo’s ook verhogen? š¤
Misschien lees ik er over heen maar geld dit dus alleen voor nieuwe abonnementen of ook voor bestaande abonnementen dat je ze per maand op kan zeggen en ook de verhoging van de 4 en 8 gb naar 5 en 10 gb?
Sorry hoor maar Tele2 heeft al een hele tijd maandelijks opzegbare abbo’s… Je kon enkel alleen kiezen uit maandelijks of vast voor 24 maanden.
@RTF: Dit geldt idd niet voor bestaande klanten. Alleen voor klanten vanaf 1 feb.
@Jordy: geld voor nieuwe en verlengende klanten vanaf 1 februari.
Maandelijks opzegbaar is niet nieuw.
Tele2 is de beste telecom die je maar kunt wensen duidelijk.goedkoop en vriendelijke en goei service dan waar dan ook