Reacties voor: TomTom GO Mobile-app vanaf september verplicht, oude navigatie-apps verdwijnen

TomTom stopt vanaf september met de ondersteuning van de oude navigatie-apps. Dat betekent dat gebruikers van de duurdere apps over moeten stappen naar TomTom GO Mobile met abonnementsvorm.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 56 reacties

  1. Ik heb nu een (gratis) 3 jaar abonnement. Ik gebruik TomTom heel af en toe. Gezien de vele (gratis) alternatieve voor rijden binnen Nederland sluit ik na die 3 jaar geen nieuw abonnement af. Ik heb nog een oude iPhone 4s liggen waarop de oude staat.

  2. Ik krijg de gratis upgrade niet tevoorschijn getoverd, ik heb Benelux en Europa. Ook lukt het mij niet om van A naar B via C te navigeren zoals dat in de oude app kan.

  3. Over de nieuwe app ben ik niet echt tevreden. De vorige app was duidelijk en overzichtelijk. Omdat ik me steeds meer aan die nieuwe app begon te ergeren ben ik voor de aardigheid een tijdje de kaarten app van Apple gaan gebruiken. Deze voldoet eigenlijk prima. Een ander voordeel is is dat je niet 5,73GB aan geheugen kwijt bent voor het opslaan van kaartmateriaal. Ik had de stille hoop dat de nieuwe app een hele vooruitgang zou gaan voor tov de oude app. Helaas is dat niet het geval. De concurrentie haalt TomTom met rap tempo in. De focus en eenvoud die TomTom met de vorige app had is nu ver te zoeken. Ik zal geen gebruik meer maken van TomTom.

  4. Weet iemand of ik met de nieuwe app ook family sharing kan gebruiken. De oude app kon op elke Idevice binnen de familie geïnstalleerd worden, kunnen al die mensen ook gratis 3 jaar krijgen (als de optie tenminste naar voren komt)

  5. Die nieuwe app is een draak van een creatie. Geen via adres(sen) mogelijk, onlogische bediening en geen files zichtbaar buiten een bepaalde cirkel. Als ik via München rij wil ik echt op ruime afstand daarvoor weten of het daar druk is. De oude is prima, daar was een nieuw sausje over en klaar.

  6. Origineel geplaatst door Rob
    Een ander voordeel is is dat je niet 5,73GB aan geheugen kwijt bent voor het opslaan van kaartmateriaal. Ik had de stille hoop dat de nieuwe app een hele vooruitgang zou gaan voor tov de oude app. Helaas is dat niet het geval. De concurrentie haalt TomTom met rap tempo in. De focus en eenvoud die TomTom met de vorige app had is nu ver te zoeken. Ik zal geen gebruik meer maken van TomTom.

    Je hoeft geen 5,73 Gb aan materiaal op te slaan, het grote voordeel is juist dat je kleinere kaarten zoals bijv. de Benelux hoeft te installeren.
    Daarnaast gratis file en flitsservices.
    Wat gebruik betreft is het even wennen maar dat went snel.
    Met deze versie is TomTom juist weer helemaal bij de tijd (3D gebouwen enz.)

  7. Origineel geplaatst door Rob
    Over de nieuwe app ben ik niet echt tevreden. De vorige app was duidelijk en overzichtelijk. Omdat ik me steeds meer aan die nieuwe app begon te ergeren ben ik voor de aardigheid een tijdje de kaarten app van Apple gaan gebruiken. Deze voldoet eigenlijk prima. Een ander voordeel is is dat je niet 5,73GB aan geheugen kwijt bent voor het opslaan van kaartmateriaal. Ik had de stille hoop dat de nieuwe app een hele vooruitgang zou gaan voor tov de oude app. Helaas is dat niet het geval. De concurrentie haalt TomTom met rap tempo in. De focus en eenvoud die TomTom met de vorige app had is nu ver te zoeken. Ik zal geen gebruik meer maken van TomTom.

    Ook ik vind de nieuwe TomTom Go Mobile-app absoluut geen verbetering ten opzichte van de oorspronkelijke TomTom-app. De oorspronkelijke heeft een duidelijkere interface en de gebruikte kleuren op het navigatiescherm hebben een beter en groter contrast met elkaar, waardoor de rijrichting duidelijker zichtbaar is. Daarnaast is bij de oorspronkelijke TomTom-app alle relevante rij-informatie (snelheid, resterende reistijd, eerstvolgende te nemen actie etc.) heel overzichtelijk bij elkaar, in een horizontale balk onderin het scherm gegroepeerd. Bij de nieuwe TomTom-app is deze informatie als een lappendeken over het gehele scherm verspreid.

    Laten we eerlijk zijn: de nieuwe TomTom Go Mobile-app is er ook alleen maar gekomen omdat TomTom een ander verdienmodel is gaan hanteren en niet omdat de oorspronkelijke app aanleiding gaf voor verbeteringen.

  8. Nieuwe app werkt niet prettig!
    Blijf dan na september de oude app wel gebruiken zonder kaartupdates. Mag aannemen dat de app niet van m’n iphone verdwijnt. Heb er destijds serieus geld voor betaald!!!

    Nieuwe app is gewoon geldklopperij! Abo vorm , never!! Dan gebruik ik Waze wel.

  9. Gewoon Waze installeren. Werkt STUKKEN beter dan TT en is ook nog eens gratis…

  10. Ik vind het echt schandalig dat als je ergens €70 euro voor hebt betaald en dat het eigenlijk naar september niet meer werkt. Ik gebruik de app iedere dag voor me werk. Ik ga nu kijken voor een alternatief! (Tomtom Europa gebruikers)

  11. Tot ziens tomtom
    eerst de dure app gekocht nu ineens naar abbo NO WAY !!
    Bekijk het maar en er zijn zat alernatieven

  12. @Gielie: De nieuwe app is ‘gratis’ en je moet binnen de app een abonnement afsluiten.
    Dit abonnement is niet gekoppeld aan je Apple ID, maar aan je TomTom account.
    Family sharing is dan ook niet mogelijk.

  13. @Matt: Als de familieleden binnen de oude app met hun eigen TomTom account zijn ingelogd, dan hebben ze in de nieuwe app allemaal 3 jaar gratis trouwens!

  14. Heb ook €89,- neergeteld voor de app. Volgens mij was er ergens een uitspraak van Apple dat de apps die aangekocht zijn dat deze oneindig gebruikt zouden kunnen worden. Raar dat dit zo kan….. ??

  15. Schijnbaar ben ik de enige, maar ik vind dat TomTom de situatie goed afgehandeld heeft en ben ook te spreken over de nieuwe app, om de volgende redenen:

    – Ik heb de oude TomTom app gebruikt voor ~3-4 jaar met eenmalige betaling. Heb hem toen in de uitverkoop voor 50 euro gekregen voor west-europa.
    – Daarnaast kocht ik elk jaar voor 20 euro de file informatie. Heeft mij (60km naar werk heen en 60km terug) aardig wat uren per jaar gescheeld met de omleid-functie wanneer er files stonden.
    – TomTom geeft mij als oud-gebruiker 3 jaar gratis gebruik van het nieuwe upgrade pakket voor de nieuwe app. Dat betekent dat ik er flink op vooruit ga. De eerste 3 jaar gratis tot ik weer 20 euro per jaar moet betalen. Dit keer niet alleen west-europa, maar de hele wereld PLUS file EN flitserinformatie.
    – TomTom breekt zijn oude belofte niet en regelt nog steeds levenslang kaartupdates via nieuwe app (ook wanneer ik de upgrade niet wil gebruiken en de app gratis pak)

    Ik snap dat er veel goedkopere of gratis alternatieven (lees: Waze) zijn, maar in mijn ogen niet zo goed als de routeplanning&omleidings functie van de TomTom app.

    Vind het uiterlijk minder duidelijk geworden dan de oude app (vooral dat Rood op Zwart van de file informatie), en vind het jammer dat ik steeds op de file info moet drukken als ik het totaaloverzicht wil zien. Ook de knoppen zijn klein (vooral die met de drie puntjes), die mogen groter of zoals de oude app dat als je op de kaart drukt je het menu te zien krijgt. Hopelijk voegt TomTom tussen nu en september nog via-punten toe. Dan hebben beide apps dezelfde functionaliteiten toch?

    Maar de nieuwe app vind ik in het algemeen beter dan zijn voorganger. Hij is soepeler, verbruikt bij mij zo ongeveer 50% minder batterij dan de vorige app, en zoeken op alles werkt 10x beter dan voorheen het adres stap-voor-stap invullen naar mijn mening.

    Als enige hier op iCulture zeg ik dus: ga zo door TomTom! Ook werkt family sharing voor mij goed door met mijn account in te loggen bij de iPhone van mijn vriendin.

  16. Hier een Waze gebruiker. Enige dat ik mis bij waze is rijbaan assistentie. Verder is het echt een top navigatie. Bijna altijd up to date qua wegen en werkzaamheden. Veel kun je zelf ook simpel melden via de app (bijv. stilstaande voertuigen langs de weg, file enz).
    Hoe meer mensen waze gebruiken hoe nauwkeurige deze wordt.

    Wat ik jammer vindt is dat mensen nooit terug toeteren 🙂

  17. Zitten de kronkelroutes al in de nieuwe app? Toch wel een must voor mij als motorrijder.

  18. @Gielie: Het is mogelijk om TomTom Go op meerdere Iphones te draaien. Ik heb hem zelf op meerdere telefoons draaien met dezelfde inloggegevens van TomTom.

  19. De TT app gaat er dan af. Heb nu tmobile go onbeperkt dus gewoon via  kaarten of Google maps navigeren. Werkt prima. Net als waze idd. Doei TomTom!

  20. @Sander: nee hoor, ook ik ben erg tevreden over de TT Go app. Het was even wennen, maar ben inmiddels helemaal gewend.

    Snap de boosheid van mensen hierboven ook niet. Ja, óók ik heb in 2012 € 80,- betaald voor de app, de duurste app ooit! 🤔
    Maar ik vind dat TT het netjes heeft gedaan door mij aan te bieden om 3 jaar lang gratis gebruik te laten maken van de nieuwe app.

    Een tevreden gebruiker.

  21. @Gielie: Ja, je logt namelijk in met je TomTom account. Als deze deels onder je familie leden dan gat dat prima. In mijn geval op zakelijk en privé telefoon en die van mijn vrouw. Geel last van switch glitch zoals dit in de oude app was wanneer je trafic en flitsservice af nam.

  22. @Max: Ja de kronkelroute is weer aanwezig net als wandel, fiets vermijd snelweg, milieuvriendelijkste, kortste en snelste route

  23. Had hier in 2016 mijn ongenoegen al geuit tov Tomtom. Hierbij hun reply:
    “Sorry voor de verwarring die er ontstaat. U bent niet verplicht de nieuwe app te installeren, de oude oude app wordt nog steeds ondersteund en daar kunt u nog steeds updates voor krijgen.
    Het is een vrijblijvend aanbod van onze kant.

    Nog geen jaar later is het al van dat… Jammer, meer dan €100 gespendeerd aan de apps in 2015, en nu al geen updates meer. Het gedrocht TomTom Go gebruik ik niet, trekt op niks!

  24. @Robin: ik toeter terug 😁

  25. Origineel geplaatst door Frank
    @Max: Ja de kronkelroute is weer aanwezig net als wandel, fiets vermijd snelweg, milieuvriendelijkste, korset en snelste route

    Thanks Frank,

    Nou als de oude app niet meer werkt ga ik nog wel een keer testen. Voorlopig bevalt de oude app nog prima.

  26. Ik heb ook een hele tijd TomTom Go gebruikt. Ik vind de route begeleiding goed en de file informatie is zeer nauwkeurig. Maar wat is het mega irritant dat je geen via punten kan maken of kan syncen met TomTom mydrive. Dit zijn functies die al heel lang in de Android app zitten, waarom kan dat dan niet in iOS? Op het iOS gedeelte van het TomTom forum worden ook geen planningen gegeven wanneer je deze must-have functies kan verwachten. Alleen “het zit in de planning” hoor je daar al sinds het bestaan van de app… Met de laatste update zijn er gelukkig wel route alternatieven toegevoegd wanneer je een reis start, dat was beter dan de update om te navigeren naar de plek waar je een foto had genomen :s

    Afgelopen september heb ik een rondreis gemaakt door Amerika. Heb toen maar mijn 5 jaar oude HTC meegenomen aangezien TomTom Go daar wel perfect werkt!!!

  27. Ik gebruik de oude TomTom Benelux app al een paar jaar met plezier, de nieuwe vind ik gewoon niet uitzien!
    Zal opzich wel goed werken maar het uiterlijk had gewoon zoals de oude, simpel moeten blijven. Moesten ze een optie geven om naar de oude skin te veranderen, dan was ik nog wel tevreden

  28. Indertijd heb ik TomTom en Navigon naast elkaar gelegd en Navigon kwam er toen net iets beter uit. Sindsdien ben ik zeer tevreden met Navigon EU, met inmiddels alle toeters en bellen. Ik ben benieuwd of Navigon (inmiddels van Garmin) ook dezelfde weg gaat als TomTom.

  29. De nieuwe TomTom app kun je nauwelijks een moderne navigatie-app noemen. Heel veel basics van andere systemen zitten er simpelweg niet in. En de traagheid waarmee TomTom reageert op de klachten van zijn betalende gebruikers is niks minder dan onfatsoenlijk. Lees er de recensies in de App Store er maar op na. Die gebruikers liegen niet! Neem Sygic, eenmalig 25 euro en levenslange updates gegarandeerd. Een ware verademing.

  30. Tomtom was in mijn ogen veruit de beste navigatie app. De menus waren logisch en de bediening ok. De nieuwe app is alles behalve dat wat een rot-app. Nu ze stoppen met de oude app zijn ze in mijn ogen van hun eerste plaats af gevallen maar niet afgevallen naar de tweede plaats maar voor mij in 1 klap waardeloos. Waze voor NL buiten benelux ga ik wat anders zoeken. Tomtom is wat mij betreft passe. Ik heb er spijt van de dure oude app van westeuropa te hebben gekocht.

  31. Ik snap het idee van het verdien model wel maar zorg dan wel dat je een goede stabiele en goed werkende app uitbrengt. Toen de app vorig jaar uitlwam leek het wel een beta versie. En er zijn nog een boel updates nodig tot de app stabiel is en zo goed werkt als de oude app.
    Het lijkt er op dat tomtom zelf de weg kwijt is en dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken aangezien er genoeg andere gratis en betaalde apps zijn die veel beter werken dan deze app.

  32. @Zakhooi: Kijk eens naar Sygic. Is wel een betaalde app maar hebben heel vaak hoge kortingen op de aanschaf tot wel 70%.
    Dus dat is een stuk voordeliger dan wat je voor de tt go app moet betalen.

  33. Origineel geplaatst door Robert Janssen
    Ook ik vind de oorspronkelijke TomTom-app een stuk beter en gebruiksvriendelijker dan de nieuwe TomTom Go Mobile-app. Allereerst vind ik dat de oorspronkelijke TomTom-app een duidelijkere interface heeft. Daarnaast vormen bij het navigeren de omgevingskleuren enerzijds en de kleur waarmee de rijrichting wordt aangegeven anderzijds een beter contrast met elkaar, wat de afleesbaarheid verbetert. Ook is de oorspronkelijke TomTom-app overzichtelijker tijdens het navigeren, omdat alle relevante rij-informatie (snelheid, resterende reisduur, eerstvolgende te nemen actie etc.) duidelijk gegroepeerd in een horizontale balk onderaan het scherm wordt weergegeven. Bij de nieuwe TomTom Go Mobile-app zijn al deze gegevens verspreid over het scherm, wat het overzicht niet ten goede komt en erg chaotisch overkomt.
    Het in 3D weergeven van gebouwen, zoals de nieuwe TomTom Go Mobile-app doet, is op zichzelf leuk, maar voegt werkelijk niets toe aan het navigeren zelf. Het lijkt meer een gimmick die ook nog eens een aanslag op het opslaggeheugen van je telefoon vormt.
    En laten we eerlijk zijn: de nieuwe TomTom Go Mobile-app is er vooral gekomen omdat TomTom een ander verdienmodel is gaan hanteren. Niet omdat de oorspronkelijke TomTom-app aanleiding tot verbetering gaf. Integendeel!

    Volledig mee eens, je slaat de spijker 100% op z’n kop.

    Ook in de App Store zijn de recensies niet mals, en volkomen terecht imho. Denk dan ook dat TT een héél grote fout maakt, tenzij ze hun positie op de consumentenmarkt willens en wetens proberen af te breken om geld, middelen en menskracht vrij te maken voor de professionele toepassingen 😕

  34. Het is heel redelijk wat TT doet, 3 jaar gratis gebruik van de nieuwe TT Go. De file-informatie in deze ‘nieuwe’ app is onovertroffen en kan niet gratis worden aangeboden. Als je er nooit gebruik van maakt, wat ik me niet kan voorstellen, dan is het idd een dure grap op den duur.

    Helaas moet ik me toch ook aansluiten bij de lange rij ontevreden gebruikers. Na alle updates ben ik na ruim een jaar nog steeds niet aan de interface gewend. De grootste ergernis is overigens de traagheid van het navigeren. Vaak ben ik de hoek al om voordat TT het door heeft of komt de kruising ineens wel erg snel dichterbij waardoor ik nog wel eens een afslag mis in de stad. Dit heb ik bij de oude app in 4 jaar tijd bijna nooit gehad.
    In bezit van een iPhone 7.

  35. @Gielie: ja dat kan althans ik heb het gedaan door met de Apple id van mijn partner in te loggen op mijn iPhone en daarna TomTom geïnstalleerd net heeft mijn partner weer voor een jaar betaald en bij mij was het abbo automatisch verlengt

  36. Kansloos..navigeren naar contacten kan nog steeds niet als je meer dan 1000 contacten hebt in je adresboek. Oude app kon dit dus wel. Wekenlang met de helpdesk gecommuniceerd zonder enige oplossing. Jammer..

  37. @Roderickz: Wat ‘is’ er dan precies zo redelijk aan een dure app verkopen met lifetime map updates, en vervolgens bepalen dat ‘lifetime’ vanaf zeker moment nog maar 3 jaar is en dan ook nog uitsluitend als je een andere – veel beperktere en (voor velen) gebruiksonvriendelijker – quasi-gratis app gaat gebruiken dan degene waarvoor je de waar-voor-je-geld afweging hebt gemaakt? 🤔

    Die flitsers heb je helemaal niet nodig als je je gewoon een klein beetje aan de limieten houdt (ben echt niet Roomser dan de paus maar wel kritisch op snelheden die nul tijdswinst maar onevenredig veel nodeloos extra verbruik opleveren).

    En de TT file-informatie mag dan beter zijn dan die van anderen, maar verandert toch echt helemaal niets aan het feit dat je op veel trajecten geen echte alternatieven hebt en dat op alle andere trajecten de alternatieven zich gedragen als de communicerende vaten waar je vroeger bij natuurkundeles over geleerd hebt: als er één volloopt, volgen de andere stuk voor stuk binnen de kortste keren 😢
    Oftewel je krijgt er vrijwel zonder uitzondering alleen de spreekwoordijke keuze tussen hangen en wurgen mee 😖

    De gratis km zijn trouwens natuurlijk ook een lachertje, als je even nadenkt besef je namelijk dat daar maar de helft van overblijft: behalve heen zul je op onbekende trajecten (bijna) altijd ook nog terug navigatiehulp nodig hebben, blijft over een actieradius van welgeteld een schamele 37,5km per maand 😂😂😂

    Kortom, gebruik de oude app wel ‘op’ en ga daarna over op een gratis alternatief (“Here” oid) of misschien de ingebouwde navigatie van een nieuwe auto – waarvoor juist lifetime updates sterk in opkomst zijn.

  38. Ik ben al jaren tevreden gebruiker van de oude tt west Europa app. Hier altijd super tevreden over geweest! Een jaar geleden kreeg ik de aanbieding 3 jaar gratis tomtom Go. Nou dat was super! Ik stond net op het punt een road trip door Amerika te maken. Dus mooi gratis VS kaarten. Super tevreden mee door Amerika gereisd.
    Echter in nederland…. voor automobilisten heb in geen minpunten naast het wennen aan de nieuwe interface. Maar als vervend motorrijder hang ik erg aan de kronkelroutes. En dat zat er gewoon niet in. Inmiddels is de functie beschikbaar. Echter deze is niet te vergelijken met de oude. Ze hebben gewoon compleet andere algoritmes gebruikt voor de berekening. Waarom niet gewoon de oude algoritmes overnemen?
    Ik krijg echt de meest debiele routes voorgeschoteld.
    Dus ik val helaas nog elke keer terug op de oude.
    Dat was tot nu geen probleem. Dus ik hoop dat ik de oude app na september nog gewoon kan blijven gebruiken/herinstalleren desnoods met oude kaarten.

  39. Nog steeds helemaal tevreden met de nieuwe versie van TT. En ach ja ik ben niet iemand die verwacht dat je voor €70,- een navigatie app levenslang met updates kan gebruiken.

  40. Ik heb Tomtom West-Europa met de vulkaanuitbarsting van Eyjafjallajökull gekocht voor 50€. Als ik me niet vergis was dat in 2009-2010. De prijs was toen 49,99 euro.

    Over 7 jaar betekent dat dus een kost van iets meer dan 7 euro per jaar. Verder nog door een glitch tot 2022 gratis Tomtom Go (had ‘m vorig jaar al eens gepakt). Dus 12 jaar voor 50 euro, of ongeveer 4€ per jaar.

    Ik kan dus met zekerheid zeggen dat ik geen spijt heb van mijn aankoop destijds.

  41. Wij hebben ooit Navigon Europa aangeschaft voor E60 , daarna nooit meer hoeven bijbetalen. Het is een mooie en betrouwbare navigatie, vooral op de ipad mini (cellular). Deze vouwen we met hoes en al om een lus van tuindraad dat aan de ventilatieroosters van de auto zit. Ideaal.
    Stomme zet van TomTom, maar ja, Apple heeft dat beleid van abonnementen in gang gezet.

  42. prijs kan mij niet schelen maar de oude app is veel beter
    tomtom go is een flinke stap terug
    ik blijf voorlopig de oude app gebruiken en zal dan overstappen op waze of navigon

  43. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  44. Hier ook een echte Wazer! De beste community die er is 😉 hoe meer mensen Waze gebruiken hoe beter!

  45. Origineel geplaatst door Bram
    Hier ook een echte Wazer! De beste community die er is 😉 hoe meer mensen Waze gebruiken hoe beter!

    Helaas moet je wel wifi hebben bij wazer, bij Tomtom kan je zonder wifi navigeren, voor mij een groot voordeel, dat dan weer wel….. 🙂

  46. @Matt: tuurlijk wel, gewoon inloggen op datzelfde account.

  47. Origineel geplaatst door Robin
    Hier een Waze gebruiker. Enige dat ik mis bij waze is rijbaan assistentie. Verder is het echt een top navigatie. Bijna altijd up to date qua wegen en werkzaamheden. Veel kun je zelf ook simpel melden via de app (bijv. stilstaande voertuigen langs de weg, file enz).

    Hoe meer mensen waze gebruiken hoe nauwkeurige deze wordt.

    Wat ik jammer vindt is dat mensen nooit terug toeteren 🙂

    Heb het toevallig aan hen gevraagd. Rijbaanassistentie is in de maak!!!

  48. Origineel geplaatst door Bram
    Hier ook een echte Wazer! De beste community die er is 😉 hoe meer mensen Waze gebruiken hoe beter!

    Origineel geplaatst door Marjolijn
    Helaas moet je wel wifi hebben bij wazer, bij Tomtom kan je zonder wifi navigeren, voor mij een groot voordeel, dat dan weer wel….. 🙂

    Geen wifi, wel een datanetwerk.
    Met een databundel van 12Gb binnen de hele EU toer ik heerlijk rond.
    En de data die het verbruikt is nihil…

  49. Om de overstap er door te duwen, geeft de oude app al sinds vrijdag geen verkeersinformatie meer. Niet echt fijn als 8 uur per dag op de weg zit.

  50. Origineel geplaatst door Wim
    Om de overstap er door te duwen, geeft de oude app al sinds vrijdag geen verkeersinformatie meer. Niet echt fijn als 8 uur per dag op de weg zit.

    Hier hetzelfde, verkeersinfo wordt niet opgehaald 🙁

  51. Ik heb het gemeld bij Tomtom, ze zijn ervan op de hoogte, maar geven niet aan wanneer het opgelost is. Enige oplossing voor in de tussentijd is het installeren van een oudere versie.

  52. Ben net op en af gereden naar Oostenrijk (vanuit België). De vorige app was iets duidelijker, maar ik moet wel zeggen dat deze nieuwe app snel went. Vooral de verkeersinformatie (die nu gratis is) is toch wel heel handig.
    Het geklaag hierboven is wel een beetje overtrokken.

  53. @Ap: Euh, dat is wel wat TomTom had beloofd…

  54. @Mondo: Dacht ik ook zo..

  55. App gekocht voor €80,– met levenslange updates. Daaraan zal TomTom dus moeten voldoen. Ik ben nog springlevend 😉. Kijken wat de rechter hiervan vindt?

  56. @Zezinho: daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad! Ben niet woonachtig in Nederland dus een rechtsbijstand heb ik niet. Anders was ik er achteraan gegaan. Contract breuk van de bovenste plank.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.