Tijdschriften steeds vaker op tablet gelezen
Dertien procent van de Nederlanders bladert inmiddels door een digitaal tijdschrift. In drie jaar tijd is het lezen van tijdschriften op een tablet gestegen van 2 procent naar 13 procent, zo blijkt uit de resultaten van de nieuwste versie van het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ van GfK. Het onderzoek is onder meer in samenwerking met Magazines.nl uitgevoerd en verschaft inzicht in het bezit en gebruik van mobiele apparaten. Bij de smartphone is een stabilisatie zichtbaar. Negen procent van de Nederlanders leest tijdschriften op de smartphone.
Andere bladen
55 procent van de digitale tijdschriftlezers leest digitaal echter andere bladen dan de papieren versie. Een ruime meerderheid (79 procent) geeft aan evenveel of meer verschillende titels te zijn gaan lezen sinds ze tijdschriften digitaal lezen. Van alle consumenten die tijdschriften via de tablet lezen (app/website/pdf), koopt 14 procent wel eens een nummer op dit apparaat.
De tijd die consumenten besteden aan het digitaal lezen van tijdschriften neemt toe. Per week wordt 31 minuten besteed aan het digitaal lezen van tijdschriften. Dit was een jaar eerder nog 22 minuten (juni 2013 vs juni 2014).
Verantwoording
Aan het onderzoek hebben 1008 Nederlanders meegewerkt van 13 jaar of ouder die gebruik maken van internet. De steekproef is representatief voor 13.060.000 internetters. Het onderzoek wordt twee keer per jaar uitgevoerd. De meting van juni 2014 is de zevende editie van het onderzoek.
Dit artikel, geschreven door Elsbeth Eilander (@eeilander), is met toestemming doorgeplaatst van Adformatie/MobileMarketing.nl in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten. Het artikel vertegenwoordigt niet de mening van de redactie van iCulture.
Openingsfoto: Rosenfeld Media
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties