De timing is slim, zo op de vrijdagmiddag. Echt zo’n moment dat mensen minder zin hebben om te koken en je al snel grijpt naar de Thuisbezorgd-app. Daarin is vanaf vandaag iets nieuws te vinden: de optie om maaltijden af te halen. Voorlopig zal afhalen alleen via de app aangeboden worden en niet via de website van Thuisbezorgd.nl. Je kunt vooraf betalen en binnen 10 minuten staat de tas met etenswaren voor je klaar.
Thuisbezorgd-woordvoerder Imad Qutob zegt dat ze voor afhalen gekozen hebben, omdat consumenten niet altijd thuis zijn, of geen tijd hebben om thuis te gaan zitten wachten op de bestelling. Wil je bijvoorbeeld op een zonnige dag met een bootje gaan varen, dan kan het handig zijn om op het water alvast de bestelling te plaatsen en vervolgens even langs te varen. Bij onze favoriete buurt-Thai (Soen) kan dat bijvoorbeeld al, ook buiten Thuisbezorgd.nl om.
Momenteel is het afhalen mogelijk bij ruim 5.000 aangesloten restaurants. Later zullen er wellicht nog extra restaurants bij komen, die alleen afhalen aanbieden. Dat Thuisbezorgd.nl ervoor kiest om het afhalen alleen in de app aan te bieden, komt omdat ze hebben gekozen voor een ‘mobile first’-strategie. Zo’n 60 procent van de bestellingen in Nederland komt binnen via een mobiel apparaat, dus het was ook praktisch gezien een slimmere keuze. De afhaaloptie is onlangs al getest in Oostenrijk bij dochterbedrijf Lieferservice.at.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Vooraf betalen en weer een euro extra aftikken voor “transactiekosten” natuurlijk. Pin wel in de winkel, wel handig als je geen geld/pas bij je hebt.
Denk dat ik toch eerder bel bij afhalen, zeker weten dat het klaar staat anders heeft zo weinig nut.
Binnen 10 minuten? Dat wordt opschieten op die drukke vrijdag avond dan… Ik maak me sterk dat dat niet altijd gaat lukken.
Vooral als je weet dat er een fix bedrag naar Thuisbezorgd gaat voor iedere bestelling die via hun loopt.
Ik geef dat geld liever aan mijn lokale afhaaltent die al zo’n kleine marge op hun producten hebben.
@Mark: Daar staat wel tegenover dat ze een volledig geautomatiseerd bestelsysteem hebben, geen website met bestelmogelijkheden nodig hebben en zichtbaar zijn voor iedereen in de regio. Een tussenpartij die ervoor zorgt dat je meer klanten krijgt en makkelijker bestellingen kan verwerken vraagt daar geld voor. Logisch toch?
Voor laten bezorgen wel inderdaad maar als je toch gaat afhalen kan je net zo goed direct met de tent bellen en daar betalen. Scheelt je 1 euro aan kosten via ideal en de lokale tent verdient er meer op.
Zie het nut er niet van in om via thuisbezorgd af te halen.
Waarom heten ze nog thuisbezorgd?
Nieuw bij Thuisbezorgd, zelf afhalen. HAHAHA xD dan kun je toch net zo goed effe bellen, en dan kun je het als nog 10 minuten later afhalen xD LOL
Direct bellen naar het restaurant wordt altijd meer geapprecieerd. Zij moeten circa 11% over de netto inkomsten afgeven aan Thuisbezorgd of Justeat etc, dus circa 15% van het bruto bedrag. Dit loopt aardig op en is te voorkomen bij telefonisch bellen. Thuisbezorgd is al rijk genoeg…
Zelfs lekkersteeten.nl dekt de transactieskosten. Alleen jammer genoeg zijn hun niet groot genoeg. Je hebt gelijk want als je direct bestelt zonder tussenpersoon verdienen de tenten 11% meer. Kortom zowel voor ons als restaurants is voordeliger.
Handig als je je portemonnee vergeten bent ff betalen via iDEAL …
Jeuj! Ook beschikbaar bij pizza.be, zo blijkt uit een mail!