Thuisbezorgd.nl beweert een primeur te hebben met de eerste televisiereclame voor een iPhone-applicatie in Nederland. De eten-bestelsite begint maandag met het uitzenden van een reclamespotje over de iPhone-app die al een paar maanden in de App Store staat. In de spot is een student te zien, die na een mislukte poging tot koken via de iPhone-app alsnog een pizza bestelt. Volgens Thuisbezorgd.nl worden apps zoals die voor de iPhone en Android steeds belangrijker. Er werd overigens eerder wel indirect reclame gemaakt voor iPhone-apps (bijvoorbeeld NUsport, De Telefoongids (voor m.detelefoongids.nl) en FBTO), maar hierbij waren de genoemde apps niet nadrukkelijk in beeld.
Directeur Jitse Groen:
Onze iPhone-app is waanzinnig populair. We vonden het daarom nodig er meer aandacht aan te besteden. Het is ook bijna science fiction natuurlijk: vanaf de bank bestellen en door de telefoon worden gesommeerd de deur open te doen.
De app van Thuisbezorgd is meer dan 100.000 keer gedownload en wordt dagelijks honderden keren gebruikt. Je kunt er eten mee bestellen bij circa 2.750 bezorgrestaurants in Nederland. Op basis van je huidige locatie krijg je te zien welke restaurants in de buurt kunnen bezorgen. Bij veel restaurants krijg je bovendien een sms-berichtje met het tijdstip waarop de bezorger voor de deur staat. In België is van hetzelfde bedrijf de dienst Pizza.be actief, met ook een eigen app.
Downloaden: Thuisbezorgd.nl of Pizza.be (gratis)
Hier kun je het tv-spotje bekijken: Thuisbezorgd-reclamespot.
Met dank aan de vele reacties op onze Twitter-vraag. Vaak genoemd werd ook de reclame voor Phineas & Ferb op Disney Channel, maar dat is geen puur Nederlandse zender en ook geen puur Nederlandse app.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties