Tim Cook: ‘Kindle Fire had geen impact op iPad-verkopen’

Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers gisteravond verklaarde Tim Cook dat Apple weinig heeft gemerkt van de lancering van de Kindle Fire. De tablet van Amazon zou in een andere categorie vallen.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Tim CookApple-CEO Tim Cook verklaarde bij de presentatie van de kwartaalcijfers gisteravond dat de Kindle Fire geen duidelijk effect heeft gehad op de verkoop van de iPad. De nieuwe tablet van Amazon zou volgens veel analisten een geduchte concurrent zijn voor de iPad, omdat hij voor een veel lager bedrag verkocht wordt. De lancering van de Kindle Fire zorgde echter niet voor veel verandering in de iPad-verkoopcijfers.


Cook’s conclusie over de Kindle Fire hoeft niet direct te wijzen op matige verkoopcijfers bij Amazon: de nieuwe tablet zou door zijn lage prijs wellicht een totaal andere markt aanspreken, waar iPad-kopers geen deel van uitmaken. Klanten die graag een iPad willen zouden volgens Cook weinig interesse in een tablet zoals de Kindle Fire of een ereader hebben:

Mensen willen meerdere dingen met hun tablets doen, dus tablets met een gelimiteerd aantal mogelijkheden en ereaders vallen voor ons niet binnen dezelfde categorie. Ik denk niet dat mensen die een iPad willen genoegen nemen met gelimiteerd aantal functies.

Dat Apple weinig te klagen heeft over zijn concurrentie is hoe dan ook niet vreemd: toen de kwartaalcijfers gisteravond bekend werden gemaakt bleek dat er 15,4 miljoen iPads verkocht waren. 111 procent meer dan hetzelfde kwartaal het jaar daarvoor.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 juli 2014 om 1:27
Categorieën
Apple, iDevices

Reacties: 14 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.