Test-Aankoop dient officieel klacht in over iPhone 3G
De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft vrijdag een klacht ingediend bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling (voorheen Economische Inspectie). Dit is een klachtencommissie voor consumenten, onderdeel van een Belgische Federale overheidsdienst die Apple een boete kan opleggen. De klacht heeft betrekking op de volgens Test-Aankoop bewust gecreëerde schaarste en gaat niet over de slechte en trage verbindingen of andere technische problemen.
Apple en Mobistar hebben de klanten misleid door flink reclame te maken voor de iPhone, terwijl er veel te weinig voorraad is. Dat is in strijd met de Handelspraktijkenwet. Verder klaagt Test-Aankoop over de koppelverkoop: de iPhone wordt simlockvrij aangeboden, maar verkopers in de Mobistar Store geven voorrang aan mensen die het toestel in combinatie met een abonnement willen aanschaffen.
Eerder al verschenen: Verkoop Mobistar niet volgens de regels en Test-Aankoop: iPhone niet regenbestendig
Via: De Morgen
Dank aan Jammetje, Pieter en Pascal!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 35 reacties