Tim Cook maakt uitglijder met onscherpe Super Bowl-foto

Tim Cook maakte een onscherpe foto van de Super Bowl, maar wist Apple wel als sluikreclame in allerlei reclamespotjes te stoppen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Als CEO van Apple weet je dat alle ogen op je gericht zijn. Zeker tijdens de Super Bowl 50, het grootste commerciële sportfestijn van de Verenigde Staten. Heel wat mensen keken dan ook vreemd op toen Tim Cook onderstaande onscherpe foto op Twitter deelde: shot with iPhone 6s?


tim-cook-super-bowl-klein

De Super Bowl werd dit jaar gespeeld in San Francisco. Het evenement draait niet alleen om sport, maar vooral ook om de reclamespots die rond het evenement worden uitgezonden. Apple had zelf geen zendtijd gekocht tijdens het evenement, maar liftte op een slimme manier mee in de reclamespotjes van anderen.

Apple in Super Bowl-reclames

Zo was Apple Music te zien in een spotje van T-Mobile, waarin ook bevriende Apple-artiest Drake optrad. Hyundai toonde een nieuw Blue Link-systeem voor de auto, dat je met een smartwatch kunt bedienen. Daarbij was de Apple Watch te zien. In een reclamespot voor de Kia Optima was CarPlay te zien.

CarPlay in Super Bowl reclame

Apple had wel een reclamespotje voor Beats, dat op de Super Bowl gericht was, maar het werd niet op tv uitgezonden. In plaats daarvan moest je naar Twitter en YouTube gaan om quarterback Cam Newton van de Carolina Panthers in actie te zien met een setje Powerbeats Wireless 2. Dit zijn zweetbestendige oordopjes waarmee je prima kunt sporten. In het spotje luistert Newton naar het nieuwe album Evol van rapper Future, die momenteel exclusief op Apple Music te beluisteren is.

https://www.youtube.com/watch?v=GEHgxx4QMBE

Reacties: 19 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.