Geen verbinding bij Tele2
Diverse klanten melden op het forum van Tele2 dat zij al sinds afgelopen vrijdag zonder mobiel netwerk zitten. Volgens Tele2 gaat het om een kleine groep klanten die niet op afstand gemigreerd kon worden naar het netwerk van T-Mobile. De provider is begin dit jaar gestart met het overzetten van haar klanten naar het netwerk van T-Mobile. Hoewel de klanten hier normaliter niets van merken, is dit bij een groep toch niet goed verlopen.
Fout bij migratie naar T-Mobile
Sinds afgelopen vrijdag kunnen de klanten niet meer kunnen bellen of gebeld worden. Ook kunnen ze geen gebruik maken van het mobiele netwerk. Een woordvoerder laat weten dat de groep die nu getroffen is waarschijnlijk hun telefoon voor lange tijd uit hadden staan. Ook kan het zijn dat er nog gebruik wordt gemaakt van een oude simkaart. Tele2 meldt ook dat klanten voorafgaand aan de migratie al bericht hebben gehad met de vraag om een nieuwe simkaart te gebruiken. Op het forum is echter ook te lezen dat enkele klanten klagen dat ze nooit bericht hebben gehad over de migratie. “Alle klanten zijn van tevoren op de hoogte gebracht over de migratie, al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat zo’n bericht niet goed aankomt. We vinden het vervelend om te horen dat sommige klanten toch verrast zijn door de migratie”, aldus de woordvoerder.
Nieuwe simkaart als oplossing
Heb je hier zelf ook last van? Dan raadt Tele2 je aan om een nieuwe simkaart te bestellen, waarna de migratie alsnog kan worden voltooid. Als dit gelukt is, zul je daarna wederom een nieuwe simkaart ontvangen. Wel wordt de kanttekening geplaatst dat er tussen de migratie en het ontvangst en activeren van de nieuwe simkaart enkele dagen kan zitten.
De twee providers zijn in januari 2019 gefuseerd, maar het overzetten van alle gegevens lijkt nu echt in gang te zijn gezet. Zo kunnen Tele2-klanten al gebruik maken van het 5G-netwerk van T-Mobile. Hou er rekening mee dat het nu nog gaat om een beperkte snelheidsverbetering, omdat Nederlandse providers en de Europese versie van de iPhone 12 nog niet de snellere 5G-versie ondersteunen. Bovendien kan 5G meer stroom verbruiken. Apple heeft daarom de smart data mode voor 5G toegevoegd.
Er zijn tal van andere providers die ook 5G aanbieden, die we in ons aparte artikel voor je op een rijtje hebben gezet.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple TV+ bestaat 5 jaar: eigenzinnige aanpak, toch succesvol (01-11)
- Weekend kijktips: Before, Bruce Springsteen, Megan en meer (26-10)
- Apple Intelligence werkt niet op oudere iPhones - waarom eigenlijk? (25-10)
- Apple Kaarten vanaf nu veel gedetailleerder in Amsterdam: zo zien de verbeterde kaarten eruit (23-10)
- Disney+ stopt met abonneren via de App Store: dit betekent het voor jou (22-10)
Reacties: 3 reacties