
Philips Hue breidt terugroepactie voor Outdoor-stekker uit vanwege veiligheidsrisico’s
Update 14 maart 2024: De eerdere terugroepactie voor de stroomadapters van meerdere Hue Outdoor-producten, is verder uitgebreid. Ook stroomadapters die later geproduceerd zijn, zijn volgens Hue mogelijk getroffen door veiligheidsrisico’s. Heb jij zelf een Hue Outdoor-stroomadapter, dan kun je dit zelf eenvoudig checken.
Op de stroomadapter zit een etiket met daarop de productiecode die het jaar en weeknummer aangeeft. Volgens de nieuwe richtlijnen kom je in aanmerking als je voldoet aan deze eisen:
Jouw voedingsunit kan getroffen zijn als de eerste twee cijfers (oftewel het jaar) lager zijn dan 20 of als de code aan de volgende twee voorwaarden voldoet:
- De eerste twee cijfers van de code zijn 20
- De laatste twee cijfers van de code zijn 38 of lager
Alle codes die dus beginnen met 19 of lager zijn dus getroffen. Dat is een verandering ten opzichte van eerst: toen gold het alleen als de code begint met 18 of lager. Dat betekent dat ook álle stroomadapters die in 2019 geproduceerd zijn nu in aanmerking komen. Bovendien geldt het voor stroomadapters die in week 38 van 2020 of eerder geproduceerd zijn. Dat was eerst alleen in week 41 van 2019 of eerder.
Via deze pagina kun je vervanging aanvragen.
Hieronder volgt ons oorspronkelijke artikel van 20 oktober 2020, waarvan niet alle info meer actueel is
Terugroepactie voor Philips Hue Outdoor
De stroomadapter en zes Philips Hue outdoor-producten moeten terug naar de fabrikant omdat er in zeldzame gevallen kortsluiting kan optreden. Ook kan een gebruiker onder stroom komen te staan. Het gaat om producten die tussen 2018 en 2020 zijn verkocht. Het gaat onder andere om de 40 Watt outdoor stroomadapter en de Lily XL spotlight, die we onlangs nog gereviewd hebben. Bij ons trad er geen kortsluiting op. De stroomadapter kan beschadigd raken door waterlekkage. Daardoor treedt er een veiligheidsrisico op als je het accessoires aanraakt onder natte omstandigheden.
Om te achterhalen of jouw adapter voor omruil in aanmerking komt moet je het eerst loskoppelen van het stopcontact. Op de voorkant van de unit vind je een viercijferige productiecode YYWW. Dit geeft het jaar en de week van productie aan. Alle producten in en vóór week 41 in 2019 (dus 1941) zijn mogelijk getroffen.
De fabrikant schrijft:
- De eerste twee cijfers van de code zijn 19 of lager
- De laatste twee cijfers van de code zijn 41 of lager
Een code 1835 komt dus wel in aanmerking, een code 2005 niet. Op deze pagina kun je informatie vinden en een vervanging aanvragen.
De betrokken voedingsunits zaten in de starterspakketten van de volgende productfamilies, die tussen 2018 en 2020 erden verkocht:
- Lily buitenspotlamp
- Lily XL buitenspotlamp
- Calla sokkellamp
- Econic sokkellamp
- Impress sokkellamp
- Calla Large sokkellamp
Heb je een van deze producten, dan moet je dus ook er achteraan om de voedingsunit te laten vervangen. Daarbij moet je een foto maken van de voedingsunit, zoals op de foto hieronder aangegeven. De productieweek moet daarop goed zichtbaar zijn.
- 2024 - 14 maart: Artikel bijgewerkt met nieuwe voorwaarden voor de terugroepactie.
- 2024 - 14 maart: Artikel bijgewerkt met nieuwe voorwaarden voor de terugroepactie.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Tweede generatie Arlo-camera's krijgt ondersteuning voor HomeKit (maar mist een belangrijke functie) (25-04)
- Nanoleaf Pegboard Desk Dock: slimme verlichting én organisatie voor je bureau (16-04)
- Beats heeft nu ook eigen oplaadkabels: nuttige toevoeging of niet? (15-04)
- Nieuwe Chipolo POP is een kleurrijk AirTag-alternatief met twee grote voordelen (15-04)
- Robotstofzuigers werken nu met HomeKit: dit zijn de eerste ondersteunde modellen (02-04)
Philips Hue
Lees alles over Philips Hue, de slimme lampen en bijbehorende accessoires met HomeKit-bediening. Check de Philips Hue-accessoires en welke mogelijkheden er zijn voor de lampen, sensoren, dimmers en lichtknoppen. Philips Hue heeft ook kant-en-klare armaturen, waar de slimme lampen al in zitten. Alles over verkrijgbaarheid, prijzen en meer.

- Philips Hue verzamelpagina
- Philips Hue vs. IKEA Tradfri: de verschillen
- Slimme verlichting in huis
- Philips Hue Tap, Dimmer of schakelaars, welke moet je hebben?
- Review Philips Hue Bluetooth lampen
- Review Philips Hue Smart Plug
- Review Philips Hue 2.0 met HomeKit
- HomeKit-producten in Nederland
- Bekijk Philips Hue startpakketten
- Review Philips Hue Signe
- Review Philips Hue Festavia feestverlichting
- Review Philips Hue Ambiance Gradient Lightstrip
Die ligt begraven onder een terras. Wordt een moeilijk verhaal om dat te vervangen 😅
Poeh ben blij dat ik die aerie niet heb maar andere
@Roel: Dan heb je m niet volgens t boekje geïnstalleerd, want dat moest bovengronds >30cm 😉
Als ik het goed heb ligt hij in de meterkast en van daaruit de kabel door de muur de tuin in. Vorig jaar gekocht dus grote kans dat het dit model betreft.
Goed ook dat ik het hier lees want van Philips heb ik nog niks vernomen. Thnx iCulture👍🏼.
Dat was ook mijn gedachte: je registreert je product en krijgt vervolgens vrolijk reclame….maar een serviceaanvraag moet je zelf achteraan. Enfin, ik heb er twee van de drie die vervangen moeten worden. Heb net de online registratie gedaan en kan de vervangende exemplaren binnen twee weken verwachten. top!
Die van mij was vanavond geploft, rookpluimpje eruit, en stinken als een gek.
gelukkig zag ik deze link, hoef ik geen nieuwe te kopen 🙂
Dank voor dit artikel! Las het pas recent en heb meteen mijn voedingsunit gecontroleerd. Daaruit bleek dat het om een type ging dat in aanmerking kwam om te vervangen.
(Red.) Artikel bijgewerkt met nieuwe voorwaarden voor de terugroepactie.
Ik heb bijna “regelmatig defecte units , 2 maanden terug weer 2 extra gekocht , vorige week 1 weer naar de knoppen ( zal vast overeen komen met dit gevalletje .Hele huis vol met Hue lampen etc en werkt perfect maar die buitenstrips voeding is toch wel een gevalletje apart
Nog een dankjewel aan de redactie!!
Ik kon 1 voeding aanmelden en binnen 4 dagen lag er een nieuwe in de brievenbus. Zonder het bericht hier was ik niet aan de juiste info gekomen.