TomTom heeft heeft de navigatie-app voor iPhone uitgebreid voor vrachtwagenchauffeurs. Maar het kost je vijf keer zoveel als je met een groot voertuig wilt rondrijden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
B0H1C4
sinds een paar maanden wordt de iPhone regelmatig te warm bij gebruik van de app. ook detecteert het systeem veel uitgaande data. wat wil tomtom meer van me weten dan een jaar geleden?
verder is de GPS betrouwbaarheid in Italië en Spanje ver beneden het peil van Apple kaarten. adressen worden op de verkeerde locatie weergegeven. zeker in de kleine dorpjes. sit kan anno 2023 veel beter.
ten slotte blijft de flits functie ver beneden maats.
wel wille, maar ni kunne
of misschien: wel kunne, maar ni wille
😱😱😱
Eefurt
Leuk functie, ook voor rijden met een caravan. Het werkt alleen nog niet.
captain obvious
Na de laatste update veel problemen met GPS, TomTom stuurt mij 3x naar een afslag op de snelweg, en dan een andere route gaat aangeven als je op deze afrit zit.
Vreemder is dat je al rijdend je eigen route kruist, en dus maar rechts afslaat en een heel stuk van je route afsnijdt, dan links af en 15 omrijdt ?!
Dennis
@B0H1C4: GPS signaal komt satelliet, de ontvanger zit in de telefoon. Daar kan TomTom niets aan veranderen noch verbeteren.
Persoonlijk vind ik TomTom het geld meer dan waard. Dwars door Bangkok met minimale vertraging. Nu zullen weinigen hier dat doen, maar geloof me dat is een presentatie van formaat van TomTom.
Voor truckers, die in veruit de meeste gevallen beroepsmatig de app gebruiken is 90 euro per jaar peanuts. Zeker als je daarmee de problemen op te smalle wegen of te lage viaducten kunt vermijden
Gert
Qua file-omzeiling blijft Google maps in de Lage Landen dan toch absolute nummer 1.
Vorig jaar op een vrijdagavond van Antwerpen naar Rotterdam. Elke navi-app (Waze, Flitsmeister, Apple kaarten, TOMTOM proefabbo en originele Audi navi) berekenden om en beide 6u wegens ontzettende drukte. Enkel Maps zou er 2u30 over doen.
Waar ik overal tussen en onder gereden ben weet ik niet meer, maar die 2u30 was perfect juist. Hulde aan Google 👏
Ronald
Ik hoop niet dat hij hetzelfde werkt als de normale TomTom voor de vrachtwagen want dan sta je regelmatig voor een brug of viaduct waar je niet langs mag of kan.
Dennis
@Ronald: Dat is nu net het punt; TomTom voor vrachtwagens houd rekening met hoogte van viaducten. Normaal zijn hoger dan de toegestane hoogte van een vrachtwagen, maar er zijn genoeg doorgangen en tunnels die “maar” 2,5 meter hoog zijn. Daar ga je met een vrachtwagen problemen krijgen…
Vorig jaar op een vrijdagavond van Antwerpen naar Rotterdam. Elke navi-app (Waze, Flitsmeister, Apple kaarten, TOMTOM proefabbo en originele Audi navi) berekenden om en beide 6u wegens ontzettende drukte. Enkel Maps zou er 2u30 over doen.
Waar ik overal tussen en onder gereden ben weet ik niet meer, maar die 2u30 was perfect juist. Hulde aan Google 👏
Je vergeet dat Waze ook van Google is. Waze berekent omleidingen net zo nauwkeurig als Maps.
Jan
Ik heb nu nog een ‘ouderwets kastje’ voor het raam met Go-Truck.
Ik zie niet in de app of je gevaarlijke stoffen kunt selecteren.
Ook zie ik niet of je brandstof keuze in kan voeren, in mijn geval LNG. Wel een dingetje wanneer je de stad in moet.
Dus in dit geval blijf ik bij m’n ‘ouderwetse kastje’.
Simon Hania
De truck versie van de app is niet goed geschikt voor campers van minder dan 3,5 ton omdat hij dan de verkeerde maximum snelheden aanhoudt. 80 km per uur op snelwegen bijvoorbeeld, waar een dergelijke camper 130 km/h mag (als je dat al wilt). Nadeel is dat er soms onhandige routes gekozen worden, weg van de snelweg, maar vooral ook dat de aankomsttijden veel te pessimistisch zijn. De losse systemen voor campers hebben dit nadeel niet omdat ze wel rekening houden met grote voertuigen die harder mogen dan 80 km/u op snelwegen. Dus TomTom: maak de app beter geschikt voor campers en voeg een tijdelijke abonnementsmogelijkheid toe voor campergebruik tijdens vakanties!
sinds een paar maanden wordt de iPhone regelmatig te warm bij gebruik van de app. ook detecteert het systeem veel uitgaande data. wat wil tomtom meer van me weten dan een jaar geleden?
verder is de GPS betrouwbaarheid in Italië en Spanje ver beneden het peil van Apple kaarten. adressen worden op de verkeerde locatie weergegeven. zeker in de kleine dorpjes. sit kan anno 2023 veel beter.
ten slotte blijft de flits functie ver beneden maats.
wel wille, maar ni kunne
of misschien: wel kunne, maar ni wille
😱😱😱
Leuk functie, ook voor rijden met een caravan. Het werkt alleen nog niet.
Na de laatste update veel problemen met GPS, TomTom stuurt mij 3x naar een afslag op de snelweg, en dan een andere route gaat aangeven als je op deze afrit zit.
Vreemder is dat je al rijdend je eigen route kruist, en dus maar rechts afslaat en een heel stuk van je route afsnijdt, dan links af en 15 omrijdt ?!
@B0H1C4: GPS signaal komt satelliet, de ontvanger zit in de telefoon. Daar kan TomTom niets aan veranderen noch verbeteren.
Persoonlijk vind ik TomTom het geld meer dan waard. Dwars door Bangkok met minimale vertraging. Nu zullen weinigen hier dat doen, maar geloof me dat is een presentatie van formaat van TomTom.
Voor truckers, die in veruit de meeste gevallen beroepsmatig de app gebruiken is 90 euro per jaar peanuts. Zeker als je daarmee de problemen op te smalle wegen of te lage viaducten kunt vermijden
Qua file-omzeiling blijft Google maps in de Lage Landen dan toch absolute nummer 1.
Vorig jaar op een vrijdagavond van Antwerpen naar Rotterdam. Elke navi-app (Waze, Flitsmeister, Apple kaarten, TOMTOM proefabbo en originele Audi navi) berekenden om en beide 6u wegens ontzettende drukte. Enkel Maps zou er 2u30 over doen.
Waar ik overal tussen en onder gereden ben weet ik niet meer, maar die 2u30 was perfect juist. Hulde aan Google 👏
Ik hoop niet dat hij hetzelfde werkt als de normale TomTom voor de vrachtwagen want dan sta je regelmatig voor een brug of viaduct waar je niet langs mag of kan.
@Ronald: Dat is nu net het punt; TomTom voor vrachtwagens houd rekening met hoogte van viaducten. Normaal zijn hoger dan de toegestane hoogte van een vrachtwagen, maar er zijn genoeg doorgangen en tunnels die “maar” 2,5 meter hoog zijn. Daar ga je met een vrachtwagen problemen krijgen…
Truckmeister is er ook nog en volledig gratis.
Je vergeet dat Waze ook van Google is. Waze berekent omleidingen net zo nauwkeurig als Maps.
Ik heb nu nog een ‘ouderwets kastje’ voor het raam met Go-Truck.
Ik zie niet in de app of je gevaarlijke stoffen kunt selecteren.
Ook zie ik niet of je brandstof keuze in kan voeren, in mijn geval LNG. Wel een dingetje wanneer je de stad in moet.
Dus in dit geval blijf ik bij m’n ‘ouderwetse kastje’.
De truck versie van de app is niet goed geschikt voor campers van minder dan 3,5 ton omdat hij dan de verkeerde maximum snelheden aanhoudt. 80 km per uur op snelwegen bijvoorbeeld, waar een dergelijke camper 130 km/h mag (als je dat al wilt). Nadeel is dat er soms onhandige routes gekozen worden, weg van de snelweg, maar vooral ook dat de aankomsttijden veel te pessimistisch zijn. De losse systemen voor campers hebben dit nadeel niet omdat ze wel rekening houden met grote voertuigen die harder mogen dan 80 km/u op snelwegen. Dus TomTom: maak de app beter geschikt voor campers en voeg een tijdelijke abonnementsmogelijkheid toe voor campergebruik tijdens vakanties!