Tele2-klanten melden verbindingsproblemen na overstap op T-Mobile netwerk

Diverse klanten van Tele2 hebben sinds afgelopen weekend geen verbinding meer met het mobiele netwerk, zo blijkt uit klachten op het forum. Volgens Tele2 komt dit door de overstap naar het T-Mobile netwerk.
Redactie iCulture.nl -

Geen verbinding bij Tele2

Diverse klanten melden op het forum van Tele2 dat zij al sinds afgelopen vrijdag zonder mobiel netwerk zitten. Volgens Tele2 gaat het om een kleine groep klanten die niet op afstand gemigreerd kon worden naar het netwerk van T-Mobile. De provider is begin dit jaar gestart met het overzetten van haar klanten naar het netwerk van T-Mobile. Hoewel de klanten hier normaliter niets van merken, is dit bij een groep toch niet goed verlopen.

Fout bij migratie naar T-Mobile

Sinds afgelopen vrijdag kunnen de klanten niet meer kunnen bellen of gebeld worden. Ook kunnen ze geen gebruik maken van het mobiele netwerk. Een woordvoerder laat weten dat de groep die nu getroffen is waarschijnlijk hun telefoon voor lange tijd uit hadden staan. Ook kan het zijn dat er nog gebruik wordt gemaakt van een oude simkaart. Tele2 meldt ook dat klanten voorafgaand aan de migratie al bericht hebben gehad met de vraag om een nieuwe simkaart te gebruiken. Op het forum is echter ook te lezen dat enkele klanten klagen dat ze nooit bericht hebben gehad over de migratie. “Alle klanten zijn van tevoren op de hoogte gebracht over de migratie, al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat zo’n bericht niet goed aankomt. We vinden het vervelend om te horen dat sommige klanten toch verrast zijn door de migratie”, aldus de woordvoerder.

Nieuwe simkaart als oplossing
Heb je hier zelf ook last van? Dan raadt Tele2 je aan om een nieuwe simkaart te bestellen, waarna de migratie alsnog kan worden voltooid. Als dit gelukt is, zul je daarna wederom een nieuwe simkaart ontvangen. Wel wordt de kanttekening geplaatst dat er tussen de migratie en het ontvangst en activeren van de nieuwe simkaart enkele dagen kan zitten.

De twee providers zijn in januari 2019 gefuseerd, maar het overzetten van alle gegevens lijkt nu echt in gang te zijn gezet. Zo kunnen Tele2-klanten al gebruik maken van het 5G-netwerk van T-Mobile. Hou er rekening mee dat het nu nog gaat om een beperkte snelheidsverbetering, omdat Nederlandse providers en de Europese versie van de iPhone 12 nog niet de snellere 5G-versie ondersteunen. Bovendien kan 5G meer stroom verbruiken. Apple heeft daarom de smart data mode voor 5G toegevoegd.

Er zijn tal van andere providers die ook 5G aanbieden, die we in ons aparte artikel voor je op een rijtje hebben gezet.

Bekijk ook

iPhone in handen

5G in Nederland: welke provider is het goedkoopst?

Ben je voor 5G aangewezen op de drie grote providers, of zijn er ook kleine budgetaanbieders die goedkope 5G-bundels aanbieden? Wij hebben het voor je uitgezocht!

Reacties: 3 reacties

  1. Ben enkele maanden gelden al overgezet en data netjes bericht over ontvangen eerst mail en daarna sms.
    In eerst instantie was het een verslechtering, maar nu toch al een tijd lang stabieler en beter bereik dan het oude netwerk (randstad had Tele2 soms nog slechte plekken op diverse locaties).

  2. Ook leuk als je in het buitenland zit (wél EU…) en doordat ze me niet konden bereiken (vreemd want je kon me gewoon bellen…) om me over te schakelen naar het nieuwe netwerk ontving ik 23 december een e-mail met de melding dat ik daarom geen verbinding meer heb en ze zullen me een nieuwe SIM toesturen die ik dan moet activeren. Die SIM is via via hier aangekomen, in mijn toestel gestopt en dan… geen enkele mogelijkheid tot activeren want ze kunnen me geen code sturen naar mijn vorige SIM daar die per 24/12/2020 ‘geen service’ meer heeft. Een ‘HELP’ e-mail naar de zakelijke afdeling van Tele2 (ik zag geen andere optie) werd beantwoord dat zij mij NIET kunnen (=willen?) helpen en verwijzen me naar een webpagina. Ok, dáár mijn verhaal gedaan en dan krijg ik een ontvangstbevestiging per e-mail waarin staat te lezen dat men binnen 10 tot 30 dagen zal reageren… Minstens 10 dagen wachten op antwoord… Er zijn sites die voor de 2-traps verificatie een SMS sturen… kan ik vergeten. Bellen via WhatsApp kan gelukkig nog als ik WiFi heb (nog 18 dagen nu. Geen ramp, er zijn ergere dingen, maar best wel onhandige situatie zo…

  3. M’n Nederlandse Sim (Tele2) is als een van de laatsten overgezet naar T-Mobile. De sim moet daarvoor fysiek in Nederland zijn, geregistreerd op het Tele2 netwerk en toestel moet aanstaan. Ik ben niet in NL en reis nu door de omstandigheden ook niet heen en weer. Eerste switch heb ik gemist. Keurig melding van gehad. Mail met “we gaan je migreren” en een mail met “helaas niet gelukt”
    Toen met klantenservice gebeld en uitgezocht of echt noodzakelijk was om sim op netwerk te registreren. Ja!

    Sim in envelop en in NL in een telefoon gestopt. Telefoon aan laten staan en paar weken later was ik weer aan de beurt. Alles zo klaar als een klontje en voor zover ik kan zien bij mij en bij mensen die ik ken én Tele2 hebben, allemaal prima verlopen. Duurde even voordat TantePos de sim weer retour had, maar ik heb nu beresterk 4G waar ik tot voor kort mocht roamen op 3G…

    Best een beetje blij.