De timing is slim, zo op de vrijdagmiddag. Echt zo’n moment dat mensen minder zin hebben om te koken en je al snel grijpt naar de Thuisbezorgd-app. Daarin is vanaf vandaag iets nieuws te vinden: de optie om maaltijden af te halen. Voorlopig zal afhalen alleen via de app aangeboden worden en niet via de website van Thuisbezorgd.nl. Je kunt vooraf betalen en binnen 10 minuten staat de tas met etenswaren voor je klaar.
Thuisbezorgd-woordvoerder Imad Qutob zegt dat ze voor afhalen gekozen hebben, omdat consumenten niet altijd thuis zijn, of geen tijd hebben om thuis te gaan zitten wachten op de bestelling. Wil je bijvoorbeeld op een zonnige dag met een bootje gaan varen, dan kan het handig zijn om op het water alvast de bestelling te plaatsen en vervolgens even langs te varen. Bij onze favoriete buurt-Thai (Soen) kan dat bijvoorbeeld al, ook buiten Thuisbezorgd.nl om.
Momenteel is het afhalen mogelijk bij ruim 5.000 aangesloten restaurants. Later zullen er wellicht nog extra restaurants bij komen, die alleen afhalen aanbieden. Dat Thuisbezorgd.nl ervoor kiest om het afhalen alleen in de app aan te bieden, komt omdat ze hebben gekozen voor een ‘mobile first’-strategie. Zo’n 60 procent van de bestellingen in Nederland komt binnen via een mobiel apparaat, dus het was ook praktisch gezien een slimmere keuze. De afhaaloptie is onlangs al getest in Oostenrijk bij dochterbedrijf Lieferservice.at.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 11 reacties