Reacties voor: Tim Cook niet bang voor kannibalisatie en afnemende iPad-groei

Tim Cook is niet bang dat de groei van de iPad afneemt. Integendeel, hij ziet veel potentie voor iPads en is niet bang voor kannibalisatie.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 8 reacties

  1. Onderste deel van de tabel valt weg in de iPhone app

  2. Ik heb nog steeds een iPad 2. Werkt prima! Gebruik hem als entertainment voor m’n dochtertje en voor mijn werk.

    Hij is nog steeds snel genoeg en ik kan hem nog steeds updaten (waar blijft iOS 8 jailbreak 🙂 ).
    Ik heb totaal geen behoefte aan een upgrade. Wel eventueel aan een 2e iPad.

    Met je iPhone doe je max 2 jaar als je een beetje bij wilt blijven. Met je iPad is dat al gauw 4 jaar.

  3. Oké geen kannibalisatie maar wel minder verkoop dat weet ik zeker. Als je ziet dat je een Samsung tablet 4 10.1 hebt voor 247,00 euro 16gb en uitbreidbaar met een geheugenkaart, nou dan weet ik het wel.
    Super snel en een haarscherp beeld. Nee Apple denk nou niet dat je goud verkoopt want dan heb je het mis. De nieuwe ipad mini met touch ID dat is voor het gros niet interessant om een nieuwe te kopen. Of Apple moet gokken op nog niet iPad gebruikers. Maar voor de prijzen hoef je geen Apple te kiezen. Ik denk dat er een groot aandeel naar Samsung zal gaan de komende tijd.

  4. Een iPad vervang je niet zo snel dus is het logisch dat de verkoop stagneert. Ik heb mijn iPad mini inmiddels 2 jaar en ik zie geen enkele reden om over te stappen naar de nieuwe mini.

  5. Het is ook simpel een telefoon word meestal om de 2 jaar vervangen (Abbo afgelopen), een tablet doen mensen langer mee.
    Nu ook dat de Ipad 2 nog eens IOS8 heeft ontvangen stappen veel mensen niet over, hij word nog ondersteund werkt meestal goed dus waarom een nieuwe kopen.

  6. IT-marktonderzoeken geven aan dat er een enorm potentieel is voor tablets met grote schermen (in het verre oosten zelfs bijna oneindig)
    In de line-up van Apple ontbreken die.
    Voor echte gamers een prima upgrade van bestaande iPads, maar ze voor de massa ook onweerstaanbaar zijn, mmmmh…
    Cook weet een metric (4-jarig gemiddelde) te vinden waarin hij groei kan melden maar loopt inmiddels wek achter de feiten aan, vrees ik

  7. Ik heb een iPad 1 en een iPad 2. Vooralsnog geen enkele reden om een nieuwere te kopen. De twee voldoet nog prima. Draait op 7.1 met een jailbreak, en is (samen met appletv) mijn mediacentre. Streamen vanuit moviebox enzo.

  8. @Ron Putters: Da’s appels (no pun intented) en peren vergelijken. Ik heb ze beiden wel naast elkaar gehouden en als je een laatste generatie Samsung tablet en een laatste generatie iPad naast elkaar legt dan is de laatste een verademing. De iPad werkt zoveel prettiger dat enige vergelijking onzinnig is. (overigens geldt dit argument niet voor alles. De Nexus-lijn is op zich altijd wel aantrekkelijk geweest. Google probeert zich hier ook wat het premium marktsegment binnen te dringen).

    Overigens heeft Samsung een veel groter probleem. Samsung probeert met lage prijzen een marktaandeel te verkrijgen. Dit gaat ten koste van haar winstmarge. Deze markt is echter heel gevoelig voor “het prijsargument”. Een klant in deze markt kijkt immers eerst naar prijs en dan pas naar wat je daar voor krijgt. Een goedkopere Chinese kloon wordt dan al snel nog aantrekkelijker. Samsung krijgt dus al snel te maken met de neerwaartse prijsspiraal. Steeds lagere prijzen en lagere winstmarges (als er al een winstmarge overblijft). Dit begint ze al heel goed te merken in haar smartphone afdeling.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.