Het bekende tech-tijdschrift Wired zal vanaf deze zomer ook op de iPad te lezen zijn. Wired Magazine’s hoofdredacteur Chris Anderson heeft dat bevestigd op de TED-conferentie. De bezoekers van de conferentie kregen alvast een voorproefje op een groot scherm. De digitale editie is een uitkomst voor mensen die buiten de VS wonen en toch Wired willen lezen. Een internationaal abonnement kost nu nog $70. Helaas werden er geen details bekendgemaakt hoeveel de iPad-versie gaat kosten.
Andersen denkt dat de iPad een “game changer” is en in staat is om de kwakkelende media-industrie te redden.
I’m from the media world, and as you may have heard, we have lots of questions about our future. The good news I think we found part of the answer…. We think this is a game changer.
Dankzij de iPad kunnen tijdschriften voor het eerst digitale content aanbieden met dezelfde waarden en hetzelfde artistieke bereik als gedrukte bladen. Zes maanden lang werkte creatief directeur Scott Dadich samen met Jeremy Clark van Adobe aan een iPad-versie van Wired. Het tijdschrift is in twee schermrichtingen te lezen (portret en landschap) en je bladert door de schermen met een horizontale vingerbeweging. Toch is de bediening iets anders uitgevoerd dan je bij normale digitale tijdschriften zou verwachten: heb je namelijk een interessant artikel gevonden, dan moet je verticaal swipen om de volgende pagina te lezen. Je kunt ook twee pagina’s naast elkaar zien, zoals bij een echt magazine. Multimedia is ook mogelijk, zoals een video van een product. Verder kunnen de advertenties interactief worden uitgevoerd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 11 reacties