Vernieuwde MijnTele2-app met IBM Watson
Elke provider heeft een eigen app waarmee je informatie over je bundel kan bekijken, zoals resterende MB’s of tarieven voor het buitenland. De MijnTele2-app is nu vernieuwd en bevat voor het eerst een virtuele assistsent, namelijk de IBM Watson Assistant. De assistent werkt gewoon in het Nederlands en moet je helpen bij het beantwoorden van de veelgestelde vragen.
Tel2 staat bekend als prijsvechter. Zoek je ook een goedkoop iPhone-abonnement? Dan hebben we enkele handige bespaartips voor je!
De virtuele assistent in de Tele2-app leert steeds meer over de vragen die klanten hebben en moet daardoor op den duur steeds slimmer worden. Volgens Tele2 kan de assistent nu al alle vragen die de klantenservice vaak krijgt, beantwoorden. Dankzij machine learning is het dus wel de bedoeling dat de assistent in de app steeds beter wordt. In plaats van zelf op zoek gaan naar antwoorden op jouw vragen, stel je ze dus gewoon aan de Watson Assistant in de Tele2-app. Volgens Tele2 is er een lange tijd een betatest geweest, waardoor de app nu klaar is voor het grote publiek.
IBM introduceerde de Watson Assistant eerder dit jaar. Bedrijven kunnen de Watson Assistant zelf inbouwen in hun apps en diensten en Tele2 is de eerste Nederlandse provider die dat nu gedaan heeft. Audiobedrijf Harman gaat ook gebruikmaken van de Watson Assistant, net als de populaire automatiseringsapp IFTTT.
In de Tele2-app verschijnt de Watson Assistant als een chatbot, maar je kan ook gewoon nog op de normale manier door de app navigeren. Versie 4.0 is bovendien voorzien van een nieuw design, waardoor de app makkelijker in het gebruik moet zijn.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties