TheFind gaat op 4 augustus een nieuwe applicatie voor de iPhone lanceren. Interessant voor ons? Waarschijnlijk niet, want het gaat om een shopping-zoekmachine. Maar TheFind is wel één van de eerste bedrijven die gebruik maken van het beta-testprogramma van de Apple Store. Met TheFind kun je zoeken naar winkels die in een bepaalde regio een product verkopen. Handig als de Apple Store een honderd kilometer verderop zit en je dringend behoefte hebt aan een iPhone-autolader. De database bevat al meer dan 200.000 retaillocaties.
Maar wie een kijkje neemt op de website van TheFind zal ontdekken dat het toch vooral op Amerikanen is gericht. De manier waarop TheFind werkt is niet veel anders dan Kieskeurig, Kelkoo en andere productzoekmachines: je krijgt een overzicht van producten te zien en voordat je het weet klik je op een (reclame?)linkje waarmee je naar een winkelier wordt doorgestuurd. Op de iPhone zal TheFind het toch anders moeten aanpakken, want op internet shoppen kan iedereen. Het zou handig zijn om juist fysieke winkels makkelijk te kunnen vinden.
De applicatie komt beschikbaar via de App Store, maar intussen organiseert TheFind wel een betatest voor 100 geïnteresseerden. Ze maken daarmee als één van de eersten gebruik van het beta-testprogramma van de App Store, waarover we eerder schreven. De 100 geselecteerde testers moeten de unique device identifier (UDID) van hun iPhone naar de ontwikkelaar sturen en kunnen de applicatie daarna downloaden vanaf de site. Hiervoor wordt een ad-hoc distributiesysteem gebruikt.
Via: TechCrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties