De nieuwe app Tijdschrift 2.0 laat je eenvoudiger tijdschriften lezen op je iPhone en iPad. Tijdschrift 2.0 vervangt de oude app van Tijdschrift.nl en biedt een aantal nieuwe functies en gratis artikelen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 23 reacties
Marcel
App gedownload, maar kan niet inloggen met mijn account. Klantenservice gebeld, maar die kunnen niet helpen. (waar heb je tenslotte een klantenservice voor) Ze hadden de klacht al meer gehoord vandaag. De oude app laat op dit moment mijn gekochte tijdschriften niet meer zien (terwijl ik in deze oude app wel met mijn account kan inloggen), dus ze hebben het lekker voor elkaar bij Tijdschrift.nl. Zeer teleurstellend. Niet goed getest.
Vince
Ik kan alleen niet inloggen in de nieuwe app(loginscherm laadt niet), meer mensen last van?
Marten Tacoma
Voor gebruikers met een Pi-Hole in hun netwerk:
Ik heb sat.sanoma.fi en socialize.eu1.gigya.com op de whitelist moeten zetten om de app aan de praat te krijgen.
Marten Tacoma
@Vince: Pi-hole (of andere add-blocker op DNS)? Zo ja, zie mijn eerdere reactie
Zeer verwarrende benaming en versie beheer van Tijdschrift.nl
Het is dat ik hier lees dat er een versie 2.0 bestaat, die totaal anders is dan versie 1.x.
Ook vreemd dat Apple dit accepteert in de app store. Ik ben dus blij met iCulture, maar niet blij met Tijdschrift 2.0 en zeker niet als straks blijkt dat voormalige aankopen weg zijn. Geen wonder dat het digitaal lezen niet die vlucht neemt, die men verwacht had.
Maurice Hollink
In de oude app kon ik m’n Donald Duck teruglezen tot begin 2014, nu nog maar tot april van dit jaar.
Dat heb ik ook, terwijl ik al veel langer lid ben en dus betaald heb voor die bladen . Ik ga opheldering vragen.
Cathelijne
De kwaliteit van de afbeeldingen is overigens ook absoluut verslechterd. Erg jammer.
Edgar
gatver wat een schande! alles kwijt en mijn blad staat er niet meer in… Delicious. zowel in de oude als in de nieuwe app niet… in de nieuwe is het een Engelstalig blad…
Emm
Echt schandalig deze nieuwe app. Ik heb de voorwaarden gekopieerd uit de app versie 1.0.
Je kon altijd je eerder aangekochtetijdschriften terughalen. Nu heb ik alleen nog die van 2017.
De app werkte altijd al slecht maar dit is gewoon oplichterij. Gewoon voor een paar honderd euro tijdschriften weg.
Nieuwe app werkt ook weer beroerd. Na 3 blz lezen zwart scherm en terug naar startscherm iPad.
Heb ook al een schriftelijke klacht ingediend bij Sanoma.
Marie
Waardeloos die nieuwe app. Alle tijdschriften ouder dan 3 maanden zijn weg terwijl je daar gewoon voor betaald hebt. Ook in de oude app niet meer toegankelijk. Reactie van de klantenservice: “dit was een bewuste keuze om het gebruikersgemak van de nieuwe app te verbeteren”. Lekker dan. Eerst laten betalen en dan gewoon weer afpakken. Daar zullen veel gebruikers niet blij mee zijn.
Johan
De klantenservice heeft me verteld dat de niet gedownloade tijdschriften niet meer beschikbaar zijn en komen ook niet meer terug.
Dit is natuurlijk een belachelijke actie, want dit hadden ze natuurlijk van te voren moeten communiceren.
Het enige wat bekend was dat de app ging verhuizen en dat hiervoor opnieuw inloggen voldoende zou zijn. Echter moet je een Sanoma account gebruiken en is het aanbod drastisch kleiner geworden.
Ik heb ontdekt dat je gedownloade tijdschriften nog kan lezen door in de oude app uit te loggen. Volgens de klantenservice is de oude app tot eind augustus te gebruiken.
Sanoma heeft blijkbaar amateur software ontwikkelaars in dienst, want blijkbaar is hier niet goed over nagedacht.
Erg jammer, want de eindgebruiker is er de dupe van. Als je de digitale tijdschriften bewaarde ipv de papieren versiess, dan ben je je verzameling in 1 klap kwijt.
En de nieuwe tijdschriften blijven maar 3 maanden beschikbaar, met als argument ‘Dit is een bewuste keuze geweest van Tijdschrift.nl om het gebruikersgemak van app te verbeteren.’
Origineel geplaatst door Cathelijne
Dat heb ik ook, terwijl ik al veel langer lid ben en dus betaald heb voor die bladen . Ik ga opheldering vragen.
Hier ook last van erg balen! Zeker als je eens wil lezen wanneer je alleen iPad bij je hebt onderweg buiten de deur of op reis bent. 🙁 Hopelijk komen er oplossingen.
Emm
Ik kreeg als antwoord van Sanoma (op mijn klacht dat ze al mijn oudere tijdschriften verwijderd hebben zonder enige waarschuwing) dat ze de voorwaarden veranderd hebben. Makkelijk. Ik heb sinds eind 2013 veel digitale tijdschriften GEKOCHT. Nooit een papieren versie. Dus het waren geen “gratis” digitale tijdschriten als extra bij een papieren abo. Juist omdat de voorwaarden waren dat je je gekochte tijdschrift ALTIJD weer kon herladen.
En dan alles gegoten in zo’n standaard brief die eerst ging vertellen hoe je moet inloggen. Ja hoor, doe ik al jaren. Stelletje afzetters.
Wel meteen abo opgezegd maar daar heb ik mijn oude tijdschriften niet mee terug.
Marie
ik kreeg ook het standaard antwoord mailtje. waardeloos. Is in feite gewoon diefstal van tijdschriften die je zelf gekocht hebt. Heb een klacht ingediend. Ben benieuwd of er een tegemoetkoming komt.
Jaap
Ik heb afgelopen woensdag 750 airmiles ingewisseld voor 2 maanden onbeperkt lezen. Ik kan echter niet inloggen (alles al geprobeerd). Krijg reactie dat het een bekend probleem is met de nieuwe app en dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Of ik nog even geduld wil hebben.
Kristel
Ik heb hetzelfde probleem. 60 gekochte tijdschriften in ene weg. En één account is zonder toestemming vervallen waar ook nog veel tijdschriften onder stonden. Klantenservice meldt dat dit de nieuwe voorwaarden zijn en draait voor de rest om de hete brei heen. Klacht ingediend bij Kassa. Hopelijk gaan meer mensen dit doen.
Timmerman
Zeer slechte app Pagina’s worden zwart downloaden gaat slecht wordt soms afgebroken.Afbeeldingen slecht weer gegeven
Graag terug naar vorige app
Gabor
Lekkere migratie Sanoma. Keurig gedaan. Prutsers.
Zeker dezelfde ontwikkelaars aangenomen die er bij Rabobank uit zijn gekickt?
Natascha den ouden
Alleen nog maar tijdschriften aanschaffen met creditcard of PayPal, waar ik ook een creditcard voor nodig heb. Niet meer met Ideal betalen? Ben ik de enige? Ook al een mail gestuurd, niks op terug gekregen.
Dit is natuurlijk een belachelijke actie van tijdschrift.nl. Bij MagZine gebeurt dit niet. Alle tijdschriften die in de MagZine-app zijn gekocht zijn nog altijd te downloaden.
Betalen kan met paypal, iDeal en voor de Vlamingen ook met Bancontact. En gewoon in de apps.
Fox
Ook in ben minstens 250 gekochte tijdschriften kwijt.
De mails die ik geschreven heb worden uitsluitend beantwoord met een standaard antwoord dat ik binnen 2 à 3 werkdagen antwoord krijg. Het is inmiddels 16 werkdagen geleden, niks gehoord natuurlijk.
Stel je toch eens voor dat dit met je e-books gebeurt, dat kan toch niet.
Oplichters zijn ze daar bij Sanoma en ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat geen enkel televisieprogramma of krant dit opgepakt heeft.
App gedownload, maar kan niet inloggen met mijn account. Klantenservice gebeld, maar die kunnen niet helpen. (waar heb je tenslotte een klantenservice voor) Ze hadden de klacht al meer gehoord vandaag. De oude app laat op dit moment mijn gekochte tijdschriften niet meer zien (terwijl ik in deze oude app wel met mijn account kan inloggen), dus ze hebben het lekker voor elkaar bij Tijdschrift.nl. Zeer teleurstellend. Niet goed getest.
Ik kan alleen niet inloggen in de nieuwe app(loginscherm laadt niet), meer mensen last van?
Voor gebruikers met een Pi-Hole in hun netwerk:
Ik heb sat.sanoma.fi en socialize.eu1.gigya.com op de whitelist moeten zetten om de app aan de praat te krijgen.
@Vince: Pi-hole (of andere add-blocker op DNS)? Zo ja, zie mijn eerdere reactie
@Marten Tacoma: jep, dat was ‘t. bedankt
Zeer verwarrende benaming en versie beheer van Tijdschrift.nl
Het is dat ik hier lees dat er een versie 2.0 bestaat, die totaal anders is dan versie 1.x.
Ook vreemd dat Apple dit accepteert in de app store. Ik ben dus blij met iCulture, maar niet blij met Tijdschrift 2.0 en zeker niet als straks blijkt dat voormalige aankopen weg zijn. Geen wonder dat het digitaal lezen niet die vlucht neemt, die men verwacht had.
In de oude app kon ik m’n Donald Duck teruglezen tot begin 2014, nu nog maar tot april van dit jaar.
Dat heb ik ook, terwijl ik al veel langer lid ben en dus betaald heb voor die bladen . Ik ga opheldering vragen.
De kwaliteit van de afbeeldingen is overigens ook absoluut verslechterd. Erg jammer.
gatver wat een schande! alles kwijt en mijn blad staat er niet meer in… Delicious. zowel in de oude als in de nieuwe app niet… in de nieuwe is het een Engelstalig blad…
Echt schandalig deze nieuwe app. Ik heb de voorwaarden gekopieerd uit de app versie 1.0.
Je kon altijd je eerder aangekochtetijdschriften terughalen. Nu heb ik alleen nog die van 2017.
De app werkte altijd al slecht maar dit is gewoon oplichterij. Gewoon voor een paar honderd euro tijdschriften weg.
Nieuwe app werkt ook weer beroerd. Na 3 blz lezen zwart scherm en terug naar startscherm iPad.
Heb ook al een schriftelijke klacht ingediend bij Sanoma.
Waardeloos die nieuwe app. Alle tijdschriften ouder dan 3 maanden zijn weg terwijl je daar gewoon voor betaald hebt. Ook in de oude app niet meer toegankelijk. Reactie van de klantenservice: “dit was een bewuste keuze om het gebruikersgemak van de nieuwe app te verbeteren”. Lekker dan. Eerst laten betalen en dan gewoon weer afpakken. Daar zullen veel gebruikers niet blij mee zijn.
De klantenservice heeft me verteld dat de niet gedownloade tijdschriften niet meer beschikbaar zijn en komen ook niet meer terug.
Dit is natuurlijk een belachelijke actie, want dit hadden ze natuurlijk van te voren moeten communiceren.
Het enige wat bekend was dat de app ging verhuizen en dat hiervoor opnieuw inloggen voldoende zou zijn. Echter moet je een Sanoma account gebruiken en is het aanbod drastisch kleiner geworden.
Ik heb ontdekt dat je gedownloade tijdschriften nog kan lezen door in de oude app uit te loggen. Volgens de klantenservice is de oude app tot eind augustus te gebruiken.
Sanoma heeft blijkbaar amateur software ontwikkelaars in dienst, want blijkbaar is hier niet goed over nagedacht.
Erg jammer, want de eindgebruiker is er de dupe van. Als je de digitale tijdschriften bewaarde ipv de papieren versiess, dan ben je je verzameling in 1 klap kwijt.
En de nieuwe tijdschriften blijven maar 3 maanden beschikbaar, met als argument ‘Dit is een bewuste keuze geweest van Tijdschrift.nl om het gebruikersgemak van app te verbeteren.’
Hier ook last van erg balen! Zeker als je eens wil lezen wanneer je alleen iPad bij je hebt onderweg buiten de deur of op reis bent. 🙁 Hopelijk komen er oplossingen.
Ik kreeg als antwoord van Sanoma (op mijn klacht dat ze al mijn oudere tijdschriften verwijderd hebben zonder enige waarschuwing) dat ze de voorwaarden veranderd hebben. Makkelijk. Ik heb sinds eind 2013 veel digitale tijdschriften GEKOCHT. Nooit een papieren versie. Dus het waren geen “gratis” digitale tijdschriten als extra bij een papieren abo. Juist omdat de voorwaarden waren dat je je gekochte tijdschrift ALTIJD weer kon herladen.
En dan alles gegoten in zo’n standaard brief die eerst ging vertellen hoe je moet inloggen. Ja hoor, doe ik al jaren. Stelletje afzetters.
Wel meteen abo opgezegd maar daar heb ik mijn oude tijdschriften niet mee terug.
ik kreeg ook het standaard antwoord mailtje. waardeloos. Is in feite gewoon diefstal van tijdschriften die je zelf gekocht hebt. Heb een klacht ingediend. Ben benieuwd of er een tegemoetkoming komt.
Ik heb afgelopen woensdag 750 airmiles ingewisseld voor 2 maanden onbeperkt lezen. Ik kan echter niet inloggen (alles al geprobeerd). Krijg reactie dat het een bekend probleem is met de nieuwe app en dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Of ik nog even geduld wil hebben.
Ik heb hetzelfde probleem. 60 gekochte tijdschriften in ene weg. En één account is zonder toestemming vervallen waar ook nog veel tijdschriften onder stonden. Klantenservice meldt dat dit de nieuwe voorwaarden zijn en draait voor de rest om de hete brei heen. Klacht ingediend bij Kassa. Hopelijk gaan meer mensen dit doen.
Zeer slechte app Pagina’s worden zwart downloaden gaat slecht wordt soms afgebroken.Afbeeldingen slecht weer gegeven
Graag terug naar vorige app
Lekkere migratie Sanoma. Keurig gedaan. Prutsers.
Zeker dezelfde ontwikkelaars aangenomen die er bij Rabobank uit zijn gekickt?
Alleen nog maar tijdschriften aanschaffen met creditcard of PayPal, waar ik ook een creditcard voor nodig heb. Niet meer met Ideal betalen? Ben ik de enige? Ook al een mail gestuurd, niks op terug gekregen.
Dit is natuurlijk een belachelijke actie van tijdschrift.nl. Bij MagZine gebeurt dit niet. Alle tijdschriften die in de MagZine-app zijn gekocht zijn nog altijd te downloaden.
Betalen kan met paypal, iDeal en voor de Vlamingen ook met Bancontact. En gewoon in de apps.
Ook in ben minstens 250 gekochte tijdschriften kwijt.
De mails die ik geschreven heb worden uitsluitend beantwoord met een standaard antwoord dat ik binnen 2 à 3 werkdagen antwoord krijg. Het is inmiddels 16 werkdagen geleden, niks gehoord natuurlijk.
Stel je toch eens voor dat dit met je e-books gebeurt, dat kan toch niet.
Oplichters zijn ze daar bij Sanoma en ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat geen enkel televisieprogramma of krant dit opgepakt heeft.